Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zondag over twee weken ook eens de schrik van mijn leven gehad op de ring. Snelle stuk Pflanzgarten 2, waar je die lichte rechts-links chikane quasi vol gas kunt nemen. Dook daar plots een uitgebluste bmw op, stapvoets aan het rijden, gelukkig van de ideale lijn. Ik uit pure reflex stevig op de rem waardoor vader bijna in mijn gat zat. Heeft me toch weer eens tot nadenken gezet. Je weet nooit wat je achter/in die blinde bochten te wachten staat Risico's van het vak zeker..

Comment

• Btw het gevaarlijkste aan de ring vind ik nog atlijd de motorijders. Ik pleit voor afzonderlijke TF voor wagens en motorrijders. Je weet gewoon nooit zeker of hij je wel gezien heeft. Kun je bij wagens ook zeggen natuurlijk, maar daar is de piloot niet zo kwetsbaar en heb je hoogstens wat blikschade (als we beide op de baan blijven natuurlijk ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wakeboarderxxx Bekijk Berichten
        Btw het gevaarlijkste aan de ring vind ik nog atlijd de motorijders. Ik pleit voor afzonderlijke TF voor wagens en motorrijders. Je weet gewoon nooit zeker of hij je wel gezien heeft. Kun je bij wagens ook zeggen natuurlijk, maar daar is de piloot niet zo kwetsbaar en heb je hoogstens wat blikschade (als we beide op de baan blijven natuurlijk ).

De anciens daar geven nochtans altijd even een teken met hun handje.

Ik ben er ook geen voorstander voor (vooral wegens het tempoverschil, rechte stukken knallen ze je voorbij en bochten zitten ze in de weg), maar als iedereen wat nadenkt lukt dat toch nog prima.

Beste lijktt me stresi waarschuwen, gewoon even melden dat er een zeer langzame deelnemer onderweg is wegens pech, dan zwieren ze de lampjes aan en weet iedereen dat ze ff moeten opletten.

Comment

• Een motorrijder kan je gewoon best niet inhalen tenzij ze duidelijk teken geven dat ze je heb gezien, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Ja das al een paar maand geleden gebeurd.....

Betreft de NS. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dit me gewoon afschrikt. Naast het feit dat de track zelf niet van de poes is, is het vooral de angst voor "anderen" die me sterk doet nadenken. Als ik dan lees hoe het verkeer er steeds toeneemt en de filmpjes met zotte stoten zie, dan gaat er bij mij een rood lichtje knipperen.

En aangezien we allemaal macho's zijn (als ik dat hier lees) is het risico te groot dat ik me laat meeslepen.

Ik heb veel respect voor de mensen die daar snel rondknallen en dat circuit beheersen. Voor mij staat het risico niet in verhouding van de (mogelijke) fun.

Dat is natuurlijk een persoonlijke mening en deels ben ik dan maar een pussy
            Helemaal akkoord. Da's ook de reden waarom ik er (nog) niet zelf op heb gereden. 'n Rustige dag zou me meer zinnen, in plaats van de overvolle zondagen.

Comment

• Wel skylimit meerijden maar geen rondje NS doen wegens het risico...mij lijkt dat wat overdreven, maar ieder z'n voorkeuren uiteraard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                Wel skylimit meerijden maar geen rondje NS doen wegens het risico...mij lijkt dat wat overdreven, maar ieder z'n voorkeuren uiteraard.
                Lefty, hoe ver plan jij vooruit? De 29e juni is er nog een TF op een woensdag. Ideale gelegenheid om rustig rond te rijden daar?

Valt vast niet op daarom zeg ik het maar gewoon hardop: ik wil graag eens een rondje meerijden met een R26.R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                  van droom naar Hell

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                  Die bocht met die grindbak waar er geschift veel ondersturend in de vangrails vliegen, is dat Brünnchen?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Weekdag is altijd rustig(er) tenzij het natuurlijk een feestdag is.
                    Altijd welkom voor een rondje, eenieder die zo zot is mag best van mij meerijden, behalve minderjarigen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                      Die bocht met die grindbak waar er geschift veel ondersturend in de vangrails vliegen, is dat Brünnchen?
                      Ja, de 2de bocht van Brünnchen. Veel mensen zijn daar overmoedig omdat daar veel toeschouwers staat te kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                        Helemaal akkoord. Da's ook de reden waarom ik er (nog) niet zelf op heb gereden. 'n Rustige dag zou me meer zinnen, in plaats van de overvolle zondagen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                        Wel skylimit meerijden maar geen rondje NS doen wegens het risico...mij lijkt dat wat overdreven, maar ieder z'n voorkeuren uiteraard.
                        Ik vind het ook nogal overdreven. Die ene trackday (by Gilles) die ik eens gedaan heb (op Croix) heb ik mezelf veel meer laten opjagen dan mijn rondjes op de Ring. Als je een beetje met gezond verstand rijdt, dan kan er niet zo gek veel gebeuren. Let op, ik beweer zeker niet dat het daarom volledig risicoloos is hé. Dat is het nooit geweest en dat zal het nooit zijn ook niet. Maar velen doen hier alsof je per definitie crasht of bijna crasht van zodra er een beetje volk op dat circuit is.

Ik ben (met uitzondering van 2 keer) in die 5 jaar die ik al naar de Ring ga, nooit op andere dagen geweest dan op zaterdag en zondag. En ergens hou ik er wel van alst een beetje druk is (moet natuurlijk niet overdrijven). Je ziet 101 verschillende auto's en er valt altijd vanalles te beleven op en langs het circuit en op en langs de parkings an de zufahrt.

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                        Nee, Brünchen is die rechtse er voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                          Ja, de 2de bocht van Brünnchen. Veel mensen zijn daar overmoedig omdat daar veel toeschouwers staat te kijken.
                          Heeft die geen andere naam?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Heeft die geen andere naam?

Nee, die "sectie" wordt zo genoemd...daarna is het Pflanzgarten en vlak voor die eerste rechtse Eschbach.

Comment

'n toepassing van onbekend is onbemind, zeker?
                              Ik ben 1 rondje meegereden met William Blake en vond 't geschift vet, maar voel me niet 'rijp' om op drukke dagen het circuit te rijden. Ik wil eerst eens enkele keren de ervaring hebben om wat rustiger te kunnen rijden. Ik maak me geen illusie: het circuit ga ik sowieso niet na die enkele keren kennen, maar je kent toch the hang of it, en weet waar je aan toe bent en waar het opletten geblazen is.
                              Imo is 't niet te vergelijken wanneer je zelf rijdt en er niks van kent en wel met iemand meerijden die 'r ervaring mee heeft.

Just my 2c

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                'n toepassing van onbekend is onbemind, zeker?
                                Ik ben 1 rondje meegereden met William Blake en vond 't geschift vet, maar voel me niet 'rijp' om op drukke dagen het circuit te rijden. Ik wil eerst eens enkele keren de ervaring hebben om wat rustiger te kunnen rijden. Ik maak me geen illusie: het circuit ga ik sowieso niet na die enkele keren kennen, maar je kent toch the hang of it, en weet waar je aan toe bent en waar het opletten geblazen is.
                                Imo is 't niet te vergelijken wanneer je zelf rijdt en er niks van kent en wel met iemand meerijden die 'r ervaring mee heeft.

Just my 2c

Ik doelde meer op Jokke

Hij heeft dé machine om daar rond te rijden, die kist is daar quasi voor gemaakt, hét wereldcircuit bij uitstek...Dat zou ik niet laten schieten als je duidelijk blijk geeft van je mannetje te kunnen staan.
                                En zeker als je ook geschikt bent om tussen dat zot veld te rijden dat skylimit Zolder bevolkt.

Wat jij zegt, namelijk dat je dat liever op een rustige dag eens gaat "proberen", dat kan ik alleen maar toejuichen hé...'t is niet dat ik mensen hier warm probeer te maken om als een gek over de ring te beginnen knallen.
                                Ik ben m' eerste rondje gereden in een passat tdi kombi, met iemand op de achterbank die constant enkel achteruit keek zodanig dat ik toch zeker niet voor onaangename verrassingen kwam te staan, etc..

Lijkt me nogal wiedes dat je dat circuit eerst wat leert kennen.

Comment

Ik doelde meer op Jokke

Hij heeft dé machine om daar rond te rijden, die kist is daar quasi voor gemaakt, hét wereldcircuit bij uitstek...Dat zou ik niet laten schieten als je duidelijk blijk geeft van je mannetje te kunnen staan.
                                  En zeker als je ook geschikt bent om tussen dat zot veld te rijden dat skylimit Zolder bevolkt.

Wat jij zegt, namelijk dat je dat liever op een rustige dag eens gaat "proberen", dat kan ik alleen maar toejuichen hé...'t is niet dat ik mensen hier warm probeer te maken om als een gek over de ring te beginnen knallen.
                                  Ik ben m' eerste rondje gereden in een passat tdi kombi, met iemand op de achterbank die constant enkel achteruit keek zodanig dat ik toch zeker niet voor onaangename verrassingen kwam te staan, etc..

diene kerel op uwen achterbank moet nogal een misselijk geweest zijn achteraf, zo een hele ronde achteruit zitten kijken

Comment

Ik doelde meer op Jokke

Dat is een waarheid als een Zwitser!

Comment

• Jokke laat zijne kop niet zot maken .................................................. ...hoewel......................................... ........................soms...................... ......
                                      Last edited by Jokke_vlo; 30/03/2011, 16:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Jokke laat zijne kop niet zot maken
                                        Ge kunt ook het circuit wat op voorhand leren kennen in GTR ofzo. Dat helpt echt (veel)!

Comment

• Op GTR2 ken ik het al, wees gerust

Comment

Working...
                                          X