Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
en dat is niet alleen voor op de ring maar ook in dagelijkse verkeer. Als ik bij iemand instap die met de houding rijdt zoals die mens in dit filmpke heb ik al redelijk veel zin om uit te stappen.
Je moet mij eens vertellen hoe jij een onvoorzien hindernis langs rechts gaat voorbij gaan; door die houding ga je altijd instinctief naar links aan uw stuur rukken. Op het linkerbaanvak staat daar dan meestal een vangrail.
ik rij al 27 jaar zo, met één hand los op het stuur, nog geen ongeval gehad, en mijn reflexen zijn nog zeer goed.
toen ik rally reed had ik wel mijn stuur vast met twee handen, meestal. En op mijn rijstijl heeft dat geen invloed
Dat is toch een basisregel, met 2 handen aan uw stuur rijden? Alé, toch zeker op circuit.
Rij eens met een achterwiel en dan met 1 hand...
Niet meer dan 120hm/h op de snelweg is ook een basisregel...
Rijden doe je nogsteeds op de meest natuurlijke weg. Als dit voor u betekent dat je op elke moment 2 handen op het stuur hebt, dan is dat zo.
Rij al 3 jaar zo zonder problemen. En ik denk wel als ge al een paar jaar rijdt dat je ooit al eens moeten uitwijken hebt.
Dus hier kunnen de meesten niet uitwijken met 1 hand zonder de controle over hun auto te verliezen... Oke dan goe bezig...
En voor zover ik weet is een swift niet achterwielaangedreven. Kan je ook op diverse autosites vinden hoor Alexx. Denk zelfs op deze!
Dus hier kunnen de meesten niet uitwijken met 1 hand zonder de controle over hun auto te verliezen... Oke dan goe bezig...
En voor zover ik weet is een swift niet achterwielaangedreven. Kan je ook op diverse autosites vinden hoor Alexx. Denk zelfs op deze!
In het dagelijks verkeer kan ik dat nog begrijpen... dan is het gewoon meerijden met de rest, dat kan het kleinste kind als je je rijbewijs hebt.
Maar voor op circuit? Wat als de wagen uitbreekt? Oke met een voorwiel ga je dat minder snel hebben, maar toch. Je kan toch niet ontkennen dat je sneller en meer handelingen kan doen met 2 handen aan het stuur dan met 1 hand? Wat zeker belangrijk is op circuit.
En mij moet je niet vertellen dat een Swift geen achterwiel is, vriend.
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Kijk, als je zegt dat je nog veel moet leren, maar dan jezelf begint te verdedigen tegen de mensen die u tips geven en die u willen helpen, dan ben je niet goed bezig. Neem die tips aan en leer eruit. Het noemt niet voor niets "de goede techniek"
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Ja, absoluut, 2 handen op het stuur is een must. Hoe je uw handen houdt dat hangt af van de persoonlijke voorkeur en dergelijke maar je moet toch echt wel met 2 handen uw stuur vasthouden!
man, als je echt denkt dat 1 hand op het stuur voldoende is dan weet je niet wat een goede houding is en dat je nog nooit deftig op circuit gereden hebt. En dit is van toepassing op zowel FWD als RWD
Op de openbare weg kan je nog argumenteren dat 1 hand "voldoende" is, maar denk zelf is na; hoe hou jij je stuur vast als de straat bedekt is in een sneeuwtapijt zoals vorige winter. Je gaat mij niet vertellen dat je dan ook met in hand je stuur vast hebt
Interessante discussie. Al vraag ik me wel af hoeveel personen hier echt met twee handen op het stuur door het dagelijks verkeer tuffen!?
Verder lijkt met over de regel met twee handen op het stuur niet veel discussie mogelijk. Alle autorijscholen leren dit aan als basistechniek. Slechte techniek dus?
Daarnaast weet deze man wel hoe hij op de Nordschleife moet rijden:
Ik rijd af en toe ook wel eens met 1 hand hoor. Bv aan constante snelheid op de autostrade. Maar zeker NOOIT op circuit
Hier tzelde uitzonderlijk rij ik met 1 hand op lange afstanden en constante snelheid en in de file. Anders altijd met 2, vroeger deed ik dat ook bijna nooit maar als je even op circuit bolt dan leer je gewoontes aan. Bv 2 handen op het stuur, op een andere manier terugschakelen en op een andere manier remmen ...
Je moet eens met één hand op het stuur rijden en dan een ongeval voorhebben. Als de airbag afgaat en je hebt een mooie horloge aan, dan zal die je gezicht mooi bewerken
Interessante discussie. Al vraag ik me wel af hoeveel personen hier echt met twee handen op het stuur door het dagelijks verkeer tuffen!?
Dat valt eigenlijk nog wel mee... Filerijdend natuurlijk niet, maar aan enige vlotte snelheid zit ik met beide handen op het stuur van mijn Z4, en in Duitsland vaak zelfs met de linkervoet stevig tegen de voetsteun om zo echt de auto te voelen reageren.
Je moet eens met één hand op het stuur rijden en dan een ongeval voorhebben. Als de airbag afgaat en je hebt een mooie horloge aan, dan zal die je gezicht mooi bewerken
Niet helemaal, het is niet omdat je met 1 hand rijdt, dat die ene hand op 1 uur moet liggen (aka Johnnystyle)
Je kan ook bvb. 1 hand op 9 uur hebben, en de andere op de pook
Ik weet niet of rallycross hier op't forum bekend is, maar Isachsen is voor de derde keer op rij Europees kampioen, ge moet zijn sijstijl is bekijken, bijna altijd met 1 hand.
Comment