Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
eerste keer dat ik met een auto op circuit rijdt
zal in het begin waarschijnlijk enorm kriebelen, net zoals de eerste keer dat ik met een moto op circuit kwam
de nordschleife ken ik van race simulators, dus wordt het opletten dat ik niet overmoedig word.
hoe zit dat eigenlijk als het sneeuwt ofzo? zou waarschijnlijk 3 januari ofzo eens tot aan de ring rijden omdat ik savond toch in maastricht moet zijn, maar zou het dan open zijn?
hoe zit dat eigenlijk als het sneeuwt ofzo? zou waarschijnlijk 3 januari ofzo eens tot aan de ring rijden omdat ik savond toch in maastricht moet zijn, maar zou het dan open zijn?
Er staan nog geen openingsuren voor volgend jaar op... nog even afwachten, ring is ook heel de maand december dicht vanwege werkzaamheden...
de nordschleife ken ik van race simulators, dus wordt het opletten dat ik niet overmoedig word.
Hier wil ik nog effe aandacht aan geven...
De NS kan je totaal niet vergelijken met eender welke simulator/game....
de realiteit is altijd anders.
Het enige wat je leert van een game/simulator is oip de volgende bocht naar links of rechts is...that's it! Dus denk er niet aan om nog maar 70% de snelheid te halen dat ge in uwe "simulator" doet...
Ale... laat de verslaving beginnen..eens je op de ring geweest bent, wil je er niet meer af ...
normaal gezien ligt er dan sneeuw, bij sneeuw is het altijd gesloten
Gewoon eerste rondjes kalm rijden.. en zeker van de kurbs wegblijven als ge nie weet welke ge wel en nie moogt pakken
Voor de rest gewoon kalm blijven en optijd naar rechts gaan MET pinker op
oke, dan blijf ik van de kerbs, want ik weet niet hoe je daarmee moet werken.
achterspiegel hou ik in de gaten
Het enige wat je leert van een game/simulator is oip de volgende bocht naar links of rechts is...that's it! Dus denk er niet aan om nog maar 70% de snelheid te halen dat ge in uwe "simulator" doet...
Ale... laat de verslaving beginnen..eens je op de ring geweest bent, wil je er niet meer af ...
ja, zoiets kan ik me al voorstellen. in elk geval heb ik een idee van de bochten, zodat ik toch een beetje kan inschatten en weet welke bochten blind of gevaarlijk zijn.
@Teus: Zoals Ray al schrijft: Live is de Ring niet te vergelijken met een game. De vangrail is overal heel dichtbij en ter plaatse heb je geen resetknop zoals in een game.
Lees ook nog even de info en bekijk de video op http://www.nuerburgring.de/nl/angebo...dschleife.html
Bij sneeuw, ijzel en dichte mist is de Ring gesloten. Er wordt geen zout gestrooid.
Een natte Ring is veel gladder dan andere gladde wegen, onderschat dat niet!
8 januari 2012 was de Ring open, er lag geen sneeuw maar het was wel heel nat.
Have fun maar wees voorzichtig! Het wordt niet voor niets de groene Hel genoemd.
@Teus: Zoals Ray al schrijft: Live is de Ring niet te vergelijken met een game. De vangrail is overal heel dichtbij en ter plaatse heb je geen resetknop zoals in een game.
Lees ook nog even de info en bekijk de video op http://www.nuerburgring.de/nl/angebo...dschleife.html
Bij sneeuw, ijzel en dichte mist is de Ring gesloten. Er wordt geen zout gestrooid.
Have fun maar wees voorzichtig! Het wordt niet voor niets de groene Hel genoemd.
ik zou wel eens willen gaan, bvb in januari al is dit op winterbanden niet goed, die gaan smelten
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Ik heb al over strooizout op de ring gevlogen hoor. Was een dag met lichte sneeuw en toen we toe kwamen was het gesloten.
Wij dachten: "Ja we staan hiet voor niks", maar plots roept die vent ons dat het na 10 minuten open zou gaan en hup der op. Ijzelplekken en stooizout en schuiven en gaan
En een natte ring is ook al zo leuk, zeker omdat ge dan meestal alleen zijt en alle hero's er af blijven (veel keren gedaan en was enorm leuk, kun je de auto goed leren kennen)
Comment