Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Gij kunt precies wel een stukske rijden

Ik heb vijf jaar met een 328i gereden, maar ik durfde alleen de kont laten schuiven op een grote parking hier in de buurt. Op de weg altijd veel te veel schrik dat ik hem niet ging kunnen 'houden'...
    Ik doe regelmatig driftdagen en weet wel min of meer hoe mijn auto reageert.. Voor je op een nat circuit in een auto zonder electronica gaat rijden moet je imho kunnen driften. Je reacties zijn zoveel beter dan iemand die niet kan driften. En ook al probeer je clean te rijden, nu en dan breekt de achterkant toch wel 'ns uit.

Ook had ik al eens op een nat Spa en een paar keer een nat circuit Zolder gereden. Zo weet je wel ongeveer hoe glad een nat circuit is.
    1991 Mazda MX-5 NA
    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Kijk, dat zijn nog eens sfeerplaatjes!
      Ik hoop dat de sfeer in dit topic ook zo mooi blijft. Nadeel van geschreven woorden is dat ze soms ook wel eens verkeerd begrepen worden en er dan weer heftig gereageerd wordt.
      Naar elkaar met modder gaan gooien heeft geen zin, laten we leren van elkaars ervaringen, tips en waarschuwingen.
      Ik heb zelf voor het eerst in 2008 op de Ring gereden en ben nu midden 40 jaar oud, inmiddels iets van 500 ronden gereden denk ik en helaas ook al schade gereden.
      Gelukkig ben ik een paar jaar geleden bij de Ring een man van +/-60 jaar tegengekomen die me de ideale lijn heeft leren rijden.
      En iedere ronde leer ik nog bij. Rondentijden meet ik niet, weet ik enkel globaal, maar dat is ieders keuze.
      Voor mij is een dagje/weekend Ring eten, drinken(geen alcohol overdag , kletsen, lachen, rijden en meerijden met vrienden en gelijkgestemden.
      Belangrijk vind ik dat er op de baan ook met respect voor de Ring en anderen gereden wordt, helaas gebeurt dat niet altijd zoals dat ook op andere wegen en in het dagelijks leven het geval is.
      Word ik ingehaald door een jongere rijder of een auto met minder pk's dan interesseert me dat niet, er zijn altijd betere en/of snellere rijders dan mij.

Degenen die hier waarschuwen bedoelen dat enkel goed denk ik. Als voorbeeld wél of géén winterbanden afgelopen weekend:
      Degenen die zeggen op zomerbanden gaat prima met dit weer en winterbanden zijn niet verplicht als er geen sneeuw of ijs ligt, hebben gelijk want zo staat het zwart op wit MAAR degenen die winterbanden adviseren denken hetzelfde als ik, in de praktijk zou dat in geval van een ongeluk wel eens anders beoordeeld kunnen worden door de politie/tegenpartij als het bijvoorbeeld maar 4 à 5 graden is op dat moment want dat kan makkelijk in de winter in de Eifel.
      Theorie en praktijk lopen wel eens uiteen en een ongeval is al vervelend genoeg en met winterbanden voorkom je al een discussie, omgekeerd geldt dit ook voor winterbanden midden in de zomer.

Ppffffffff wat een "zeurverhaal" heb ik er weer van gemaakt. Ik hoop dat iedereen mijn bedoeling begrijpt?!

Afgelopen zondag heb ik mijn 3e jaarkaart gekocht en de eerste ronden van 2013 gereden. Het was heel rustig maar op sommige plekken zeer glibberig op de baan, heb heel heel rustig gereden maar genoten en mijn auto en mezelf weer heelhuids thuis gebracht. Top begin van het jaar en normaal gezien gaan nog veel Ringbezoekjes volgen.

Ik wens iedereen een prachtig 2013 met veel Ringplezier!

Comment

• 1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Tof filmpje Dennis. Ziet er naar uit dat je goed kan rijden.

Anyways, wat hoonigans:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
            Ik heb zelf voor het eerst in 2008 op de Ring gereden en ben nu midden 40 jaar oud, inmiddels iets van 500 ronden gereden denk ik en helaas ook al schade gereden.
            Gelukkig ben ik een paar jaar geleden bij de Ring een man van +/-60 jaar tegengekomen die me de ideale lijn heeft leren rijden.
            En iedere ronde leer ik nog bij. Rondentijden meet ik niet, weet ik enkel globaal, maar dat is ieders keuze.
            Voor mij is een dagje/weekend Ring eten, drinken(geen alcohol overdag , kletsen, lachen, rijden en meerijden met vrienden en gelijkgestemden.
            Belangrijk vind ik dat er op de baan ook met respect voor de Ring en anderen gereden wordt, helaas gebeurt dat niet altijd zoals dat ook op andere wegen en in het dagelijks leven het geval is.
            Word ik ingehaald door een jongere rijder of een auto met minder pk's dan interesseert me dat niet, er zijn altijd betere en/of snellere rijders dan mij.
            +1

Zalig om een gelijkgestemde en nuchtere gedachtegang te mogen aanhoren!

Spijtig genoeg rijdt niet iedereen zo verantwoordelijk op de Ring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
              Kijk, dat zijn nog eens sfeerplaatjes!
              Ik hoop dat de sfeer in dit topic ook zo mooi blijft. Nadeel van geschreven woorden is dat ze soms ook wel eens verkeerd begrepen worden en er dan weer heftig gereageerd wordt.
              Naar elkaar met modder gaan gooien heeft geen zin, laten we leren van elkaars ervaringen, tips en waarschuwingen.

Degenen die hier waarschuwen bedoelen dat enkel goed denk ik. Als voorbeeld wél of géén winterbanden afgelopen weekend:
              Degenen die zeggen op zomerbanden gaat prima met dit weer en winterbanden zijn niet verplicht als er geen sneeuw of ijs ligt, hebben gelijk want zo staat het zwart op wit MAAR degenen die winterbanden adviseren denken hetzelfde als ik, in de praktijk zou dat in geval van een ongeluk wel eens anders beoordeeld kunnen worden door de politie/tegenpartij als het bijvoorbeeld maar 4 à 5 graden is op dat moment want dat kan makkelijk in de winter in de Eifel.
              Theorie en praktijk lopen wel eens uiteen en een ongeval is al vervelend genoeg en met winterbanden voorkom je al een discussie, omgekeerd geldt dit ook voor winterbanden midden in de zomer.

Ppffffffff wat een "zeurverhaal" heb ik er weer van gemaakt. Ik hoop dat iedereen mijn bedoeling begrijpt?!

Afgelopen zondag heb ik mijn 3e jaarkaart gekocht en de eerste ronden van 2013 gereden. Het was heel rustig maar op sommige plekken zeer glibberig op de baan, heb heel heel rustig gereden maar genoten en mijn auto en mezelf weer heelhuids thuis gebracht. Top begin van het jaar en normaal gezien gaan nog veel Ringbezoekjes volgen.

Ik wens iedereen een prachtig 2013 met veel Ringplezier!

+1!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Zijn er leden die de zaterdag gaan?

Ze voorspellen droog weer maar wel redelijk frisjes
                Last edited by kefkie; 09/01/2013, 23:08.
                BMW X5 45e

Comment

• @ Dennis: je komt me bekend voor als ik je zo in de filmpjes zie. Kan het zijn dat ik je laatst bij McDonalds in Hasselt heb gezien? ( ik was met mijn gele R26)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
                    @ Dennis: je komt me bekend voor als ik je zo in de filmpjes zie. Kan het zijn dat ik je laatst bij McDonalds in Hasselt heb gezien? ( ik was met mijn gele R26)

Inderdaad, dat herinner ik me nog maar kon er niet direct een forummer aan koppelen.
                    1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Zijn er leden die de zaterdag gaan?

Ze voorspellen droog weer maar wel redelijk frisjes
                      Heel misschien dat ik eens ga als het inderdaad droog blijft..

Comment

• Ik rij Zondag als het droog blijft....

Comment

• Ik ga de zaterdag omdat het zondagochtend ga sneeuwen.
                          BMW X5 45e

Comment

Ik ga de zaterdag omdat het zondagochtend ga sneeuwen.
                            Ik zie toch geen sneeuw ?

Wetter Nürburgring ✔ Wettervorhersage für heute und die nächsten 14 Tage bis 21 Tage ✔ alle Wetterdaten Nürburgring, Müllenbach - wetter.de ☀

Comment

• Idd..

Hier wel:
                              BMW X5 45e

Comment

Morgen nog eens kijken,anders kom ik ook Zaterdag....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                                  Anyways, wat hoonigans:
                                  Zalig om te zien eh!
                                  Zo op de limiet rijden
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                    Zalig om te zien eh!
                                    Zo op de limiet rijden
                                    Die GT3 gaat echt hard, ik kruip dat bergske precies altijd omhoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk Berichten
                                      Die GT3 gaat echt hard, ik kruip dat bergske precies altijd omhoog.
                                      Is geen GT3 maar een turbo

Comment

• Er ligt al een beetje sneeuw..
                                        BMW X5 45e

Comment

• de ring zal wel dicht zijn dit weekend, met het weer dat ze geven zou het af en aan auto's takelen worden.

Comment

Working...
                                          X