Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
    spel is dicht tot 9 juni
    Meen je dat ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
      De exitsnelheid is vooral belangrijk in die bocht, dat moet je wel niet vergeten. Kan dus best zijn dat je beter wat trager door de bocht zelf gaat, zolang je d'r maar snel uitkomt. Want helemaal vanboven kan je volgens mij minstens 5sec verliezen als je de bocht 10km/h trager uitkomt.
      Dat zou goed kunnen, 'k zeg het nu ik al zoveel mensen die bocht anders heb zien nemen zal ik eens moeten experimenteren.

Ik vond het leuk hoe ik sommige bochten kon nemen aan de snelheid dat ik het deed op de playstation

Na adenau forst gaat het wat rechtdoor, dan ne snelle linksen , dan scherp links en dan naar beneden en zeer scherp rechts, die kon ik plots aan 100 nemen terwijl ik met m'n S daar niet sneller door kon dan een goeie 60 a 70.

@ TomT: Dank! Steken ondertussen al zoveel centjes in als een goeiekope evo 1

Comment

• Ik ben er weer met Pinksteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
          Wijze verhaalkes Lefty, wel niet crashen hé!
          Let maar op dat gij niet crasht
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
            Ik blijf daar vrij lang buiten iig, zo heb ik het bij de "locals" toch ook altijd gezien...volgende keer eens een paar varianten proberen.
            Vette foto trouwens!
            buiten blijven is de way to go daar, zelfs met de bora

da's een bocht die je seconden kunnen kosten als je te snel naar binnen gaat omdat je dan gewoon van buiten naar binnen gaat en dan vervolgens gewoon rond de binnenkant rijdt. Zo wordt het een apex van 20 meter lang ofzo Bovendien als je te vroeg naar binnen gaat en direct al mikt op de curb moet je je snelheid teveel verlagen om daar de "apex" te kunnen halen en houden.
            Captain Turbo
            General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
            Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
              buiten blijven is de way to go daar, zelfs met de bora

da's een bocht die je seconden kunnen kosten als je te snel naar binnen gaat omdat je dan gewoon van buiten naar binnen gaat en dan vervolgens gewoon rond de binnenkant rijdt. Zo wordt het een apex van 20 meter lang ofzo Bovendien als je te vroeg naar binnen gaat en direct al mikt op de curb moet je je snelheid teveel verlagen om daar de "apex" te kunnen halen en houden.
              Interessant documentje van bmw met info over de bochten en ideale lijnen:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                Let maar op dat gij niet crasht
                Liever niet idd. Maar zo scherp op de snee durf 'k alleszins niet rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wakeboarderxxx Bekijk Berichten
                  Interessant documentje van bmw met info over de bochten en ideale lijnen:

http://www.2shared.com/document/tR3J...dschleife.html
                  Ik denk dat ik die +- hetzelfde pak als de lijn die daar staat alleen iets snediger in't begin.

Edit: Alhoewel, lijkt toch zeer goed op mijn lijn. Op den duur wete het nie meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                    mijn lijn
                    niet overdrijven hé
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      niet overdrijven hé

Een schone kromme is ook nie mis!

Comment

• Voor wie de ideale lijn beter wil leren kennen bestaat er ook Das Ideallinie Konzept http://www.ideallinie-konzept.de/ , hier zit ook een dvd bij waarin de ideale lijn à 60km/u gereden wordt.

Is misschien nog te koop in de shop bij Ringwerk en anders kun je het bestellen bij Dick van Mov'it remmen, zie http://www.nurburgring.nl/forum/view...264855d42bc1c8

Prijs 99euro, verzenden naar België 14euro.

Ik heb hier geen enkel belang bij maar wellicht interessant voor sommigen.

Comment

• Al die foto's van zondag, maar onze MCS is nergens te vinden
                          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Zeg niet zomaar lijn tegen een streep!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              LOL nee toch niet. Ik denk trouwens dat moesten we vandaag gegaan zijn dat wax-it zijn sleutels niet meer zouden passen op de voordeur
                              Idd, dus zijn we maar naar paradisio geweest met de familie.

... En het was er blijkbaar een grote spa bijeenkomst !!!

OMG wat heb ik mij geergerd

Comment

• Is de Nurburgring nu open donderdag of niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Is de Nurburgring nu open donderdag of niet ?

niet dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    Is de Nurburgring nu open donderdag of niet ?
                                    Antwoord is 24u geleden al gegeven, scroll maar eens naar boven.

Ring is 9 juni pas weer open voor Touristen en dan nog maar een paar uur als alles meezit.

1e en 2e Pinksteren open van 8-19u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                                      Antwoord is 24u geleden al gegeven, scroll maar eens naar boven.

Ring is 9 juni pas weer open voor Touristen en dan nog maar een paar uur als alles meezit.

1e en 2e Pinksteren open van 8-19u.
                                      Merde , ik zag er zo naar uit ... hotel was al bijna geboekt

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Idd, dus zijn we maar naar paradisio geweest met de familie.

... En het was er blijkbaar een grote spa bijeenkomst !!!

OMG wat heb ik mij geergerd

Man man man, tijd voor ne reality check ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                          Liever niet idd. Maar zo scherp op de snee durf 'k alleszins niet rijden.

Ik heb die discussie (zeer aangenaam overigens) met niekcarfreak ook via PM.

Niek, ben ff zo vrij om te quoten, hope you don't mind

Als ik het goed begrijp dan rijdt je op de limiet voor de laatste seconden winst, dan is de kans inderdaad groot dat het eens fout gaat.

Als ik het zo lees dan heb je een beetje een gooi en smijt stijl, misschien voelt dat wel sneller/sensationeler maar probeer voor de aardigheid eens nog meer die ideale lijnen te rijden en wat meer vóór de bocht te remmen.
                                          Als je dan de bocht volgens de ideale lijn rijdt dan blijft je auto rustiger en misschien kom je zelfs sneller de bocht uit dan voorheen.
                                          Probeer het eens, vindt je het niks dan ga je weer verder met je eigen stijl.
                                          Wel...hij heeft volledig gelijk! Alleen heb ik dat drama wat nodig om me te amuseren, en zeker met een FWD kun je je dat ook wel wat permitteren.
                                          Maar ik neem wel z'n raad ter harte om het ook eens rustiger te proberen, dat gaat de lijnen (en dus tijden) op termijn zeker ten goede komen.

M'n rijstijl is risicovol, absoluut - maar ik rij dan ook op circuit met een kar die niet m'n financiële ondergang betekent indien ik iets verkeerd doe. Let op, 't is niet dat ik de R26.R's op m'n rug kan plukken, maar het is vooral lichamelijke schade die me pijn zou doen.

Laat dit ook een "raad" zijn aan eventuele passagiers

Comment

Working...
                                          X