Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    Dat is dus echt mijn grootste vrees hé: op olie terechtkomen en passagier worden in je eigen kar.

Niet veel schade hoop ik?
    Ehmm het viel al bij al goed mee, want de auto kon perfect total loss zijn, omdat je daar in zo'n S bocht voor Wippermann komt. Ik ben pas voor Wippermann tot stilstand gekomen met 2x vangrail aan rechterkant te raken. Mijn auto was horizontaal gedraaid en heb geprobeerd de neus terug naar voren te krijgen, omdat ik anders zou kunnen spinnen als ik vangrail raakte.

Uiteindelijk was mijn voorbumper gebarsten en moest motorkap klein beetje uitgedeukt worden en heb een veeg over het logo en op mijn lamp (pas als je moeite doet zie je het).

Ik spreek van een geluk, omdat ik daar toch met 100+ door kom en ik weet perfect wat lift off oversteer is, maar hier vloog heel m'n achterkant uit het niets weg terwijl ik nog niet instuurde bijna. Ze hebben dan ook snel zo'n geel bordje geplaatst voor höhe acht.

Enige stomme was dat ik niet wist dat er zo'n gele safety knop was waardoor olie etc. afgesloten worden. Heb m'n auto toen laten slepen naar garage om daar die knop te laten indrukken :p was grapje van in totaal 1700 euro (incl 15 minuten discussie met die official over het al dan niet raken van bepaalde vangrailstukken lol)

Comment

• Daar ben ik ook bang voor op de Ring maar ook op andere wegen natuurlijk. Wie weet hoeveel mensen er verongelukken als gevolg van lekkende auto's en motoren op de openbare wegen.
      Ikzelf ben al eens onderuit gegaan, tegen lage snelheid gelukkig, over een dieselspoor van een touringcar. Gelukkig stond de politie daar een stukje verderop bij en heb ik alles vergoed gekregen. Doordat ik zelf maar net optrok en de bocht inging toen het licht op groen ging had ik enkel een geschaafde knie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door curve Bekijk Berichten
        Ehmm het viel al bij al goed mee, want de auto kon perfect total loss zijn, omdat je daar in zo'n S bocht voor Wippermann komt. Ik ben pas voor Wippermann tot stilstand gekomen met 2x vangrail aan rechterkant te raken. Mijn auto was horizontaal gedraaid en heb geprobeerd de neus terug naar voren te krijgen, omdat ik anders zou kunnen spinnen als ik vangrail raakte.

Uiteindelijk was mijn voorbumper gebarsten en moest motorkap klein beetje uitgedeukt worden en heb een veeg over het logo en op mijn lamp (pas als je moeite doet zie je het).

Ik spreek van een geluk, omdat ik daar toch met 100+ door kom en ik weet perfect wat lift off oversteer is, maar hier vloog heel m'n achterkant uit het niets weg terwijl ik nog niet instuurde bijna. Ze hebben dan ook snel zo'n geel bordje geplaatst voor höhe acht.

Enige stomme was dat ik niet wist dat er zo'n gele safety knop was waardoor olie etc. afgesloten worden. Heb m'n auto toen laten slepen naar garage om daar die knop te laten indrukken :p was grapje van in totaal 1700 euro (incl 15 minuten discussie met die official over het al dan niet raken van bepaalde vangrailstukken lol)
        Fok!
        Kon inderdaad een stuk erger zijn, maar 't is toch al een serieus duur grapje voor eigenlijk zo goed als geen brokken!

Comment

• Dat is inderdaad nog zo'n risico waar je helaas vrede mee moet nemen, zeker op de Ring waar redelijk wat bricolerende mensen (vooral Engelsen) rondrijden.

Blij dat de schade al bij al nog meeviel, had inderdaad erger kunnen zijn.

Comment

• Eén van de vetste karren gisteren

T3 met Porsche motor. Bestuurder/eigenaar was 60+.
            Nam denk ik regelmatig passagier mee. En het was niet aan een slakkegangetje
            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Ja, van dat soort busjes zijn er wel vaker. Onderschat sommige oudere chauffeurs ook niet.

Ook nooit auto's onderschatten, er rijden Golfjes 1 rond met bv. een opgepepte 225pk Audi TT motor of een BMW E36 met E46 M3 motor.
              Of de Ringmini http://ringmini.de/ met Honda VTEC blok. De eigenaar/rijder rijdt ook oa de Eifelralley waarin een stuk Ring in tegengestelde richting in opgenomen is. Die kerel kan echt wel een stukje sturen.

Comment

• zotte bus
                Porsche GT3 X Aston Martin X Kombi ( VW Van ) !express# !metadata#!version#v1.0.r291!/version#!format#1.001!/format#!totalTime#273267!/totalTime#!width#400!...

Comment

• alleen maar veel respect voor die "opa's"
                  Ook veel vrouwen achter het stuur gespot trouwens gisteren. En daar zijn er ook wel bij die een stukske kunnen rijden
                  1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                  2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                  2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                  -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Dat busje, prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                      Kwestie van even paintgewijs te analyseren wat voor mij zowat de grootste crash-kanshebbers zijn:

[IMG] http://i162.photobucket.com/albums/t...rdschleife.jpg [/IMG]

In wijzerzin:

Hatzenbach: het aanremmen voor die eerste links-rechts. M'n rempunt verschilt daar telkens weer, en ik moet 'm ietwat remmend en dus schuivend in die eerste links gooien. Probleem is dat je 0 marge hebt als het foutgaat, want je gaat recht op een soort muur af.

Schwedenkreuz/Aremberg: Sinds kort ontdekt dat ik nog een stukje harder door de linkse kan (die op zich al levensgevaarlijk is), alleen ben ik dus nu m'n aanrempunt voor de Arembergkurve kwijt...met als resultaat dat ik al wat moet beginnen remmen terwijl ik nog in de linkse zit, en pas vol op de pedaal kan duwen eens de boel gestabiliseerd is...en het gaat daar ook nog eens downhill...

De "dreifach-rechts" of "miss-hit-miss": Aan redelijk tempo 3 verraderlijke bochten nemen waarbij de entry snelheid voor de eerste rechtse redelijk bepalend is, terwijl het nog steeds naar beneden gaat - behoeft geen comment denk ik.

Exit-Wippermann oftwel de laatste rechtse voor je in Brünnchen komt: je kunt de exit geheel niet zien dus moet je puur op inschattingsvermogen je snelheid kiezen - blijft tricky, en in dat zand/gras links geraak je no-way gestopt, schuif je verder richting de linkse entry Brünnchen, knal je tegen een curb etc....

De rechtse bij Schwalbenschwanz: remmen terwijl je lichtjes naar rechts moet afdraaien, schat ik even gevaarlijk in als het aanremmen bij de Arembergkurve - alleen gaat het hier dan teminste gelukkig niet bergaf.

Bij al de rest voel ik me redelijk confident (en net daar gaat het dan wsl gebeuren)
                      Voor mij is die blinde linkse na Fuchsrohre levensgevaarlijk, want je ziet niet wat er aan de andere kant rijd/staat.

Ik ben eens met alles, maar wel verrast dat je die rechtse bij Schwalbenschwanz noem. Daar buigt de baan naar rechts in de remzone voor de rechtse, maar als je de linkerkant van de baan niet volgt, kan je gewoon remmen in een rechte lijn naar het instuurpunt voor die rechtse. Of begrijp ik het mischien verkeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                        Voor mij is die blinde linkse na Fuchsrohre levensgevaarlijk, want je ziet niet wat er aan de andere kant rijd/staat.
                        Ik zou 'm eerder gevaarlijk noemen door de kans lift-off oversteer, anders had ik ook die blinde stukken na Pflanzgarten moeten vermelden.

Ik ben eens met alles, maar wel verrast dat je die rechtse bij Schwalbenschwanz noem. Daar buigt de baan naar rechts in de remzone voor de rechtse, maar als je de linkerkant van de baan niet volgt, kan je gewoon remmen in een rechte lijn naar het instuurpunt voor die rechtse. Of begrijp ik het mischien verkeerd?

Duidelijk dus dat ik daar de verkeerde lijn neem, niekcarfreak heeft me d'r ook al op gewezen. Volgende keer eens proberen!

Comment

• Lefty, de bocht die ik dus anders neem dan u.

Misschien verkeerd, waarschijnlijk verkeerd maar heb die altijd veel snediger gepakt en breed land uitkomend.

Die focus achter mij is die waar ik je van vertelde die ik in de bochten altijd kleiner zag worden ^^

Comment

• Ik blijf daar vrij lang buiten iig, zo heb ik het bij de "locals" toch ook altijd gezien...volgende keer eens een paar varianten proberen.
                            Vette foto trouwens!

Comment

• Dank.

Had ooit een discussie met de sausman, hij neemt die zoals gij.

Ik zal er een wa variatie op nemen, ik neem alle bochten naar m'n gevoel wat ik denk dat het snelst is hé.

Comment

• Kan er mij eens iemand de link geven van dat hotel dichtbij de Nurburgring ?
                                Waar Stivo overlaatst ook had geboekt ...

Is niet meer nodig ... al gevonden!
                                Last edited by ; 30/05/2011, 19:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                  Dank.

Had ooit een discussie met de sausman, hij neemt die zoals gij.

Ik zal er een wa variatie op nemen, ik neem alle bochten naar m'n gevoel wat ik denk dat het snelst is hé.
                                  De exitsnelheid is vooral belangrijk in die bocht, dat moet je wel niet vergeten. Kan dus best zijn dat je beter wat trager door de bocht zelf gaat, zolang je d'r maar snel uitkomt. Want helemaal vanboven kan je volgens mij minstens 5sec verliezen als je de bocht 10km/h trager uitkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                    Lefty, de bocht die ik dus anders neem dan u.

Misschien verkeerd, waarschijnlijk verkeerd maar heb die altijd veel snediger gepakt en breed land uitkomend.

Die focus achter mij is die waar ik je van vertelde die ik in de bochten altijd kleiner zag worden ^^

Wat een vette 190 is dat geworden!

Comment

• Zijn er die nu donderdag 2 juni gaan ?

Comment

• spel is dicht tot 9 juni

Comment

Working...
                                        X