Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers V2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vandaag Lefty ontmoet op de parking aan de Ring. Toffe kerel en toffe kar!
Later aan Brunchen Lefty ook verschillende keren zien voorbijscheuren
Wel warm en veel volk vandaag.
@die Ferrari's: er zat daar toch wel één 458 die er wel serieus voor ging. Met vrij grote Ringsticker op de linkerkant van de achterbumper. Respect daarvoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Missloungegirl Bekijk BerichtenVandaag Lefty ontmoet op de parking aan de Ring. Toffe kerel en toffe kar!
Later aan Brunchen Lefty ook verschillende keren zien voorbijscheuren
Wel warm en veel volk vandaag.
@die Ferrari's: er zat daar toch wel één 458 die er wel serieus voor ging. Met vrij grote Ringsticker op de linkerkant van de achterbumper. Respect daarvoor.
Insgelijks!
Indd, die 458 kom ik redelijk wat tegen op foto's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten@ lefty, bedankt voor het rondje, was echt schitterend!
My pleasure, excuses voor de vanuit passagiersoogpunt ongetwijfeld spannende schuiver exit Pflanzgarten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenMy pleasure, excuses voor de vanuit passagiersoogpunt ongetwijfeld spannende schuiver exit Pflanzgarten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenGVD ik moet er ook eens geraken e...)
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk BerichtenGVD ik ga mee, met RWD! (maw: passagier in den uwen voorlopig)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenMeest schitterende "battle" rondjes tot nu toe gereden op de Ring.
vs. Luxemburger met een RS250 cup, we reden allebei compleet hetzelfde tempo en begrepen elkaar volkomen. Bij elkaar slipstreamen op de overzichtelijke stukken, kort achter elkaar door Hatzenbach, Brünnchen, die stijl dus.
Eerste rondje heb ik voorop gereden, echt alle zeilen moeten bijzetten wat resulteerde in een "vuil" rondje met aardig wat fouten - weer maar eens het bewijs dat volgen véél en véél makkelijker is dan leiden. Bijkomende moeilijkheid was het andere verkeer (zondag, weetjewel), maar zoals bekend kan ik dat wel hebben. Volgend rondje was het al meteen duidelijk dat de volgorde nu andersom moest, ik dus in de achtervolging en weer zag je dat effect. Hij maakte veel meer foutjes, quasi net hetzelfde als ik in het vorige rondje.
Ik hoop iig dat ik 'm nog vaak tegenkom want dit was echt fenomenaal leuk! Twee grote smiles op de final straight, echt heerlijk als je elkaar goed begrijpt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenWijze verhaalkes Lefty, wel niet crashen hé!
Ik was dat nochtans volle bak van plan!
Da's een risico dat je neemt hé sausman - liever niet natuurlijk, maar als ik er eens uitvlieg hoop ik vooral dat er geen lichamelijke schade is.
Trouwens, als je niet bereid bent dat risico te nemen moet je al zeker niet op de Ring rijden, of je nu voorzichtig gaat rijden of niet.
Als zelfs Sabine Schmitz al niet meer kan tellen hoe vaak ze al gecrashed is, wie ben ik dan om te beweren dat het mij nooit zal gebeuren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenIk was dat nochtans volle bak van plan!
Da's een risico dat je neemt hé sausman - liever niet natuurlijk, maar als ik er eens uitvlieg hoop ik vooral dat er geen lichamelijke schade is.
Trouwens, als je niet bereid bent dat risico te nemen moet je al zeker niet op de Ring rijden, of je nu voorzichtig gaat rijden of niet.
Als zelfs Sabine Schmitz al niet meer kan tellen hoe vaak ze al gecrashed is, wie ben ik dan om te beweren dat het mij nooit zal gebeuren?
Comment
-
Kwestie van even paintgewijs te analyseren wat voor mij zowat de grootste crash-kanshebbers zijn:
In wijzerzin:
Hatzenbach: het aanremmen voor die eerste links-rechts. M'n rempunt verschilt daar telkens weer, en ik moet 'm ietwat remmend en dus schuivend in die eerste links gooien. Probleem is dat je 0 marge hebt als het foutgaat, want je gaat recht op een soort muur af.
Schwedenkreuz/Aremberg: Sinds kort ontdekt dat ik nog een stukje harder door de linkse kan (die op zich al levensgevaarlijk is), alleen ben ik dus nu m'n aanrempunt voor de Arembergkurve kwijt...met als resultaat dat ik al wat moet beginnen remmen terwijl ik nog in de linkse zit, en pas vol op de pedaal kan duwen eens de boel gestabiliseerd is...en het gaat daar ook nog eens downhill...
De "dreifach-rechts" of "miss-hit-miss": Aan redelijk tempo 3 verraderlijke bochten nemen waarbij de entry snelheid voor de eerste rechtse redelijk bepalend is, terwijl het nog steeds naar beneden gaat - behoeft geen comment denk ik.
Exit-Wippermann oftwel de laatste rechtse voor je in Brünnchen komt: je kunt de exit geheel niet zien dus moet je puur op inschattingsvermogen je snelheid kiezen - blijft tricky, en in dat zand/gras links geraak je no-way gestopt, schuif je verder richting de linkse entry Brünnchen, knal je tegen een curb etc....
De rechtse bij Schwalbenschwanz: remmen terwijl je lichtjes naar rechts moet afdraaien, schat ik even gevaarlijk in als het aanremmen bij de Arembergkurve - alleen gaat het hier dan teminste gelukkig niet bergaf.
Bij al de rest voel ik me redelijk confident (en net daar gaat het dan wsl gebeuren)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenKwestie van even paintgewijs te analyseren wat voor mij zowat de grootste crash-kanshebbers zijn:
In wijzerzin:
Hatzenbach: het aanremmen voor die eerste links-rechts. M'n rempunt verschilt daar telkens weer, en ik moet 'm ietwat remmend en dus schuivend in die eerste links gooien. Probleem is dat je 0 marge hebt als het foutgaat, want je gaat recht op een soort muur af.
Schwedenkreuz/Aremberg: Sinds kort ontdekt dat ik nog een stukje harder door de linkse kan (die op zich al levensgevaarlijk is), alleen ben ik dus nu m'n aanrempunt voor de Arembergkurve kwijt...met als resultaat dat ik al wat moet beginnen remmen terwijl ik nog in de linkse zit, en pas vol op de pedaal kan duwen eens de boel gestabiliseerd is...en het gaat daar ook nog eens downhill...
De "dreifach-rechts" of "miss-hit-miss": Aan redelijk tempo 3 verraderlijke bochten nemen waarbij de entry snelheid voor de eerste rechtse redelijk bepalend is, terwijl het nog steeds naar beneden gaat - behoeft geen comment denk ik.
Exit-Wippermann oftwel de laatste rechtse voor je in Brünnchen komt: je kunt de exit geheel niet zien dus moet je puur op inschattingsvermogen je snelheid kiezen - blijft tricky, en in dat zand/gras links geraak je no-way gestopt, schuif je verder richting de linkse entry Brünnchen, knal je tegen een curb etc....
De rechtse bij Schwalbenschwanz: remmen terwijl je lichtjes naar rechts moet afdraaien, schat ik even gevaarlijk in als het aanremmen bij de Arembergkurve - alleen gaat het hier dan teminste gelukkig niet bergaf.
Bij al de rest voel ik me redelijk confident (en net daar gaat het dan wsl gebeuren)
Zou je eens een filmpje willen nemen waarbij we jou ook zien zitten ipv de camera net achter de voorruit? Da's net iets amusanter om naar te kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenMeest schitterende "battle" rondjes tot nu toe gereden op de Ring.
vs. Luxemburger met een RS250 cup, we reden allebei compleet hetzelfde tempo en begrepen elkaar volkomen. Bij elkaar slipstreamen op de overzichtelijke stukken, kort achter elkaar door Hatzenbach, Brünnchen, die stijl dus.
Eerste rondje heb ik voorop gereden, echt alle zeilen moeten bijzetten wat resulteerde in een "vuil" rondje met aardig wat fouten - weer maar eens het bewijs dat volgen véél en véél makkelijker is dan leiden. Bijkomende moeilijkheid was het andere verkeer (zondag, weetjewel), maar zoals bekend kan ik dat wel hebben. Volgend rondje was het al meteen duidelijk dat de volgorde nu andersom moest, ik dus in de achtervolging en weer zag je dat effect. Hij maakte veel meer foutjes, quasi net hetzelfde als ik in het vorige rondje.
Ik hoop iig dat ik 'm nog vaak tegenkom want dit was echt fenomenaal leuk! Twee grote smiles op de final straight, echt heerlijk als je elkaar goed begrijpt.
Over het algemeen een ongevalvrije dag afgezien van 1 incident met sluiting + ambulance + helicopter tot gevolg, en verder ook grotendeels respectvolle chauffeurs/motards onderweg. 12-tal rondjes bij op de teller gezet, de achterbandjes ga ik nu wel eens vervangen want dat begint bij momenten een beetje te veel te schuiven. Remblokken hebben de beste tijd weer gehad, dus we weten waarvoor we werken. But it's so worth it - het blijft een uitdaging al ken je elke bocht door en door, want (ik toch alleszins) je zult nooit een rondje rijden dat van begin tot einde perfect is. Altijd blijft dat gevoel van "hmm daar heb ik wat asfalt onbenut gelaten", "daar was m'n entry te snel"...
Ring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenExit-Wippermann oftwel de laatste rechtse voor je in Brünnchen komt: je kunt de exit geheel niet zien dus moet je puur op inschattingsvermogen je snelheid kiezen - blijft tricky, en in dat zand/gras links geraak je no-way gestopt, schuif je verder richting de linkse entry Brünnchen, knal je tegen een curb etc....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door curve Bekijk BerichtenDaar net voor in Hedwig Höhe ben ik over olie gegaan en vangrail gekust. Superveel chance gehad.Dat is dus echt mijn grootste vrees hé: op olie terechtkomen en passagier worden in je eigen kar.
Niet veel schade hoop ik?
Comment
Comment