Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omdat het binenkort al zo ver is, heeft iemand in mijn hoofd op een idee gebracht
    Volgens mij zou het de moeite zijn, om de achterbank, hoedeplank, reservewiel en woofer eruittehalen.
    Dan zou ik iets van een 100kg kunnen besparen.
    Dan nog met een 1/4 tank op de ring gaan en ik heb in totaal dik 125kg bespaard.
    Dit lijkt me wel de moeite.
    Natuurlijk gaat de kont dan serieus lichter zijn, gaat dit een nefaste invloed hebben?
    Dan ga ik van 1150kg naar 1025kg, toch een aanzienelijk verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
      Omdat het binenkort al zo ver is, heeft iemand in mijn hoofd op een idee gebracht
      Volgens mij zou het de moeite zijn, om de achterbank, hoedeplank, reservewiel en woofer eruittehalen.
      Dan zou ik iets van een 100kg kunnen besparen.
      Dan nog met een 1/4 tank op de ring gaan en ik heb in totaal dik 125kg bespaard.
      Dit lijkt me wel de moeite.
      Natuurlijk gaat de kont dan serieus lichter zijn, gaat dit een nefaste invloed hebben?
      Dan ga ik van 1150kg naar 1025kg, toch een aanzienelijk verschil
      Bij onze Colt durf ik dat ook wel eens doen. De (zware) achterbank eruit en tank maar 1/4 gevuld, reservewiel hebben we niet.
      Er is een duidelijk een verschil in acceleratie. Op vlak van wegligging: ... tjah, iets minder onderstuur.
      Maar 't heeft zeker zijn nut. Gewoon doen zou ik zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
        Bij onze Colt durf ik dat ook wel eens doen. De (zware) achterbank eruit en tank maar 1/4 gevuld, reservewiel hebben we niet.
        Er is een duidelijk een verschil in acceleratie. Op vlak van wegligging: ... tjah, iets minder onderstuur.
        Maar 't heeft zeker zijn nut. Gewoon doen zou ik zeggen.
        Hmmm
        Al denk ik wel dat ik meer kans heb op lift-oversteer.
        Nujaa, we zullen wel zien zeker

Comment

• Ik ben gisteren ook nog eens gaan kijken aan de ring, en heb me wat bezig gehouden met wat foto's te maken.
          Ik zal er eens een paar posten... (ze zijn niet allemaal evengoed gelukt maarja...)

Er was weer veel RS en M geweld te zien

Oud en nieuw te samen:

Driftje:

de rest van de foto's kunnen jullie bekijken op de volgende link:

Ik weet niet als het de moeite is om deze foto's hier te posten, maarja moest er toevallig iemand op staan van hier, hebben ze toch een foto van hun hé....

Laat maar weten wat jullie er van vinden (de eerste foto's in het album zijn wel wat mislukt maarja, ik heb gewoon alles ge upload...)

Greetz
          Mazda MX-5 NA
          Saab 9-3 TTID Aero

Comment

• Wat een kutcircuit.

Of kutauto, kan ook

Wat zijn weer zoal de gebruikelijke sites voor foto's?

Comment

• 4 Rondes in één dag placeren geeft wel een vet gevoel

De A3 heeft dat beresterk gedaan
              So much fun than A4 B6
              En speelser ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                www.ringportal.nl

4 Rondes in één dag placeren geeft wel een vet gevoel

De A3 heeft dat beresterk gedaan
                So much fun than A4 B6
                En speelser ook
                Blij dat je eindelijk beseft dat er leukere auto's zijn voor minder geld dan grote Audi's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                  Wat een kutcircuit.

Of kutauto, kan ook

Comment

Wat een kutcircuit.

Of kutauto, kan ook

Pff het was precies je dag niet. Gelukkig tijdig gezien van de band van je Merc E, geen brokken gemaakt en motor niet opgegeven!!

Comment

• Het was idd écht mijn dag niet

Maar alles is gelukkig nog heel en in orde.
                      Toch 3 foto's gevonden!

Nu nog een youtube filmpje van mijn pirouette

Comment

Het was idd écht mijn dag niet

Maar alles is gelukkig nog heel en in orde.
                        Toch 3 foto's gevonden!

Nu nog een youtube filmpje van mijn pirouette
                        Adenauer Forst?
                        Ging het goed met de E?

Comment

• Nee, die had een nagel in zijn band
                          Adenauer forst liep bijna fout, brunchen volledig

Comment

Nee, die had een nagel in zijn band
                            brunchen is een gevaarlijke bocht blijkbaar .
                            Ik heb daar ook al eens lichtjes gezigzagd .
                            in het midden van de bocht was er ineens gripverlies (te snel erin waarschijnlijk) waardoor ik bijna in het gras zat. Dan stuurde ik teveel waardoor de auto nog erger onderstuurde om vervolgens relatief gecontroleerd verder te slingeren .(gelukkig waren er geen andere auto's in de buurt)
                            Is dat wat ze lift-off oversteer noemen?
                            laatste keer dat ik geweest was , had ik amper vertrouwen in de auto(remmen waren wel op toen ik thuiskwam),mezelf en mijn kennis van de ring =)fun weg .
                            Wagen reed gewoon slechter dan normaal.

Comment

• Idem hier, 2de deel te snel ingestuurd, en dan lift off overstuur gekregen en achterstevoor de grindbak in...

Comment

• Lift-off oversteer is als je van het gas gaat, waardoor de wagen op de motor gaat remmen of je zelf remt, en er een gewichtsverplaatsing gebeurt van de achteras naar de vooras. Vooras krijgt meer grip, achteras krijgt minder grip, et hopla

Het "lift-off" komt dus van het feit dat je je voet van het gaspedaal haalt .

Devies? Blijven sturen, en indien mogelijk gasgeven

Comment

• Vandaar waarschijnlijk beter "slow in en fast out" vermoed ik.
                                  Als je er in de bocht achter komt dat je te snel gaat dan gaan de meesten van schrik van het gas af, zou ik ook doen dus ik probeer niet te hard de bochten in te duiken.

Comment

• Inderdaad. Als je te hard remt bij het binnengaan van de bocht en lift-off oversteer krijgt, kan je 'm dan daar nog redden door te accelereren, en als je zoals het hoort remt voor de bocht en in de bocht stabiliseert en accelereert, is er geen probleem en ben je al aan het accelereren waar een ander nog z'n wagen probeert te stabiliseren.

En zeker op de Nordschleife worden die lastwissels nog eens extra in de verf gezet door de niveauverschillen en verschillende banking in bochten. Brunchen is daar extra vettig in omdat je in de remzone klimt en je dus extra grip krijgt op je banden, maar bij het uitkomen van de bocht het niveau nivelleert en je auto dus een beetje uit z'n veren springt en je dus bovenop een zelf uitgelokte lastwissel nog eens extra gripverlies krijgt. Het effect is niet zo erg als de jump net voor Schwedenkreuz of Pflanzgarten, maar het effect is er wel.

Comment

Nee, die had een nagel in zijn band
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Idem hier, 2de deel te snel ingestuurd, en dan lift off overstuur gekregen en achterstevoor de grindbak in...
                                      How kameraad, da's toch ff kicken geweest dan.
                                      Eiiiigenlijk is dat dan gewoon veel te zot/of met te weinig voorkennis gereden he blackfox, twee keer in 1 ronde bijna van de baan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
                                        Ik ben gisteren ook nog eens gaan kijken aan de ring, en heb me wat bezig gehouden met wat foto's te maken.
                                        Ik zal er eens een paar posten... (ze zijn niet allemaal evengoed gelukt maarja...)

....
                                        de rest van de foto's kunnen jullie bekijken op de volgende link:
                                        Dat zijn toch gewoon prima foto's?!?

Ik zag dat er op dit forum al best wel wat linkjes gegeven worden naar mijn website Ringportal, waar ik probeer een zo volledig mogelijk overzicht te geven van alle fotografen die hun plaatjes schieten rond de Nürburgring.
                                        Toevallig kom ik dan deze link tegen. Die is dus ook toegevoegd!

Ik zie dat er hier een gezellige groep mede Ring verslaafden rondlopen. Zijn er dan op dit forum wellicht ook nog meer mensen die foto's hebben van de Touristenfahrt op de Nordschleife?
                                        Last edited by ; 14/06/2011, 12:09.

Comment

• Mijn vriendin en ik maken geregeld foto's en om betere circuitfoto's te kunnen maken hebben we daarvoor vorig jaar ook een spiegelreflexcamera gekocht incl. 70-300mm lens maar ons resultaat is nog niet van hoog niveau en mede daarom hebben we (nog) geen eigen site o.i.d.
                                          Bovendien gaat er veel tijd zitten in het mailen van foto's naar degenen die eventueel de originele bestanden willen.

Comment

Working...
                                          X