Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Enkele maanden geleden meldde ik dat ik sinds de installatie van Vista SP2 geen geel preview kadertje (met de volledige titel van een topic) meer kreeg als ik op een topictitel stond met de muis. Vele anderen hadden hetzelfde voor en niemand wist een oplossing denk ik.
    Sinds de forum-upgrade werkt dat weer wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Bekijk Berichten
      Ik wil hier Windows 7 installeren.
      Kan ik "mijn gegevens" uit iTunes bewaren zodat ik mijn iPhone niet terug moet activeren?
      iphone moet je niet opnieuw activeren als je die aan iets anders hangt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
        Zit met een probleem.

Situatie:

Nieuwe pc gekocht, voeding maakte teveel lawaai.
        Terug naar pc boer, andere voeding laten steken, en de technieker vond het nodig om mijn geheugen blokjes ook te versteken om een of andere reden (volgens hem zaten ze niet goed)
        Ik heb de pc namelijk zelf in elkaar gestoken.

Het probleem:

Sinds ik terug ben van de pc boer is mijn pc ontzettend traag.
        In de zin van: wanneer ik mijn pc opstart, ik wacht tot alles geladen is, en dan internet open,
        dan duurt dit letterlijk minuten voordat mijn internet pagina geladen is...

Waar kan dit in godsnaam aan liggen?
        Voeding lijkt me toch onmogelijk?
        Mss heeft hij dat geheugen dan zelf toch verkeerd gestoken?

Thx
        Geheugen kan je niet verkeerd steken, of je moet heel de boel forceren Kijk eens na hoeveel geheugen je pc aangeeft dat ie heeft, of dat wel is wat het moet zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Geheugen kan je niet verkeerd steken, of je moet heel de boel forceren Kijk eens na hoeveel geheugen je pc aangeeft dat ie heeft, of dat wel is wat het moet zijn
          Je kan het wel verkeerd steken in die zin dat je dual channel niet benut...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            en zeker geen ddr met ddr2 mixen

Comment

Niet echt, het verschil is verwaarloosbaar en zal je zeker niet in gewoon gebruik merken. Met benchmarks ga je mss verschil zien.

Comment

• Bij mij gaf het nochtans merkbaar verschil toen ik ze tegoei had steken

Comment

Zit met een probleem.

Situatie:

Nieuwe pc gekocht, voeding maakte teveel lawaai.
                  Terug naar pc boer, andere voeding laten steken, en de technieker vond het nodig om mijn geheugen blokjes ook te versteken om een of andere reden (volgens hem zaten ze niet goed)
                  Ik heb de pc namelijk zelf in elkaar gestoken.

Het probleem:

Sinds ik terug ben van de pc boer is mijn pc ontzettend traag.
                  In de zin van: wanneer ik mijn pc opstart, ik wacht tot alles geladen is, en dan internet open,
                  dan duurt dit letterlijk minuten voordat mijn internet pagina geladen is...

Waar kan dit in godsnaam aan liggen?
                  Voeding lijkt me toch onmogelijk?
                  Mss heeft hij dat geheugen dan zelf toch verkeerd gestoken?

Thx
                  Dit lijkt mij eerder problemen bij je internet provider dan met je PC. TENZIJ je PC er echt merkbaar langer over doet om op te starten, als het echter alleen bij wegpagina's openen is kan je er maar weinig aan doen.

Comment

Bij mij gaf het nochtans merkbaar verschil toen ik ze tegoei had steken
                    Heel vreemd, mijn ervaringen spreken dat totaal tegen. Maar zoveel te beter voor u natuurlijk Maar merkbaar verschil lijkt me echt vreemd.

Comment

Heel vreemd, mijn ervaringen spreken dat totaal tegen. Maar zoveel te beter voor u natuurlijk Maar merkbaar verschil lijkt me echt vreemd.
                      yup, 't verschil zou gemiddeld zo'n 2 à 3 procent bedragen, redelijk verwaarloosbaar in de dagdagelijkse toepassingen

Comment

Het lijkt me echt sterk dat je dat zou merken bij standaard pc-gebruik.

I'm with bruine-dreef-ridder.

Comment

• Allee, tzal dan wel héééél toevallig zijn dat mijn pc sindsdien veel vlotter was

Comment

Mijn laptops doen het wel perfect.
                            Mss licht het aan de antivirus.

In ieder geval, mij zien ze daar nooit meer.

Een defecte voeding vier dagen na aankoop vervangen er nog 30 euro installatie kosten durven vragen.

Gelukkig heb ik twee beeldschermen gekocht in hun ander filiaal, die maar liefst 60 euro goedkoper waren dan identiek dezelfde schermen in hun hoofdfiliaal.

Domme kloten...

Over welke zaak gaat het hier? Misschien ligt het probleem bij je router of bij je firewall. Altijd moeilijk om diagnoses te stellen aan de hand van een beschrijving van de problemen. Welk OS heb je en surf je draadloos?

Je zegt trouwens dat je je pc zelf in elkaar hebt gestoken, waarom heb je die voeding dan niet zelf vervangen? Dat is toch geen moeilijke klus?

Comment

• Ben na mijn verse install es bezig met mijn music te ordenen enzo...nu bots ik weer op het probleem dat ik met itunes ook had, maar deze keer met winamp:

Hij splitst muziek van 1 album op in meerdere albums. Ik weet dat dit aan de ID3 tags ligt, maar wat is nu de makkelijkste manier op dit op te lossen? Via itunes ging da nog relatief vlot, via winamp lukt het mij gewoon niet
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                              Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                              Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                              Honda Del Sol - 120pk

Comment

• Probleem: afgelopen vrijdag kreeg mijn laptop een schok terwijl hij in gebruik was. Op het moment zelf geen probleem. Ik deed verder met de toepassing (een game), maar bij het stoppen deed hij raar om Windows terug te openen. Heb de PC dan moeten afsluiten door de stroom te onderbreken (gewoon met de aan/uit-knop dus). Nadien kreeg ik de melding dat de PC verkeerd is afgesloten en hoe ik Windows opnieuw wil opstarten. Om het even wat ik kies, de computer blijft hangen op een zwart scherm waarop ik enkel de pijl van mijn muis zie.
                                In het scherm waarin ik kan kiezen hoe ik Windows opnieuw wil opstarten, staat ook nog dat ik kan proberen Windows te herstellen met de installatie-CD-ROM's (of DVD's, whatever), alleen ik vind die niet.
                                De vraag is simpel: iemand enig idee hoe ik dit het best oplos? Ik veronderstel dat mijn harde schijf mogelijks beschadigd is. En nieuwe harde schijf kopen is geen probleem, maar aangezien ik nog geen deftige externe harde schijf heb, is er geen back-up van mijn foto's van de laatste drie jaar. Ik zou het dan ook niet leuk vinden om al mijn zelfgenomen foto's kwijt te zijn.
                                Mijn iTunes staat er ook op. Dat ik al die bestanden zou kwijt zijn, is lastig, maar niets ergs, want daar stond toch niets in dat ik niet op CD heb. Ik koop immers nog regelmatig CD's en haal nooit iets binnen bia de iTunes Store.
                                Snel wat opinies graag, want ik zit achter een PC die niet de mijne is, en hierna zal ik terug een aantal dagen offline zijn.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• je kan proberen met een Live-cd van bv. Linux op te starten en zo je bestanden te redden. Om de harde schijf te testen, zou ik HDD regenerator proberen (ook te downloaden met andere test proggies op 1 cd)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Probleem: afgelopen vrijdag kreeg mijn laptop een schok terwijl hij in gebruik was. Op het moment zelf geen probleem. Ik deed verder met de toepassing (een game), maar bij het stoppen deed hij raar om Windows terug te openen. Heb de PC dan moeten afsluiten door de stroom te onderbreken (gewoon met de aan/uit-knop dus). Nadien kreeg ik de melding dat de PC verkeerd is afgesloten en hoe ik Windows opnieuw wil opstarten. Om het even wat ik kies, de computer blijft hangen op een zwart scherm waarop ik enkel de pijl van mijn muis zie.
                                    In het scherm waarin ik kan kiezen hoe ik Windows opnieuw wil opstarten, staat ook nog dat ik kan proberen Windows te herstellen met de installatie-CD-ROM's (of DVD's, whatever), alleen ik vind die niet.
                                    De vraag is simpel: iemand enig idee hoe ik dit het best oplos? Ik veronderstel dat mijn harde schijf mogelijks beschadigd is. En nieuwe harde schijf kopen is geen probleem, maar aangezien ik nog geen deftige externe harde schijf heb, is er geen back-up van mijn foto's van de laatste drie jaar. Ik zou het dan ook niet leuk vinden om al mijn zelfgenomen foto's kwijt te zijn.
                                    Mijn iTunes staat er ook op. Dat ik al die bestanden zou kwijt zijn, is lastig, maar niets ergs, want daar stond toch niets in dat ik niet op CD heb. Ik koop immers nog regelmatig CD's en haal nooit iets binnen bia de iTunes Store.
                                    Snel wat opinies graag, want ik zit achter een PC die niet de mijne is, en hierna zal ik terug een aantal dagen offline zijn.
                                    restore je hd met repair mode als je vanaf cd boot en launch dan chkdsk op je partitie als hij fouten heeft en je wilt een nieuwe hd kopen kun je je oude hd alsnog als slave gebruiken door een converter naar usb (ik geloof iets van 20euro kost dit) als je zo'n 2,5inch behuizing alleen koopt kost je dat 5€ en kan je dit ook aan je HD bevestigen, kijk wel eerst of het ide of sata is.

Comment

• Je moet eens proberen wat meer punten in je zinnen te gebruiken

Comment

Je moet eens proberen wat meer punten in je zinnen te gebruiken
                                        kwas aant gamen dus tmoest kort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                                          je kan proberen met een Live-cd van bv. Linux op te starten en zo je bestanden te redden. Om de harde schijf te testen, zou ik HDD regenerator proberen (ook te downloaden met andere test proggies op 1 cd)
                                          Windows start niet op, dus iets downloaden is wat moeilijk.
                                          Een maat van me stelt voor de PC open te halen, de harde schijf aan zijn laptop te hangen en zo te zien of het effectief de schijf is die kapot is.
                                          Of wat ook zou kunnen: harde schijf eruit, nieuwe harde schijf erin, Windows installeren, de oude harde schijf als externe harde schijf gebruiken en zo proberen de gegevens te recupereren. Ik vraag mij alleen nog af of een externe harde schijf op die manier zou kunnen gebruikt worden. Dus de oude harde schijf eruit, externe via USB aansluiten en daarop Windows draaien. Ik veronderstel van niet?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X