Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
    firmware van een processor updaten? Daar heb ik nog nooit van gehoord, je kan wel bij sommige BIOS'en de kloksnelheid aanpassen of de multiplier verhogen maar vanuit windows kun je dit niet doen. (bij linux weet ik dit niet)
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
    Een update van xp kan onmogelijk iets van hardware om zeep hebben geholpen. Je zei een paar posts terug dat hij ook soms blijft hangen tijdens installatie van XP. Ik zou eens met Memtest je ramgeheugen testen. Kan goed zijn dat daarbij het probleem ligt
    Iets is er toch raar aan m'n processor.

Als ik stats opvraag als hij na een kwartier of zo toch geboot geraakt, krijg ik daar te zien dat het over een amd athlon gaat van 900MHz

Als ik in het bootmenu de eggeven bekijk staat er kloksnelheid 1600MHz.

Ergens klopt er iets niet, volgens mij zit er in dat boot-menu iets fout, kan ik dat updaten dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Iets is er toch raar aan m'n processor.

Als ik stats opvraag als hij na een kwartier of zo toch geboot geraakt, krijg ik daar te zien dat het over een amd athlon gaat van 900MHz

Als ik in het bootmenu de eggeven bekijk staat er kloksnelheid 1600MHz.

Ergens klopt er iets niet, volgens mij zit er in dat boot-menu iets fout, kan ik dat updaten dan?

Het is toch een laptop he? Dan is dat doodnormaal. Dat wordt gewoon gedaan om je batterij te sparen. Als die processor niet volledig benut wordt, zal die dus, in jou geval, op 900mhz gaan draaien. Vanaf dat er meer processorkracht wordt gevraagd, zal die zich terug klokken naar de volle snelheid, in jou geval dus 1600mhz.

Echter, je kan dit uitschakelen als je wilt, dat 'downclocken', dat hij dan altijd op zen volle 1600mhz draait. Je batterij zal dan wel sneller leegraken, maar als je hem constant op stroom gebruikt, maakt dat niets uit. hoe je dat uitschakelt, kan ik zo niet zeggen, hangt van bios tot bios af. Maar heeft in ieder geval niks te maken met een firmware of een update

Comment

• Ik weet dat de bios ooit eens een een update gehad heeft, dacht dus dat het daar iets mee te maken kon hebben.

zal subiet eens die memtest doen (als hij geboot geraakt, staat al 20 min op te starten ...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
          Het is toch een laptop he? Dan is dat doodnormaal. Dat wordt gewoon gedaan om je batterij te sparen. Als die processor niet volledig benut wordt, zal die dus, in jou geval, op 900mhz gaan draaien. Vanaf dat er meer processorkracht wordt gevraagd, zal die zich terug klokken naar de volle snelheid, in jou geval dus 1600mhz.

Echter, je kan dit uitschakelen als je wilt, dat 'downclocken', dat hij dan altijd op zen volle 1600mhz draait. Je batterij zal dan wel sneller leegraken, maar als je hem constant op stroom gebruikt, maakt dat niets uit. hoe je dat uitschakelt, kan ik zo niet zeggen, hangt van bios tot bios af. Maar heeft in ieder geval niks te maken met een firmware of een update
          wacht ff, dus als ik terwijl alles traag gaat toch maar 900MHz heb, ben ligt het eigenlijk dus niet aan de processor wil je zeggen?

Comment

wacht ff, dus als ik terwijl alles traag gaat toch maar 900MHz heb, ben ligt het eigenlijk dus niet aan de processor wil je zeggen?
            Normaal niet, want als het nodig is, schakelt die automatisch over op 1600mhz. Maar we zullen zien wat Memtest zegt he, kunnen dan achteraf nog zien

Comment

Normaal niet, want als het nodig is, schakelt die automatisch over op 1600mhz. Maar we zullen zien wat Memtest zegt he, kunnen dan achteraf nog zien
              als ik daar ooit geraak, 5 min verder nog steeds niet geboot ...

Hij doet wel iets hoor, loopt alle stadia wel door doet er alleen verschrikkelijk lang over ...

Comment

als ik daar ooit geraak, 5 min verder nog steeds niet geboot ...

Hij doet wel iets hoor, loopt alle stadia wel door doet er alleen verschrikkelijk lang over ...
                Test uw hd eens met HD-tune als hij opgestart is
                het resultaat moet zoiets zijn als onderstaande:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                  Test uw hd eens met HD-tune als hij opgestart is
                  het resultaat moet zoiets zijn als onderstaande:

Het Benchmark-gedoe, wat jij nu laat zien, meet de snelheid van de HD. En een HD van een laptop is meestal trager dan van een gewone pc. En dan hangt het nog af van de aansluiting (IDE of SATA), het toerental (4500, 7200, 10.000 rpm,...) en dergelijke. Het is dus niet omdat dat op jou foto zo is, dat dat bij elke HD zo moet zijn.

Als je met die HD Tune wil testen of je Harde schijf nog goed is, moet je Health pakken, en niet Benchmark

Comment

• linux .....

Comment

linux .....
                      Er bestaan ook HD testers, die net zoals memtest, geen besturingssysteem nodig hebben. Dat start je dan gewoon op van de cd.

Comment

Er bestaan ook HD testers, die net zoals memtest, geen besturingssysteem nodig hebben. Dat start je dan gewoon op van de cd.
                        aha, maakt cd ...

Comment

• memtest gerund en iets over de helft stonden er al 2 fouten.

Ik heb hier nog een andere laptop liggen en blijkbaar hebben die dezelfde latjes geheugen, handig, dus ik dacht,wissel ze even en probeer nog eens.

Aa1 latje kon ik meteen aan maar dat tweede wist ik niet te vinden ...

Na even zoeken op het net vond ik dit:

NOTE: 1 slot user accessible-located underneath the unit, 1 slot located underneath the keyboard deck.

Kut, kan weer uiteen gaan vijzen

Comment

memtest gerund en iets over de helft stonden er al 2 fouten.

Ik heb hier nog een andere laptop liggen en blijkbaar hebben die dezelfde latjes geheugen, handig, dus ik dacht,wissel ze even en probeer nog eens.

Aa1 latje kon ik meteen aan maar dat tweede wist ik niet te vinden ...

Na even zoeken op het net vond ik dit:

NOTE: 1 slot user accessible-located underneath the unit, 1 slot located underneath the keyboard deck.

Kut, kan weer uiteen gaan vijzen
                            Dat vijzen moet je er maar voor over hebben . Maar te hopen dat het helpt he, met dat andere geheugen

Comment

• ondertussen in geslaagd hem aan de praat te krijgen en de wlan kunnen activeren, dus online met de laptop nu

Het booten gaat nog steeds net erg snel maar al beter en eens geboot valt de snelheid mee als je geen 10 dingen samen doet.

Vandaag niet veel tijd en goesting meer maar zal me morgen eens amuseren met wat filpjes enzo en zien of ie dat aan kan.

Voorlopig ziet het er redelijk uit

Comment

Het Benchmark-gedoe, wat jij nu laat zien, meet de snelheid van de HD. En een HD van een laptop is meestal trager dan van een gewone pc. En dan hangt het nog af van de aansluiting (IDE of SATA), het toerental (4500, 7200, 10.000 rpm,...) en dergelijke. Het is dus niet omdat dat op jou foto zo is, dat dat bij elke HD zo moet zijn.

Als je met die HD Tune wil testen of je Harde schijf nog goed is, moet je Health pakken, en niet Benchmark
                                ik wou hem alleen laten testen als de HD niet in PIO-mode stond, dan zie je volgend resultaat terug

Comment

• Ik heb boven draadloos internet, maar dat is zo veraf gelegen, en gescheiden door verschillende verdiepen dat het signaal om de haverklap weg valt. Dan moet ik quasi om de minuut het stickje uittrekken en weer insteken, wat natuurlijk belachelijk is.

Denken jullie dat ik dat kan verhelpen met 9meter USB-verlengdraden zodat ik het USB-stickje van D-Link kan laten bengelen in het salon?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                    Ik heb boven draadloos internet, maar dat is zo veraf gelegen, en gescheiden door verschillende verdiepen dat het signaal om de haverklap weg valt. Dan moet ik quasi om de minuut het stickje uittrekken en weer insteken, wat natuurlijk belachelijk is.

Denken jullie dat ik dat kan verhelpen met 9meter USB-verlengdraden zodat ik het USB-stickje van D-Link kan laten bengelen in het salon?
                                    Mocht je de plannen van de elektriciteitsleidingen van je huis nog hebben kun je zoeken naar 2 stopcontacten één bij de router en één waar je nu zit en als je een loop van minder dan 200m vind kun je je netwerk met behulp van zo'n dlan bakjes je internet door je stopcontact trekken. waar de wan van je router zit steek je deze dan in je dlan bakje.

voordeel is dat je boven snel internet hebt maar beneden dan zwak signaal.

misschien kun je wel gebruik maken met 2 wifi's en via handover werken, je vindt op internet vele tutorials hiervan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                                      Mocht je de plannen van de elektriciteitsleidingen van je huis nog hebben kun je zoeken naar 2 stopcontacten één bij de router en één waar je nu zit en als je een loop van minder dan 200m vind kun je je netwerk met behulp van zo'n dlan bakjes je internet door je stopcontact trekken. waar de wan van je router zit steek je deze dan in je dlan bakje.

voordeel is dat je boven snel internet hebt maar beneden dan zwak signaal.

misschien kun je wel gebruik maken met 2 wifi's en via handover werken, je vindt op internet vele tutorials hiervan
                                      ik zou gewoon voor de optie range extender gaan, doormiddel van er een extra bakje bij te hangen op't eerste verdiep. ofwel sterkere zendantennekes monteren.

Comment

• @ Cody_772: Sorry maar daar snap ik niets van, en voor de tijd dat ik hier thuis nog ga wonen ga ik hier niet vragen om aan de electriciteit te laten sleutelen, en zeker als er dan beneden minder signaal is. Toch bedankt voor de goede raad!

@Black-Ang3l: deze techniek lijkt mij het best en het minst invasief. Meteen meer info over opzoeken want ik word gek van het stickje getrek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                          @ Cody_772: Sorry maar daar snap ik niets van, en voor de tijd dat ik hier thuis nog ga wonen ga ik hier niet vragen om aan de electriciteit te laten sleutelen, en zeker als er dan beneden minder signaal is. Toch bedankt voor de goede raad!

@Black-Ang3l: deze techniek lijkt mij het best en het minst invasief. Meteen meer info over opzoeken want ik word gek van het stickje getrek
                                          eigenlijk een beetje slecht uitgelegd, je hoeft niets aan de elektriciteit te sleutelen je hoeft enkel 2 bakjes in stopcontacten te steken en dit verbind zogezegd uw fysieke internetkabel maar de afstand van de elektriciteit mag maar max. 200m zijn.

nadeel is natuurlijk het prijskaartje want zo'n bakjes kosten toch rond de 80€ denk ik.

Als je zoals blackangel al zei om zwaardere antenne's te installeren is dit een goedkope manier maar hangt af van router tot router want sommige hebben een heel groot bereik en anderen veranderen amper maar voor de prijs kun je het niet laten want kost ongeveer een 15euro voor 2 antennes

Comment

Working...
                                          X