Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    Is dat makkelijk te doen met een laptop?
    Bij deze blijkbaar wel, was gewoon een afdekkapje onderaan en je zat aan de fan.

Maar deze was eigenlijk nog helemaal proper op het eerste zicht en draaide ook nog mooi rond.

Iemand nog ideeën?

Comment

• Ik ben dat ding nu zowat in het oog aan het houden.

Die fan draait normaal tot een graad of 78-79 en dan springt ie naar een hoger toerental om bij te koelen. Mij lijkt dus dat die dat te laat doet, kan je dat ergens instellen?

Comment

• draaien de fans nog ?
        leeftijd ?

edit: ja dus, leeftijd ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
          draaien de fans nog ?
          leeftijd ?

edit: ja dus, leeftijd ?
          jaar of 1.5, 2

Ik heb ondertussen ook een nieuwe driver voor de cpu geinstalleerd en heb sindsdien het probleem niet meer voorgehad ook al heb ik ondertussen een zwaar programma geinstalleerd, de max-pieken liggen nu iets onder de 80°

De grafische kaart blijft het wel vrij warm hebben (85)

Comment

• Ik heb er net nog eens mee an de telefoon gehangen, blijkbaar was z'n grootste probleem met vista dat als hij grote films aan het verwerken was de laptop ineens uitviel en hij wijtte dit dus aan het instabiele prog icm met vista. Maar waarschijnlijk heeft die dus al langer dat probleem dat hij te heet wordt.

*oef* 'k had al schrik dat ik iets verkeerd gedaan had

Maar daar is het nog niet mee opgelost natuurlijk.

Kan je bvb in de bios of zo instellen wanneer de fan aanspringt?

Comment

Ik heb er net nog eens mee an de telefoon gehangen, blijkbaar was z'n grootste probleem met vista dat als hij grote films aan het verwerken was de laptop ineens uitviel en hij wijtte dit dus aan het instabiele prog icm met vista. Maar waarschijnlijk heeft die dus al langer dat probleem dat hij te heet wordt.

*oef* 'k had al schrik dat ik iets verkeerd gedaan had

Maar daar is het nog niet mee opgelost natuurlijk.

Kan je bvb in de bios of zo instellen wanneer de fan aanspringt?
              Vaak is dit door stof of vuiligheid die langs de fan naar binnen is gekomen en ook de fan niet meer op maximum toeren draait. Kijk eens met bijvoorbeeld met aida32 op hoeveel toeren ze draaien.
              Een fan kan je terug op maximum toeren laten draaien door een druppel hobbyolie in de motor van de fan te doen (bij de meeste zit dit onder de ronde sticker) maar soms zijn het ook fans met magneten en dan moet je een andere installeren.

Acer laptops hebben zowiezo een kortere levensduur dan elke andere laptop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                Vaak is dit door stof of vuiligheid die langs de fan naar binnen is gekomen en ook de fan niet meer op maximum toeren draait. Kijk eens met bijvoorbeeld met aida32 op hoeveel toeren ze draaien.
                Een fan kan je terug op maximum toeren laten draaien door een druppel hobbyolie in de motor van de fan te doen (bij de meeste zit dit onder de ronde sticker) maar soms zijn het ook fans met magneten en dan moet je een andere installeren.

Acer laptops hebben zowiezo een kortere levensduur dan elke andere laptop
                Als hij op vol toerental draait koelt hij wel voldoende heb ik de indruk, hij begint precies alleen wat laat op volle toeren te draaien.

Hij zag er niet erg vuil uit en draaide redelijk lang na bij uitschakelen.

Comment

Als hij op vol toerental draait koelt hij wel voldoende heb ik de indruk, hij begint precies alleen wat laat op volle toeren te draaien.

Hij zag er niet erg vuil uit en draaide redelijk lang na bij uitschakelen.
                  Naar mijn ervaring wat ik met deze problemen al heb meegemaakt is 9/10 opgehoopte harde klompjes stofwollen net achter de fan en bij de cpu fan., daarvoor moet je deze wel volledig openen en vergt wel wat tijd. Als je dit nog nooit hebt gedaan laat je dit best over aan iemand met ervaring.

Als noodoplossing kun je volgende 2 dingen proberen:
                  - je stofzuiger op de laagste stand zetten zodat hij veel minder zuigt en aan de fan houden maar niet volledig ertegen of je zuigt de fan eruit, dan heb je toch al helft van het stof mee.
                  - Als er nog warmteproblemen zijn zet je de laptop iets hoger achteraan zodat de warmte vanonder er ook uit kan, meestal heb je ook zo'n fan boards waar je je laptop kunt opzetten met extra fans in.

Comment

• typ anders eens in google: change fan speed.

Comment

Naar mijn ervaring wat ik met deze problemen al heb meegemaakt is 9/10 opgehoopte harde klompjes stofwollen net achter de fan en bij de cpu fan., daarvoor moet je deze wel volledig openen en vergt wel wat tijd. Als je dit nog nooit hebt gedaan laat je dit best over aan iemand met ervaring.

Als noodoplossing kun je volgende 2 dingen proberen:
                      - je stofzuiger op de laagste stand zetten zodat hij veel minder zuigt en aan de fan houden maar niet volledig ertegen of je zuigt de fan eruit, dan heb je toch al helft van het stof mee.
                      - Als er nog warmteproblemen zijn zet je de laptop iets hoger achteraan zodat de warmte vanonder er ook uit kan, meestal heb je ook zo'n fan boards waar je je laptop kunt opzetten met extra fans in.

't heeft geholpen, echt

ineens 20° kouder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                        typ anders eens in google: change fan speed.
                        dat had ik al gedaan maar acer is daar blijkbaar geen simpele in of zo.

Comment

't heeft geholpen, echt

ineens 20° kouder
                          Door de stofzuiger?

Comment

Door de stofzuiger?
                            jups.

Ik had al afgesproken dat ik hem terug ging brengen (hij had em morgen nodig) en had iets van als er problemen blijven haal ik hem volgende week nog even terug om het te proberen op te lossen.

Ik stond al met de tas in m'n hand aan de deur en had iets van wtf, baat het niet, schaad het niet.

De stofzuiger op z'n laagste stand en voorzichtig langs de verluchtingsroostertjes gegaan.

Ik steek hem ginder in gang, staat een kwartier te draaien en nog iets te installeren, kijk op die monitor, 60°

Zalig

Comment

• Heb thuis al hetzelfde meegemaakt met mijn toenmalige desktop van 3 jaar oud. Scheelde ook 20 graden

Comment

jups.

Ik had al afgesproken dat ik hem terug ging brengen (hij had em morgen nodig) en had iets van als er problemen blijven haal ik hem volgende week nog even terug om het te proberen op te lossen.

Ik stond al met de tas in m'n hand aan de deur en had iets van wtf, baat het niet, schaad het niet.

De stofzuiger op z'n laagste stand en voorzichtig langs de verluchtingsroostertjes gegaan.

Ik steek hem ginder in gang, staat een kwartier te draaien en nog iets te installeren, kijk op die monitor, 60°

Zalig
                                Hehe, soms zijn de meest bizarre oplossing het meest effectief. Heb je veel stof zien passeren, mocht dat niet zo zijn zal het stof wel los van de cpu zijn maar nog altijd in je laptop zitten maar meestal gaat daar veel tijd over tot dit terug ophoopt dus om de x aantal maanden eens een minuutje met de stofzuiger kan geen kwaad als je voorzichtig bent.

Comment

Hehe, soms zijn de meest bizarre oplossing het meest effectief. Heb je veel stof zien passeren, mocht dat niet zo zijn zal het stof wel los van de cpu zijn maar nog altijd in je laptop zitten maar meestal gaat daar veel tijd over tot dit terug ophoopt dus om de x aantal maanden eens een minuutje met de stofzuiger kan geen kwaad als je voorzichtig bent.
                                  nee, daarmee dat het me verbaasde, ik had dat klepje er al af gehad maar daar zat eigenlijk niets van stof tussen. Moet juist achter die fan naar 1 van die kanaaltjes of zo geweest zijn.

Comment

jaar of 1.5, 2
                                    gewoon opsturen in garantie, niet verder aan prutsen

edit: niet meer nodig dus, ik dacht dat je al lang het stof had weggedaan. Ik gebruik daar zo'n spuitbus voor

Comment

• mijn PC is de laatste dagen weer super traag

waar kun je terrug systeemherstel doen ?
                                      of wat zou het probleem kunnen zijn ?
                                      ook valt de PC soms na een 1/2 uur ofzo gewoon uit en begint hij opnieuw op te starten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                        mijn PC is de laatste dagen weer super traag

waar kun je terrug systeemherstel doen ?
                                        of wat zou het probleem kunnen zijn ?
                                        ook valt de PC soms na een 1/2 uur ofzo gewoon uit en begint hij opnieuw op te starten
                                        Als je op start klikt-> programs->accessoires->system tools-> system restore

Als je een scherm krijgt die 30 seconden aftelt dat de PC gaat restarten dan is het meestal een virus anders misschien best eens je GPU,CPU en MOBO temperaturen meten.

Comment

Als je op start klikt-> programs->accessoires->system tools-> system restore

Als je een scherm krijgt die 30 seconden aftelt dat de PC gaat restarten dan is het meestal een virus anders misschien best eens je GPU,CPU en MOBO temperaturen meten.

systeemherstel geprobeerd , PC opnieuw opgestart en hij zegr dat het niet lukt om systeemherstel te doen
                                          ja hij telt dan altijd 30 seconden af ...
                                          welke temperaturen meten ? sorry maar ik ken daar niks van hoor

Comment

Working...
                                          X