Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Het volgende probleem stelt zich.

Op m'n desktop heb ik twee monitoren, één bediend via een PCI-E videokaart (witte stekker, denk DVI?) en één via de mobo videokaart (blauwe stekker). Scherm 1 is de hoofdmonitor, scherm 2 is de bijkomende.
    Nu is m'n hoofdmonitor stuk. Denk ik: van zodra de powerkabel ingestoken wordt, gaat de LED achter de aan/uit-knop snel knipperen ('t is een hp 19" 4:3 monitor, een jaar of 6 oud).
    Nu krijg ik dus enkel iets te zien op de bijkomende monitor, maar geen startbalk. Ik kan met de rechtermuisklik het menu openen en zien als ik op het bureaublad klik, maar van zodra ik de optie "beeldinstellingen" (ofzoiets) kies, opent het venster op het hoofd-bureaublad, "achter de dode monitor". Ik kan dus niet switchen van scherm 1+2 naar scherm 2 (dat scherm 1 moet worden). WinXP.

Hoe doe ik dat? (zonder een andere monitor te gaan lenen e.d.) De PCIe videokaart heeft geen blauwe stekker, en het kleine scherm heeft geen witte stekker...
    Loopt eens naar de lokale pc verdeler, of mediamarkt of via 2dehands.be en koop een DVI to VGA stekker.

Zo kan je makkelijk uw scherm testen. Maar als je al eens het type van je scherm kan geven zouden we ook al een stap verder kunnen graken.
    Voorlopig heb ik een 19" scherm van Hp dat 6 jaar oud is maar daar ben ik niet echt veel mee.

Comment

• Ik heb momenteel het volgende probleem: Windows 7 en Office 2010. Ik wil het language pack nederlands installeren via de Microsoft Office Language Preferences tool. Download dat pakket & wil de .exe installeren & krijg een melding dat ik Office 32 bit niet kan installeren omdat er 64 bit Office een conflict geeft. Hoe vind ik nu de 64 bit versie van dat Language Pack? Of is er een andere manier om dit te omzeilen en het toch te installeren?

Comment

• http://www.microsoft.com/downloads/n...displaylang=nl ?

Comment

• Dat zijn enkel de knoppen en menu's die dan nederlands zijn. Ik heb de spellingchecker nodig eigenlijk

Comment

• Vraag van een pc leek vermoedelijk. Juist een nieuw Philips breedbeeld pc scherm aangeschaft.
            Had reeds gevraagd aan de verkoper of er geen vervomingen plaats vinden. Wat wel zo is.
            Kan ik op één of ander manier veranderen van breedbeeld naar normaal?

Bij voorbaad dank!

Comment

• Keer kyken in de boekjes vant scherm en de breedte hoogte op 4:3 zetten waar breedbeeld 16:9 aanhoud

Comment

• Of misschien de juiste resolutie instellen op de pc?

Comment

• Bedankt voor de info Torquenstein. Probleem opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
                    Tijdens opstarten op F8 drukken, vervolgens veilige modus. Zou je normaal 2x hetzelfde beeld moeten hebben waardoor je instellingen kan aanpassen.
                    Lukt dus niet, ik vermoed dat alles wat tijdens 't opstarten weergegeven wordt, ook na F8, op de "hoofdmonitor" wordt weergegeven. Ik kan nergens de veilige modus kiezen.

Something else?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                      Loopt eens naar de lokale pc verdeler, of mediamarkt of via 2dehands.be en koop een DVI to VGA stekker.

Zo kan je makkelijk uw scherm testen. Maar als je al eens het type van je scherm kan geven zouden we ook al een stap verder kunnen graken.
                      Voorlopig heb ik een 19" scherm van Hp dat 6 jaar oud is maar daar ben ik niet echt veel mee.
                      Dank je maar met jouw oplossing ben ik niet zoveel, totdat ik een ding ben gaan bijkopen. Als ik een nieuw scherm koop is 't ook OK hé. Ik wil nu, voorlopig, gewoon mijn kleine 15" als hoofdmonitor kunnen instellen, that's all.

Scherm is een hp Pavilion f1904.

Comment

• Overlaatst had mijn zus iets gelijkaardigs voor.

Als ze de PC opstartte ging het scherm meteen op non-actief zoals wanneer je pc in standby gaat of zo.

Kreeg dus wel signaal, maar het signaal om uitgeschakeld te worden.

Na vanalles en nog wat geprobeerd te hebben de bak open gedaan om te zien of er niets los zat.

Toen viel mijn oog op een led op het moederbord toen mijn frank viel dat die altijd onder spanning was blijven staan en hetgeen wat fout liep zo in stand bleef gehouden.

Stekker uitgetrokken, aan/uit knopje gedrukt en nog een minuutje gewacht.

Startte daarna zonder problemen op en probleem was van de baan.

Bij u kan misschien hetzelfde helpen, normaal gaat een pc bij het booten je scherm detecteren en dan beslissen waar zijn beeldsignaal naartoe moet, waarschijnlijk loopt daar iets fout en kan dit mogelijks ook een oplossing zijn?

Comment

• PCI-E graka uitvijzen en opgelost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                            PCI-E graka uitvijzen en opgelost
                            Awel, mijn simpel PC-verstand is deze morgen ook tot die oplossing gekomen. Werkt perfect, speaking to you now from a 15" LCD-screen

Comment

• hoe kan ik men printer terug online krijgen?

er is hier een andere modem geplaatst door telenet, en daardoor is natuurlijk men draadloze printer zijn netwerk kwijt.
                              ik vind het echter wel terug, maar hij vraagt een paswoord. nu, vroeger stond dat paswoord op het bakje van het netwerk maar die bakjes zijn weg daar hij een volledig draadloze modem geplaatst heeft. en een paswoord voor die modem bevat 6 digits terwijl hij (de printer) een paswoord vraagt tussen de 8 en 38
                              wimoptiek.be op

Comment

• Dus ge hebt een wifi printer waar ge toegang wilt toe krijgen via Bv: 192.168.0.104 daarna vraagt die pagina een paswoord?

Klopt dit want uw vraag is wat verwarrend. Waarom wilde daar iets veranderen?

Als uw computers die wifi printer niet meer terug vinden wijzig je toch gewoon het IP-adres op de computers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                                  Dus ge hebt een wifi printer waar ge toegang wilt toe krijgen via Bv: 192.168.0.104 daarna vraagt die pagina een paswoord?

Klopt dit want uw vraag is wat verwarrend. Waarom wilde daar iets veranderen?

Als uw computers die wifi printer niet meer terug vinden wijzig je toch gewoon het IP-adres op de computers?
                                  wow je bent me kwijt na "via bv."

effe opnieuw en proberen duidelijker te zijn.
                                  we hadden vroeger onze modem in de technische ruimte hangen, en van daaruit een kabel naar de tv. daar stond ook ons netwerkstation (noemt dat zo) om zo draadloos verbinding te kunnen maken.
                                  de laatste tijd duurde het echter een eeuwigheid om online te geraken en de installateur zie dat waarschijnlijk er iets scheelde met de modem. hij heeft echter een draadloze modem (ofzo volgens zijn uitleg) geplaatst waardoor dat netwerkbakje voor de draadloze verbinding weg mocht. en idd we gaan dus perfect online zonder dat tussenbakje en dus rechtstreeks met de modem. het enigste probleem is merken we nu dat onze printer via dat netwerk verbinding had met de comp. ik heb de printer nu al andere netwerken laten zoeken, en ik heb het nieuwe ertussen gevonden) maar klaarblijkelijk moet ik een paswoord ingeven voor hij daarmee de verbinding kan aangaan, en duw wilt printen. maar het paswoord dat ik kreeg van de installateur is er eentje met 6 digits terwijl ik er eentje moet ingeven van minimum 8.

kan ik dus ergens op die modem ofzo een pass vinden? waar daar plakt zo'n rechthoekig stickertje op met code's op denk ik. ('t zijn allemaal afkortingen met dan een reeks cijfers en letters achter)
                                  wimoptiek.be op

Comment

• Dus uw nieuwe draadloze modem hangt nu in die technische ruimte. Dan moet er toch nog steeds een kabel naar je digitale tv? (dat ter zijde) i.v.m de printer: ik zal even men uitleg verduidelijken. Elk apparaat dat in je huis verbinding maakt met een netwerk krijgt een adres toegekend. Een ip adres bv 192.168.0.1 dit adres gebruikt je pc om het document dat afgeprint moet worden te versturen naar je printer. Nu je een nieuwe modem hebt heeft je printer een nieuw adres gekregen enkel weten je computers dit niet en sturen ze nog steeds alles naar het oude adres wat een doodlopende straat is. Het volstaat echter dat je computers dat nieuw adres "weten" of je printer te forceren om het oude adres te gebruiken.

De oplossing? Eerst heb ik wat gegevens nodig over hoeveel computers gaat het en welke windows versie gebruikt men (xp,vista, windows7) enk en welke printer. Merk en type. Dan zijn we al een stapje dichter.

Edit: volgens mij hebben die paswoorden op je modem niet echt iets te maken met je printer. Kijk eerst eens in de handleiding van je printer mss staat het daarin wel genoteerd. Indien niet dan gaan we verder met men uitleg hierboven

Comment

• ga naar 192.168.1.1
                                      pas het passwoord van uw wifi aan naar een 8 digit code
                                      connect met de printer
                                      print!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        ga naar 192.168.1.1
                                        pas het passwoord van uw wifi aan naar een 8 digit code
                                        connect met de printer
                                        print!
                                        het probleem is dat ik klaarblijkelijk dat passwoord niet gekregen heb van telenet. ik heb wel een pass, maar dat is voor online te gaan en bv. men mailbox te openen. pas verwijst dus naar men T.......hoofdaccount en niet naar het netwerk (dat anders noemt)

zal eens bellen naar telenet eerst voor ik het helemaal om zeep help.
                                        wimoptiek.be op

Comment

• Voor naar de router van telenet te surfen op 192.168.1.1 heb je normaal geen passwoord nodig.
                                          Moest je wel één ingeven, probeer dan eens admin of administrator als gebruikersnaam/passwoord.

En heb je misschien een doos ofzo gekregen toen ze uw router kwamen installeren? Meestal schrijven ze de naam en code van het netwerk op de binnenkant van de doos.

Comment

Working...
                                          X