Oorspronkelijk geplaatst door sibi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
Mijn Firefox heeft ook kuren. De CC van Audi (.be) kan zogezegd niet opstarten omdat er geen Java versie zou geïnstalleerd zijn, en die van VW (.be) wel. En dat spul is krak hetzelfdeHeb geen zin om Java opnieuw te installeren, dus speel ik wel met de .de
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenOk, na wat research lijkt dit systeempje mij een mooie budgetoplossing:- Asus M3A78-EM met 780G+-chipset en onboard Radeon HD3200 graka -> € 82
- AMD Athlon X2 7750 -> € 69
- Scythe Shuriken -> € 25
- OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit (XTC Platinum, SLI, OCZ2N10662GK) -> € 35
Op alternate.be kost 't mij € 211.
Ca va nog voor een office/multimedia-PC.- Gigabyte MA78GM-S2H (AMD 780G) -> € 79,-
- AMD Athlon X2 5050E (2x 2600 MHz) -> € 65,-
- Scythe Shuriken -> € 25,-
- GeiL 2 GB DDR2-800 Kit CL4 -> € 29,-
- Zalman ZM360B-APS (PSU van 360 Watt) -> € 49,-
- Totaal: € 247,-
De CPU is wat (veel) zuiniger/koeler/stiller dan mijn eerste keus, zonder echt trager te zijn. En 'ie is zelfs goedkoper dan de X2 4850E, bizar. Zalman-voeding blijkt zeer stabiel en stil te zijn... 'k pak 'm er dan maar direct bij (ben ik direct van de huidige ratelende PSU af). 't Gigabyte-bordje blijkt voor een micro-ATX te zijn tóch een topproduct.
Is 't mss aan te raden 4GB i.p.v. 2GB te nemen ? Kost me € 20 meer of zo. Ik zit nu immers met een onboard graka die 256MB afneemt, maar ik game dus wel nóóit en draait nóóit Vista; XP draait mss een paar uurtjes per week, da's al. En met de 1GB die ik nu had, heb ik maar sporadisch gevloekt (VM draaien in VM e.d. ... bij extreme nerdy stuff dus)
Last edited by sibi; 23/02/2009, 23:04.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
geen PC probleem maar wel een vraag over een laptop
waar kan je op een laptop vinden wat zijn kenmerken zijn ?
iemand die ik ken verkoopt haar 1 jaar oude laptop en ik was benieuwd of het de moeite is om hem te kopen .
het is 1 van het merk HP Pavillion Center dv9630eb
serial SCNF7452W5R
nieuwprijs was ongeveer 1400€
Comment
-
Ik heb een dv9540eb, quasi dezelfde specificaties. Zeer tevreden van.
Hoeveel vraagt ze nog, als ik dat mag weten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichtenhttp://www.exellent-it.be/CAH_Produc...P?ref=11689389
Ik heb een dv9540eb, quasi dezelfde specificaties. Zeer tevreden van.
Hoeveel vraagt ze nog, als ik dat mag weten?
Comment
-
Hoe kan ik de muziek van een concert DVD omzetten naar MP3 bestanden?1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenAanpassingen:- Gigabyte MA78GM-S2H (AMD 780G) -> € 79,-
- AMD Athlon X2 5050E (2x 2600 MHz) -> € 65,-
- Scythe Shuriken -> € 25,-
- GeiL 2 GB DDR2-800 Kit CL4 -> € 29,-
- Zalman ZM360B-APS (PSU van 360 Watt) -> € 49,-
- Totaal: € 247,-
Is 't mss aan te raden 4GB i.p.v. 2GB te nemen ? Kost me € 20 meer of zo. Ik zit nu immers met een onboard graka die 256MB afneemt, maar ik game dus wel nóóit en draait nóóit Vista; XP draait mss een paar uurtjes per week, da's al. En met de 1GB die ik nu had, heb ik maar sporadisch gevloekt (VM draaien in VM e.d. ... bij extreme nerdy stuff dus)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door autofeitjes.nlEen informatieve website : http://www.autofeitjes.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk ga alles niet bijlezen, maar dan wel een 64-bit OS nemen hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenEn wat zal je daar mee winnen????Problem statement:
I just bought a system with 4GB of physical RAM in it. The BIOS posts 4GB, but Windows tells me that I have anywhere from 2.75 - 3.5GB of RAM. Where is the rest of my RAM?
Summary:
If you are running 32-bit Windows, you must live with it. You will not ever see all 4GB of RAM you've paid for.
Detailed:
Due to an architectural decision made long ago, if you have 4GB of physical RAM installed, Windows is only able to report a portion of the physical 4GB of RAM (ranges from ~2.75GB to 3.5GB depending on the devices installed, motherboard's chipset & BIOS).
This behavior is due to "memory mapped IO reservations". Those reservations overlay the physical address space and mask out those physical addresses so that they cannot be used for working memory. This is independent of the OS running on the machine.
Significant chunks of address space below 4GB (the highest address accessible via 32-bit) get reserved for use by system hardware:• BIOS – including ACPI and legacy video supportWhat this means is a typical system may see between ~256MB and 1GB of address space below 4GB reserved for hardware use that the OS cannot access. Intel chipset specs are pretty good at explaining what address ranges gets reserved by default and in some cases call out that 1.5GB is always reserved and thus inaccessible to Windows.
• PCI bus including bridges etc.
• PCI Express support will reserve at least 256MB, up to 768MB depending on graphics card installed memory
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDaarom
Buiten extra RAM wat zijn dan nog voordelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenTja iedereen die een beetje pc kennis heeft weet dan van een 32 bit systeem hé
Buiten extra RAM wat zijn dan nog voordelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk zag gewoon de persoon voor 4 gig kiezen, daarom dat ik voorstelde om een 64-bit systeem te kopen zodat je die 4 gig ook effectief gebruikt. Bijkomend voordeel is dat programma's die al voor 64-bit geschreven zijn effectief sneller gaan lopen, terwijl 32-bit programma's even snel lopen als op een 32-bit systeem. Dat leert mijn eigen ervaring met een 64-bit OS mij toch. Ik heb ook nooit problemen gekend met drivers die niet zouden werken, al mijn hardware is goed geïnstalleerd, en alle programma's die ik nodig heb werken naar behoren. En de meerprijs tegenover een 32-bit OS was 0 euro toen ik mij Vista 64-bit Ultimate heb aangeschaft. Ik zou begot niet weten waarom ik nog een 32-bit OS zou nemen.
Anders neem je toch de gewone vista?
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenOp mijn vorige job zijn we eens tegen dat RAM problemen aangelopen in 32-bit. Die sys admin kon er in elk geval niet mee lachen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenWas hij hiervan niet op de hoogte ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenNeen, hadden een server staan met windos server 2003 op met 4GB RAM in en deze moest uitgebreid worden. Hij kon er niet van over dat dat ding die 4 bijkomende GB's maar niet herkende. Tot hij wat op internet ging rondneuzen. Moet wel gezegd zijnde dat hij vooral kennis had van AS/400, dusja. Nuja die overgang van 32 naar 64-bit was in ieder geval geen pretje...
En als hij van Mainframe komt is hij "gedeeltelijk" vergeven, maar toch
Comment
Comment