Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
    Heb jij ooit onder invloed gereden met de auto, ook al was het 20 jaar geleden en was het maar 1 wijntje? Ik betwijfel het of velen dat kunnen zeggen, indien wel vind ik dat zeer knap.

Ik als beginnende bestuurder ga nooit drinken en rijden, nu zullen velen zeggen "jaja wacht maar tot..." maar ik ben er overtuigd van dat ik dit wel kan.
    Ik drink nooit voor ik aan het stuur moet.
    Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten : ik drink niet graag en kan er zelfs niet tegen.
    Heel af en toe drink ik graag zoete witte wijn en dat doe ik dan thuis, wanneer ik niet meer weg hoef te gaan.

Proficiat met je goede voornemens, Timo !
    Houden zo ... zelfs wanneer je ervaren bestuurder wordt.

Comment

• nultolerantie ben ik ook voor.

Heb mss 1x gereden met nog wat teveel alcohol in het bloed (goed drinken & feesten tot 4-5u en dan om 11u opstaan en in de wagen stappen) Als ze me dan hadden tegengehouden had ik mss wel over de limiet gezeten.

Sindsdien en ervoor drink ik meestal nooit als ik moet rijden, uitzonderlijk 1 pintje, héél uitzonder 2 (1x op twee jaar fzo)...

Als je nultolerantie doet, zit je wel met het probleem, wat als er drank in je eten zat? Er zijn genoeg gerechten waar er een scheutje bier of wijn bij het eten gedaan wordt. Dan word je tegengehouden en mag je betalen :s dat vind ik er dan wel wat over...

Mijn motto blijft, don't drink and drive
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        Er zijn genoeg gerechten waar er een scheutje bier of wijn bij het eten gedaan wordt. Dan word je tegengehouden en mag je betalen :s dat vind ik er dan wel wat over...

Mijn motto blijft, don't drink and drive
        Je moet er niet bang voor zijn wanneer het gerecht langdurig gekookt wordt :
        bvb konijn met bier, of haantje met wijn.
        Het kookproces doet de alcohol verdwijnen (blijft alleen de lekkere smaak).
        (Het ik ergens gelezen ... hoop dat mijn bronnen betrouwbaar zijn).

Het is wel anders met een dessert waar ongekookt alcohol in gedaan wordt :
        bvb : baba-au-rhum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
          Het kookproces doet de alcohol verdwijnen (blijft alleen de lekkere smaak).
          (Het ik ergens gelezen ... hoop dat mijn bronnen betrouwbaar zijn).
          Klopt, alcohol verdampt op 79 graden
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Als je nultolerantie doet, zit je wel met het probleem, wat als er drank in je eten zat? Er zijn genoeg gerechten waar er een scheutje bier of wijn bij het eten gedaan wordt. Dan word je tegengehouden en mag je betalen :s dat vind ik er dan wel wat over
            En dan nog: wanneer er een scheut ongekookte wijn in een gerecht wordt gedaan zal dit in de meeste gevallen niet aftekenen in de ademtest. Door de voedselvertering wordt die alcohol maar langzaam opgenomen in het bloed.
            En daarbij: zoveel alcohol wordt er niet in een gerecht gegoten, en dit gerecht wordt dan meestal nog verdeeld onder meerdere mensen.

Over iets anders nu:
            Als ik bob ben (en dit ben ik heel vaak, op vraag van mn ouders), dan drink ik in het prille begin van de avond max 1 à 2 pintjes, en daarna enkel non-alcoholische dranken. Ik weet gewoon waar mn grenzen liggen en ga daar nooit over. Ik heb al genoeg gehoord thuis (pa is anesthesist) en gehoord/gezien in mn studies geneeskunde.

Comment

• Dit is er misschien net over ....

Oorspronkelijk geplaatst door De Gazet Van Antwerpen
              10/04 Zatte chauffeur zonder rijbewijs rijdt 203 terwijl hij belt met gsm
              Een 33-jarige Australische chauffeur wilde zich blijkbaar in het Guinness Book of Records rijden toen hij dronken, zonder rijbewijs en telefonerend tegen een snelheid van 203 gesnapt werd.

"Op de Roe-snelweg in Perth mag je 100 km/uur rijden", zegt politieagent Dianne Simpson. "Daar zat hij ruimschoots boven. De man bekende ook aan de gsm te hebben gehangen met zijn vrouw, met wie hij blijkbaar ruzie maakte. Zijn alcoholtest bleek bovendien positief." <.P>

De polyvalente overtreder mag het volgende week voor de rechter gaan uitleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                v vergeten

ik vind het ook meer prioriteir bij jongeren, sorry
                nochtans wordt er meer gebobt bij jongeren dan bij pakweg 40plussers.
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

nochtans wordt er meer gebobt bij jongeren dan bij pakweg 40plussers.
                  Feit, ik ben zelf al jaren lid van een studentenclub en daar wordt er op toegezien dat de bob's niet drinken (bv. op een cantus is er altijd water aanwezig voor hen).
                  Dit in tegenstelling tot mijn ouders en hun vrienden, waar het grootste deel "vrolijk" naar huis tuft (niet zat, maar wel net boven de wettelijke grens) na ergens naartoe te zijn geweest.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook een redelijk strenge tolerantie toepas voor mezelf, als ik volk meeheb ga ik max 1 pintje drinken voor de smaak op de hele avond.In 99,9% van de gevallen ben ik bloednuchter als ik alleen met de auto rij (de zeldzame keren dat het voorvalt is het toch maar enkel binnenweggetjes tot thuis en max 12 km rijden).

Comment

• Ik heb al meer 'ervaren' bestuurders positief doen blazen dan jongeren die terugkomen van een nachtje stappen ...

Jongeren voorzien zichzelf in een vervoer ( ouders of vriend die bob is ), oudere mensen bollen zelf naar huis ( meestal in een toestand dat schandalig is ).

Geen statistiek, persoonlijke ervaring

Comment

• jongeren pakken ook vaker 'medicamenten' die hun alcoholpercentage doet zakken, zoals bvb cocaine

in het wiekeind zijn het toch vooral die, die ze van de bomen mogen schrapen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        jongeren pakken ook vaker 'medicamenten' die hun alcoholpercentage doet zakken, zoals bvb cocaine
                        heeft eriemand bewijzen van dat dit zou kunnen interfereren ?
                        ik heb alleen ervaring, niet persoonlijk

Comment

• Joint riskanter dan alcohol

ENSCHEDE - Een joint blijkt gelijk te staan aan 1,1 promille alcohol in het bloed. Dat is voor verkeersdeelnemers ruim tweemaal de toegestane hoeveelheid (0,5 promille).

Voor beginnend automobilisten en motorrijders geldt de eerste vijf jaar na afgiftedatum van het rijbewijs zelfs een maximum van 0,2 promille. Deze regeling is ook van kracht voor brom- en snorfietsers tot 24 jaar.

Dit heeft het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) vastgesteld in een onderzoek naar de effecten van cannabis in het verkeer. ,,We zijn behoorlijk geschrokken van de uitkomsten van dit onderzoek. Vermoedelijk heeft het ermee te maken dat de werking van cannabis de afgelopen jaren steeds sterker is geworden", aldus woordvoerder Jan Camphuis van de politie Twente.

Aanleiding voor het onderzoek vormen de grootschalige drugstesten die de politie Twente regelmatig houdt. Er worden vooral politieacties gehouden in het grensgebied, waarbij jongeren die gaan stappen in de Duitse megadiscotheken worden gecontroleerd. Verdachte autobestuurders worden er door een drugsexpert uitgepikt, waarna op het politiebureau een bloedproef wordt afgenomen.

Opmerkelijk

Naar aanleiding van deze bloedtesten heeft het NFI een rapport opgesteld waarin de opmerkelijke conclusie wordt getrokken dat het roken van één joint gelijkstaat aan 1,1 promille: ruim tweemaal de toegestane hoeveelheid alcohol.
                          De uitkomsten van het onderzoek zijn voor de politie Twente aanleiding de komende tijd regelmatig drugstesten onder automobilisten uit te voeren.
                          bobo, alsof iedereen dat doet
                          Niet iedereen gebruikt drugs.

Comment

• akkoord, maar zeggen dat het ni voorkomt is ook een beetje struisvogel-achtig

trouwens, je eigen citaat bewijst het

Comment

• Iemand ervaring met het geverbaliseerd worden voor rijden onder invloed als je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt?

Je zou het rij-examen opnieuw moeten afleggen.
                              Mijn rijbewijs is vannacht ingetrokken. Ik hoop dat ik enkel het theorie-examen opnieuw moet doen anders kan het echt lang duren vrees ik.
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Wat de verlanging van het promille-gehalte betreft: ik kan moeilijk geloven dat dit veel invloed heeft. Dat jongeren meer ongelukken veroorzaken zal eerder liggen aan:
                                - te weinig ervaring,
                                - stoer willen doen,
                                - teveel gedronken hebben (meer dan 0,5 promille).
                                Dus of de limiet nu op 0,2 of op 0,5 ligt, als die mensen per sé een pintje meer willen drinken, doen ze dat toch. Strengere straffen lijken mij trouwens ook niet meer doeltreffend, want ze zijn al streng genoeg. Ze zouden beter de oorzaken, de mentaliteit aanpakken.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mensen die een stuk in hun voeten hebben en dan nog naar huis en rijden en iets voorhebben, daar heb ik totaal geen compassie mee. het zou erg zijn moesten ze iets voor hebben en het niet overleven, maar drinken en rijden gaat niet samen. Ben zo iemand ne kameraad verloren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Iemand ervaring met het geverbaliseerd worden voor rijden onder invloed als je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt?

Je zou het rij-examen opnieuw moeten afleggen.
                                    Mijn rijbewijs is vannacht ingetrokken. Ik hoop dat ik enkel het theorie-examen opnieuw moet doen anders kan het echt lang duren vrees ik.
                                    zwaar erover?

rijbewijs voor 6u ingetrokken dan?

Ook eens gehad dat ze mij daarvoor "gepakt" hebben, kutgevoel.

Kheb nu een goede kroeg gevonden om 800m van mijn huis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fritzke Bekijk Berichten
                                      Mensen die een stuk in hun voeten hebben en dan nog naar huis en rijden en iets voorhebben, daar heb ik totaal geen compassie mee. het zou erg zijn moesten ze iets voor hebben en het niet overleven, maar drinken en rijden gaat niet samen. Ben zo iemand ne kameraad verloren...

ben er ook zo al enkele veloren en vind inderdaad dat men geen compassie moet hebben, als je zoiets doet is het op eigen risico, kans dat je gepakt wordt, als je iets voorhebt komt verzekering er ook bijna niet tussen en rijbewijs kunt ge ook voor nen tijd vergeten in geval van teveel op, zeg niet dat ik het nooit gedaan heb maar ge begint wel ne keer na te denken als ge met den auto bent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Wat de verlanging van het promille-gehalte betreft: ik kan moeilijk geloven dat dit veel invloed heeft. Dat jongeren meer ongelukken veroorzaken zal eerder liggen aan:
                                        - te weinig ervaring,
                                        - stoer willen doen,
                                        - teveel gedronken hebben (meer dan 0,5 promille).
                                        Dus of de limiet nu op 0,2 of op 0,5 ligt, als die mensen per sé een pintje meer willen drinken, doen ze dat toch. Strengere straffen lijken mij trouwens ook niet meer doeltreffend, want ze zijn al streng genoeg. Ze zouden beter de oorzaken, de mentaliteit aanpakken.
                                        Ik verlang ook naar een promillage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Ik verlang ook naar een promillage.
                                          Die van mij was gisteren lekker hoog, en vanavond waarschijnlijk weer.

Promillage

Comment

Working...
                                          X