Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind de huidige 0.5 promile ook goed genoeg.
    En als ze tog willen veranderen dat ze dan gewoon ineens 0.0 zeggen!
    Vroeger heb ik enkele keren met de wagen gereden als ik had gedronken, eene keer zelfs na heel veel te dringen (heeft hier al eens gestaan trouwens), maar dat doe ik niet meer. Als ik nog met de auto moet rijden drink ik geen alcoholische dranken.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Bestuurder met 4,55 promille veroordeeld in Sint-Niklaas

De politierechtbank van Sint-Niklaas heeft een 47-jarige man uit Anzegem veroordeeld omdat hij achter het stuur kroop met 4,55 promille alcohol in het bloed.

Aanrijding

De feiten deden zich voor op 10 maart vorig jaar in Sinaai. De beklaagde raakte daar betrokken bij een aanrijding en kon geen verzekeringsdocumenten voorleggen. Daarop werd de politie erbij gehaald die de man meenam naar het commissariaat voor een ademanalyse.

Bij de eerste test had hij 5 promille maar bij de derde en officiële uitslag ging het om 4,55 promille. Zijn auto werd onmiddellijk in beslag genomen en zijn rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen.

Probleem

Vandaag moest de man zich voor de politierechtbank verantwoorden. Hij gaf toe dat hij een alcoholprobleem had, maar zei ook dat hij zich intussen heeft laten opnemen in een instelling voor een ontwenningskuur.

De rechter gaf hem daarom slechts 4 maanden rijverbod waarvan de helft met uitstel. Ook de geldboete van 1.650 euro is met de helft voorwaardelijk als hij slaagt in de ontwenningskuur en niet meer hervalt. (belga/sam)
      Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-Niklaas.dhtml

Comment

• Vriend van heeft pas een ongeluk gehad met 2 promille in zijn bloed

Hij was rond 3 uur 's nachts aan het rijden met 2 passagiers en is tegen 80km/u (volgens hem) in de bebouwde kom op een borduur gegaan en overkop gegaan Net op dat ogenblik passeerde er een politiecombi...
        De alcohol zal er wel iets mee te maken hebben gehad maar als ik hem soms zag rijden/racen dacht ik in mezelf toch vaak dat er ooit iets moest gebeuren.

Auto pertotale (Fiat punto), hij en de passagiers gelukkig niets en zijn rijbewijs onmiddelijk ingetrokken, nu moet hij afwachten op de rechtszaak denk ik, heb al een tijdje niets meer van hem gehoord.

- overdreven snelheid
        - roekeloos rijgedrag
        - 2 promille alcohol
        - heeft zijn rijbewijs nog maar zo'n 8 maanden

Iemand enig idee wat hem dit gaat kosten hoe lang hij zijn rijbewijs kwijt zal zijn ? Vind het zelf enorm roekeloos en onverantwoord gedrag maar het blijft een goede vriend van me... ook al kruip ik nooit met hem in een auto

Comment

• Wilde gok: een half jaar tot een jaar. 2 promille is niet niks, die snelheid ook niet en de tuimeling evenmin. Vooral bij zo'n jonge bestuurders wil men voorbeelden stellen dat dit gedrag niet kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
            Dit vind ik een banale straf eigenlijk.

5 promille is al moeilijk 'per ongeluk' te noemen.
            1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten

vind ik ook .
              dat zijn dan zulke gasten die ongevallen veroorzaken waar anderen dan bij betrokken zijn .
              en zonder verzekering ,de stront begint dan maar .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                en zonder verzekering ,de stront begint dan maar .
                Ze zouden beter daar eens een beetje meer op controleren ipv snelheid. Of nog beter moest dit terzelfdertijd mogelijk zijn.
                Het moet toch mogelijk zijn met de hedendaagse technologie om een nummerplaten lezer in te bouwen in de flitsapparatuur die de plaat onmiddelijk inscant en kijkt of de wagen verzekerd is.
                Indien niet -> zwaantje erachter en aan de kant zetten voor controle.
                Niet verzekerd => Auto in beslag nemen.

Comment

• Het kan toch niet moeilijk zijn de lijst met uitgeleverde nummerplaten te vergelijken met die van de afgeleverde nummerplaten?

Maar dat kost misschien een beetje geld.
                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                    En terug thuis afleveren...

1991 BMW E30 318is

Comment

Ze zouden beter daar eens een beetje meer op controleren ipv snelheid. Of nog beter moest dit terzelfdertijd mogelijk zijn.
                      Het moet toch mogelijk zijn met de hedendaagse technologie om een nummerplaten lezer in te bouwen in de flitsapparatuur die de plaat onmiddelijk inscant en kijkt of de wagen verzekerd is.
                      Indien niet -> zwaantje erachter en aan de kant zetten voor controle.
                      Volgens mij is niet het lezen van de nummerplaat het probleem. Anders zou men ook op de keuring de verzekering kunnen meenemen in de controle. De gegevens van de verzekeringsmaatschappijen zijn gewoon niet publiek.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Als ze bij de overijverige belastingen tot op de cent, beter dan mezelf, kunnen stellen wat mijn inkomsten zijn, kunnen ze evengoe te weten komen wie verzekerd is en wie nie.

Maar ze moeten willen.
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Ik weet niet hoever men er al mee staat, maar ik dacht toch dat men bezig is de koppeling tss nummerplaat en al dan niet verzekerd zijn te maken. Mijn schoonvader heeft toch al eens een brief gehad met de vraag op te geven of er een verzekering was en waar. Die was er uiteraard maar men kon het niet zien in hun bestanden. Dus ik denk dat de politiediensten voor veel nummerplaten bij bv. een controle toch al direct kunnen zien of er verzekering is of niet. Maar dat dan ineens meenemen in de keuring is weer iets anders natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Volgens mij is niet het lezen van de nummerplaat het probleem. Anders zou men ook op de keuring de verzekering kunnen meenemen in de controle. De gegevens van de verzekeringsmaatschappijen zijn gewoon niet publiek.
                            Verplicht ze dan tot het opstellen van een databank, enkel toegankelijk voor de verzekeraars en de politie.

Nummerplaat | Verzekerd?
                            ###### | Ja/Nee

Problemen voor de privacy? Nee, want de identiteit van de eigenaar wordt niet vrijgegeven, noch wie de verzerkeraar is.
                            In geval van Nee moet de politie maar de papieren controleren, zoals ze verondersteld zijn te doen bij een gewone willekeurige controle.

Comment

Verplicht ze dan tot het opstellen van een databank, enkel toegankelijk voor de verzekeraars en de politie.

Nummerplaat | Verzekerd?
                              ###### | Ja/Nee

Problemen voor de privacy? Nee, want de identiteit van de eigenaar wordt niet vrijgegeven, noch wie de verzerkeraar is.
                              In geval van Nee moet de politie maar de papieren controleren, zoals ze verondersteld zijn te doen bij een gewone willekeurige controle.
                              Technisch is er uiteraard geen probleem om dit op te zetten, maar dat vraagt een inspanning en een wettelijk kader. Dat heb je niet zomaar ineens, zeker niet in dit land
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Er is toch zoiets als een overkoepelende organisatie voor verzekeraars. Die zullen allicht wel een databank hebben...

En als ze die niet hebben, is het primitieve boel!
                                1991 BMW E30 318is

Comment

Er is toch zoiets als een overkoepelende organisatie voor verzekeraars. Die zullen allicht wel een databank hebben...

En als ze die niet hebben, is het primitieve boel!
                                  Als én of andere wet op de privacy dat niet blokkeert...
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Als je daarover begitn te discussiëren. Je gaat een verbintenis aan.

En daarbij, wat zouden de verzekeraars erbij te verliezen hebben? Ze krijgen allemaal extra klanten en minder miserie als een klant botst met een of ander onvolwassen komfoor die zich kan permitteren om zonder verzekering te rijden.
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Er bestaat momenteel geen één grote databank met alle nummerplaten en al dan wel of niet verzekerd zijn. Een verzekeringsmaatschappij werkt vrij onafhankelijk. Het zou evenwel wel wenselijk zijn om in de vlucht onverzekerde wagens op te sporen.

Het probleem met het digitaal lezen is eigenlijk te wijten aan de besluiteloosheid van onze overheden. De witte nummerplaten met rode letters vallen door computers slecht te lezen: bij het verhogen van het contrast, omschakeling naar grijswaarden of infrarood is er geen verschil tussen de rode letters en de witte achterrond. Daarom dat de ons omringende landen al jarenlang met succes zwarte letters op een lichte achtergrond gebruiken. Er zijn al jaren plannen om België in regel te stellen met de rest van Europa, maar buiten de nummerplaten voor aanhangwagens +750kg is hier nog niet veel in veranderd...

Eens die platen er zijn kan je gewoon je technologie bij onze buurlanden inkopen. De technologie was quasi omnipresent op de laatste Intertraffic in Amsterdam. Big Brother is watching you, inderdaad.

Comment

De straf is banaal, maar de dader heeft de rechter ervan kunnen overtuigen dat hij z'n leven wil beteren. Niks beters dan goede bedoelingen te fnuiken als een zware straf, maar het is ook koffiedik kijken ofdat de bedoelingen ook oprecht zijn.

Er zal ook een deel voorwaardelijk zijn uitgesproken. Bij een nieuw feit binnen de opgegeven termijn is er sprake van een verdubbeling van de nieuwe straf én uitvoering van de vorige straf die toen voorwaardelijk was, omdat men de voorwaarde niet is nagekomen.

Comment

• Een witte plaat met zwarte letters, zoveel mooier dan met rode letters. Al zijn we nog steeds beter af dan onze Nederlandse vrienden.

Comment

Working...
                                          X