Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gelijk heb je...

Zoiets had nooit mogen gebeuren.

Edith: Na even verder gelezen te hebben, heel veel sterkte!
    Last edited by DenDuvel; 31/03/2008, 17:29.
    1991 BMW E30 318is

Comment

• Europese verkeersexperts eisen promillegrens voor jongeren

BRUSSEL - De European Transport Safety Council (ETSC), een Europese non-profitorganisatie die wordt voorgezeten door Herman De Croo, wil dat de EU een grens van 0,2 promille invoert voor jonge chauffeurs.
      'Voor andere bestuurders moet er overal een grens komen van 0,5 promille of minder', stelt de ETSC woensdag in een mededeling.

Enkel lagere bovengrenzen kunnen het hoge aantal van alcoholgerelateerde verkeersdoden laten dalen. Bestuurders tussen 16 en 24 jaar oud zijn volgens de organisatie drie keer zo vaak betrokken bij dodelijke ongevallen. Alcohol verhoogt het risico nog meer.

De European Transport Safety Council is een groep van 39 nationale en internationale organisaties die zich inzetten voor verkeersveiligheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        Europese verkeersexperts eisen promillegrens voor jongeren

BRUSSEL - De European Transport Safety Council (ETSC), een Europese non-profitorganisatie die wordt voorgezeten door Herman De Croo, wil dat de EU een grens van 0,2 promille invoert voor jonge chauffeurs.
        'Voor andere bestuurders moet er overal een grens komen van 0,5 promille of minder', stelt de ETSC woensdag in een mededeling.

Enkel lagere bovengrenzen kunnen het hoge aantal van alcoholgerelateerde verkeersdoden laten dalen. Bestuurders tussen 16 en 24 jaar oud zijn volgens de organisatie drie keer zo vaak betrokken bij dodelijke ongevallen. Alcohol verhoogt het risico nog meer.

De European Transport Safety Council is een groep van 39 nationale en internationale organisaties die zich inzetten voor verkeersveiligheid.
        En gaat dat nu serieus verschil maken? Ik geloof er niets van. Volgens mij voelt 95 procent van de jongeren nog niet eens dat ze 0.5 binnen hebben, de grens verlagen naar 0.2 is op dat gebied volgens mij weinig doeltreffend. Daarbij komt dat nog is het feit dat het alleen maar voor jongeren nodig is. Daar kan ik ook even niet volgen. Dus een jongere zijn rijvaardigheid is méér aangetast dan die van een dertiger wanneer beide 0.5 in hun bloed hebben?
        Dat twee-maten-twee-gewichten-gedoe tegenwoordig, ik kan daar niet zo goed tegen. Voor mijn part zetten ze een algemene grens op 0.0, maar dan voor iedereen. 'K ga er zelf niet wakker van liggen, ik drink geen druppel als ik moet rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
          En gaat dat nu serieus verschil maken? Ik geloof er niets van. Volgens mij voelt 95 procent van de jongeren nog niet eens dat ze 0.5 binnen hebben, de grens verlagen naar 0.2 is op dat gebied volgens mij weinig doeltreffend. Daarbij komt dat nog is het feit dat het alleen maar voor jongeren nodig is. Daar kan ik ook even niet volgen. Dus een jongere zijn rijvaardigheid is méér aangetast dan die van een dertiger wanneer beide 0.5 in hun bloed hebben?
          Dat twee-maten-twee-gewichten-gedoe tegenwoordig, ik kan daar niet zo goed tegen. Voor mijn part zetten ze een algemene grens op 0.0, maar dan voor iedereen. 'K ga er zelf niet wakker van liggen, ik drink geen druppel als ik moet rijden.
          Ja en nee, ik ben er van overtuigd dat dat onderzoek juist is.

Maar de conclusie niet.

De grote meerderheid van de ervaren chauffeurs passen hun rijstijl aan na 1-2-3-4 pintjes gedronken te hebben, gewoon uit schrik tegengehouden te worden of uit zelfkennis dat hun reflexen achteruit gaan als ze wat gedronken hebben.

De jongere, minder ervaren chauufeur heeft dat nog niet. Ik denk dat het eerder de onervarenheid is die gevaarlijk is in de weekends waar er zowiezo een verhoogd risico is en veel minder de alcohol.

Comment

• Enige efficiënte maatregel volgens mij :
            - max toegelaten gehalte alcohol in het bloed = 0,0
            - levenslange rijverbod bij overtreding
            - zowel voor jongeren als voor ouderen.

Sinds ik de website van de "Ouders van Verongelukte Kinderen" (www.ovk.be) dagelijks bezoek heb ik gemerkt dat de slachtoffers in de meeste gevallen :
            - ofwel jonge kinderen zijn die omkwamen door de schuld van een autobestuurder onder invloed
            - ofwel 18 à 25-jarigen zijn die zichzelf tegen een boom of een paal doodreden omdat ze zelf onder invloed waren.
            Last edited by ; 10/04/2008, 22:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Ja en nee, ik ben er van overtuigd dat dat onderzoek juist is.

Maar de conclusie niet.

De grote meerderheid van de ervaren chauffeurs passen hun rijstijl aan na 1-2-3-4 pintjes gedronken te hebben, gewoon uit schrik tegengehouden te worden of uit zelfkennis dat hun reflexen achteruit gaan als ze wat gedronken hebben.

De jongere, minder ervaren chauufeur heeft dat nog niet. Ik denk dat het eerder de onervarenheid is die gevaarlijk is in de weekends waar er zowiezo een verhoogd risico is en veel minder de alcohol.
              Wat bedoel je met "passen hun rijstijl aan" ?
              Dat ze ineens voorzichig zouden gaan rijden omdat ze over het algemeen sowieso roekeloos rijden ?

Na 1-2-3-4 pintjes is je rijstijl sowieso vanzelf al aangepast :
              - veel trager reflexen
              - veel minder gevoel voor gevaar.

Wat voor onzin moeten we hier allemaal lezen.
              Last edited by ; 10/04/2008, 22:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
                Wat bedoel je met "passen hun rijstijl aan" ?
                Dat ze ineens voorzichig zouden gaan rijden omdat ze over het algemeen sowieso roekeloos rijden ?

Na 1-2-3-4 pintjes is je rijstijl sowieso vanzelf al aangepast :
                - veel trager reflexen
                - veel minder gevoel voor gevaar.

Wat voor onzin moeten we hier allemaal lezen.
                Net wat ik zeg.

Als je idd anders een meer sportieve rijder bent ga je rustiger, gezapiger rijden.

En met alle respect maar gij gaat mij geen schuldgevoel aanpraten, zolang ik niet over de wettelijke limiet ga stap ik in de auto, dat de reflexen minder zijn zal idd zo wel zijn maar dat is ook zo tijdens het bellen, babbelen met je buurvrouw, het eten van een boterham, ...

Comment

• Plus dat gemiddeld gezien vrouwen minder goed rijden dan mannen. Vrouw achter het stuur = levenslang rijverbod !! Wat voor onzin moeten we hier allemaal lezen??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Plus dat gemiddeld gezien vrouwen minder goed rijden dan mannen. Vrouw achter het stuur = levenslang rijverbod !! Wat voor onzin moeten we hier allemaal lezen??
                    Fout !

Vrouwen zijn veel minder vaak betrokken bij zware en dodelijke ongevallen dan mannen.
                    Zie statistieken van de verzekeringen.

Comment

• als ik drink dan zit ik nooit achter het stuur mijn rijbewijs is me heilig

Comment

Fout !

Vrouwen zijn veel minder vaak betrokken bij zware en dodelijke ongevallen dan mannen.
                        Zie statistieken van de verzekeringen.
                        Omdat in totaal mannen meer kilometers afmalen dan vrouwen. En daar houden uw statistiekskes geen rekening mee.

Comment

Enige efficiënte maatregel volgens mij :
                          - max toegelaten gehalte alcohol in het bloed = 0,0
                          - levenslange rijverbod bij overtreding
                          - zowel voor jongeren als voor ouderen.

Sinds ik de website van de "Ouders van Verongelukte Kinderen" (www.ovk.be) dagelijks bezoek heb ik gemerkt dat de slachtoffers in de meeste gevallen :
                          - ofwel jonge kinderen zijn die omkwamen door de schuld van een autobestuurder onder invloed
                          - ofwel 18 à 25-jarigen zijn die zichzelf tegen een boom of een paal doodreden omdat ze zelf onder invloed waren.
                          Heb jij ooit onder invloed gereden met de auto, ook al was het 20 jaar geleden en was het maar 1 wijntje? Ik betwijfel het of velen dat kunnen zeggen, indien wel vind ik dat zeer knap.

Ik als beginnende bestuurder ga nooit drinken en rijden, nu zullen velen zeggen "jaja wacht maar tot..." maar ik ben er overtuigd van dat ik dit wel kan.

Comment

• Ik heb nog nooit onder invloed gereden. Ik drink dan ook niet

Comment

• Ik drink maximum 2 pintjes over een periode van zo'n 5 uur als ik uitga en met de auto ben (meestal totaal geen alcohol).

Dronken rijden zou en zal ik nooit doen, des te meer omdat je met dronken rijden vaak anderen in gevaar brengt. Komt daar nog eens bij dat ik meestal Bob ben en zo dus niet enkel aan mijzelf moet denken maar ook de verantwoordelijk draag over de veiligheid van mijn medepassagiers.

Vele van jullie zeggen "wacht maar tot je ouder bent"... nou dat wil ik gerust doen. Ik ben zoiezo al geen "zatlap", en al helemaal niet als ik met de wagen ben.

Die alcohol is mijn leven, iemands anders zijn leven, mijn rijbewijs, ... alles behalve waard.

Comment

• het kan altijd eens voorvallen en ik hoop dat iedereen dan voorzichtig en veilig thuis komt zonder brokken (tenzij in de wc)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Omdat in totaal mannen meer kilometers afmalen dan vrouwen. En daar houden uw statistiekskes geen rekening mee.
                                  maar zelfs dan nog denk ik dat die statistieken ni liegen

Comment

• en 0.0 kan in belgie het bierland mi niet

0.2 voor iedereen mag van mij, eigelijk

Comment

• maar ind ik minder nodig voor ouderen dan voor jongeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        maar ind ik minder nodig voor ouderen dan voor jongeren
                                        ? wartaal?

Comment

• v vergeten

ik vind het ook meer prioriteir bij jongeren, sorry

Comment

Working...
                                          X