Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Die camionet begint toch al uit te breken voor de flits?
    Misschien zag hij de flitswagen en wou hij nog remmen om zijn snelheid te verminderen?

Edit: en verloor daardoor de controlere ofzo...
    Last edited by Jerry; 14/12/2008, 18:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
      Misschien zag hij de flitswagen en wou hij nog remmen om zijn snelheid te verminderen?

Edit: en verloor daardoor de controlere ofzo...
      Is dat een paar jaar geleden ook eens niet gebeurd met een bestelwagen op de e40 in Merelbeke, ik dacht toen met dodelijke afloop...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
        Ik hoorde daarnet dat de politie deze morgen zo'n 2000 bestuurders geflitst heeft op de E40 in Haasrode... Bekrompenheid of loopt België vol gangsters?

Meer info?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

2) ja, een collega vanop het werk. De flitser stond midden op het fietspad. Hij heeft een foto gemaakt en geargumenteerd dat de flitser het verkeer hinderde. Zijn boete werd geseponneerd.

Met zo'n zaak kan de gehele mensheid geholpen worden, waar wachten we nog op ? Zou je het erg vinden om hem met mij in contact te brengen ? Anders terug naar 1).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
            Met zo'n zaak kan de gehele mensheid geholpen worden, waar wachten we nog op ? Zou je het erg vinden om hem met mij in contact te brengen ? Anders terug naar 1).

Comment

• ziek...

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bacey Bekijk Berichten
                'k Weet niet of dit al gemeld is : maar.....

Nieuwe flitspaal op de buitenring tussen Strombeek en Wemmel
                had het vrijdagavond opgemerkt ... staat die er al lang?
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Zaterdagochtend 9u stonden ze te flitsen in oostkamp ... NET op tijd gezien.

was in de richting van brussel, flitskar stond just achter de brug aan de afrit oostkamp
                  1994 Mercedes SL320
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Onzin.

Ik ken direct uit de losse pols 10 gevallen van mensen die geprobeerd hebben om hun boete te laten seponeren omwille van deze reden.( geflitst vanop privé-terrein, flitswagen tegen de richting geparkeerd, parkeerverbod etc)
                    Hebt gij 1 geval waar het wel gelukt is ?
                    Ik ken er 1 dat het gelukt is ja. Stonden te flitsen vanop privé-terrein zonder dat ze de toestemming hadden van de eigenaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Ik ken er 1 dat het gelukt is ja. Stonden te flitsen vanop privé-terrein zonder dat ze de toestemming hadden van de eigenaar.
                      Met of zonder toestemming neemt niets weg aan de eigenlijke overtreding, wat niet wil zeggen dat elke rechter er zo over oordeelt. Door een positief vonnis onder de aandacht te brengen, kun je zowel preventief al bergen werk verzetten (agenten zullen al eens 2 keer nadenken vooraleer ze ergens gaan staan), nog beter is zo'n uitspraak gebruiken als argumentatie voor een andere hangende zaak. Ik ben al vele jaren op zoek naar zo'n uitspraak, véél van horen zeggen, maar nog nooit onder ogen gezien.

Comment

Ik zal het hem vragen, meer kan ik in deze niet doen

Comment

• Kunnen auto's met flitsinstallatie ook langs voor flitsen?

Vanmiddag reed ik in de buurt van Luik een straat af met een vaste flitspaal in mijn rijrichting. Ik weet dat ik daar maar 50 mag en rij dus 45. Een paar 100 meter verder blijf ik aan dezelfde snelheid rijden. Als ik me niet vergis zie ik wel een bord "zone 30" staan. Even later zie ik een flits recht in mijn ogen van een Peugeot die in de andere rijrichting staat

Ik was effe verstrooid want ik heb niet gezien of er in de andere richting een auto te snel kwam aangereden dus ik zou begot niet weten of ik geflitst ben. Feit is wel dat ik er zeer dichtbij stond en de flits mij goe verblind heeft...

Maar bon, ik mag aannemen dat het in de andere rijrichting was gezien ik mss 200m voordien langs een vaste flitspaal ben gereden en flitsauto's meestal in de rijrichting staan en flitsen (heb het toch nooit anders geweten)

Wat denken jullie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                            Kunnen auto's met flitsinstallatie ook langs voor flitsen?

Vanmiddag reed ik in de buurt van Luik een straat af met een vaste flitspaal in mijn rijrichting. Ik weet dat ik daar maar 50 mag en rij dus 45. Een paar 100 meter verder blijf ik aan dezelfde snelheid rijden. Als ik me niet vergis zie ik wel een bord "zone 30" staan. Even later zie ik een flits recht in mijn ogen van een Peugeot die in de andere rijrichting staat

Ik was effe verstrooid want ik heb niet gezien of er in de andere richting een auto te snel kwam aangereden dus ik zou begot niet weten of ik geflitst ben. Feit is wel dat ik er zeer dichtbij stond en de flits mij goe verblind heeft...

Maar bon, ik mag aannemen dat het in de andere rijrichting was gezien ik mss 200m voordien langs een vaste flitspaal ben gereden en flitsauto's meestal in de rijrichting staan en flitsen (heb het toch nooit anders geweten)

Wat denken jullie?
                            Dergelijke auto's kunnen zeker langs voor flitsen en er zijn heel wat mensen die dit niet weten. Ik denk dat je zal moeten afwachten en je brievenbus in de gaten moet houden om te weten wat het was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                              Kunnen auto's met flitsinstallatie ook langs voor flitsen?

Wat denken jullie?

Mijn eerste flitsboete was het gevolg van exact wat je beschreef ... het kan dus perfect.
                              1994 Mercedes SL320
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik heb ook prijs...
                                Maandagochtend stond er om 08u nog een rit naar chaleroi op.
                                Normaal heb ik gedaan met werken om 07u maar ik had zelf voorgesteld om wat langer te blijven en die rit zelf nog te doen.
                                Op die manier zaten mijn collega's niet in de shit en natuurlijk waren de extra uren mooi meegenomen.
                                Maar in plaats van er iets aan te verdienen gaat het me jammer genoeg geld kosten...
                                Bij de terugrit ben ik geflitst tegen +-70km/u waar je 50km/u mag (bebouwde kom).
                                Dat was een lange baan waar je constant 70km/u mocht en het was op sommige plaatsen mistig. Ik hield mij dus aan de toegelaten snelheid.
                                Op een bepaald moment keek ik even naar mijn GPS en wanneer ik terug voor mij keek ineens een flits in mijn gezicht
                                Bleek dus dat ik pas een bebouwde kom was binnen gereden en dat ik het bord niet zien staan had door even naar mijn gps te kijken.
                                Mijne baas vond het ook jammer voor mij en zei dat we wel zullen zien als het PV binnenkomt.
                                Laat ons hopen
                                Last edited by ; 17/12/2008, 02:40.

Comment

• Als je geluk hebt en nog niet te vaak geflitst zijt, betaalt je baas het misschien? Tenzij jullie daar een uitgeschreven regel voor hebben, natuurlijk.

Papa was vorig jaar eens geflitst met de vrachtwagen(56 waar je 50 mag, in Nederland) en dat heeft de baas betaald bij hem, omdat dat de 3de keer in 22 jaar was dat hij geflitst was. Dus niet iedereen zal op de goodwill van de baas kunnen rekenen...

Comment

• Ben vandaag door het rood licht gereden.
                                    Het was laaghangende zon en was nogal verblind. Ik hou de auto voor me in de gaten die nogal rare dingen deed. Zonder eigenljk nog te kijken naar het licht rij ik erdoor. Ik kijk achter me en iedereen stond stil. Ik heb geen flash gezien dus wss zal het noppes zijn.
                                    MAAR je weet noooit natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                      Ben vandaag door het rood licht gereden.
                                      Het was laaghangende zon en was nogal verblind. Ik hou de auto voor me in de gaten die nogal rare dingen deed. Zonder eigenljk nog te kijken naar het licht rij ik erdoor. Ik kijk achter me en iedereen stond stil. Ik heb geen flash gezien dus wss zal het noppes zijn.
                                      MAAR je weet noooit natuurlijk
                                      Je kan dus ook gewoon nog door het oranje of zelfs groen zijn gereden en je achterliggers zijn misschien gestopt voor het oranje

Ik heb ook al meegemaakt dat ik mij op het kruispunt realiseer dat ik niet weet welke kleur het licht had, en ik zoek dan altijd een herhalingslicht of kijk in mijn spiegel (tegenrichting) wat de kleur eigenlijk is. Het is altijd nog groen of net oranje (=> groen toen ik over de lijn reed). Ik denk dat je onderbewustzijn je wel waarschuwt voor rode lichten (die dril zit er diep in )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                        Als je geluk hebt en nog niet te vaak geflitst zijt, betaalt je baas het misschien? Tenzij jullie daar een uitgeschreven regel voor hebben, natuurlijk.
                                        Normaal draai je zelf op voor je pv's.
                                        Een collega van mij is twee maanden geleden 2x geflitst door dezelfde camera en dat op dezelfde dag. Hij heeft het zelf moeten betalen.
                                        Vrij logisch want dat mag je gerust dom noemen, want hij wist zelfs dat er flitspalen stonden. Maar in mijn geval is dat anders. Ik ben al zo vrij geweest van zelf voor te stellen om overuren te maken + ik was nog nooit in mijn leven in Chaleroi geweest.
                                        Bovendien was mij opgedragen om langs de kleine wegen op te rijden omdat je via de autostrade een eindje om moet rijden. Als ik de autostrade had genomen dan was ik nooit aan die flitspaal gepasseerd...
                                        Nuja we zien wel, als ik het zelf moet betalen dan is het zo.
                                        Dat hoort erbij als ge vaak op de baan zit.

Mvg

Comment

• heb deze foto's binnengekregen maar dit lijkt mij een zwitsere wagen
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X