Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Bij 140 op teller en dan remmen is de kans al dat ze niet meer flitsen.

120 + 11 (marge) = 131 reële km voordat je een boete aankrijgt.
    Laatst reed ik 140, zag de blauwe vectra staan ter hoogte van Kruishoutem. Heb geremd, en ben toch geflitst aan 134km /u. Eerste boete, een kleintje van 50 euro.

Dan aan de rand van kessel-lo reed ik wat door op een vroege morgen, ben er geflitst aan 79 waar ik 50 mocht. Nooit gedacht dat je op zo een baan maar 50 mocht rijden. Tijdens mijn vakantie liet de firma weten dat het me 180 euro ging kosten, samen met een "antwoordformulier bij verkeersinbreuk". Ondertussen ben ik terug van reis en stuurde de politie reeds een aanmaning.

Ik ben niet van plan de tweede te betalen. Weet iemand meer info hieromtrent? Ik ben al voorbeeldbrieven tegengekomen, waarin je de controle in twijfel trekt, maar ik heb geen flauw idee of dit werkt. Kun je extra beboet worden omdat je niet betaalt?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      Heeft iemand een idee van de boetepolitiek en de marges in Frankrijk?
      En de termijn waarop zo een briefje in de bus durft waaien?
      ik deed dezelfde route, ik kan je ni antwoorden op je vraag

maar wel zeggen dat ik zowel op de heen als op de terugweg toch wel 4 keer ben gecontroleerd op 1000 km, met speedguns buiten de flitspalen

Comment

• Raar, Nikske en Frigobox; ik maakte zowat hetzelfde mee.

Ongeveer twee weken terug, op de ring rond Lyon, je mocht er 110 ... plots flitskast en ik reed 112 op teller, ongeveer. Ik wist dat ie er stond en ik vond niet dat ik nog moest afremmen (112 =~ 110 voor mij) .. toch geflitst geweest.

Komt allicht toch niet toe, maar ik vond het wel raar dat hij flitste.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik weet niet of de plaats bekend is , maar als je van Hasselt komt en de baan op Wimmertingen neemt (dus vanaf de Hasseltse ring), dan heb je daar de Luikersteenweg, dit is een 70 zone en daar zag ik een roodlichtcamera staan (dus met "roostertjes") op het gewone rechte stuk, waar geen kruispunt is. Wat kan hiervan het nut zijn?

En ook, op de Hasseltse ring zijn er sinds kort ook de nieuwe digitale camera's te zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
            Nu we toch bezig zijn over het wel/niet werken van flitspalen/bakken/containers...
            De flitspalen op de N49, werken die enkel op roodlicht of reageren ze ook als je te snel (+90km/h) langsrijdt terwijl het groen is?

Ik rem normaliter altijd af, maar ik werd afgelopen vrijdag zo erg opgedrukt dat ik met 100 voorbij zo'n flitspaal ben gegaan (op de rechterbaan reden ze ook tegen de 100).
            Ik had wel ergens iets gelezen over een 6% afwijking (t.o.v. 90km/h) en dat hij daarna pas op snelheid reageert, maar ik weet niet wat daar van waar is.

Was het niet zo dat een RLC werkte voor zowel het rode licht als voor snelheid?
            Op die manier kan je 2X geflitst worden door dit type, als je te snel door het rood zal rijden, dan staat die snelheid er ook op

Comment

• www.Mobielvlaanderen.be schrijft dit ook :

WANNEER WORDT U GEFLITST DOOR EEN ROODLICHTCAMERA?

• Wanneer u door het rood licht rijdt en / of te snel rijdt.
              • Wanneer u door het oranje licht rijdt, wordt u dus niet geflitst, tenzij u te snel rijdt.

HOE WERKT EEN FLITSPAAL?

De roodlichtcamera
              • Deze camera registreert de overdreven snelheid én het roodrijden van de voertuigen. Ze worden geplaatst ter hoogte van door verkeerslichten geregelde kruispunten.
              • De roodlichtcamera's werken via twee lussen per rijstrook, die zijn aangebracht in het wegdek. De lussen bevinden zich meestal ter hoogte van de stopstreep. Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de lus rijdt vergeleken met de signaalstand van het verkeerslicht (al dan niet rood). Voor het vaststellen van overdreven snelheid wordt de tijdspanne gemeten waarbij het voertuig over de twee opeenvolgende lussen rijdt. De snelheid wordt vervolgens berekend. Bij elke overtreding maakt de roodlichtcamera twee foto's. De eerste foto registreert de overtreding. De tweede foto registreert of het voertuig nog stopt of doorrijdt en vermeldt de snelheid ervan.
              • De politie stelt de snelheid in waarop de roodlichtcamera overtredingen begint te registreren. De politie zorgt ook voor het plaatsen van de filmcassette, het uitlezen van de nummerplaten via de fotonegatieven en natuurlijk ook voor het opstellen en administratief afhandelen van het proces-verbaal. Afhankelijk van de ernst van de inbreuk maakt het parket een voorstel tot minnelijke schikking op of dagvaardt de overtreder voor de politierechtbank.
              De snelheidscamera
              • Deze camera controleert alleen de snelheid en wordt geplaatst langs de gewestwegen. Niet te verwarren met de bemande camera's die de politie inschakelt.
              • De snelheidscamera's werken op basis van het dopplereffect (radar). Een voertuig dat zich in de straling beweegt, weerkaatst de radargolf en wijzigt de frequentie van deze straling. De grootte van deze frequentiewijziging is afhankelijk van de snelheid van het voorwerp. De snelheid wordt berekend. De politie stelt de snelheid in waarop de snelheidscamera overtredingen begint te registreren.

bron: www.mobielvlaanderen.be

Comment

• RLC (RoodLichtCamera) zoals hierboven getoond, dat werkt op 2 mogelijke triggers :
                *rood licht gedurende méér dan 1 sec. , EN de snelheid dient hoger te zijn dan 30 km/u bij het overschrijden van de lussen.
                *het overschrijven van een vooraf ingestelde snelheid , basisregel (geen exacte wetenschap!) is de heersende snelheidsbeperking op dat kruispunt +10 km/u.

De getoonde snelheidscamera met Doppler, die verdwijnt stilletjes aan compleet uit het straatbeeld, ten voordele van de digitale snelheidscamera's met lusdetectie, die dezelfde behuizing hebben als de RLC.

Voor de RLC is het dus perfect mogelijk dat je een dubbele boete krijgt, ééntje voor de roodlichtovertreding, en ééntje voor de snelheid.

Comment

• nu ik die twee kastjes boven elkaar zie staan in voorgaande post:
                  m'n schoonmoeder heeft zich naiefweg laten wijsmaken dat als 't hokje een groene schijn heeft, er een camera in zit, en als 't zwart ziet, niet.
                  Larie en apekool van 't bovenste schap in de makro.
                  Maar hoe maak ik haar wijs dat het niet waar is, want zij heeft het gehoord van Willy (fictieve naam), en Willy werkt bij de gerechtelijke dus als hij het niet zal weten zeker. Nog grotere larie want gerechtelijke =/= verkeerspolitie.
                  Ik heb haar al gezegd dat zij altijd mag proberen te snel te rijden bij ene waarvan ze denkt dat hij niet werkt, maar dat wil ze natuurlijk niet.

Zoals hierboven beschreven leid ik af dat
                  1. er geen camera geplaatst wordt, maar wel een filmcassette, dus je zal dit ongetwijfeld niet kunnen zien van de buitenkant
                  2. de groene snelheidscamera's zijn, en de zwarte roodlicht- en snelheidscamera's.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nielz Bekijk Berichten
                    Ik ben vannacht ook tegen die waarden geflitst.

om kwart van drie vannacht in Weelde; een anonieme wagen...
                    (dacht dat die mannen al lang in hun bed lagen dan )

zal dus ook zo'n rekening worden voor mij

Ik ben vannacht ook tegen hoogst illegale snelheden door Weelde gegaan. Zal rond 4.15u geweest zijn. Hopen dat hij toen al weg was.

Comment

• Ik liet me vanmiddag vertellen dat er een flitscamera geplaatst was op de expressweg Brugge-Zeebrugge; op de brug die je passeert "vlak" voordat je op je rechterkant naar Knokke kunt.

Iemand die dit kan bevestigen? Anders wacht mij een hoogst onaangenaam bericht
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

nu ik die twee kastjes boven elkaar zie staan in voorgaande post:
                        m'n schoonmoeder heeft zich naiefweg laten wijsmaken dat als 't hokje een groene schijn heeft, er een camera in zit, en als 't zwart ziet, niet.
                        Maar hoe maak ik haar wijs dat het niet waar is, want zij heeft het gehoord van Willy (fictieve naam), en Willy werkt bij de gerechtelijke dus als hij het niet zal weten zeker. Nog grotere larie want gerechtelijke =/= verkeerspolitie.
                        Ik heb haar al gezegd dat zij altijd mag proberen te snel te rijden bij ene waarvan ze denkt dat hij niet werkt, maar dat wil ze natuurlijk niet.

1. er geen camera geplaatst wordt, maar wel een filmcassette, dus je zal dit ongetwijfeld niet kunnen zien van de buitenkant
                        2. de groene snelheidscamera's zijn, en de zwarte roodlicht- en snelheidscamera's.
                        Mij hebben ze dat ook proberen wijsmaken. Ik geloofde er niks van, tot ik dit tegenkwam: http://flits.bnet.be/vragen.jsp?id=18

Nu twijfel ik, maar het maakt eigenlijk niet uit, ik riskeer me daar toch niet aan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Ik ben vannacht ook tegen hoogst illegale snelheden door Weelde gegaan. Zal rond 4.15u geweest zijn. Hopen dat hij toen al weg was.
                          Het was op de baan Turnhout - Weelde; net voor je rechtsaf naar Weelde vliegveld en centrum rijdt.

Het moet al echt lukken dat jij geflitst zou zijn! fingers crossed voor jou

Ik kwam die nacht van Carré: niks tegengekomen van alcoholcontrole of enig andere politie.

Nog 400m voordat ik m'n vriendin thuis afzet: flits!!! arrrrrgh!!!

Comment

• Mij hebben ze de laatste weken al niet meer te pakken gehad

Wel 2 keer de Stinger DSI kunnen kussen, maar ze hebben me toch niet

Comment

• Stinger DSI

Comment

• Gisteren hebben ze mij geflitst op de Boudewijnlaan in Aalst, ik was niet op mijn snelheid aan het letten en reed ongeveer 60 terwijl je er maar 50 mag. Ik zag de flits en zag in mijn achteruitkijkspiegel een zilveren Golf IV met flitsapparatuur staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Mij hebben ze de laatste weken al niet meer te pakken gehad

Wel 2 keer de Stinger DSI kunnen kussen, maar ze hebben me toch niet
                                  Is dat niet illigaal ? Is toch een radarverklikker he ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                                    Is dat niet illigaal ? Is toch een radarverklikker he ?
                                    Zolang de radardetectiesoftware (scrabbletip!) niet geinstalleerd is, is dat legaal .

Comment

nu ik die twee kastjes boven elkaar zie staan in voorgaande post:

Als er een slot op zit (onderaan een groot rond sleutelslot) dan zit er eentje in, anders niet. Iedere flitsmodule heeft een bijhorend slot, wanneer de module verplaatst wordt, gaat het bijhorende slot mee) Niet dat je er iets mee bent, want meestal zie je het pas als je er net voorbij rijdt...

Comment

• Dat had ik ook al gehoord en dat klinkt al heel wat logischer. En dat zie je ook: op vele hangt geen slot

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik heb m'n boete na een maand nog altijd niet ontvangen.
                                          Wat nu?

Comment

Working...
                                          X