Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ze staan daar wel regelmatig met een anoniem voertuig te flitsen
    Vandaag niet geloof ik... ik heb steeds aandachtig de flitsberichten beluisterd.
    Ik heb zelfs nog gewacht met wegrijden uit Charleroi, vanwege de flitsinformatie. You never know

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Der staat daar richting Charleroi voor de brug in de bocht van de A54 in Nijvel een flitsbak. Die staat er al 4 jaar, en ik ben daar al elke keer te snel langs gereden. Dat ding heeft nog nooit een camera bevat, dus ik zou me geen zorgen maken.

Vroeger stond er een in de andere richting ook, maar die hebben ze een paar jaar geleden weggehaald. Heeft ook nooit gefunctioneerd.
      In Luik voor die tunnels staat er ook éne, in't begin en helemaal op 't einde

werken niet

ook opletten voor een groen Peugeotje (anonieme wagen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
        Weet er toevallig iemand of de flitspaal werkt op het einde van de E40 in Brugge richting Kust aan de lichten?
        het einde van de E40 in Brugge????
        Ofwel in Oostende (nee, dat is geen flitsbak, maar daar is alleen een rond punt en geen lichten)
        Ofwel thv de chartreuseweg op het einde van de A17-begin N31: die werkt. Is een van de eerste van W-Vl trouwens die ooit gezet geweest is.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Nu we toch bezig zijn over het wel/niet werken van flitspalen/bakken/containers...
          De flitspalen op de N49, werken die enkel op roodlicht of reageren ze ook als je te snel (+90km/h) langsrijdt terwijl het groen is?

Ik rem normaliter altijd af, maar ik werd afgelopen vrijdag zo erg opgedrukt dat ik met 100 voorbij zo'n flitspaal ben gegaan (op de rechterbaan reden ze ook tegen de 100).
          Ik had wel ergens iets gelezen over een 6% afwijking (t.o.v. 90km/h) en dat hij daarna pas op snelheid reageert, maar ik weet niet wat daar van waar is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            het einde van de E40 in Brugge????
            Ofwel in Oostende (nee, dat is geen flitsbak, maar daar is alleen een rond punt en geen lichten)
            Ofwel thv de chartreuseweg op het einde van de A17-begin N31: die werkt. Is een van de eerste van W-Vl trouwens die ooit gezet geweest is.
            Oeps Bedoelde inderdaad die ter hoogte van de Chartreuseweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Oeps Bedoelde inderdaad die ter hoogte van de Chartreuseweg
              70 is the magic number

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• er staat nu ook een vogelkast op de baan van loppem dorp naar ruddervoorde, vlak voor de invalsweg naar waardamme

gelukkig NET op tijd gezien .. damn, was dat verschieten zeg ! ik had niet gedacht dat ze op zo'n boerenwegels zo'n investeringen zouden doen
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                  er staat nu ook een vogelkast op de baan van loppem dorp naar ruddervoorde, vlak voor de invalsweg naar waardamme

gelukkig NET op tijd gezien .. damn, was dat verschieten zeg ! ik had niet gedacht dat ze op zo'n boerenwegels zo'n investeringen zouden doen
                  Gouden tip! Thx.

Durf die baan nog al eens gemotiveerd nemen

Comment

er staat nu ook een vogelkast op de baan van loppem dorp naar ruddervoorde, vlak voor de invalsweg naar waardamme

Hoe hard reed je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Hoe hard reed je?
                      Ik meende gelezen te hebben dat Alexander zich voortaan aan de verkeersregels/snelheidslimieten ging houden

Je mag 70 op die baan zeker?

Comment

Die staat daar toch al een eind? Waar je eerst 70 en dan 50 mag, een stukje voor je naar de oprit van Veldegem/Zedelgem kan?

Er werd daar idd wel wat gesjeesd. Stom dat je nu vanaf de brug over de A17 tot in Loppem ook maar 70 mag
                        Dikwijls reed ik zo naar Brugge, zeker als 't weer file op 't einde van de A17 was owv goed weer of voetbal van de Club. En dan kon je aan 100 km/u mooi winst boeken. Nu moet je daar gelijk een traktor aan 70 tjaffelen zonder een mens in de buurt...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          En dan kon je aan 100 km/u mooi winst boeken. Nu moet je daar gelijk een traktor aan 70 tjaffelen zonder een mens in de buurt...

Naar het schijnt ben je dan veiliger, echt waar! Want hoor he: als je tegen 70 een boom tegenkomt is de schade kleiner dan bij 100! Echt waar!

DAT HET GDV NIET DE BEDOELING IS TEGEN EEN BOOM TE RIJDEN, DAAR DENKT NATUURLIJK NIEMAND AAN! AARGH!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Naar het schijnt ben je dan veiliger, echt waar! Want hoor he: als je tegen 70 een boom tegenkomt is de schade kleiner dan bij 100! Echt waar!

DAT HET GDV NIET DE BEDOELING IS TEGEN EEN BOOM TE RIJDEN, DAAR DENKT NATUURLIJK NIEMAND AAN! AARGH!
                            Je hebt echt wel gelijk. Ik ben meestal de eerste om jouw post te antwoorden op anderen met mijn reactie. Er kan altijd een beest uit het veld komen (en ik ben nu echt wel serieus).
                            Maar 't is gewoon zo vreemd: andere plaatsen mag er 70 gereden worden, een paar km aan de andere kant van die baan, terwijl ik daar liever 50 zou zien. Maar dat was 50 en is nu 70. 't Is de logica die ik mis.
                            In elk geval, het is nu 70 en ik rijd 70 hoor. Daar heb ik geen moeite mee.
                            Vandaag voor 't werk trouwens van Oostende naar Merkem, van Merkem naar Ieper en van Ieper naar huis. Ik ben nooit boven de 80 gegaan. Economy- en safety-run

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ik begin het meer en meer te kunnen, rustiger rijden bij lange afstanden. Part of growing up, part of dying of cop-stress

Soms is het echt 1/10 aandacht linkerkant afspeuren, 1/10 rechterkant, 2/10 auto's checken, 2/10 achter je checken en 4/10 aandacht op de weg.

Grappige is dat ik nog steeds vol in de ankers ga bij een flitser, ook al rij ik 120

Comment

Ik begin het meer en meer te kunnen, rustiger rijden bij lange afstanden. Part of growing up, part of dying of cop-stress

Soms is het echt 1/10 aandacht linkerkant afspeuren, 1/10 rechterkant, 2/10 auto's checken, 2/10 achter je checken en 4/10 aandacht op de weg.

Grappige is dat ik nog steeds vol in de ankers ga bij een flitser, ook al rij ik 120
                                In NL hoef ik gelukkig alleen maar op de rechterbaan te letten (op de snelweg) en ze staan meestal op de standaard plekken (achter viaducten of geluidswallen). Dus daar altijd even gas los en gelukkig zijn de Nederlanders heel actief met het doorgeven van flitsers aan de radio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
                                  In NL hoef ik gelukkig alleen maar op de rechterbaan te letten (op de snelweg) en ze staan meestal op de standaard plekken (achter viaducten of geluidswallen). Dus daar altijd even gas los en gelukkig zijn de Nederlanders heel actief met het doorgeven van flitsers aan de radio.
                                  Inderdaad, Q-music en ik dacht ook BNR ofzo? Ideaal, en mooi met de hmp op de RDS. Heeft me al heel wat miserie bespaard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Ik heb ook nog niks ontvangen.. maar ook geen flits gezien.. flitsauto was een blauwe golf 4 break

ook op de E17 iets na Kruishoutem, snelheden lagen 'iets' hoger
                                    Idem.

Blauwe golf variant.

Comment

Inderdaad, Q-music en ik dacht ook BNR ofzo? Ideaal, en mooi met de hmp op de RDS. Heeft me al heel wat miserie bespaard.
                                      Ik luister zelf altijd naar Radio538, maar ik geloof dat de meeste radio-stations het wel doorgeven. In België weet ik dat Q-music & Donna actief 'vallende sterren' doorgeven en Studio Brussel zo nu en dan.

Comment

• Zou wel eens interessant zijn welke zender in B en welke in NL nu kwalitatief (en kwantitatief) gezien de meest nauwkeurige meldingen geven.

Comment

Zou wel eens interessant zijn welke zender in B en welke in NL nu kwalitatief (en kwantitatief) gezien de meest nauwkeurige meldingen geven.
                                          Ben ik ook benieuwd naar... maar ik hou me sowieso altijd al een paar km vóór de meldplaats in, just in case.

Zijn er nog meer radiostations in België die 'vallende sterren' doorgeven, want ik moet altijd weer zoeken in België naar de goede radiostations (soms kan ik met mijn slechte radio geen Donna of Q-music ontvangen )

Comment

Working...
                                          X