Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inforad V4 radar alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb vrijdag ook de K1 ontvangen. Na wat stoeien en uitproberen mis ik in Limburg veel mobiele flits plaatsen. Ik probeer deze erbij te zetten maar vraag me af in welk formaat de K1 dit leest. Als in een persoonlijk punt toevoeg om te testen en dit exporteer naar de lijst, dan krijg ik onderstaand. Dit kan ik aanvullen met alle andere punten die je wil. Echter : ik kan nergens opgeven bij welke snelheid het alarm af moet gaan, terwijl dit wel ergens in de database moet zitten???? Weet iemand of er nog een ander formaat ingelezen kan worden?
    De type's komen overeen met het pull-down menutje in persoonlijke punten toevoegen (flitspaal is dan type 10)
    Titel Breedtegraad Lengtegraad Datum Type
    home 51,060080 5,523730 18-1-2009 20:31 10

Groeten

Roy

Comment

• het format dat de K1 kent is dit
      wvl 0001 120 F VLP 51,13859 3,26119 10

ik vermoed dat de 120 de snelheid is , dan lengte en breedte, en 10 is het type , wat F en VLP willen zeggen??

Comment

• Dat is dan hetzelfde als bijvoorbeeld de files die je kan downloaden voor Navman, deze gebruikt :
        3.26119, 51.13859, "wvl 0001 120 F"
        In excel even de kolommen verwisselen en klaar. Hoeft de datum / tijd er niet bij? Hoe ben jij achter dit format gekomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roy1972 Bekijk Berichten
          Dat is dan hetzelfde als bijvoorbeeld de files die je kan downloaden voor Navman, deze gebruikt :
          3.26119, 51.13859, "wvl 0001 120 F"
          In excel even de kolommen verwisselen en klaar. Hoeft de datum / tijd er niet bij? Hoe ben jij achter dit format gekomen?
          door de file die hier een paar pagina's eerder aangeboden werd.

Comment

• Idd, het is geupdate,
            Ik heb het net in men K1 gestoken ( zonder indicatie van geluid) ik ga seffens eens een toerke maken om het te testen.
            2012 Renault Megane RS

Comment

• Hmm, net terug van een eerste testrit, maar alle flitslocaties biepen nog met een constante biep als ik te snel rijd

Ik heb voor de zekerheid de database nog eens gedownload, nog eens de stille database voor het geval dat het daarstraks toch niet goed geladen is. Morgen probeer ik het nog eens.
              2012 Renault Megane RS

Comment

• Ik zie dat ik mijn K1 de optie ritregistratie open heb laten staan.
                Heeft dus opgenomen voor 773 km.

Gem. snelheid: 90 km/u
                Max. snelheid: 189 km/u

Comment

• Denken jullie dat zo'n Inforad veel voordelen heeft tegenover een simpele TomTom waarin de flitspalen opgeslagen staan?

Comment

• Ik heb zo'n inforad al een maand of 6 en ben daar ferm content van, maar ik heb wel nog zo'n prehistorische gps, dus zonder flitslocaties etc, het is daarom vooral ook dat ik die inforad gekocht heb.

Wat wel handig is aan de inforad is dat je flitslocaties die je zelf weet, maar nog niet in de database staan, er zelf makkelijk kan in zetten door op het B-knopje te duwen terwijl je op die plaats rijd waar ze zouden staan te flitsen, hij slaat dan ook de snelheid op die je op dat moment rijd en waarschuwt je in het vervolg den adhv die snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                      Denken jullie dat zo'n Inforad veel voordelen heeft tegenover een simpele TomTom waarin de flitspalen opgeslagen staan?
                      Eens even mezelf quoten...

Comment

• Ik stop dat ding zelfs in mijn broekzak, maar moeilijk de TomTom eh.

Gisteren nog eens geüpdatet, geeft mooi alle risico zones aan.
                        En gaat echt lang mee, hoor. Tomtom houdt het maar een uur vol of zo en dan zit je weer met dat kabel te sukkelen in de wagen

Comment

• Heb het nog niet van naderbij bekeken, maar als je zelf een vaste flitspaal ingeeft, hoe kan je dan de maximale snelheid ingeven? Moet je daarvoor eerst exporteren en wijzigen met Excel ofzo? En dan terug importeren. Want via de software zelf kan ik dat niet ingeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                            Ik stop dat ding zelfs in mijn broekzak, maar moeilijk de TomTom eh.

Gisteren nog eens geüpdatet, geeft mooi alle risico zones aan.
                            En gaat echt lang mee, hoor. Tomtom houdt het maar een uur vol of zo en dan zit je weer met dat kabel te sukkelen in de wagen
                            Tx, toch nog maar eens over nadenken dan

Het is eigenlijk zo dat ik die inforad alleen maar zou nodig hebben op plaatsen waar ik mijn weg niet goed ken en dus niet weet waar de flitspalen staan, maar op die plaatsen zou ik dan ook wss de gps gebruiken.

Comment

• Voordeel is dat de K1 maar 45-50 euro kost.
                              Je hebt dan natuurlijk geen gps

Comment

• Kan iemand 's die bruikbare excel-file pm'en voor Inforad. Voor mobiele controles dan.

Op http://flits.bnet.be/ staan er een pak opgelijst in html, maar zonder gps coordinaten enzo.

Comment

• iemand nu al die stille functie geprobeerd? denk dat het bijmij niet echt werkt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                    iemand nu al die stille functie geprobeerd? denk dat het bijmij niet echt werkt...
                                    Bij mij ook niet.
                                    2012 Renault Megane RS

Comment

• gdv en ik vond danu zo een heugelijk nieuws.Werkt da nu eig al bij iemand? juist geupdate hopen dat het nu wel werkt.

Comment

• Wat een klucht

Zijn flitspaalmelders nu legaal of niet?
                                        Flitspaalmelders zijn standaard ingebouwd in veel gps-toestellen. Je kan ze ook als apart toestel kopen. Maar nu blijkt dat er geen wetgeving over bestaat, en dat het Belgisch Instituur voor Verkeersveiligheid (BIVV) adviseert om het bezit van een verklikker strafbaar te maken.
                                        De bal ging aan het rollen door een uitzending van het Radio 1-programma Peeters & Pichal, een jaar geleden. Eddy Greif, diensthoofd van de federale wegpolitie, zei toen dat hij flitspaalverklikkers toejuichte.

Die toestellen gaan aan het piepen als ze in de buurt komen van een plaats waar geflitst wordt. Aangezien er duizenden zulke plaatsen zijn, geven verklikkers zo goed als nonstop een signaal af, waardoor de weggebruiker zich constant bewust is van zijn snelheid, luidde Greifs redenering. De dag daarop ging een Radio 1-luisteraar zo'n toestel kopen.

Groot was verbazing toen hij een tijdje later aan de kant werd gezet door de politie. Aanleiding was het flikkerende toestelletje op het dashboard van zijn wagen, vertelde hij vanochtend in Peeters & Pichal.

De politieagenten stelden een proces-verbaal op, dat naar de procureur-generaal ging. Of het toestel legaal was of niet, konden de agenten niet zeggen. Maar, zeiden ze, in het tweede geval riskeerde de man zijn auto kwijt te raken 'of erger'.

Daarop nam de man contact op met het kantoor van de procureur-generaal, waar hij te horen kreeg dat er nog geen wetgeving bestaat omtrent verklikkers, maar dat de BIVV heeft geadviseerd om het bezit ervan strafbaar te maken.

Vandaag is die wetgeving er nog altijd niet. Wordt vervolgd.

Comment

• Mja ik zet de mijne altijd in een minder zichtbare plek.

Nogal dom om dat ding op je dash of op je voorruit te plaatsen

Comment

Working...
                                          X