Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inforad V4 radar alarm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inforad V4 radar alarm

Hallo,

ik las gisterenavond in een folder iets over een radarmelder (inforad V4)
    die vaste en mobiele radars en risicozones aanmeldt.
    Ook staat er bij dat het 100 procent legaal is.

Klopt dit?
    En in hoeverre zijn die bakjes dan te betrouwen ivm mobiele radars?

2009 BMW E91 320d
    2002 BMW E46 M3
    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

das gewoon een gps ding met een lijst van lokaties in. Da gaat echt ni dynamisch gaan zoeken achter de lokale bermterrorist

Comment

Wat verstaan ze dan onder mobiele radars?
      2009 BMW E91 320d
      2002 BMW E46 M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
        Wat verstaan ze dan onder mobiele radars?
        zit wss zo een koppeling in waarmee vallende sterren via Qmusic worden doorgegeven, of zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
          zit wss zo een koppeling in waarmee vallende sterren via Qmusic worden doorgegeven, of zo?
          Dat betwijfel ik, zeker omdat de RDS informatie alles behalve compleet is en wordt meestal zelfs gewoon niet doorgestuurd... Ook via TMC komen er geen flitslocaties binnen...

Comment

dan is't een radar, en daardoor illegaal.

Comment

Is enkel GPS-based

Comment

Is idd gewoon een GPS die "kritieke punten" weergeeft.

Mobiele flitser = locatie waar ze regelmatig staan te flitsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                  dan is't een radar, en daardoor illegaal.
                  Onmogelijk gezien het bakske

Comment

Is GPS INFORAD een radardetector?
                    Nee, INFORAD is geen detector. Het maakt gebruik van de interne GPS*-ontvanger om de geografische positie te berekenen. De microprocessor vergelijkt deze positie continue met de database die de risicozones bevat. INFORAD kan zodoende ongeval-gevoelige verkeersknooppunten met of zonder automatische radar opsporen en de bestuurder van tevoren waarschuwen.

Comment

Ok bedankt voor jullie hulp!
                      Kon ook moeilijk anders legaal zijn en handig tegelijk
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3

Comment

Koop gewoon een tomtom, heb je meteen ook navigatie

Comment

Ok bedankt voor jullie hulp!
                          Kon ook moeilijk anders legaal zijn en handig tegelijk
                          Op zich zou het goed kunnen werken, maar de voorwaarde is wel dat de flitslocaties correct ge-update worden ... en daar wringt het.

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Koop gewoon een tomtom, heb je meteen ook navigatie
                          Ja en neen ... het zit inbegrepen bij GPS'en, maar Inforad maakt er werk van om die dingen te melden, dus wie zou er in theorie correctere informatie hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                            Mobiele flitser = locatie waar ze regelmatig staan te flitsen
                            Indeed. Op die manier kan je de flikken eigenlijk altijd te snel af zijn. Ook al kom je in boerengat X, van zodra er maar 1 slimme eens gemeld heeft dat tussen boom 3 en 4, er juist genoeg plaats is voor een wagen te zetten, krijg je daar melding van ...

... en dan moet je zelf zien wat je doet.

Comment

Hallo,

ik las gisterenavond in een folder iets over een radarmelder (inforad V4)
                              die vaste en mobiele radars en risicozones aanmeldt.
                              Ook staat er bij dat het 100 procent legaal is.

Klopt dit?
                              En in hoeverre zijn die bakjes dan te betrouwen ivm mobiele radars?

Heb er eentje in mijn bezit en dit zijn mijn bevindingen :

+ : klein en onopvallend in de wagen, zelfs met de bijgeleverde batterij
                              + : sirfIII GPS heel gevoelig en geen enkel probleem in de wagen, snelle fix
                              +: update van de database heel korrekt, nieuwe flitspalen die in onze streek werden geplaatst zitten reeds in de database
                              +:volledig legaal en een derde oog wanneer je met je ingebouwde gps geen POIs hebt
                              +:overdreven snelheid melding bij het naderen van een gevaarlijk punt is heel handig

autonomie van de batterij moet ik nog testen, spreken op de verpakking van meer dan 6 uur

-: is niet aan een kaart "gemapped" dat wil zeggen dat hij alle radars detekteert in een straal van 20 sec (instelbaar) van de radar. Dit kan je een verkeerd beeld geven als je bijvoorbeeld op een parallelle weg rijdt van de A12, dan geeft hij je de radars van de A12 weer die eigenlijk niet van toepassing zijn.
                              -: de eerste radar die hij tegenkomt, na het opstarten, zit hij er soms naast, weet niet goed wat daarvoor de reden is maar vanaf dan gaat alles goed. Zoek het verder uit wat daarvoor de reden kan zijn. Ga misschien eens de vraag stellen bij Inforad zelf
                              -: geloof nooit dat de meldingen die op Qmusic binnen komen in de database direkt worden aangepast, volgens mij niet haalbaar. Tot nu toe heeft hij mij nog geen enkele plaats van mogelijke mobiele kontroles aangegeven, en ik ben er nochtans al een paar tegengekomen

Besluit, ik heb dit toestel gekocht omdat in de ingebouwde GPS van Audi geen flitslokaties staan en ik ben tot nu toe tevreden van de aankoop, zeker met de batterij erbij is dit klein en handig en overal inzetbaar. Heb geen konnekties met Inforad what so ever
                              Groeten,
                              P.

Comment

Ok bedankt voor je write-up. Ik ga mij in de vakantie wel es bezighouden met de poi's toe te voegen aan de BMW-dvd
                                2009 BMW E91 320d
                                2002 BMW E46 M3

Comment

heb mij dit bestelt

Comment

Dat ziet er inderdaad goed uit en de prijs valt heel goed mee.
                                    Ik denk dat ik mij ook ééntje ga bestellen. Met zoiets ben je bijna beter af dan met een radardedector.
                                    Want een radardedector waarschuwt je niet voor flitspalen die werken met lussen in het wegdek, en dat zijn er veel...
                                    Dus voor amper 51 euro ben je met die legale melder misschien wel het beste af.

Mvg
                                    Last edited by ; 24/12/2008, 01:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Ziet er heel goed uit.
                                      Zou jij je bevindingen hier kunnen neerzetten als je 'm getest hebt?

Normaal heb ik hem morgen al. Ik zal zeker mijn mening laten weten.
                                      Stel dat het goed werkt, zal ik da binnen een paar weken al terug verdiend hebben.
                                      Is maar 50€.
                                      Theeft geen zin bijna meer de flitspalen te onthouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Was ff aan '"t surfen, en wilde ze jullie niet onthouden:
                                        41 Euro:

Wel zonder verzending
                                        43.40:
                                        http://www.ldlc.be/fiche/PB00075563.html

pixmania vertrouw ik niet: al veel te veel slechts over gehoord.

Pdashop: Meesten die daar iets bestellen zijn content+ ge hebt ne winkel waar ge eventueel terecht kunt als er iets scheelt (antwerpen).

Bij problemen heb ik liever persoon tot persoon conversaties en beloftes.
                                        Ok kost mss iets meer,maar vertrouwen kan veel doen.

Comment

Working...
                                        X