Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Valt dat dan niet gehomologeerd te krijgen mits de juiste documentatie?

    Hier in BE weet ik niet of je zoiets gemakkelijk kunt homologeren/legaal krijgen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Valt dat dan niet gehomologeerd te krijgen mits de juiste documentatie?
      Nein.

      Veel spullen hebben een TUV keuring...dus op zich is dat al heel goed. 't probleem is dat TUV niks waard is in België. Hier willen ze dat je je auto volledig OEM houdt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Nein.

        Veel spullen hebben een TUV keuring...dus op zich is dat al heel goed. 't probleem is dat TUV niks waard is in België. Hier willen ze dat je je auto volledig OEM houdt




        De 'sleutel' is dus om je kar TOCH te upgraden, maar met spul van hetzelfde merk als je auto.
        Jij had bijv. gemakkelijk de schijven (en wss klauwen) van een 115jtd kunnen monteren, en die oenen zouden daar geen zak van gemerkt hebben, terwijl jij van je fading en kromtrekkende schijven af bent.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          De 'sleutel' is dus om je kar TOCH te upgraden, maar met spul van hetzelfde merk als je auto.
          Jij had bijv. gemakkelijk de schijven (en wss klauwen) van een 115jtd kunnen monteren, en die oenen zouden daar geen zak van gemerkt hebben, terwijl jij van je fading en kromtrekkende schijven af bent.
          Klopt

          Verdorie dat was toch een kutremsysteem hoor op m'n kar vroeger

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
            Klopt

            Verdorie dat was toch een kutremsysteem hoor op m'n kar vroeger



            ja.


            Veel mensen zijn fout als ze zeggen dat dat niet meer bestaat, "auto's met een ondermaats remsysteem"...
            Wél dus.

            Comment


            • De E heeft een overmaats
              't Is te zeggen, die banden zijn ondermaats.

              'k heb het dan wel over pure bijtkracht eh, uithouding e.d. test ik niet tot de limiet

              Comment


              • ahzo dus als ze zien dat het van jouw merk is, heb je minder pakkans?
                wat stel je dan voor voor mijn wagen, moest ik ooit is meegaan naar een circuit.. (wat me wel zou intresseren) en wil m'n remmen niet scheef en krom trekken.

                alé ik bedoel van welke wagens zou ik dan remmen kunnen gebruiken? Die van een Z3 M bvb? of zou dat al beginnen opvallen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                  ahzo dus als ze zien dat het van jouw merk is, heb je minder pakkans?
                  wat stel je dan voor voor mijn wagen, moest ik ooit is meegaan naar een circuit.. (wat me wel zou intresseren) en wil m'n remmen niet scheef en krom trekken.

                  alé ik bedoel van welke wagens zou ik dan remmen kunnen gebruiken? Die van een Z3 M bvb? of zou dat al beginnen opvallen
                  Kan je doen

                  Of van een 2.8 steken ofzo...

                  Ik zal eens kijken voor je

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                    ahzo dus als ze zien dat het van jouw merk is, heb je minder pakkans?

                    Neen, je doel is ervoor te zorgen dat ze HET NIET ZIEN.

                    Dat ze (misschien) eens rap rap de staat van de remblokjes bekijken (hoewel ze dat bij mij nog nooit gedaan hebben), en verdergaan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                      ahzo dus als ze zien dat het van jouw merk is, heb je minder pakkans?
                      wat stel je dan voor voor mijn wagen, moest ik ooit is meegaan naar een circuit.. (wat me wel zou intresseren) en wil m'n remmen niet scheef en krom trekken.

                      alé ik bedoel van welke wagens zou ik dan remmen kunnen gebruiken? Die van een Z3 M bvb? of zou dat al beginnen opvallen


                      Ja, zoals Gio zegt:

                      Onderzoeken of het systeem van een 2.8 ofzo op jouw auto past.

                      Remmen van een Z3 M kan je ook doen, maar zullen mss al wat overkill zijn voor een 1.8.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                        Kan je doen

                        Of van een 2.8 steken ofzo...

                        Ik zal eens kijken voor je
                        hehe, bedankt!
                        hebt ge soms nog onderdelen liggen mss?

                        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Ja, zoals Gio zegt:

                        Onderzoeken of het systeem van een 2.8 ofzo op jouw auto past.

                        Remmen van een Z3 M kan je ook doen, maar zullen mss al wat overkill zijn voor een 1.8.
                        Jah ik dacht al dat het al iets té was , maar zo heb ik al direct een beeld wat beter gepast zou zijn
                        Last edited by ; 17/09/2007, 21:36.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                          ahzo dus als ze zien dat het van jouw merk is, heb je minder pakkans?
                          wat stel je dan voor voor mijn wagen, moest ik ooit is meegaan naar een circuit.. (wat me wel zou intresseren) en wil m'n remmen niet scheef en krom trekken.

                          alé ik bedoel van welke wagens zou ik dan remmen kunnen gebruiken? Die van een Z3 M bvb? of zou dat al beginnen opvallen
                          Ok, je standaard remmen vooraan zijn schijven van 286x12. Niet slecht...maar eens kijken wat de grotere motoren van remmen krijgen

                          De 1.9 kreeg dus dezelfde remmen mee vooraan.
                          Toen was er de 2.0, die kwam wel pas in 7/'98 op de markt.
                          Qua diameter veranderde er niets maar de schijven werden wel dikker, 286x22 (dus ik vermoed toch al een betere koeling/uithouding)
                          Dan komen we aan de 2.2, volledig gelijk aan de 2.0 (sinds 12/'98 op de markt)
                          Tijd voor de 2.5, zelfde remmen gelijk de 2.0 en 2.2. (hoewel ik nu denk dat die niet op de europese markt is gekomen de 2.5, kan dat??)
                          De 2.8...nog steeds dezelfde remmen.

                          de grootste motor voor de M is de 3.0. En jawel! Eindelijk grotere remmen
                          Schijven van 300x22

                          Dan komen we aan de M.
                          Die heeft 315x28 schijven gekregen (zowel S50 als S54 hebben dezelfde remmen)

                          Aan jouw om een remsysteempje uit te kiezen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                            hehe, bedankt!
                            hebt ge soms nog onderdelen liggen mss?
                            Nee helemaal niet, maar ik heb voor je opgezocht wat er zoal voor verkrijgbaar is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              Ok, je standaard remmen vooraan zijn schijven van 286x12. Niet slecht...maar eens kijken wat de grotere motoren van remmen krijgen

                              De 1.9 kreeg dus dezelfde remmen mee vooraan.
                              Toen was er de 2.0, die kwam wel pas in 7/'98 op de markt.
                              Qua diameter veranderde er niets maar de schijven werden wel dikker, 286x22 (dus ik vermoed toch al een betere koeling/uithouding)
                              Dan komen we aan de 2.2, volledig gelijk aan de 2.0 (sinds 12/'98 op de markt)
                              Tijd voor de 2.5, zelfde remmen gelijk de 2.0 en 2.2. (hoewel ik nu denk dat die niet op de europese markt is gekomen de 2.5, kan dat??)
                              De 2.8...nog steeds dezelfde remmen.

                              de grootste motor voor de M is de 3.0. En jawel! Eindelijk grotere remmen
                              Schijven van 300x22

                              Dan komen we aan de M.
                              Die heeft 315x28 schijven gekregen (zowel S50 als S54 hebben dezelfde remmen)

                              Aan jouw om een remsysteempje uit te kiezen


                              Ik denk dat 12 mm breed wil zeggen dat het ongeventileerde schijven zijn.
                              Een upgrade naar de 22mm brede schijven van de 2.0 zullen wel al een aardig verschil opleveren, denk ik zo.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Ik denk dat 12 mm breed wil zeggen dat het ongeventileerde schijven zijn.
                                Een upgrade naar de 22mm brede schijven van de 2.0 zullen wel al een aardig verschil opleveren, denk ik zo.
                                Dat dacht ik dus ook. Overal staat er bij dat ze geventileerd zijn, behalve bij de schijven van de 1.8. Een schijfje van 12 dik geventileerd maken lijkt me onmogelijk, 't zullen wel volle zijn

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                  Dat dacht ik dus ook. Overal staat er bij dat ze geventileerd zijn, behalve bij de schijven van de 1.8. Een schijfje van 12 dik geventileerd maken lijkt me onmogelijk, 't zullen wel volle zijn

                                  Mijn gedacht.

                                  Een geventileerd schijfje van 12mm duw je plat als je wat hard doorstampt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Mijn gedacht.

                                    Een geventileerd schijfje van 12mm duw je plat als je wat hard doorstampt.
                                    ma eg hé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                      Ok, je standaard remmen vooraan zijn schijven van 286x12. Niet slecht...maar eens kijken wat de grotere motoren van remmen krijgen

                                      De 1.9 kreeg dus dezelfde remmen mee vooraan.
                                      Toen was er de 2.0, die kwam wel pas in 7/'98 op de markt.
                                      Qua diameter veranderde er niets maar de schijven werden wel dikker, 286x22 (dus ik vermoed toch al een betere koeling/uithouding)
                                      Dan komen we aan de 2.2, volledig gelijk aan de 2.0 (sinds 12/'98 op de markt)
                                      Tijd voor de 2.5, zelfde remmen gelijk de 2.0 en 2.2. (hoewel ik nu denk dat die niet op de europese markt is gekomen de 2.5, kan dat??)
                                      De 2.8...nog steeds dezelfde remmen.

                                      de grootste motor voor de M is de 3.0. En jawel! Eindelijk grotere remmen
                                      Schijven van 300x22

                                      Dan komen we aan de M.
                                      Die heeft 315x28 schijven gekregen (zowel S50 als S54 hebben dezelfde remmen)

                                      Aan jouw om een remsysteempje uit te kiezen
                                      i'm impressed

                                      hmmz dus eig 2.0 etc 2.8 = 286x22 is tov de mijne 10mm verschil

                                      on the other hand
                                      van de 3.0 heeft ze 300x22 ... 14mm groter dus?

                                      k die van de S50/S54 zal wrsl overkill zijn , maar die van de 3.0 en 2.0 etc 2.8 verschillen 'relatief' weinig

                                      Nu nog is bekijken hoeveel zo'n setje kan kosten...

                                      Comment


                                      • Kom je nu eigelijk iets te kort met je remmen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                          Kom je nu eigelijk iets te kort met je remmen?
                                          Wel niet echt, kheb ze eigelijk nog niet zo goed kunnen testen .. maarja kspeel liever op safe en beetje uit nieuwsgierigheid ook

                                          Comment

                                          Working...
                                          X