Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Caractere
    replied
    als je zo graag van auto verwisselt is chiptuning een duur plezierke. het levert geen euro meerprijs op bij verkoop (wel integendeel!) en winst haal je der ook ni echt uit tenzij je een zuinigheidsfreak bent.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
    als je er nog zoalng wil mee doorrijden is da wel de moeite. maar dan moet je wel kunnen weerstaan hé om geen nieuwen te kopen!
    makkelijker gezegd dan gedaan (ik heb in m'n anderhalf jaar rijbewijs al 3 auto's 'versleten' )

    Ik denk dat het niet echt een probleem vormt voor die chiptuning, maar vooral een kwestie van discipline is (goed laten warm draaien, niet te zwaar langdurig belasten,...), anders zal ie het niet lang meer uithouden.

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
    tja, dan noem je ook wel een oerdegelijke motor

    Nu, in de garage zeggen ze ons dat die d4-d zeker 400.000 probleemloze km's moet aankunnen, en mits goed onderhouden nog een pakje meer...
    Misschien moet ik het eens aan een tuner zelf vragen wat hun ervaringen zijn?
    als je er nog zoalng wil mee doorrijden is da wel de moeite. maar dan moet je wel kunnen weerstaan hé om geen nieuwen te kopen!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Junni
    Onze Merc E290TD had er 200.000. Tot nu toe (meer dan 300.000km momenteel) geen problemen die te wijten zijn aan het extra vermogen.
    tja, dan noem je ook wel een oerdegelijke motor

    Nu, in de garage zeggen ze ons dat die d4-d zeker 400.000 probleemloze km's moet aankunnen, en mits goed onderhouden nog een pakje meer...
    Misschien moet ik het eens aan een tuner zelf vragen wat hun ervaringen zijn?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Onze Merc E290TD had er 200.000. Tot nu toe (meer dan 300.000km momenteel) geen problemen die te wijten zijn aan het extra vermogen.

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
    uiteraard nog zo veel mogelijk, en dat is juist de vraag : gaat de chiptuning de levensduur van de motor/bak sterk beïnvloeden of niet?
    eerder levensduur van slijtageonderdelen zoals koppeling en versnellingsbak. ik zou het niet doen bij zoveel km's!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
    hangt er van af hoeveel km's je er nog verwacht mee te kunnen rijden.
    uiteraard nog zo veel mogelijk, en dat is juist de vraag : gaat de chiptuning de levensduur van de motor/bak sterk beïnvloeden of niet?

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    hangt er van af hoeveel km's je er nog verwacht mee te kunnen rijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik denk dat dat al te riskant is om te doen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Tot hoeveel km zouden julie een motor chippen? het gaat om een d4-d met zowat 230.000 km...
    Gisteren van iemand gehoord 'hoe meer km's, hoe beter, alles is dan beter ingelopen', maar heeft ook niet heel de motor zich ondertussen aan het originele vermogen aangepast?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
    @ panterken : Dat kan wel is goed mogelijk zijn, mijn auto gaat woensd binnen omdat ik een rolgeluid en klopgeluid heb op mijn vooras(roulement wss), ik vroeg aan de mechanieker tijdens het testritje of dat onder garantie valde, hij antwoorde dat moet ik zien als hij open ligt. Hij had ook door dat hij gechipped was,maar zei er niets van. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen woensdag, ik zal het hier wel laten weten.
    en wa hebben ze gezegd? Ben curieus

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hallo,
    Ik zou graag mijn FORD focus sport 1.8TDCI met 115PK willen laten chippen .
    Ik heb zelf nog nooit met een gechipte wagen gereden . Merk ik dit eigenlijk meer inoptrekken ofzo? Kan ik het vergelijken met een naft? Ik heb eens gezien bij HEINZ , nu heeft mijn wagen 115PK en koppel 250Nm / 1850 t/m . Als hij gechipt is heb ik 140PK - 295 Nm en 1850t/m . Het kost aardig wat geld maar ik heb het er wel voor over. misschien een nOOb vraag, mja ik wil het toch graag weten btw ik heb dit topic al is doorgelezen hoor


    Mvg
    Last edited by ; 02/05/2006, 21:26.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Kvind het toch maar een koude douche van die flashcounter..
    Anders vond ik het principe van chiptuning tijdens garantieperiode ed nog wel te overwegen, maar als alles na te trekken is door 1 stekker in te steken..

    Sven

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Volkswagen en Audi chiptuning.
    In de VAG groep kunnen de TDI's pas vanaf 2000 en soms zelfs vanaf 2001 (Audi) OBD getuned worden. En dat kan je tot 2003 doen want daarna is het weer een nieuw systeem ( EDC16 en EDC16+). Sinds kort is het ook mogelijk de EDC16 dmv OBD chiptuning toe te passen (flashen) maar helaas is het zo dat de nieuwe EDC16 systemen over een zogenaamde flashcounter beschikken die de keren telt dat het systeem is geherprogrammeerd.

    Zo kan een dealer dus zien of een ander aan het systeem heeft gewerkt. Bij EDC16 is nog altijd seriële chip tuning het meest veilig en onherkenbaar. Over het algemeen is het solderen van de oudere EDC15 chip nog het meest betrouwbaar en haast net zo snel als OBD. Solderen is een routine klus, dat als je die goed beheerst erg betrouwbaar is en veel toepasbaar is op de huidige auto’s. Een goede chiptuning soldeerklus is echt niet waarneembaar met het oog.

    bron: http://www.cartuning-guide.com/chiptuning.html



    Yuuw,

    Klein vraagje; k'heb zonet bovenstaand artikel gelezen en opgemerkt dat de EDC16 systemen nu over een counter beschikken zodat het wel na te trekken is hoeveel keer aan het originele programma is "gefoefeld".. Iemand een idee of dit bij de nieuwere TDI modellen van Audi ook het geval is?!

    Gtz,
    Sven
    Last edited by ; 29/04/2006, 19:43.

    Leave a comment:


  • bonte
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
    Door de hitte wel, maar het was geen klein vuurtje...
    ok, totally OT, maar dat was een relatief klein brandje dat nog geen uur heeft gebrand aan een te lage temp om dat metaal te laten smelten/vervormen, daarvoor moest het minstens 3uur branden en nog 1000 graden heter zijn. Als je meer wil weten, ik heb nog wel een filmpje waar een en ander wordt uitgelegd. t Zal niet allemaal waar zijn wat er gezegd wordt, maar een hoop bewijzen zijn er wel. Als je wil PM ik de link door.


    BOT: Try2Pass, je luchtfilter is toch zuiver? De mijne heefty ook even hard geroet, was er iets in de filter geraakt wat de luchtdoorvoer erg beperkte -> roet. En de gescheurde intercooler slang heeft ook zo'n effect.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
    Ik ben geen kenner op dat vlak, maar met wat zoekwerk blijkt dat dat invloed zou hebben op de bovenste zuigerveren...

    Misschien kunnen de kenners ons even vertellen wat hiervan het gevolg kan zijn?

    (Andere additieven reinigen de inlaatsystemen, verbrandingskamers en verstuivers.)
    Niet dat ik kenner wil spelen, daarvoor zijn er anderen op het forum...

    De bovenste zuigerveren krijgen de meeste druk te verduren, en worden aldus het hardst tegen de wand van de cilinder geperst. en elke wrijving is een wrijving te veel.
    Als de die wrijvingsverliezen verminderen, heb je meer vermogen, loopt alles soepeler....

    Er is nog veel plaats voor verbetering, aangezien het rendement van een motor momenteel een 27-28% is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bonte
    tuurlijk en de WTC torens zijn ook ingestort door de hitte van een klein vuurtje...
    Door de hitte wel, maar het was geen klein vuurtje...

    Leave a comment:


  • bonte
    replied
    tuurlijk en de WTC torens zijn ook ingestort door de hitte van een klein vuurtje...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
    Ik ben geen kenner op dat vlak, maar met wat zoekwerk blijkt dat dat invloed zou hebben op de bovenste zuigerveren...

    Misschien kunnen de kenners ons even vertellen wat hiervan het gevolg kan zijn?

    (Andere additieven reinigen de inlaatsystemen, verbrandingskamers en verstuivers.)
    Als ze, na enig zoekwerk, die uitleg geven zal 't wel waar zijn zeker ??

    Leave a comment:


  • Alexanderr
    replied
    Bij mij is het verschil het grootst als ik V-power tank ... in lage toeren klinkt mijn motor veel romiger, pakt hij sneller op met minder schokken.
    Bovendien is het verbruik mérkelijk lager bij dezelfde rijstijl, ik haal minstens 50 km méér uit een tank van 50 liter. Dat zou ik dus zeker niet kwalificeren als "geen verschil".

    Leave a comment:

Working...
X