Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
    ik 'hoop' dat mijn lmm ook kapot is.
    ik heb ineens het idee dat ik de nog niet eens de helft aan vermogen heb.
    komt er ook nog eens bij dat de auto in de hoge versnellingen bij vol gas vanaf 4000 toeren allerlei zuig- en blaasgeluiden maakt. na even een turbodrukmeter te hebben aangesloten (met tape op de ruitenwisser vastgeplakt ) kwam ik er achter dat de druk en te laag is en vanaf die genoemde 4000 toeren hevig op en neer gaat.
    na het het controleren van het hele buizensysteem (met behulp van een compressor druk op gezet) bleek dat er hoogstwaarschijnlijk geen lek is.
    ook na het vervangen van de diverter valve bleeft het probleem daar.

lmm?

chevy, herken jij iets uit mijn verhaal?
    Wel Gaston, ik moet zeggen dak niets uit je verhaal herken! Het meeste begrijp ik zelfs ni! Ik weet wel zeker dat ik vanaf 4000 toeren geen zuig- en blaasgeluiden hoor. Voor mijn part was/is zelfs alles ok met m'n wagen. Maar Heinz zei, diejen auto geraakt ni vooruit! En hij heeft natuurlijk de curve die dat aantonen. Ik zou 'ns iemand met oTTo moeten late rijden die er iets van kent denk ik.

Blijkbaar kan je makkelijk merken of het je lmm is. Dus ik zou zegge, hang de jouwe ook 'ns aan de computer?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ik 'hoop' dat mijn lmm ook kapot is.
    ik heb ineens het idee dat ik de nog niet eens de helft aan vermogen heb.
    komt er ook nog eens bij dat de auto in de hoge versnellingen bij vol gas vanaf 4000 toeren allerlei zuig- en blaasgeluiden maakt. na even een turbodrukmeter te hebben aangesloten (met tape op de ruitenwisser vastgeplakt ) kwam ik er achter dat de druk en te laag is en vanaf die genoemde 4000 toeren hevig op en neer gaat.
    na het het controleren van het hele buizensysteem (met behulp van een compressor druk op gezet) bleek dat er hoogstwaarschijnlijk geen lek is.
    ook na het vervangen van de diverter valve bleeft het probleem daar.

lmm?

chevy, herken jij iets uit mijn verhaal?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
    Merci
    Dat was niet aanvallend bedoeld hoor Ik wou gewoon zeggen dat jij een nog veel groter verschil hebt (135 -> 180) ivm Tomski (136->163)
    Graag gedaan!

Neej, da was ook ni aanvallend opgepakt!

Maar ik wou ook ni uit de hoogte overkomen of zo! Ik heb respect voor iedereen, of ze nu met het traagste of het snelste rijden... of helemaal ni rijden, zolang ze maar respect voor mij hebben.

Had dieje A4 dan echt maar 136 of was da een foutje van Heinz. En als 't echt was, hoe kwam dat dan?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door chevy
    Alvast proficiat!

Owowowowowow, met "slechts" bedoel ik ten opzichte van wat zou moeten zijn é!

Ik zeg ni da 136 of 135 weinig is maar als je 163 of 180 verwacht is het toch wat aan de lage kant é!
    Merci
    Dat was niet aanvallend bedoeld hoor Ik wou gewoon zeggen dat jij een nog veel groter verschil hebt (135 -> 180) ivm Tomski (136->163)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Kewl, op de verjaardaf van mijn vriendin én we zijn dan een jaar samen, hoera voor mij

Btw, slechts 136PK, jij hebt er op het moment ook maar 135
    Alvast proficiat!

Owowowowowow, met "slechts" bedoel ik ten opzichte van wat zou moeten zijn é!

Ik zeg ni da 136 of 135 weinig is maar als je 163 of 180 verwacht is het toch wat aan de lage kant é!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Spijtig genoeg kan ik oTTo pas binnedoen op 14/06.

Slechts 136?? Allé jong, zoiets kan toch ni? Waar lag de fout dan? Als da bij mij ook zo zou zijn, scheelt da nog meer é!
    Kewl, op de verjaardag van mijn vriendin én we zijn dan een jaar samen, hoera voor mij

Btw, slechts 136PK, jij hebt er op het moment ook maar 135
    Last edited by ; 04/06/2006, 14:13.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
    Zeker dat het LMM is? Want als ik het mij goed herinner had Tomski zijn A4 cabrio 1.8T die normaal 163pk moet hebben op de testbank bij heinz voor het tunen ook maar iets van een 136 pk ofzo.
    Ik ben absoluut ni zeker of het dat wel is, ik ken er nl. nix van.
    Bij Heinz dachten ze dat het da was. Ze hebben 'em wel ad computer gehangen of zoiets en dieje gaf geen fout. Feit is dat ze genen auto tunen die (waarschijnlijk) drukverlies heeft. Vandaar da'k er eerst moest laten naar kijken. Ik ben direct naar m'n garage gegaaan en dieje zei toch ook dat het de lmm zou zijn. Der stond trouwens just nen TT binnen waarvan de lmm vervange was! Spijtig genoeg kan ik oTTo pas binnedoen op 14/06.

Slechts 136?? Allé jong, zoiets kan toch ni? Waar lag de fout dan? Als da bij mij ook zo zou zijn, scheelt da nog meer é!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Tja, da zou idd kunnen natuurlijk.

Awel, ik moet toegeven dat ik er nog nooit van had gehoord. Der heeft nu nog nooit iemand tegen mij gezegd, zeker dat den luchtmassameter in orde is? Of, domme toch, mijnen luchtmassameter is weral kapot!

Klein vraagje toch nog, kan dit dan alleen bij turbomotoren? Zo ja, ook bij turbodiesels?
    Zeker dat het LMM is? Want als ik het mij goed herinner had Tomski zijn A4 cabrio 1.8T die normaal 163pk moet hebben op de testbank bij heinz voor het tunen ook maar iets van een 136 pk ofzo.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Awel, ik moet toegeven dat ik er nog nooit van had gehoord. Der heeft nu nog nooit iemand tegen mij gezegd, zeker dat den luchtmassameter in orde is? Of, domme toch, mijnen luchtmassameter is weral kapot!

Klein vraagje toch nog, kan dit dan alleen bij turbomotoren? Zo ja, ook bij turbodiesels?
    Dat hoor je toch vrij vaak bij VAG vind ik
    En yup, dit komt uiteraard ook (het meeste?) voor bij turbomazouten

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Wat als de eigenaar niet wist wat het probleem was en veel hogere kosten verwacht?

Hoewel zoiets naar het schijnt geleidelijk aan gebeurd, dus wie weet merk je het toch niet.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Bij Heinz zeiden ze dat zo'n meter 90€ kost. En dat het plaatsen ni te lang duurt . Daar verkoopt ge toch genen auto voor?
    Wat als de eigenaar niet wist wat het probleem was en veel hogere kosten verwacht?

Hoewel zoiets naar het schijnt geleidelijk aan gebeurd, dus wie weet merk je het toch niet.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Daarom dat 'ie mss ook verkoopt
    Bij Heinz zeiden ze dat zo'n meter 90€ kost. En dat het plaatsen ni te lang duurt . Daar verkoopt ge toch genen auto voor?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ge zou toch verwachte da degene dat da voor heeft, da voelt da?
    Daarom dat 'ie mss ook verkoopt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Junni
    Waarschijnlijk zal het de luchtmassameter zijn die versleten is!? Komt vrij veel voor en kan inderdaad voor serieuze vermogensafname zorgen.

Da ist! De luchtmassameter!
    Tja, da zei dieje mens ook,maar ge zou toch verwachte da degene dat da voor heeft, da voelt da?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Waarschijnlijk zal het de luchtmassameter zijn die versleten is!? Komt vrij veel voor en kan inderdaad voor serieuze vermogensafname zorgen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Had Tomski niet juist hetzelfde voor?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Panterken
    Ik was daar ook vandaag
    Kging wel niet achter vitamientjes

Serieus? Hoe laat waart ge daar?

Ik om 10h maar tis ni afgelope als verwacht. Ik had mij met een boekske in de zetel gezet, een 35 min zie ik oTTo ineens voor de deur staan!?!? Ik denk, amai dieje zijn snel! Komt den chief (denk ik toch) naar mij en vraagt, hoeveel PK denkt ge da uwen auto heeft? Ikke, euhm, 180. Nope, 135! En hoeveel koppel? ikke, euhm, 235? Nope, 185! Wablief? Hoe is da mogelijk? Waarschijnlijk drukmassameter (of zoiets). Rijd ik dus blijkbaar al 5 maanden rond met slechts 135pk! En ik maar vinden dat dieje "goe vooruit ging"!
    1 voordeel, zo'n meter kost normaliter een 90€ inc BTW, dus heb ik voor dat bedrag (+ plaatsing natuurlijk) ineens 45pk en 50nm bij!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb dinsdag gebeld voor een afspraak om oTTo een vitaminekuutje te geven bij Heinz. Ik mocht vrijdag 9/06 afkomen. Nu krijg ik daarnet telefoon, ze zijn morgen onverwacht open en hadden nog nix op de planning staan. Dus vroegen ze of ik morgen kon? Tuuuuuurlijk! Dus morgen om 10h, le moment suprême!
    Kben beniewd...
    Ik was daar ook vandaag
    Kging wel niet achter vitamientjes

Leave a comment:

• TheStraffe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Ik kreeg dit in PM. De auteur wenst z'n identiteit geheim te houden, vandaar enkele kleine wijzigingen. Alle vragen of gissingen die de auteur zou zijn, worden genegeerd en zijn off-topic.

Dit kan een uiterst positief verslag genoemd worden, mijn gedacht.

Echt heel mooi verslag ...
    Vele onbeantwoorde vragen zijn opgelost voor mij.

Ik had ook eens een topic over dit "probleem" gestart en mijne werd toen gesloten
    Ik had toen deze topic niet gevonden

Greetz
    Last edited by TheStraffe; 03/06/2006, 12:16.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb dinsdag gebeld voor een afspraak om oTTo een vitaminekuutje te geven bij Heinz. Ik mocht vrijdag 9/06 afkomen. Nu krijg ik daarnet telefoon, ze zijn morgen onverwacht open en hadden nog nix op de planning staan. Dus vroegen ze of ik morgen kon? Tuuuuuurlijk! Dus morgen om 10h, le moment suprême!
    Kben beniewd...

Leave a comment:

Working...
X