Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sleeps
    naar hoeveel pk/nm kunnen jullie een CLS 320CDI(211pk) brengen ?
    carrièrewending

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    naar hoeveel pk/nm kunnen jullie een CLS 320CDI(211pk) brengen ?

Leave a comment:

• Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
    Pfff, ik ga toch eens stilaan moeten beslissen of ik het doe of niet want aangezien den auto weg moet na ongeveer 100.000km en ik nu aan 15.000 zit

Het enige waaraan ik twijfel is de betrouwbaarheid. Mijn VW dealer wist me alvast te zeggen dat enkel ABT tuning volgens hem met behoud van garantie kon... Als er iets gebeurd, dan zit ik er wel mee
    Gewoon doen! echt waar! tis de max! nu 4000 km verder en zaaaaaaaaaaaaaalig!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Bruno, enkele vraagskes ik heb een hyundai tucson 2.0 CRDI 112PK, met een tuning is het resultaat dan voelbaar bij een tucson, ga ik ook minder verbruiken en hoeveel zou mij da kosten dus met BTW in?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ga er dan toch eens moeten binnen springen bij heinz

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bdrie
    Waarom denk je dat? De 530 d heeft ook 231 pk...
    Ja inderdaad achterlaten is veel gezegd natuurlijk, ik denk eerder dat je hem net kan bijhouden ofzo...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Pfff, ik ga toch eens stilaan moeten beslissen of ik het doe of niet want aangezien den auto weg moet na ongeveer 100.000km en ik nu aan 15.000 zit

Het enige waaraan ik twijfel is de betrouwbaarheid. Mijn VW dealer wist me alvast te zeggen dat enkel ABT tuning volgens hem met behoud van garantie kon... Als er iets gebeurd, dan zit ik er wel mee

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    bruno,
    is de motor van een seat ibiza 90 pk dezelfde als die van een 110 pk? ik had dit ergens gehoord. en neem nu een ibiza 110pk met 150 000 km, is deze ook nog te chippen ( +35pk)? of is dit al gevaarlijker... groeten

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    lichtere motor, maar het verschil zal nihil zijn

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Kunnen jullie meer PK's persen uit een oude mini 1.3 SPi of MPi?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Onze Mercedes E290TD is ook onder handen genomen op 200.000 km...nu bijna 300.000 km en nog steeds rijdende (maakt niet veel uit, maar toch even vermelden dat dit niet door Heinz gedaan is)
    Last edited by ; 16/03/2006, 17:13.

Leave a comment:

• wachma
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smoke
    ik heb een bmw 525d(e60)van 2004,met 73000km op de teller.
    mag ik die nog laten tunen(chip)of is dat al teveel km
    en zo ja is er dan een vershil merkbaar aangezien de wagen op zich al vlot rijd
    Ik zou dit zeker doen.. mijn vw is gechipt op 101OOOkm
    heeft er nu 115 op de klok (na 3 maand) en ben er heel erg tevreden over..
    Heb van 75000km tot 100000km met powerbox gereden en dit is zelf niet met chiptuning te vergelijken..

de 525 wordt eerst naar 176pk gebracht omdat die bmw van jou "begrenst" is tot 163pk wegen takstoestanden daarna dan wordt hij gechipt..
    op de site staat 220pk (toename van een 55pk, niet slecht) optioneel kan je zelf tot 230pk gaan en 5OONm

Dan laat je die 530D achter je hoor

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik zou wel denken dat het vermogensmeting is ipv van vermogenmeting, helemaal kosjer is het dus niet

Leave a comment:

• tuscani
    Guest replied
    motor zal er wel tegen bestand zijn zeker?
    Aangezien er toen toch ook 110pk varianten waren.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
    dat is dan 115pk, 250nm
    de waarden van een hedendaagse kleine diesel (1.6tdci, 1.5dci, etc)
    da zal wel vlot gaan
    Wel, da zou wel tof zijn, maar toch ben ik een beetje bang.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    dat is dan 115pk, 250nm
    de waarden van een hedendaagse kleine diesel (1.6tdci, 1.5dci, etc)
    da zal wel vlot gaan

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Heb ééns geïnformeerd wat ze kunnen doen met een Golf III 1.9 TDI 90pk 202Nm. Ze zeiden het volgende;

Beste Jasper,

Jouw wagen staat er inderdaad niet meer tussen, maar dit wil niet zeggen dat hij niet kan getuned worden. Chiptuning op jouw wagen levert een vermogentoename van 25pk/50Nm. Dit is een toename van bijna 30%. Hiermee wordt de topsnelheid verlegt van 178 naar 195km/u. De sprint van naar 100km/h neemt ruim een seconde minder in beslag. Een absolute aanrader!
    De kostprijs hiervoor bedraagt 450 euro, inclusief meerdere vermogenmetingen. Deze zijn noodzakelijk om het resultaat te kunnen controleren. Je krijgt tevens een grafiek mee met het vermogen voor en na.

Sportieve groeten,

Stijn Cooremans

Auto Tune Heinz
    Ik heb ook gevraagd hoe het zit met de levensduur van de motor. En als het chippen extra kosten meebrengt, doordat de wagen eigenlijk nie voorzien is voor dergerlijk vermogen. Ze geven daar spijtig genoeg geen antwoord op. Het was gewoon ééns om te weten, mocht ik mss niet de Golf cabrio, maar de Golf III zou krijgen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Die van pmmeke topte af op 215pk dacht ik he ?

Dus ik denk dat je dat verschil serieus gaat kunnen merken

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smoke
    Normaal mag dat geen probleem zijn.En het verschil zal je zeker en vast merken,zijt daar maar gerust in

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

Working...
X