Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door will
    Neen, en gewone betonbaan, met dwarsribbels en redelijk wat bochten.
    Id.Levensgevaarlijk om daar snel te rijden Overal trouwens.Er is maar 1 plaats om het kot open te trekken en dat is op de ring

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboman
    Nee,daar mag je gewoon 70 hoor Is wel niet slim om het kot daar open te trekken want er zijn daar enkele zijbaantjes en het is ni echt overzichtelijk
    Neen, en gewone betonbaan, met dwarsribbels en redelijk wat bochten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door will
    't Zou moeilijk zijn daar ook eh. Ze hebben de snelheid geloof ik nog wat naar beneden gehaald op dat stuk, maar 'k moet zeggen het is wel redelijk tot zeer lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Dus totaal niet meer bij met wat er ginder gaande is dezer dagen.
    Nee,daar mag je gewoon 70 hoor Is wel niet slim om het kot daar open te trekken want er zijn daar enkele zijbaantjes en het is ni echt overzichtelijk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboman
    Euh.Nee
    't Zou moeilijk zijn daar ook eh. Ze hebben de snelheid geloof ik nog wat naar beneden gehaald op dat stuk, maar 'k moet zeggen het is wel redelijk tot zeer lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Dus totaal niet meer bij met wat er ginder gaande is dezer dagen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door will
    Op het stuk tussen Asse en de oprit van Ternat ?? (Op de Moret dus?)
    Euh.Nee

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nitrox
    wat is de prijs voor het chippen van een seat ibiza 2005 1.4 tdi (75pk) naar +- 102 pk???

    mvg robin
    mensen, stop nu toch eens met dingen te vragen die gewoon op de site staan!!!

    Leave a comment:


  • Caesar2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nitrox
    wat is de prijs voor het chippen van een seat ibiza 2005 1.4 tdi (75pk) naar +- 102 pk???

    mvg robin
    Met wat eenvoudig zoekwerk op hun website zie je staan : 450 euro excl.

    Leave a comment:


  • 911turbo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Nitrox
    wat is de prijs voor het chippen van een seat ibiza 2005 1.4 tdi (75pk) naar +- 102 pk???

    mvg robin
    staat er geen prijs op www.autotuneheinz.be ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    wat is de prijs voor het chippen van een seat ibiza 2005 1.4 tdi (75pk) naar +- 102 pk???

    mvg robin

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    Ja, zeker weten dat die stukken beter is! En op weg naar de ring hoop ik nu zelfs een kandidaat te zijn voor de lichtere wagens!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboman
    Nice.Nu gaat ge lekker kunnen gassen op weg naar de ring
    Op het stuk tussen Asse en de oprit van Ternat ?? (Op de Moret dus?)

    Leave a comment:


  • bonte
    replied
    156,2 x 105 / 114,3 = 143,5pk en 295Nm

    niet slecht. Daar zul je zeker plezier van hebben. Is de driveability nu niet veel beter?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nice.Nu gaat ge lekker kunnen gassen op weg naar de ring

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    Ik hou de wagen ongeveer 120.000 km. Drie jaar dus! Ik vind het de investering dubbel en dik waard. De prijzen staan op de site!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Interessant verslagje Hier ook iemand die net iets meer dan 40.000km/jaar doet

    Probleem bij mij is wel dat die auto na ongeveer 100.000km weg moet. Dan is dit toch wel een investering die je kwijt bent e

    Hoeveel heeft deze vitaminekuur nu gekost?

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    1.9 TDI 105 pk 5v.

    Tijd voor een verslagje ...

    Na lang aarzelen ... héél lang aarzelen ben ik vrijdag 03/03/2005 toch naar Heinz geweest om mijn motor te laten chiptunen. Ik had wat schrik na de knikken in sommige koppelcurves bij 2000 tr/min, maar ze hadden mij verzekerd dat ze er alles aan zouden doen om die te vermijden.

    Ik had pas een uur op voorhand kunnen reserveren daar ik het de laatste tijd extreem druk heb, maar dat was voor hen geen enkel bezwaar. Direct werd een afspraak geregeld.

    Daar aangekomen (niet voor de eerste keer na polo en bora) parkeerde ik mijn wagen op het parkeerterrein en ging rustig wachten in de heerlijke sportstoelen in de showroom waar ik wat werk heb zitten maken.

    Wat mij direct opviel was hun kennis en eerlijkheid ten opzichte van de klant. Voor mij was namelijk een man met een TDI 100 pk die zijn wagen had laten tunen. De wagen had reeds 90.000 km gebold en de luchtmassameter was versleten. Heinz informeerde de man duidelijk wat hij moest vervangen en hoe het allemaal in mekaar zat. Na de reparatie mocht hij nog eens terugkomen om te zien dat de curves nog beter zouden zijn.

    Ook informeerden ze duidelijk alle klanten dat het tanken van diesel aan de pomp niet overal gelijk is. Tanken bij dats24, power, ... is dus inderdaad om problemen vragen. De problemen manifesteren zich vooral met verstopte inspuitingen. Shell blijkt nog maar eens de beste te zijn ... (ook esso, totalfina en texaco waren goed)

    Ok ... tijd voor de tuning. Ik had voordien heel wat metingen gedaan qua acceleratie en dergelijke. Zo ging de wagen bvb. van 0 tot 100 in een dikke 11 seconden en in derde versnelling bij 3000 tr/min was het duidelijk tijd om een verzetje hoger te gaan. Met deze opmerkingen ging Heinz aan de slag.

    Het originele koppel bedroeg 275 Nm en het max vermogen 114.3 PK. Het schijnt normaal te zijn dat de 105 PK versie meestal rond de 115 PK heeft. Dit om het verschil met de 90 PK versie groter te maken.

    Heinz vertelde me dat de tuning voortreffelijk was verlopen en dat hij nog niet veel dergelijk resultaat had bekomen. Géén enkel knikje in de curves!!! Ik heb helaas geen scanner dus de curves kan ik nu nog niet posten. Wel kan ik je het resultaat verklappen:
    - 156.2 PK
    - 325 Nm


    Natuurlijk héél mooie cijfers maar wat zegt dat op de weg? Zoals in vorige posts al werd beschreven zijn er door de tuning nu inderdaad wat tractieproblemen in eerste en tweede versnelling bij voluit accelereren, maar het resultaat in gewoonweg ongelofelijk. Mijn trage brullende mazoutstoof werd omgetoverd in een snorrend rallybeestje. Boven de 2000 toeren heeft ze er nu altijd zin in. De acceleratie is beangstigend goed en doortrekken in derde of vierde versnelling is een feest! Wanneer je in vijfde versnelling aan 120 km/h vol op het gas gaat kreunt de auto het uit van plezier. Met volle vreugde gaat de wijzer in sneltempo richting 180 ... Meer heb ik helaas nog niet kunnen uittesten.

    0-100 km/h gaat nu in iets meer dan negen seconden!

    Ik wil graag besluiten dat de tuning een echte aanrader is. Een must voor de echte liefhebber. Kijk niet naar de PK's maar voel de verslavende acceleratie en geniet!

    Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Wel zal daar in de toekomst verandering in komen. Met 40.000 km/jaar zal ik snel te weten komen of de tuning nadelige effecten heeft op slijtage en dergelijke. Ik hou jullie op de hoogte!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hoeveel is da dan als ik vragen mag?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    heb vorige week gebeld naar heinz ivm chiptuning en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van hun beleefdheid, kennis van zaken en onvoorwaardelijke behulpzaamheid!
    En dat aan de telefoon

    Ik heb besloten dat ik de stage 2 tuning voor mijn 320d zal laten uitvoeren
    sachs racekoppeling
    luchtfilterkit (ofzoiets)
    ECU aanpassen tot 195pk en 430nm

    Probleem is dat dit toch iets duurder uitvalt dan ik aanvankelijk gedacht had, dus zal ik nog even verder sparen :p
    (hou speciaal stukken van mijn loon+fooien apart om dingen als dit te bekostigen, zodat ik niet aan spaarrekening moet komen daarvoor :p)

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    ik ben al gewoon aan mijn origineel vermogen zunne. en verder tunnen gaat ook met aangapste in- en uitlaat tot 165 a 170 pk!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    of wachten tot je gewend bent aan het ori vermogen en dan opvoeren, nu ben je binnekort weer die 150pk gewoon en verder tunen gaat eigenlijk niet.

    Leave a comment:

Working...
X