Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Neen, en gewone betonbaan, met dwarsribbels en redelijk wat bochten.
Id.Levensgevaarlijk om daar snel te rijden Overal trouwens.Er is maar 1 plaats om het kot open te trekken en dat is op de ring
Leave a comment:
Guest replied
Oorspronkelijk geplaatst door turboman
Nee,daar mag je gewoon 70 hoor Is wel niet slim om het kot daar open te trekken want er zijn daar enkele zijbaantjes en het is ni echt overzichtelijk
Neen, en gewone betonbaan, met dwarsribbels en redelijk wat bochten.
Leave a comment:
Guest replied
Oorspronkelijk geplaatst door will
't Zou moeilijk zijn daar ook eh. Ze hebben de snelheid geloof ik nog wat naar beneden gehaald op dat stuk, maar 'k moet zeggen het is wel redelijk tot zeer lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Dus totaal niet meer bij met wat er ginder gaande is dezer dagen.
Nee,daar mag je gewoon 70 hoor Is wel niet slim om het kot daar open te trekken want er zijn daar enkele zijbaantjes en het is ni echt overzichtelijk
Leave a comment:
Guest replied
Oorspronkelijk geplaatst door turboman
Euh.Nee
't Zou moeilijk zijn daar ook eh. Ze hebben de snelheid geloof ik nog wat naar beneden gehaald op dat stuk, maar 'k moet zeggen het is wel redelijk tot zeer lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Dus totaal niet meer bij met wat er ginder gaande is dezer dagen.
Leave a comment:
Guest replied
Oorspronkelijk geplaatst door will
Op het stuk tussen Asse en de oprit van Ternat ?? (Op de Moret dus?)
Ik had pas een uur op voorhand kunnen reserveren daar ik het de laatste tijd extreem druk heb, maar dat was voor hen geen enkel bezwaar. Direct werd een afspraak geregeld.
Daar aangekomen (niet voor de eerste keer na polo en bora) parkeerde ik mijn wagen op het parkeerterrein en ging rustig wachten in de heerlijke sportstoelen in de showroom waar ik wat werk heb zitten maken.
Wat mij direct opviel was hun kennis en eerlijkheid ten opzichte van de klant. Voor mij was namelijk een man met een TDI 100 pk die zijn wagen had laten tunen. De wagen had reeds 90.000 km gebold en de luchtmassameter was versleten. Heinz informeerde de man duidelijk wat hij moest vervangen en hoe het allemaal in mekaar zat. Na de reparatie mocht hij nog eens terugkomen om te zien dat de curves nog beter zouden zijn.
Ook informeerden ze duidelijk alle klanten dat het tanken van diesel aan de pomp niet overal gelijk is. Tanken bij dats24, power, ... is dus inderdaad om problemen vragen. De problemen manifesteren zich vooral met verstopte inspuitingen. Shell blijkt nog maar eens de beste te zijn ... (ook esso, totalfina en texaco waren goed)
Ok ... tijd voor de tuning. Ik had voordien heel wat metingen gedaan qua acceleratie en dergelijke. Zo ging de wagen bvb. van 0 tot 100 in een dikke 11 seconden en in derde versnelling bij 3000 tr/min was het duidelijk tijd om een verzetje hoger te gaan. Met deze opmerkingen ging Heinz aan de slag.
Het originele koppel bedroeg 275 Nm en het max vermogen 114.3 PK. Het schijnt normaal te zijn dat de 105 PK versie meestal rond de 115 PK heeft. Dit om het verschil met de 90 PK versie groter te maken.
0-100 km/h gaat nu in iets meer dan negen seconden!
Ik wil graag besluiten dat de tuning een echte aanrader is. Een must voor de echte liefhebber. Kijk niet naar de PK's maar voel de verslavende acceleratie en geniet!
Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Wel zal daar in de toekomst verandering in komen. Met 40.000 km/jaar zal ik snel te weten komen of de tuning nadelige effecten heeft op slijtage en dergelijke. Ik hou jullie op de hoogte!
Leave a comment:
Guest replied
Hoeveel is da dan als ik vragen mag?
Leave a comment:
Guest replied
heb vorige week gebeld naar heinz ivm chiptuning en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van hun beleefdheid, kennis van zaken en onvoorwaardelijke behulpzaamheid!
En dat aan de telefoon
Ik heb besloten dat ik de stage 2 tuning voor mijn 320d zal laten uitvoeren
sachs racekoppeling
luchtfilterkit (ofzoiets)
ECU aanpassen tot 195pk en 430nm
Probleem is dat dit toch iets duurder uitvalt dan ik aanvankelijk gedacht had, dus zal ik nog even verder sparen :p
(hou speciaal stukken van mijn loon+fooien apart om dingen als dit te bekostigen, zodat ik niet aan spaarrekening moet komen daarvoor :p)
Leave a comment: