Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bonte
    replied
    snap ik ook wel dude, maar een gechipte wagen met 172 pk en een 6 bak moet wel over de 200 gaan, anders is de spreiding wel HEEL slecht. (maar kun je wel snelle tussensprints doen! )

Leave a comment:

• Ax_Dude
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bonte
    nie harder? Onze standaard wagens gaan harder dan 200kmu met minder vermogen....

De alfa 156 met 136pk ging al 215kmu

Heeft te maken met je versnellingsbakverhoudingen hé

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Volgens mij bedoelt hij 200 pk.

Leave a comment:

• bonte
    replied
    nie harder? Onze standaard wagens gaan harder dan 200kmu met minder vermogen....

De alfa 156 met 136pk ging al 215kmu

Leave a comment:

• Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Lightning
    ze krijgen die op bijna 200 km/h en laten ook de topsnelheid stijgen!

Leave a comment:

• Silver Lightning
    replied
    http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=16150

Opel Vectra GTS 1.9l cdti 150pk

Leave a comment:

• Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Lightning
    Het is hier zo stil... geen getunede wagens meer bijgekomen? Of ervaringen?
    Ik heb een pm gestuurd naar Bruno, maar ik denk dat hij hier ook niet meer zit...

Ik ga binnenkort eens naar Heinz, mijn hoofd laten zot maken.
    welke auto heb je?

Leave a comment:

• Silver Lightning
    replied
    Het is hier zo stil... geen getunede wagens meer bijgekomen? Of ervaringen?
    Ik heb een pm gestuurd naar Bruno, maar ik denk dat hij hier ook niet meer zit...

Ik ga binnenkort eens naar Heinz, mijn hoofd laten zot maken.

Leave a comment:

• fa820373
    replied
    Zou het kunnen dat een wagen op een vermogenbank niet kan getest worden wegens niet uitschakelbare tractiecontrole?

Heeft men mij in ieder geval deze morgend verteld bij DMT....

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door chevy
    Wel Gaston, ik moet zeggen dak niets uit je verhaal herken! Het meeste begrijp ik zelfs ni! Ik weet wel zeker dat ik vanaf 4000 toeren geen zuig- en blaasgeluiden hoor. Voor mijn part was/is zelfs alles ok met m'n wagen. Maar Heinz zei, diejen auto geraakt ni vooruit! En hij heeft natuurlijk de curve die dat aantonen. Ik zou 'ns iemand met oTTo moeten late rijden die er iets van kent denk ik.

Blijkbaar kan je makkelijk merken of het je lmm is. Dus ik zou zegge, hang de jouwe ook 'ns aan de computer?
    Bij mijne ex golf IV was het heel duidelijk waneer de lmm zijne geest aan het geven was. Heb er in die 4 jaar dat ik er mee gereden heb 2 nieuwe moeten steken. Begint telkens met een afname van het vermogen op een bepaald toerental (bij mij2800 t/min) precies een dood moment. bij de eerste tekenen gebeurd dit maar af en toe maar na enige tijd doet deze da constant. Kan best geloven dat een leek dit moment niet voeld als hij de auto zo gekocht heeft. Best wel een leuke ervaring als je de lmm dan veranderd.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    kleine update van de dealer:

CTH doet voor ons de chiptuning.Nog niets kapot gehad, ook geen turbo.
    We laten nu de klanten een papier ondertekenen dat als de garantie door
    een of andere reden geweigerd word ,wij van ons uit er niets aan kunnen
    doen.Ondanks dit document gaat het chippen gewoon door.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    In geval van een ongeluk zal een powerbox wel sneller een nadeel vormen dan OBD tuning denk ik...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb om wat meer uitleg gevraagd. Ik heb op buitenlandse sites veel goeie dingen over zo'n powerbox gelezen, maar volgens mij kan dat toch niet tippen aan het herschrijven van het programma zelf. Maar om nu mijn garantie te verliezen is het me ook niet waard, en aangezien blijkbaar niet de dealer maar BMW zelf die gegevens kan lezen kan je het ook niet op een akkoordje gooien... Ik had niet gedacht dat dit mogelijk zou zijn, maar ik vertrouw er wel op dat mijn dealer er niet voor zal liegen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Yup, dat had ik ook gelezen. Dat ze kunnen zien hoeveel keer er in het motormanagement is geweest dacht ik?

En steken ze het dan zowieso op chiptuning? Ze kunnen toch niet bewijzen dat er effectief iets gewijzigd is geweest, enkel dat er gelezen is? Of kunnen ze toch ook achterhalen dat er geschreven is geweest?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Junni
    Via OBD is het maar een paar minuten werk om het standaardprogramma terug te uploaden. Ik heb dit vorige week ook laten doen toen mijn wagen op onderhoud moest.
    gTa heeft hier hele tijd geleden weten te vertellen da ze daar ook kunnen achter komen.. daarom heeft 'ie babs maar standaard gelaten...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Via OBD is het maar een paar minuten werk om het standaardprogramma terug te uploaden. Ik heb dit vorige week ook laten doen toen mijn wagen op onderhoud moest.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    BMW E90 chiptuning

Yo, mijn eerste post!
    Ik heb de laatste weken heel wat nagelezen over chiptuning, op dit en andere fora, en ik was redelijk enthousiast om mijn BMW E90 320D (163PK) te laten chippen tot 200PK of meer. Maar mijn teleurstelling was groot toen ik even een mailtje deed naar mijn BMW dealer om na te vragen ivm garantie en welke tuner zij zouden aanraden ->

Bij BMW Belgium zijn ze de laatste tijd enorm streng op chiptuning.
    Als we een getunde bmw diesel aan ons computer hebben hangen
    kunnen ze in Bornem al zien dat de wagen getund is en vervalt on
    middelijk de garantie op de aandrijflijn.Onlangs nog meegemaakt.
    Dus als je iets wil doen enkel een powerbox die er eenvoudig uit
    te halen is.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wachma
    ik heb een obd kabel waarmee je kunt meten in welke staat je lmm is, of hij zijn waarden nog haald of niet..

Mijne is ook al vervangen en steekt nu een pierburg in.. weet niet of deze in jouw model ook passen maar het kan wel zorgen voor een serieuze afname in kracht.. 10pk kan maar 25???
    anyway ik ben deze week ook geweest.. mijne komt ook niet aan zijn pk's door de turbo die versleten is..
    nu 150pk en 380Nm als de turbo vervangen word zou hij waardes kunnen halen van 170pk en 400Nm
    Van 180 naar 135 is toch 45? Goh, ik hoop dat mijnen turbo ni versleten is want das een pak duurder dan een luchtmassameter!

Leave a comment:

• wachma
    replied
    ik heb een obd kabel waarmee je kunt meten in welke staat je lmm is, of hij zijn waarden nog haald of niet..

Mijne is ook al vervangen en steekt nu een pierburg in.. weet niet of deze in jouw model ook passen maar het kan wel zorgen voor een serieuze afname in kracht.. 10pk kan maar 25???
    anyway ik ben deze week ook geweest.. mijne komt ook niet aan zijn pk's door de turbo die versleten is..
    nu 150pk en 380Nm als de turbo vervangen word zou hij waardes kunnen halen van 170pk en 400Nm

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ok thnx!

Leave a comment:

Working...
X