
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
snap ik ook wel dude, maar een gechipte wagen met 172 pk en een 6 bak moet wel over de 200 gaan, anders is de spreiding wel HEEL slecht. (maar kun je wel snelle tussensprints doen!)
-
Oorspronkelijk geplaatst door bontenie harder? Onze standaard wagens gaan harder dan 200kmu met minder vermogen....
De alfa 156 met 136pk ging al 215kmu
Heeft te maken met je versnellingsbakverhoudingen hé
Leave a comment:
-
Guest repliedVolgens mij bedoelt hij 200 pk.
Leave a comment:
-
nie harder? Onze standaard wagens gaan harder dan 200kmu met minder vermogen....
De alfa 156 met 136pk ging al 215kmu
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silver Lightning
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silver LightningHet is hier zo stil...geen getunede wagens meer bijgekomen? Of ervaringen?
Ik heb een pm gestuurd naar Bruno, maar ik denk dat hij hier ook niet meer zit...
Ik ga binnenkort eens naar Heinz, mijn hoofd laten zot maken.
Leave a comment:
-
Het is hier zo stil...geen getunede wagens meer bijgekomen? Of ervaringen?
Ik heb een pm gestuurd naar Bruno, maar ik denk dat hij hier ook niet meer zit...
Ik ga binnenkort eens naar Heinz, mijn hoofd laten zot maken.
Leave a comment:
-
Zou het kunnen dat een wagen op een vermogenbank niet kan getest worden wegens niet uitschakelbare tractiecontrole?
Heeft men mij in ieder geval deze morgend verteld bij DMT....
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door chevyWel Gaston, ik moet zeggen dak niets uit je verhaal herken!Het meeste begrijp ik zelfs ni!
Ik weet wel zeker dat ik vanaf 4000 toeren geen zuig- en blaasgeluiden hoor. Voor mijn part was/is zelfs alles ok met m'n wagen. Maar Heinz zei, diejen auto geraakt ni vooruit!
En hij heeft natuurlijk de curve die dat aantonen. Ik zou 'ns iemand met oTTo moeten late rijden die er iets van kent denk ik.
Blijkbaar kan je makkelijk merken of het je lmm is. Dus ik zou zegge, hang de jouwe ook 'ns aan de computer?
Leave a comment:
-
Guest repliedkleine update van de dealer:
CTH doet voor ons de chiptuning.Nog niets kapot gehad, ook geen turbo.We laten nu de klanten een papier ondertekenen dat als de garantie dooreen of andere reden geweigerd word ,wij van ons uit er niets aan kunnendoen.Ondanks dit document gaat het chippen gewoon door.
Leave a comment:
-
Guest repliedIn geval van een ongeluk zal een powerbox wel sneller een nadeel vormen dan OBD tuning denk ik...
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb om wat meer uitleg gevraagd. Ik heb op buitenlandse sites veel goeie dingen over zo'n powerbox gelezen, maar volgens mij kan dat toch niet tippen aan het herschrijven van het programma zelf. Maar om nu mijn garantie te verliezen is het me ook niet waard, en aangezien blijkbaar niet de dealer maar BMW zelf die gegevens kan lezen kan je het ook niet op een akkoordje gooien... Ik had niet gedacht dat dit mogelijk zou zijn, maar ik vertrouw er wel op dat mijn dealer er niet voor zal liegen.
Leave a comment:
-
Guest repliedYup, dat had ik ook gelezen. Dat ze kunnen zien hoeveel keer er in het motormanagement is geweest dacht ik?
En steken ze het dan zowieso op chiptuning? Ze kunnen toch niet bewijzen dat er effectief iets gewijzigd is geweest, enkel dat er gelezen is? Of kunnen ze toch ook achterhalen dat er geschreven is geweest?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door JunniVia OBD is het maar een paar minuten werk om het standaardprogramma terug te uploaden. Ik heb dit vorige week ook laten doen toen mijn wagen op onderhoud moest.
Leave a comment:
-
Guest repliedVia OBD is het maar een paar minuten werk om het standaardprogramma terug te uploaden. Ik heb dit vorige week ook laten doen toen mijn wagen op onderhoud moest.
Leave a comment:
-
Guest repliedBMW E90 chiptuning
Yo, mijn eerste post!
Ik heb de laatste weken heel wat nagelezen over chiptuning, op dit en andere fora, en ik was redelijk enthousiast om mijn BMW E90 320D (163PK) te laten chippen tot 200PK of meer. Maar mijn teleurstelling was groot toen ik even een mailtje deed naar mijn BMW dealer om na te vragen ivm garantie en welke tuner zij zouden aanraden ->
Bij BMW Belgium zijn ze de laatste tijd enorm streng op chiptuning.Als we een getunde bmw diesel aan ons computer hebben hangenkunnen ze in Bornem al zien dat de wagen getund is en vervalt onmiddelijk de garantie op de aandrijflijn.Onlangs nog meegemaakt.Dus als je iets wil doen enkel een powerbox die er eenvoudig uitte halen is.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door wachmaik heb een obd kabel waarmee je kunt meten in welke staat je lmm is, of hij zijn waarden nog haald of niet..
Mijne is ook al vervangen en steekt nu een pierburg in.. weet niet of deze in jouw model ook passen maar het kan wel zorgen voor een serieuze afname in kracht.. 10pk kan maar 25???
anyway ik ben deze week ook geweest.. mijne komt ook niet aan zijn pk's door de turbo die versleten is..
nu 150pk en 380Nm als de turbo vervangen word zou hij waardes kunnen halen van 170pk en 400NmGoh, ik hoop dat mijnen turbo ni versleten is want das een pak duurder dan een luchtmassameter!
Leave a comment:
-
ik heb een obd kabel waarmee je kunt meten in welke staat je lmm is, of hij zijn waarden nog haald of niet..
Mijne is ook al vervangen en steekt nu een pierburg in.. weet niet of deze in jouw model ook passen maar het kan wel zorgen voor een serieuze afname in kracht.. 10pk kan maar 25???
anyway ik ben deze week ook geweest.. mijne komt ook niet aan zijn pk's door de turbo die versleten is..
nu 150pk en 380Nm als de turbo vervangen word zou hij waardes kunnen halen van 170pk en 400Nm
Leave a comment:
-
Guest repliedok thnx!
Leave a comment:
Leave a comment: