Oorspronkelijk geplaatst door Corsa
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050Oh ja?
Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?
Leave a comment:
-
En toch...
Als ik een (duurdere) total Exellium in mijn tank heb zitten merk ik geen vermogensverschil, en ik denk ook geen verbruiksverschil, maar mijn motor heeft wel een mooiere loop, en is VEEEL stiller in vergelijking met Texaco, die ik normaal tank.
Het is enorm duidelijk te horen, en niet ingebeeld.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Caesar2Waaruit blijkt dat er inderdaad een verschil is.
Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?
Weet je: als ik een Jupiler drink uit een flesje of een blikje, proef ik ook verschil en nochtans komt dat uit dezelfde ketel... (het zijn de hersenen die de waarnemingen sturen op basis van een reeds vooraf gemaakt oordeel). Zo ook bij brandstof: als een bepaalde brandstof duurder is, moet deze per definitie beter zijn...
Ik heb een voorstel: laat iemand anders 10 keer in jouw plaats gaan tanken op 10 verschillende plaatsen en deze persoon mag je niet vertellen van welk merk de brandstof is. Als jij er de zogenaamde kwaliteitsmerken kan uithalen, zal ik mijn ongelijk grif toegeven, maar tot dan...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050Lees dit topic eens door:
http://www.vtm.be/auto/forum/showthr...-over-HeembeekOf dat echter de oorzaak is van de mogelijk hogere roetuitstoot na chippen... da's een heel andere zaak waar ik serieus mijn twijfels bij heb. 't Kan een "versterker" zijn, naar mijn mening, maar geen oorzaak.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Try2PassMeKdacht ook dat het een fabeltje was, maar het kan wel kloppen, heb de test gedaan, ik heb een volle bak van Maes gereden en die ging er veel rapper door dan texaco. Het verschil is in prijs 1eur tegen 1,105 ofzo, dus je hebt meer diesel bij maes voor je geld, maar als je diesel er minder snel doorgaat bij een bekend merk en je krijgt minder rook en het het blijkt beter te zijn voor je motor ja dan betaal ik toch liever iets meer. Er zal wel iets van waarheid in zitten.
http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=16265
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Try2PassMeEdit : De roet kwam er door dat ik altijd bij goedkopere tankstations ging tanken zeiden ze bij Heinz.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReynaerdeInteresting...
Leave a comment:
-
Je ziet, eens bellen/langsrijden helpt in vele gevallen hé. Het zou me erg verwondert hebben als ze dat niet zouden opgelost hebben als jouw auto echt zo erg rookte.
En i.v.m. dat tanken, waar ik mijnen auto van kocht hebben ze op 7000km een nieuwe mazoutpomp gestoken (weliswaar in garantie maar in de garage vroegen ze direkt waar hij ging tanken...)
Dus lijkt het toch niet altijd gezond voor den auto bij de goedkoopste te tanken...
Leave a comment:
-
natuurlijk, als je chipt moet je shell, esso, ... tanken!!!
hebben ze mij gezegd zunne!
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMeMijn wagen is nu een week of twee gechipt,ik heb er nog ni anders mee gedaan dan mee doorgetrokken als hij warm stond, en heb al veel den e40 aan 220 afgevlogen in de hoop dat hij minder zou roken. Ik dacht dat het kwam doordat er een grotere kracht nu door de uitlaat komt en dat daarmee ff de rook kwam, maar het blijft, bij elke snelheid, bij elk belast van de motor komt er een zwarte rookwolk uit. Ik wil de power wel behouden, maar de rook wil ik niet, de enigste oplossing is een partikelfilter steken,maar dan ben je weer veel euros kwijt en pk's en een power clutch is ook een must, de originele houd het geen maand uit als je dagelijks veel rijd.
Leave a comment:
-
Guest repliedWaarschijnlijk juist gestorven aan een longvergiftiging voor hij een gaatje kon knippen
Leave a comment:
-
Ik heb nu al 2 wagens laten chippen bij heinz en heb tot nu toe niets van problemen gekend. Mijn vorige 525d was getuned tot 200pk en daar heb ik 125000km mee afgelegd. De X5 heeft momenteel 70000 km op de teller zonder enig (Motorisch) probleem. Over de roetuitstoot kan ik zeggen dat na de tuning het idd serieuse wolken zijn die ik achterlaat als ik plankgas geef. Maar dat weegt niet op tegen het rijplezier dat ik er van terugkrijg. En omdat hij zoveel rookt wil niet zeggen dat je zoveel meer schadelijke gassen uitstoot, ik heb met de wagen op controle geweest voor verkoop en bij de test van de uitlaatgassen was er geen enkel probleem buiten dat die man achter men wagen bijna vergast was
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door HozeeWat een een bull****, wat een zeepbel...tenminste, zo komt dit bij mij over. Voor degenen die niets van tuning afweten ( met alle respect, overigens) zou deze veelbelovende tekst wel eens het begin kunnen zijn van een "lucratief" tuningavontuur zonder dat te beseffen of te vermoeden.
Heinz geeft uiteraard een betere indruk door het zelf allemaal bij te stellen, maar ook dat wilt natuurlijk niets zeggen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ReynaerdeInteresting...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ChipmeisterWij danken u voor uw informatie-aanvraag.
Voor uw Mercedes E 200 CDI hebben wij een zeer goede tuning-set waarbij het
maximaal vermogen stijgt van 90 kW (122 pk) naar 125 kW (170 pk).
Het maximale koppel is trekkracht) stijgt van 270 naar 370 Nm.
Het acceleratie-vermogen (recht evenredig met het koppel) van de auto zal
met circa 35 % toenemen. De schakeltijd (tijd die nodig is om van
versnelling te wisselen) wordt niet sneller, dus de acceleratie van 0-100
km/u. zal circa 2 seconden sneller verlopen.
Bij een gelijke rijstijl zal het brandstof-verbruik zo'n 5 Ã 6 % dalen omdat
het rendement van de motor wordt verhoogd.
Bij verkoop / inruil van de auto plaatsen wij gratis de originele chip terug
en kunt u eventueel de tuningset 'meenemen'
naar uw volgende auto van hetzelfde type. Is uw volgende auto een ander
type, dan krijgt u na
inlevering van uw 'oude' tuningset Euro 100,= korting op de aanschaf van de
volgende tuningset bij ons.
De optimalisatie van vermogen en koppel kost nu Euro 600,= (normaliter Euro
700,=) inclusief BTW, 36 maanden garantie op de door ons geleverde
hardware en software en twee weken 'niet-tevreden-geld-terug-garantie'.
Montage in Leusden kost normaliter Euro 60,= maar is deze maand gratis!
Optioneel is een garantie-overname voor zaken die niet door de
fabrieksgarantie worden vergoed wegens het feit dat de
auto getuned is. Deze extra garantie is er vanaf Euro 179,= (voor 4-wiel
aangedreven auto's: vanaf Euro 229,=).
Deze optie is een mogelijkheid voor auto's tot 5 jaar oud en kan tot die
tijd elk jaar worden
verlengd. Onder de garantie valt de aandrijflijn (motor, versnellingsbak,
aandrijfassen, differentieel), het onderstel en
practisch de gehele elektrische installatie.
Nu vraagt u zich wellicht af waarom de fabrikant van auto's de elektronica
zelf al niet optimaal heeft afgeleverd.
Dit komt omdat er bij een dergelijk groot concern grotendeels
gestandaardiseerde producten worden vervaardigd
welke in bijna alle landen van de wereld hun toepassing moeten kunnen
vinden.
Dit met betrekking tot de kwaliteit van de beschikbare brandstoffen en
toegepaste motoroliën.
In West-Europa zijn deze echter van zeer goede kwaliteit en worden over het
algemeen de onderhouds-intervallen goed
aangehouden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement heel goed
mogelijk zonder op de levensduur van de motor
en aandrijflijn in te boeten. Daarnaast is het vaak zo dat autofabrikanten,
nadat een bepaald motortype
een bepaalde tijd op de markt is, een snellere versie van dezelfde motor
gaan produceren om de verkoop een nieuwe impuls te
geven. In dat licht kunt u onze chip-tuning ook zien als een 'update' van de
huidige motor-management-software.
Onze tuning-sets worden (exclusief voor ons) in Duitsland ontwikkeld op een
vierwiel-vermogens-testbank en uitgebruid getest, ook in de
praktijk. Voor elk type auto en motormanagement-computer (ander
onderdeel-nummer, andere software) wordt een specifieke set
ontwikkeld, rekening houdend met de maximale thermische en mechanische
belasting van de motor en de rest van de
aandrijflijn. U hoeft dus niet voor de levensduur van uw auto te vrezen! Uw
Mercedes-motor hoort sowieso tot de beste motoren die worden toegepast in
personenauto's.
Ook de uitlaatgas-emissies vallen na onze tuning niet buiten de wettelijk
normen.
In combinatie met chip-tuning adviseren wij de montage van een
lage-weerstands-luchtfilter, waardoor de motor nog
gemakkelijker z'n lucht kan aanzuigen en het rendement nog meer
verbetert(het maximale motorvermogen neemt met circa 4 %
extra toe). Wij leveren hiervoor een K&N-luchtfilter voor Euro 93,=
inclusief BTW, montage en 1.500.000 km garantie. In
combinatie met onze chip-tuning kunnen wij u dit filter aanbieden voor Euro
70,=.
Dit filter hoeft nooit meer vervangen te worden, slechts elke 60.000 km
reinigen en weer licht inolieën met luchtfilterolie is voldoende.
De komplete 'ingreep' duurt ongeveer anderhalf uur en kan op afspraak in
Leusden plaats vinden.
Eventueel kan de tuning op elk gewenst adres in Nederland of België plaats
vinden.
Met onze volledig ingerichte service-auto, voorzien van alle benodigde
gereedschappen, soldeer-, programmeer-, diagnose-
en communicatie-apparatuur komen wij dan bij om de tuningset deskundig in te
bouwen.
In dat geval rekenen wij wel de Euro 60,= voor de montage.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Voor meer informatie en / of een afspraak kunt u contact met ons opnemen.
Interesting...
Leave a comment:
-
Guest repliedsega, welke auto is dan gechipt? ik meen me te herinerren dat je 320d gewoon 150pk stock heeft
Leave a comment:
-
Allemaal zeer intressant!
De mijne rookt ook iets meer dan voordien... maar het veschil is zeer zeker 'doenbaar' Dragons X5 daarintegen....!
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ddkDa's dan vreemd, mijn gechipte TDI roet absoluut niet, ook niet bij volgas.
Roet hangt ook veel af van hoe ge met uwe diesel rijdt. Als ge korte afstanden doet, zonder dat uw motor goed warm kan worden en als ge dan nog eens snel schakelt zonder eens door te trekken (op koppel rijden) dan is het logisch dat ge veel roet uitstoot. Rij eens 10km aan 4000 toeren en uw roetuitstoot zal veel minder zijn.
Mijn rijstijl is trouwens ook niet echt veranderd, dus minder roetuitstoot heeft toch te maken met het programma...ik voeg er aan toe: in mijn geval
Leave a comment:
-
Al eens naar Heinz zelf gebeld?
Ik zou het ook niet leuk vinden moest ik een "rookbom" terugkrijgen. Waarschijnlijk zullen die mensen je graag helpen met het probleem en is het misschien eenvoudig terug afregelen voldoende.
Het zou me verwonderen moesten ze je daar in de kou laten staan met jou boven vernoemd probleem als ik hier de meeste ervaringen lees...
Leave a comment:
Leave a comment: