Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Caesar2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Corsa
    En toch...

    Als ik een (duurdere) total Exellium in mijn tank heb zitten merk ik geen vermogensverschil, en ik denk ook geen verbruiksverschil, maar mijn motor heeft wel een mooiere loop, en is VEEEL stiller in vergelijking met Texaco, die ik normaal tank.
    Het is enorm duidelijk te horen, en niet ingebeeld.
    't Klopt volledig dat je dit verschil voelt. De Excellium diesel bevat o.a. een wrijvingsverminderaar die de normale diesel niet bevat. Da's één van de redenen waarom de motor stiller en zoeter loopt.

    Leave a comment:


  • Caesar2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
    Oh ja?
    Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?
    Neem zelf eens initiatief en contacteer de verantwoordelijken bij de grote maatschappijen zoals Total, Shell,... Die zullen u met plezier te woord staan en duidelijk maken waarom uw "insider-informatie" niet klopt. 't Ziet niet tussen de oren, da's een feit.

    Leave a comment:


  • Corsa
    replied
    En toch...

    Als ik een (duurdere) total Exellium in mijn tank heb zitten merk ik geen vermogensverschil, en ik denk ook geen verbruiksverschil, maar mijn motor heeft wel een mooiere loop, en is VEEEL stiller in vergelijking met Texaco, die ik normaal tank.
    Het is enorm duidelijk te horen, en niet ingebeeld.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
    Waaruit blijkt dat er inderdaad een verschil is.
    Oh ja?
    Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?



    Weet je: als ik een Jupiler drink uit een flesje of een blikje, proef ik ook verschil en nochtans komt dat uit dezelfde ketel... (het zijn de hersenen die de waarnemingen sturen op basis van een reeds vooraf gemaakt oordeel). Zo ook bij brandstof: als een bepaalde brandstof duurder is, moet deze per definitie beter zijn...

    Ik heb een voorstel: laat iemand anders 10 keer in jouw plaats gaan tanken op 10 verschillende plaatsen en deze persoon mag je niet vertellen van welk merk de brandstof is. Als jij er de zogenaamde kwaliteitsmerken kan uithalen, zal ik mijn ongelijk grif toegeven, maar tot dan...
    Last edited by ; 27/04/2006, 11:12.

    Leave a comment:


  • Caesar2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
    Waaruit blijkt dat er inderdaad een verschil is. Of dat echter de oorzaak is van de mogelijk hogere roetuitstoot na chippen... da's een heel andere zaak waar ik serieus mijn twijfels bij heb. 't Kan een "versterker" zijn, naar mijn mening, maar geen oorzaak.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
    Kdacht ook dat het een fabeltje was, maar het kan wel kloppen, heb de test gedaan, ik heb een volle bak van Maes gereden en die ging er veel rapper door dan texaco. Het verschil is in prijs 1eur tegen 1,105 ofzo, dus je hebt meer diesel bij maes voor je geld, maar als je diesel er minder snel doorgaat bij een bekend merk en je krijgt minder rook en het het blijkt beter te zijn voor je motor ja dan betaal ik toch liever iets meer. Er zal wel iets van waarheid in zitten.
    Lees dit topic eens door:
    http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=16265

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
    Edit : De roet kwam er door dat ik altijd bij goedkopere tankstations ging tanken zeiden ze bij Heinz.
    Niet opnieuw die zever, hé?

    Leave a comment:


  • 911turbo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
    Interesting...
    Een kennis van me doet 'em voor 500€.

    Leave a comment:


  • fa820373
    replied
    Je ziet, eens bellen/langsrijden helpt in vele gevallen hé. Het zou me erg verwondert hebben als ze dat niet zouden opgelost hebben als jouw auto echt zo erg rookte.

    En i.v.m. dat tanken, waar ik mijnen auto van kocht hebben ze op 7000km een nieuwe mazoutpomp gestoken (weliswaar in garantie maar in de garage vroegen ze direkt waar hij ging tanken...)
    Dus lijkt het toch niet altijd gezond voor den auto bij de goedkoopste te tanken...

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    natuurlijk, als je chipt moet je shell, esso, ... tanken!!!


    hebben ze mij gezegd zunne!

    Leave a comment:


  • Caractere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
    Mijn wagen is nu een week of twee gechipt,ik heb er nog ni anders mee gedaan dan mee doorgetrokken als hij warm stond, en heb al veel den e40 aan 220 afgevlogen in de hoop dat hij minder zou roken. Ik dacht dat het kwam doordat er een grotere kracht nu door de uitlaat komt en dat daarmee ff de rook kwam, maar het blijft, bij elke snelheid, bij elk belast van de motor komt er een zwarte rookwolk uit. Ik wil de power wel behouden, maar de rook wil ik niet, de enigste oplossing is een partikelfilter steken,maar dan ben je weer veel euros kwijt en pk's en een power clutch is ook een must, de originele houd het geen maand uit als je dagelijks veel rijd.
    eens bellen naar Heinz! misschien is er gewoon iets misgelopen of een technisch probleempje!

    Leave a comment:


  • tuscani
    Guest replied
    Waarschijnlijk juist gestorven aan een longvergiftiging voor hij een gaatje kon knippen

    Leave a comment:


  • Dragon
    replied
    Ik heb nu al 2 wagens laten chippen bij heinz en heb tot nu toe niets van problemen gekend. Mijn vorige 525d was getuned tot 200pk en daar heb ik 125000km mee afgelegd. De X5 heeft momenteel 70000 km op de teller zonder enig (Motorisch) probleem. Over de roetuitstoot kan ik zeggen dat na de tuning het idd serieuse wolken zijn die ik achterlaat als ik plankgas geef. Maar dat weegt niet op tegen het rijplezier dat ik er van terugkrijg. En omdat hij zoveel rookt wil niet zeggen dat je zoveel meer schadelijke gassen uitstoot, ik heb met de wagen op controle geweest voor verkoop en bij de test van de uitlaatgassen was er geen enkel probleem buiten dat die man achter men wagen bijna vergast was

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee
    Wat een een bull****, wat een zeepbel...tenminste, zo komt dit bij mij over. Voor degenen die niets van tuning afweten ( met alle respect, overigens) zou deze veelbelovende tekst wel eens het begin kunnen zijn van een "lucratief" tuningavontuur zonder dat te beseffen of te vermoeden.
    't Is uiteraard een hoop verkoopspraat, maar iemand hier op het forum rijdt toch al 30 of 40.000 probleemloze tuningkm's rond met zijn C200 CDI...

    Heinz geeft uiteraard een betere indruk door het zelf allemaal bij te stellen, maar ook dat wilt natuurlijk niets zeggen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
    Interesting...
    Wat een een bull****, wat een zeepbel...tenminste, zo komt dit bij mij over. Voor degenen die niets van tuning afweten ( met alle respect, overigens) zou deze veelbelovende tekst wel eens het begin kunnen zijn van een "lucratief" tuningavontuur zonder dat te beseffen of te vermoeden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chipmeister
    Wij danken u voor uw informatie-aanvraag.
    Voor uw Mercedes E 200 CDI hebben wij een zeer goede tuning-set waarbij het
    maximaal vermogen stijgt van 90 kW (122 pk) naar 125 kW (170 pk).
    Het maximale koppel is trekkracht) stijgt van 270 naar 370 Nm.
    Het acceleratie-vermogen (recht evenredig met het koppel) van de auto zal
    met circa 35 % toenemen. De schakeltijd (tijd die nodig is om van
    versnelling te wisselen) wordt niet sneller, dus de acceleratie van 0-100
    km/u. zal circa 2 seconden sneller verlopen.
    Bij een gelijke rijstijl zal het brandstof-verbruik zo'n 5 à 6 % dalen omdat
    het rendement van de motor wordt verhoogd.

    Bij verkoop / inruil van de auto plaatsen wij gratis de originele chip terug
    en kunt u eventueel de tuningset 'meenemen'
    naar uw volgende auto van hetzelfde type. Is uw volgende auto een ander
    type, dan krijgt u na
    inlevering van uw 'oude' tuningset Euro 100,= korting op de aanschaf van de
    volgende tuningset bij ons.
    De optimalisatie van vermogen en koppel kost nu Euro 600,= (normaliter Euro
    700,=) inclusief BTW, 36 maanden garantie op de door ons geleverde
    hardware en software en twee weken 'niet-tevreden-geld-terug-garantie'.
    Montage in Leusden kost normaliter Euro 60,= maar is deze maand gratis!

    Optioneel is een garantie-overname voor zaken die niet door de
    fabrieksgarantie worden vergoed wegens het feit dat de
    auto getuned is. Deze extra garantie is er vanaf Euro 179,= (voor 4-wiel
    aangedreven auto's: vanaf Euro 229,=).
    Deze optie is een mogelijkheid voor auto's tot 5 jaar oud en kan tot die
    tijd elk jaar worden
    verlengd. Onder de garantie valt de aandrijflijn (motor, versnellingsbak,
    aandrijfassen, differentieel), het onderstel en
    practisch de gehele elektrische installatie.

    Nu vraagt u zich wellicht af waarom de fabrikant van auto's de elektronica
    zelf al niet optimaal heeft afgeleverd.
    Dit komt omdat er bij een dergelijk groot concern grotendeels
    gestandaardiseerde producten worden vervaardigd
    welke in bijna alle landen van de wereld hun toepassing moeten kunnen
    vinden.
    Dit met betrekking tot de kwaliteit van de beschikbare brandstoffen en
    toegepaste motoroliën.
    In West-Europa zijn deze echter van zeer goede kwaliteit en worden over het
    algemeen de onderhouds-intervallen goed
    aangehouden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement heel goed
    mogelijk zonder op de levensduur van de motor
    en aandrijflijn in te boeten. Daarnaast is het vaak zo dat autofabrikanten,
    nadat een bepaald motortype
    een bepaalde tijd op de markt is, een snellere versie van dezelfde motor
    gaan produceren om de verkoop een nieuwe impuls te
    geven. In dat licht kunt u onze chip-tuning ook zien als een 'update' van de
    huidige motor-management-software.

    Onze tuning-sets worden (exclusief voor ons) in Duitsland ontwikkeld op een
    vierwiel-vermogens-testbank en uitgebruid getest, ook in de
    praktijk. Voor elk type auto en motormanagement-computer (ander
    onderdeel-nummer, andere software) wordt een specifieke set
    ontwikkeld, rekening houdend met de maximale thermische en mechanische
    belasting van de motor en de rest van de
    aandrijflijn. U hoeft dus niet voor de levensduur van uw auto te vrezen! Uw
    Mercedes-motor hoort sowieso tot de beste motoren die worden toegepast in
    personenauto's.
    Ook de uitlaatgas-emissies vallen na onze tuning niet buiten de wettelijk
    normen.

    In combinatie met chip-tuning adviseren wij de montage van een
    lage-weerstands-luchtfilter, waardoor de motor nog
    gemakkelijker z'n lucht kan aanzuigen en het rendement nog meer
    verbetert(het maximale motorvermogen neemt met circa 4 %
    extra toe). Wij leveren hiervoor een K&N-luchtfilter voor Euro 93,=
    inclusief BTW, montage en 1.500.000 km garantie. In
    combinatie met onze chip-tuning kunnen wij u dit filter aanbieden voor Euro
    70,=.
    Dit filter hoeft nooit meer vervangen te worden, slechts elke 60.000 km
    reinigen en weer licht inolieën met luchtfilterolie is voldoende.

    De komplete 'ingreep' duurt ongeveer anderhalf uur en kan op afspraak in
    Leusden plaats vinden.
    Eventueel kan de tuning op elk gewenst adres in Nederland of België plaats
    vinden.
    Met onze volledig ingerichte service-auto, voorzien van alle benodigde
    gereedschappen, soldeer-, programmeer-, diagnose-
    en communicatie-apparatuur komen wij dan bij om de tuningset deskundig in te
    bouwen.
    In dat geval rekenen wij wel de Euro 60,= voor de montage.

    Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
    Voor meer informatie en / of een afspraak kunt u contact met ons opnemen.

    Interesting...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    sega, welke auto is dan gechipt? ik meen me te herinerren dat je 320d gewoon 150pk stock heeft

    Leave a comment:


  • Sega
    replied
    Allemaal zeer intressant!

    De mijne rookt ook iets meer dan voordien... maar het veschil is zeer zeker 'doenbaar' Dragons X5 daarintegen....!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ddk
    Da's dan vreemd, mijn gechipte TDI roet absoluut niet, ook niet bij volgas.
    Roet hangt ook veel af van hoe ge met uwe diesel rijdt. Als ge korte afstanden doet, zonder dat uw motor goed warm kan worden en als ge dan nog eens snel schakelt zonder eens door te trekken (op koppel rijden) dan is het logisch dat ge veel roet uitstoot. Rij eens 10km aan 4000 toeren en uw roetuitstoot zal veel minder zijn.
    Mijn rijstijl is zeer sportief, dus het gaspedaal wordt dikwijls genoeg gevloerd en de hogere toeren worden regelmatig opgezocht. Ik weet dat er bij rustige rijstijl inderdaad meer kans is op roetuitstoot wanneer er dan toch eens wordt doorgetrokken.
    Mijn rijstijl is trouwens ook niet echt veranderd, dus minder roetuitstoot heeft toch te maken met het programma...ik voeg er aan toe: in mijn geval

    Leave a comment:


  • fa820373
    replied
    Al eens naar Heinz zelf gebeld?
    Ik zou het ook niet leuk vinden moest ik een "rookbom" terugkrijgen. Waarschijnlijk zullen die mensen je graag helpen met het probleem en is het misschien eenvoudig terug afregelen voldoende.

    Het zou me verwonderen moesten ze je daar in de kou laten staan met jou boven vernoemd probleem als ik hier de meeste ervaringen lees...

    Leave a comment:

Working...
X