Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
    Gebruik je firefox of internet explorer?
    merci, het lag inderdaad aan firefox

Wie kan mij eens uitleggen hoe het komt dat als je een financieel toegeknepen versie van een motor (dus zelfde motor, turbo, uitlaatlijn, intercooler ed.) laat chiptunen, die niet het vermogen krijgt van een gechiptunede originele motor?

vb: audi a6 2.7 tdi

163 pk, na tuning 220 pk
    180 pk, na tuning 230 pk

Leave a comment:

• 911turbo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
    heeft er hier nog iemand problemen met de site van Heinz?

ik heb het al een paar keer geprobeerd de voorbije week, ik krijg eerst 'thank you for visiting...' dan druk ik op re-enter en dan krijg ik een minuscuul schermpje waar niets op te lezen valt
    dit zowel de intro als de rest van de website...
    Gebruik je firefox of internet explorer?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG

ik heb het al een paar keer geprobeerd de voorbije week, ik krijg eerst 'thank you for visiting...' dan druk ik op re-enter en dan krijg ik een minuscuul schermpje waar niets op te lezen valt
    Werkt hier perfect ..

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vragen aan Bruno he

Mail ze even.

Ik heb in elk geval nog geen seconde spijt gehad.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tambiman
    Citaat:
    Origineel gepost door serial
    krijgen members van dit forum ook korting op het chiptunen zelf?

Citaat:
    Origineel gepost door Bruno
    tuurlijk !

Geldt dit nog altijd?
    Ik heb voor donderdag een afspraak met m'n Vectra!
    Kan iemand dat bevestigen of dat klopt?
    En zoja, hoe moet je dan een afspraak maken..; gewoon via de website met de vermelding forum autowereld?
    Hoeveel bedraagt de korting dan? Iemand een idee?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door de frits
    Bedankt woehaaa

Heb nog een klein vraagje. ben al bij verschillende audi daelers gaan vragen op hoeveel km ik het best mijn auto laat chippenen die antwoorden verschillen enorm!!
    Het begint bij "ge kunt da direct doen en da kan geen kwaad" of "zou toch eerst 5000 km rijden" tot "zou zeker eerst 50 000 km rijden" ( tegen dan staat hem al terug te koop) Hebben jullie als pro chippers daar een deftig antwoord op?
    Die 50.000 is dikke zever. In principe zou het van in het begin mogen maar de meesten rijden eerst hun wagen een beetje in en chippen dan rond de 5000 km. Is heel zeker een veilige grens. Wij gaan het binnenkort ook zo doen met onze nieuwe A8.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa
    Hoi Frits,
    Ik heb een maandje geleden mn A4 1.9tdi laten chippen. Die motor is sterk te vergelijken met deze van je A3 105 Pk.
    Op de testbank bij Heinz had ik vooraf 112 effectieve Pk's met 290nm en nadien 146 Pk met 360nm. Het verschil voor en na loont echt de moeite. Ik heb voor en na wat metingen gedaan wat betreft optrekken en hernemingen. Van 0-100km is het verschil bijna 2 sec. Ook de hernemingen van 80-120km gaat merkbaar sneller. Aan mn boordcomputer zie ik wel dat bij volledig plankgas optrekken het verbruik erg gestegen is, vroeger gaf hij ongeveer 24 liter aan bij volgas terwijl hij nu rond de 35 liter aangeeft. Op autostrade echter bij constante snelheid is het verbuik echter een kleine liter minder. Alles bij elkaar opgeteld heb ik een minder verbruik van ongeveer 0.5 liter dan voorheen terwijl ik sneller en vooral "gezwindiger"vooruit ga dan vroeger.
    Als je niet veel autostradekilometers doet denk ik wel niet dat je een minder verbruik zal hebben. Heinz had me dit vooraf ook aangegegeven. Bij het tunen is er een meerverbuik bij volgas optrekken en een lager verbruik bij constante snelheid. Ik laat de motor nu bij koude start wel steeds goed warmlopen en tank niet meer bij dubieuze tankstations (enkel merken).
    Bijgevoegd vind je nog een foto van mn curve.
    Ik ben alvast pro-Heinz ...

Groetjes
    Bedankt woehaaa

Heb nog een klein vraagje. ben al bij verschillende audi daelers gaan vragen op hoeveel km ik het best mijn auto laat chippenen die antwoorden verschillen enorm!!
    Het begint bij "ge kunt da direct doen en da kan geen kwaad" of "zou toch eerst 5000 km rijden" tot "zou zeker eerst 50 000 km rijden" ( tegen dan staat hem al terug te koop) Hebben jullie als pro chippers daar een deftig antwoord op?

Leave a comment:

• gunther
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
    Normaal wel hoor Er zit hier ook iemand met een A3 2.0TDI DSG met zo'n 180pk dus dat moet wel lukken.
    dan zal de mijne het ook wel trekken

thanks

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Normaal wel hoor Er zit hier ook iemand met een A3 2.0TDI DSG met zo'n 180pk dus dat moet wel lukken.

Leave a comment:

• gunther
    replied
    ondertussen heb ik nog altijd geen antwoord gehad op de vraag of de DSG bak ne gechipte 1.9TDI 105 aankan....

iemand een gedacht?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wouteb
    @ jwv50: naar wat ik vernomen heb in dit topic bewaren ze alle programma's die ze instellen de standaardprogramma's van de verschillende auto's die ze al gechipt hebben zullen ze ook wel ergens liggen hebben waarschijnlijk dus ik denk niet dat dat zoveel werk zal zijn.
    Yep, het standaardprogramma van elke gechipte wagen (niet van "een 320d" maar van elke 320d die binnen gaat) wordt opgeslagen op naam. Indien gewenst kan het voor jouiw auto originele programma weer opgeladen worden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Citaat:
    Origineel gepost door serial
    krijgen members van dit forum ook korting op het chiptunen zelf?

Citaat:
    Origineel gepost door Bruno
    tuurlijk !

Geldt dit nog altijd?
    Ik heb voor donderdag een afspraak met m'n Vectra!

Leave a comment:

• wouteb
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    Thx ... Zijn er nog mensen die dit kunnen bevestigen ??

Ik kan moeilijk bij VW gaan aankloppen en vragen "Hallo, als ik mijn auto laat chippen, komen jullie er dan achter ?"
    Ik vrees echter wel hetvolgende: als je de auto chipt en je hebt daardoor plots extra slijtage, die normaal niet zou mogen, zal de garage dan geen vermoeden hebben dat ie gechipt is en er eens mee optrekken ? Dan weten ze het direct ook hè
    Als er een probleem met de elektronica is of ze doen gewoon een diagnose van de elektronica zullen ze dat wel ontdekken.

@ jwv50: naar wat ik vernomen heb in dit topic bewaren ze alle programma's die ze instellen de standaardprogramma's van de verschillende auto's die ze al gechipt hebben zullen ze ook wel ergens liggen hebben waarschijnlijk dus ik denk niet dat dat zoveel werk zal zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
    bij extra slijtage denk ik dat je voor je je wagen binnendoet wel ff bij heinz binnen kan om software weer standaard te zetten en daarna terug goed zetten naar chip programma
    Tja, wat een gedoe.
    Als men er dat allemaal voor over heeft...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex

Ik kan moeilijk bij VW gaan aankloppen en vragen "Hallo, als ik mijn auto laat chippen, komen jullie er dan achter ?"
    Ik vrees echter wel hetvolgende: als je de auto chipt en je hebt daardoor plots extra slijtage, die normaal niet zou mogen, zal de garage dan geen vermoeden hebben dat ie gechipt is en er eens mee optrekken ? Dan weten ze het direct ook hè
    bij extra slijtage denk ik dat je voor je je wagen binnendoet wel ff bij heinz binnen kan om software weer standaard te zetten en daarna terug goed zetten naar chip programma

Leave a comment:

• Alexanderr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
    Dat vinden ze nooit, ze moeten hem daarvoor op de vermogenstestbank zetten en een gewone garage heeft die niet! koop maar een diesel, je zal het je zeker niet beklagen!!!

Leave a comment:

• Alexanderr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door g_men01
    Beste allen,

Ik heb heel dit topic eens doorgelezen op aanraden van Tommy naar aanleiding van mijn vorige vraag...

toch blijven er nog 2 vragen over...
    - Stel dat ik binnen 3 of 4 jaar mijn auto verkoop.. doet tuning de verkoopwaarde van de auto dan ook stijgen? Zoja, hoe kan ik dan bewijzen aan de koper dat dit auto echt getuned is?

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt
    Doet je verkoopswaarde zeker niet stijgen ... maar als je berekent hoeveel dat dat extra vermogen je per dag maar kost, zou ik niet twijfelen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
    Je krijgt papieren mee van bij Heinz met een grafiekje met je waarden enzo op.
    Maar of dit de verkoopwaarde doet stijgen
    Als het een probleem vormt...auto terug origineel laten zetten. Easy.

Doen ze gratis dacht ik.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je krijgt papieren mee van bij Heinz met een grafiekje met je waarden enzo op.
    Maar of dit de verkoopwaarde doet stijgen

Leave a comment:

Working...
X