Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
    Zou de mijnen ook willen laten chippen (zeker niet door Heinz)
    Waarom zeker niet bij Heinz ?

Ik ben er nochtans erg tevreden van !

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ben gisteren naar een M3 gaan zien , met de 3.0 motor normaal heeft dat een goei 280 pk zeker...den deze beweerd dat hij 330 pk heeft na chippen...kan een atmo motor zoveel gechipt worden? en heeft dat standard sperdiff zo een M 3 van 1994? Is nog eentje zonder enige vorm van tractiecontrole.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Die A3's van Try2passme en Bart7457, zijn dat 136pk of 140pk versies??? Tot 187pk gechipt

Zou de mijnen ook willen laten chippen (zeker niet door Heinz), 't is een 140pk versie, maar meer dan 170pk vertrouw ik al niet meer...Nu ook omdat ik met de DSG-boite zit, maar dan nog...

Leave a comment:

• Wally
    replied
    Mijn bijdrage :

-"Chippen" vind ik persoonlijk een van de mindere dingen die ik aan mijn wagen heb gedaan (Een Subaru Impreza Turbo), bij mij gaat het via de diagnosepoort en software matig word turbodruk, inspuiting en ontsteking (en nog X-aantal andere parameters) aangepast zodat je op 1.25 ip 09 bar kan rijden.
    Resultaat : standaard 220 pk 300Nm, erna : 280 pk/400 Nm bij benadering afhankelijk van de verdere setup( uitlaat enz...) en het weer. (warm = minder vermogen, koud = meer)

- Resultaat op de openbare weg, vergeleken met een standaard GTT = amper meetbaar.
    - Resultaat op circuit, scheelt hem ongeveer 1 tot 1.5 seconde op Abbeville, iets meer op de Nurburgring, maar niet echt de moeite.
    - Sleet op de mekaniek gaat sneller, maar in geen geval buitensporig, zo heb ik met de originele koppeling 150.000 km gereden. Een zwaardere koppeling steken haalt niks uit je wint dan misschien wel iets met minder slip, al het vermogen gaat dan zonder buffer je bak in die dan net iets meer gaat kosten dan een koppeling als hij het begeeft.
    Ook de distributie krijgt meer te verduren, evenals lagers, drijfstangen enz...
    De sleet hierop is merkafhankelijk, een GTT verdraagt dit wel vrij goed...

- Ik heb veel meer resultaat qua rijden/rijplezier door grote remmen op m'n auto te zetten, afeglopen zomer in combinatie met semislicks heb ik een Porsche 911 uitgeremd op de afrit van de snelweg. Veel leuker dan volgas vertrekken met de kans dat alles ontploft.
    - Ook met de ophanging heb ik veel meer rijplezier in de plaats gekregen. Zo gaat de rondetijd met 3/4 seconden omlaag in Abbeville ...

- De discussie over wie-wat-waar-hoeveel-pk enz is altijd leuk om te voeren, na een par kilometer te zijn meegereden stappen de meesten uit met een wit gezicht, bevende knieen, als er dan nog iets uitkomt is het van "amaai, joeng, da freint nog geen bekke zekers..."...LOL

Trouwens, voor het meerendeel van de tijd rijd ik gewoon met de standaard 0.9 bar rond, snel genoeg om het meeste aan te kunnen, ook bergop....

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    kom je rap gewoon he da koppel.

Nu heeft em gevraagd of ik extra koppel bijwil(gratis), die koppeling die em steekt kan meer aan dan de originele.

Denk nie dat ik het ga doen. Zou liever zeker den boel willen heel houden is nu al genoeg.

Zullen we morgen verder klappen, vind het vree interessant maar ben serieus moe aan't worden en moe morgen werken.

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    ik dacht andere turbo, er is meer dan enkel een chip anders ze. trouwens kwa koppel scheelt het nie veel ze 320 tov 350 nm

Waarom zouden ze de 140 pk versie anders niet naar 200 PK kunnen tunnen zoals de 170 PK?

vraag het es aan heinz of zo
    Last edited by BARTVDS; 05/01/2007, 01:26.

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    dan heb jij wel geluk met je dealer

die van mij vanhoonacker uit oudenaarde zo'n zeikerds

ik bel voor een onderhoud, eerste vraag van die gasten is het vree dringend( altijd ja zeggen bij die kerels) ik dus ja , ik ga om de 10000 km . Alle we gaan u er tussen pakken binnen 3 weken mag je je auto brengen. en laten staan voor halve dag dan klein onderhouds factuur van 170 € . extra bus olie + 35 €.

Nu vvor nieuwjaar ga ik voor die koppeling die af en toe slipt, die gasten subiet is em gechipt, ik nee.

Die gasten we zullen binnen 4 weken kijken, en onderzoeken hoe het komt dat de koppeling op is na 45000 km

Als we niets abnormaal vinden van fabricagefouten, ligt het aan u en moet ge de helft betalen.

Ik ben voort gegaan en ga bij heinz een laten steken

vree mannen he

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
    Vraag maar é als ge iet moet weten, ik zen in menne klap vanavond
    ik wou dak iets interessants te vragen had, maar ken ni gelijk op iets opkomen

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    ik weet het vree plezant hee, waarvoor steek je anders ook nen chip.
    ik rijd heer veel op den N60 ronse oudenaarde veel rode lichten om de +- 5 km ge kunt u nogal amuseren ze s'avonds.

Juist van die mercedes 320 cdi moet ik oppassen al twee keer op mn doos gekregen

bij welke garage ga jij, content van? weten ze van uw chip? Zij je nog met originele koppeling?

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    ik weet het volgenden is nen naft
    ik had die auto voor mezelf gekocht bijna 2 jaar geleden.

Ondertussen gaan samenwonen, en vriendin haar auto kapot ik zeg gebruikt de mijne tot den uwen gemaakt is , ondertussen al meer dan een jaar waren teveel kosten aan den hare

ik rijd dus maar in de week met mn camionette ( ook gechipt)

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    zoveel km in zo'n korte tijd ge doet er ook goe aan door.

Op cruise control 230 hoelang heb je dat gedaan?

zotste da ik ooit gedaan heb was 2min planche op den E17 denk een kleine 240 op teller met nen X5 aan m'n gat tot 210 kon em volgen

ma het beste van an was in het terug naar huis rijden hoor ik da ze stonden te flitsen op het stuk waar ik was gepaseerd. Ik met een ei terug gaan kijken was gelukkig voor den andere kant.

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    nee nog nooit gehoord ik rijd enkel de zondag wa met de auto voor de rest is het m'n vrouw die der meer "rijd" ( kruipt)
    ma da mens snapt nie het verschil tussen koude en warme motor ze trekt altijd door tot 2500 tr

vooral veel korte ritten van ongeveer 2 km woon - werk,
    juist in het weekend ne keer naar zee of ergens naartoe

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    chill, zo rij ik altijd, kalmpjes op het gas onder de 2000toeren en dan pas planken, en ik weet nu ook uit ervaring, optrekken allemaal geen probleem echt ni da kan die wagen aan en motor en koppeling(ni gans zijn leven ma kom) maar ga ni na uwen top of blijft ni ne minuut zelfs aan 230 ofzelsf 220 hangen, want uwen turbo gade na nen tijd wel gaan horen, voor mij ist dus enkel naar uw topsnelheid gaan dat slecht is, ik kan zelfs nimeer voorbij mijn 4000 toeren gaan in zesde, want dan komt er ten eerste al ferme rook uit en als ik het gas los laat en terug herneem is mijnen boost weg, wagen herstarten tijdens het rijden, dan komt er het geel motor icoontje op (uitlaatgasstoringen), wil dus zeggen dat de wagen in een noodprogramma zit. Heb ik al een truc opgevonden om daar vanaf te komen, want je kan dan niet sneller dan 100. Rij gedurende 10 minuten in 4de aan 70km/h, herstart derna en we zijn weer ribbedebie.

Spijt van chippen...nee...beter mee moeten omgaan in het begin...ja
    shit, dat is wel zware miserie

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    is de jouwe ook gechipt? hoeveel km heb je al? met chip en door wie is hij gedaan
    Last edited by BARTVDS; 05/01/2007, 00:25.

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    yep heb ook al dat filmpje gezien op google

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Heeft er hier niemand problemen met nen 2L tdi dat veel koeilvloeistof slikt, zoals gans de inhoud op een maand leeg? Anders mag ik dat al bij op het lijstje zetten
    Dat was (nu al opgelost dacht ik) inderdaad een af en toe voorkomend probleem bij A3 2.0TDI's... lekke koppakkingen, en vaak bij gechipte A3's. Je vind er zelfs een filmpje van op google video als ik me niet vergis.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
    ik weet het, hij zal het er wel voor doen

maar ga je nu geen problemen krijgen met de boite?

En neem nu dat je op vakantie gaat en je rijd 500 km aan een stuk 170Km/h, de turbo moet na chip meer werken, gaat die die extra warmte overleven?
    bij 170 in 6'e zal je motor en turbo niet meer belast worden dan standaard, aangezien 170 een snelheid is die een standaard 2.0tdi ook met gemakt bolt, en dus koeling en warmte-afvoer geen probleem kunnen vormen. Zit je echter 500km vol te gaan... dan zal het bovenkomen op de tuning met verstand gedaan is

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    zwaar hernemen is voor een koppeling ook best belastend
    uiteraard, en zeker bij zo'n gechipte diesel zal op lange termijn de levensduur teruggebracht worden door de extra frictie, maar ze zou toch iets langer mogen meegaan dan nog geen 20000 gechipte km's

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    ik weet het, hij zal het er wel voor doen

maar ga je nu geen problemen krijgen met de boite?

En neem nu dat je op vakantie gaat en je rijd 500 km aan een stuk 170Km/h, de turbo moet na chip meer werken, gaat die die extra warmte overleven?

Leave a comment:

• bobo
    replied
    zwaar hernemen is voor een koppeling ook best belastend

Leave a comment:

Working...
X