Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 911turbo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Zwiep Bekijk Berichten
    Feit is wel dat ze bij Heinz €15 aanrekenen om hun printer even aan te zetten en dat validatieverslag af te drukken. Voor een uitlaat die €570 (incl plaatsing) gekost heeft en bij hen is aangekocht mocht dat in mijn ogen gerust gratis geweest zijn maar ja...
    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
    570€ voor alleen een eindpotje...damn die gast durft doorrekenen.
    Voor welke wagen was dat?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Zwiep Bekijk Berichten
    Om hier even op terug te komen...

    Ondertussen zijn de validatieattesten van Eisenmann al een tijdje beschikbaar en kan je dus probleemloos door de keuring met zo een ding.

    Feit is wel dat ze bij Heinz €15 aanrekenen om hun printer even aan te zetten en dat validatieverslag af te drukken. Voor een uitlaat die €570 (incl plaatsing) gekost heeft en bij hen is aangekocht mocht dat in mijn ogen gerust gratis geweest zijn maar ja...
    570€ voor alleen een eindpotje...damn die gast durft doorrekenen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Zwiep Bekijk Berichten
    Maar Eisenmann is wel super materiaal!

    Alleen jammer dat ze nog niet in orde zijn met hun homologatieattesten die je nu nodig hebt op de keuring! Hopelijk komt daar binnenkort verandering in of ik zit met een probleem...
    Om hier even op terug te komen...

    Ondertussen zijn de validatieattesten van Eisenmann al een tijdje beschikbaar en kan je dus probleemloos door de keuring met zo een ding.

    Feit is wel dat ze bij Heinz €15 aanrekenen om hun printer even aan te zetten en dat validatieverslag af te drukken. Voor een uitlaat die €570 (incl plaatsing) gekost heeft en bij hen is aangekocht mocht dat in mijn ogen gerust gratis geweest zijn maar ja...

    Leave a comment:


  • bonte
    replied
    onze 2 audi´s waren daar gechipped.

    Heel correct, wordt niet gelogen over vermogens en geen roet itt Heiznz...
    Voor wagens van de VAG groep... JD, is wel een stukje rijden, maar ik had voor de zekerheid gekozen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hoe noemt die bekende zaak weer die zich vooral bezighoudt met replica velgen ? Er was een website bij die zich per velg vele foto's op verschillende auto's kon voorstellen ? Ik zoek namelijk een mooi setje replica velgen in 17" voor mijn Mini !

    Hulp ?

    Leave a comment:


  • Fred
    replied
    Dat was eigenlijk een beetje mijn vraag

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    De vraag moet zijn: wie kent JD niet?

    Ik heb nog geen persoonlijk contact met hem gehad, maar heb nog maar enkel zéér positieve comments gelezen/gehoord.

    Leave a comment:


  • Fred
    replied
    Iemand die JD Engineering kent?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Eind dit jaar mag ik me een nieuwe wagen kiezen. Ik heb het erg voor de nieuwe Saab 9-3 Sport Hatch (Sport Estate) met een 1.9 TiD motor. Uiteraard had ik hem graag laten tunen bij Heinz (of eventueel iemand anders indien beter). Ik ben alvast eens een kijkje gaan nemen op www.autotuneheinz.be

    De 120 pk versie (8 klepper) geeft volgende resultaten:

    120 pk => 150 pk & 280 Nm bij 2300 T/min => 360 Nm bij 2100 T/min

    De 120 pk kan optioneel zelfs tot dit opgekieteld worden:
    120 pk => 190 pk & 280 Nm bij 2300 T/min => 400 Nm bij ???? T/min

    De 150 pk versie (16 klepper) geeft dit als resultaat:

    150 pk => 190 pk & 310 Nm bij 2300 T/min => 390 Nm bij 2100 T/min

    Nu heb ik hieromtrent verschillende vragen:
    1. Van 120 naar 190 pk, is dit verantwoord?
    2. Koop ik niet beter de 150 pk versie (hij haalt wel minder Nm)?
    3. Optioneel? Is dit nog steeds door programma aanpassing?
    4. Heeft iemand al een dergelijke motor (idem Alfa, Fiat & Opel) van 120 naar 190 pk's laten zetten?
    5. Naar het schijnt hebben die motoren een enorm turbogat onder 2000 T/min. Is dit beter bij andere merken? Wordt dit beter door de tuning?
    6. Een BMW 320d Touring komt ook in aanmerking. is deze beter te tunen dan de Saab? Wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. de Saab? Welke is het snelst? Zit er veel verschil op? Welke versie raden jullie aan (136, 150, 163 pk)?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Anders Pm je me maar even, geef ik je iemand anders zijn mail adres ... Stijn is misschien afwezig (ziek ?)
    ...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MaCaSa Bekijk Berichten
    Geduld heb ik wel .... kzal wachten tot morgen
    Anders Pm je me maar even, geef ik je iemand anders zijn mail adres ... Stijn is misschien afwezig (ziek ?)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
    Voor een mailtje terug te krijgen moet je geduld en geluk hebben.
    Geduld heb ik wel .... kzal wachten tot morgen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Naar welk adres heb je gemaild ?

    Via de site --> contact --> info

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MaCaSa Bekijk Berichten
    Verleden week al eens een mailke gestuurd. Nog geen antwoord
    Zal het mss te druk hebben .... kga er nog eentje maken

    Btw ... knappe en interressante site van U
    Voor een mailtje terug te krijgen moet je geduld en geluk hebben.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MaCaSa Bekijk Berichten
    Verleden week al eens een mailke gestuurd. Nog geen antwoord
    Zal het mss te druk hebben .... kga er nog eentje maken

    Btw ... knappe en interressante site van U
    Naar welk adres heb je gemaild ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Zeker ook eens bij Heinz horen.
    Is ook veel dichter bij de deur voor jou
    Verleden week al eens een mailke gestuurd. Nog geen antwoord
    Zal het mss te druk hebben .... kga er nog eentje maken

    Btw ... knappe en interressante site van U

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    hell no!!!!

    was zeker nie op de testbank kerel!!!!!

    aan die motor is meer dan e jaar gewerkt geweest!!!!
    believe me,everything he does is magic
    ff serieus,hij weet zeer goed wa m doet zenne
    is nu bezig aan ne crx del sol,ajai als die gaat buiten komen
    morgen testritje me de porsche whiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A4B7 Bekijk Berichten
    www.tamcarworks.be

    als ge de turbo's van een 996 upgrade zal ne bmw chippe ook wel lukken denk k eh

    zeker op de teaser klikken rechts beneden op de homepage van de peugeot!!!!

    Greetz

    Zo kan ik het ook zene ... op ne toerenteller de cijferkes van de snelheidsmeter plakke
    Serieus .... diene peug gti ga nogal vooruit . Zal wel op de rollenbank zijn zeker (maar dan nog)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    www.tamcarworks.be

    als ge de turbo's van een 996 upgrade zal ne bmw chippe ook wel lukken denk k eh

    zeker op de teaser klikken rechts beneden op de homepage van de peugeot!!!!

    Greetz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oh ja, het was voor Bmw zeker? JD is een echte VAG-man, hoewel hij een ander (Duits) merk niet zal afslaan zeker?

    Leave a comment:

Working...
X