Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het interieur, de dynamische look van de 1, de wegligging, het rijgedrag zijn gewoon zalig en biedt waarvoor BMW bekend is RIJPLEZIER. Ook al is hij iets duurder mn keuze is snel gemaakt.
Ik heb al met alle drie gereden.
De 1 is zoals al zo dikwijls hier verkondigd en door velen beaamd, ontwerpmatig een miskleun en heeft helemaal geen dynamische look. De optielijst op de BMW 1 is ellenlang en duur. Het interieur is van mindere kwaliteit (zie hiervoor ook de tests van Autobild en Auto Motor und Sport die duidelijk hierover hun ongenoegen laten blijken, de Golf is veeeel beter).En wat rijplezier betreft voor mij volgende rangschikking :
1. Golf
2. BMW 1
3. Astra
En die klasse hoger : even ernstig blijven : het is toch niet alleen dat blauw-witte embleem dat een auto een schavotje hoger zou moeten doen staan.
Das puur individueel, wat is Uw probleem als ik dat nu wel zou vinden?
Het interieur, de dynamische look van de 1, de wegligging, het rijgedrag zijn gewoon zalig en biedt waarvoor BMW bekend is RIJPLEZIER. Ook al is hij iets duurder mn keuze is snel gemaakt.
De 1 is zoals al zo dikwijls hier verkondigd en door velen beaamd, ontwerpmatig een miskleun en heeft helemaal geen dynamische look.
De optielijst op de BMW 1 is ellenlang en duur.
Het interieur is van mindere kwaliteit (zie hiervoor ook de tests van Autobild en Auto Motor und Sport die duidelijk hierover hun ongenoegen laten blijken, de Golf is veeeel beter).
En wat rijplezier betreft voor mij volgende rangschikking :
1. Golf
2. BMW 1
3. Astra
En die klasse hoger : even ernstig blijven : het is toch niet alleen dat blauw-witte embleem dat een auto een schavotje hoger zou moeten doen staan.
De achterwielaandrijving, 50/50 gewichtsverdeling, veiligheidsuitrusting, ergonomie van het interieur... doen hierbij ook wel hun inbreng.
De ergonomie van de Golf is inderdaad nog redelijk (alle bedieningsfuncties liggen boven kniehoogte), maar de Astra is echt wel ondermaats (vooral de bediening van de ruitenwissers en richtingaanwijzers).
De BMW 1 en Audi A3 zijn gewoon premium modellen uit het compact segment.
Dat betekent concreet dat ze iets meer luxe/uitstraling/prestige bieden in ruil voor een (al dan niet veel) hogere prijs.
Maar hoe premium ze ook zijn, ze zijn geen klasse hoger dan een Golf, Astra, Focus enz. want dan zouden ze moeten concurreren tegen een Passat, Vectra, Mondeo, ... en daar zijn ze te klein voor.
De veiligheidsuitrusting vind ik geen argument: elke zichzelf respecterende middenklasser heeft x aantal airbags, abs enz. Enkel esp is voorlopig nog een optie, maar geloof mij, dat is slechts kwestie van tijd.
De keuze voor achterwielaandrijving bij de BMW heeft ook veel te maken met het feit dat ze hetzelfde platform gaan hergebruiken in de nieuwe 3 serie. Dat ze zo stoer uitpakken met het feit dat het achterwielaandrijving is is eerder een kwestie van marketing denk ik. Een voorwielaangedreven auto kan ook veel rijplezier bieden (denk maar aan de Focus of Volvo S40/V50).
Waarmee ik geen waardeoordeel wil vellen: vind zowel de BMW 1 als de Audi A3 knappe wagens en ze hebben "iets" wat een Golfje of Astra niet heeft. Of dat "iets" het prijsverschil waard is moet ieder voor zich uitmaken.
De 1 is zoals al zo dikwijls hier verkondigd en door velen beaamd, ontwerpmatig een miskleun en heeft helemaal geen dynamische look. De optielijst op de BMW 1 is ellenlang en duur. Het interieur is van mindere kwaliteit (zie hiervoor ook de tests van Autobild en Auto Motor und Sport die duidelijk hierover hun ongenoegen laten blijken, de Golf is veeeel beter).En wat rijplezier betreft voor mij volgende rangschikking :
1. Golf
2. BMW 1
3. Astra
Typisch kenmerk van BMW en alle andere duitsers.
Weerom puur indivueel
Mvg,
Merc
n°3 individueel?
Tests van autobild etc zijn toch wel een betrouwbare bron?
1. Golf
2. BMW 1
3. Astra
Typisch kenmerk van BMW en alle andere duitsers.
Weerom puur indivueel
Mvg,
Merc
n°3 individueel?
Tests van autobild etc zijn toch wel een betrouwbare bron?
Magazines zijn nooit 100% objectief. Kijk naar Autowereld magazine voor hen is BMW eigenlijk heilig. Kan je niet rond. Vb. Genoeg.
Ik vind het voor een auto in zijn klasse een degelijk interieur hebben. In zijn klasse natuurlijk.
die mensen met een 3/5 reeks, kopen die omdat er nu eenmaal geen kleine versie van is, maar ook omdat ze het een mooie wagen vinden... (waar zie jij trouwens mij zeggen dat ik dat stom vind?)
die mensen met een 3/5 reeks, kopen die omdat er nu eenmaal geen kleine versie van is, maar ook omdat ze het een mooie wagen vinden... (waar zie jij trouwens mij zeggen dat ik dat stom vind?)
Comment