Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
    Oorspronkelijk geplaatst door Wes
    Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
    Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck

    Ben ik dan helemaal gek aan het worden... Nee, ik kan me wel zeker een test herinneren, durf alleen niet te zeggen in welk magazine...
    feiten please
    Wil je feiten...

    Car magazine (volgens mij samen met EVO het beste) van augustus 2004 besluit hun test tss de de Golf en 1 serie met 'After 30 years of dominance, the Golf has been beaten.

    Top Gear magazine augustus 2004. Test tss diesel versies van de Golf, serie en A3 waar de 1 serie ook als winnaar uit komt

    Ik heb al met beide wagens gereden (diesel versies). Met de Golf zelfs een week als vervang wagen en moet zeggen dat de Golf kwam weg gedrag en 'fun to drive' echt niet in de buurt komt van de 1. Het grote voordeel van de Golf is zijn binnen ruimte en zijn iets lagere prijs.

    Feiten genoeg???
    Dat zijn Britse tests die tests in die Britse bladen zijn altijd met een korrel zout te nemen. Heb je gezien en gelezen hoe ze de BMW X3 gewoonweg de grond in boorden , of vond je dat ook terecht misschien ?
    Ik heb het augustusnr. van Car nog niet gelezen, dus die vergelijkende test heb ik niet gezien.
    De Golf is inderdaad ruimer en comfortabeler en heeft een duidelijk lagere prijs , want tel die opties van de BMW1 maar eens samen.
    Bovendien is die 1 , zoals ik al heb aangehaald hier , designmatig één grote miskleun, maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Toen ik kennis gemaakt heb met het BMW1 interieur kon ik me trouwens ook niet ontdoen van een mindere kwaliteitsindruk en -realiteit , hetgeen we ook al zagen met de BMW X3, jammer.
    Ik heb de tests aangehaald van Autobild en Auto motor und Sport, en dat zijn twee verschillende tests van twee Duitse bladen die toch wel ernstig BMW-minded zijn.
    Ga dan niet staan roepen dat het niet klopt he. Zorg zelf maar eerst eens dat je het weet dan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
      Oorspronkelijk geplaatst door Wes
      Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
      Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck

      Ben ik dan helemaal gek aan het worden... Nee, ik kan me wel zeker een test herinneren, durf alleen niet te zeggen in welk magazine...
      feiten please
      Wil je feiten...

      Car magazine (volgens mij samen met EVO het beste) van augustus 2004 besluit hun test tss de de Golf en 1 serie met 'After 30 years of dominance, the Golf has been beaten.

      Top Gear magazine augustus 2004. Test tss diesel versies van de Golf, serie en A3 waar de 1 serie ook als winnaar uit komt

      Ik heb al met beide wagens gereden (diesel versies). Met de Golf zelfs een week als vervang wagen en moet zeggen dat de Golf kwam weg gedrag en 'fun to drive' echt niet in de buurt komt van de 1. Het grote voordeel van de Golf is zijn binnen ruimte en zijn iets lagere prijs.

      Feiten genoeg???
      Dat zijn Britse tests die tests in die Britse bladen zijn altijd met een korrel zout te nemen. Heb je gezien en gelezen hoe ze de BMW X3 gewoonweg de grond in boorden , of vond je dat ook terecht misschien ?
      Ik heb het augustusnr. van Car nog niet gelezen, dus die vergelijkende test heb ik niet gezien.
      De Golf is inderdaad ruimer en comfortabeler en heeft een duidelijk lagere prijs , want tel die opties van de BMW1 maar eens samen.
      Bovendien is die 1 , zoals ik al heb aangehaald hier , designmatig één grote miskleun, maar dat is mijn persoonlijke mening.
      Toen ik kennis gemaakt heb met het BMW1 interieur kon ik me trouwens ook niet ontdoen van een mindere kwaliteitsindruk en -realiteit , hetgeen we ook al zagen met de BMW X3, jammer.
      Ik heb de tests aangehaald van Autobild en Auto motor und Sport, en dat zijn twee verschillende tests van twee Duitse bladen die toch wel ernstig BMW-minded zijn.
      Je vraagt feiten, je krijgt ze en toch blijf je koppig. Ik geloof er niets van dat de 1 slechtere kwaliteit is dan de golf.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
        Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
        Oorspronkelijk geplaatst door Wes
        Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
        Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck

        Ben ik dan helemaal gek aan het worden... Nee, ik kan me wel zeker een test herinneren, durf alleen niet te zeggen in welk magazine...
        feiten please
        Wil je feiten...

        Car magazine (volgens mij samen met EVO het beste) van augustus 2004 besluit hun test tss de de Golf en 1 serie met 'After 30 years of dominance, the Golf has been beaten.

        Top Gear magazine augustus 2004. Test tss diesel versies van de Golf, serie en A3 waar de 1 serie ook als winnaar uit komt

        Ik heb al met beide wagens gereden (diesel versies). Met de Golf zelfs een week als vervang wagen en moet zeggen dat de Golf kwam weg gedrag en 'fun to drive' echt niet in de buurt komt van de 1. Het grote voordeel van de Golf is zijn binnen ruimte en zijn iets lagere prijs.

        Feiten genoeg???
        Dat zijn Britse tests die tests in die Britse bladen zijn altijd met een korrel zout te nemen. Heb je gezien en gelezen hoe ze de BMW X3 gewoonweg de grond in boorden , of vond je dat ook terecht misschien ?
        Ik heb het augustusnr. van Car nog niet gelezen, dus die vergelijkende test heb ik niet gezien.
        De Golf is inderdaad ruimer en comfortabeler en heeft een duidelijk lagere prijs , want tel die opties van de BMW1 maar eens samen.
        Bovendien is die 1 , zoals ik al heb aangehaald hier , designmatig één grote miskleun, maar dat is mijn persoonlijke mening.
        Toen ik kennis gemaakt heb met het BMW1 interieur kon ik me trouwens ook niet ontdoen van een mindere kwaliteitsindruk en -realiteit , hetgeen we ook al zagen met de BMW X3, jammer.
        Ik heb de tests aangehaald van Autobild en Auto motor und Sport, en dat zijn twee verschillende tests van twee Duitse bladen die toch wel ernstig BMW-minded zijn.
        Je vraagt feiten, je krijgt ze en toch blijf je koppig. Ik geloof er niets van dat de 1 slechtere kwaliteit is dan de golf.
        De 1 is kwalitatief geen haar beter !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
          Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
          Oorspronkelijk geplaatst door Wes
          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
          Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck

          Ben ik dan helemaal gek aan het worden... Nee, ik kan me wel zeker een test herinneren, durf alleen niet te zeggen in welk magazine...
          feiten please
          Wil je feiten...

          Car magazine (volgens mij samen met EVO het beste) van augustus 2004 besluit hun test tss de de Golf en 1 serie met 'After 30 years of dominance, the Golf has been beaten.

          Top Gear magazine augustus 2004. Test tss diesel versies van de Golf, serie en A3 waar de 1 serie ook als winnaar uit komt

          Ik heb al met beide wagens gereden (diesel versies). Met de Golf zelfs een week als vervang wagen en moet zeggen dat de Golf kwam weg gedrag en 'fun to drive' echt niet in de buurt komt van de 1. Het grote voordeel van de Golf is zijn binnen ruimte en zijn iets lagere prijs.

          Feiten genoeg???
          Dat zijn Britse tests die tests in die Britse bladen zijn altijd met een korrel zout te nemen. Heb je gezien en gelezen hoe ze de BMW X3 gewoonweg de grond in boorden , of vond je dat ook terecht misschien ?
          Ik heb het augustusnr. van Car nog niet gelezen, dus die vergelijkende test heb ik niet gezien.
          De Golf is inderdaad ruimer en comfortabeler en heeft een duidelijk lagere prijs , want tel die opties van de BMW1 maar eens samen.
          Bovendien is die 1 , zoals ik al heb aangehaald hier , designmatig één grote miskleun, maar dat is mijn persoonlijke mening.
          Toen ik kennis gemaakt heb met het BMW1 interieur kon ik me trouwens ook niet ontdoen van een mindere kwaliteitsindruk en -realiteit , hetgeen we ook al zagen met de BMW X3, jammer.
          Ik heb de tests aangehaald van Autobild en Auto motor und Sport, en dat zijn twee verschillende tests van twee Duitse bladen die toch wel ernstig BMW-minded zijn.
          Je vraagt feiten, je krijgt ze en toch blijf je koppig. Ik geloof er niets van dat de 1 slechtere kwaliteit is dan de golf.
          De 1 is kwalitatief geen haar beter !
          Nee, minstens een hele pruik volgens mij...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
            Oorspronkelijk geplaatst door Wes
            Die wagen liet me koud noch warm. Ik was zo blij dat ik terug in mijn wagen kan kruipen.
            De BMW 1-serie liet mij ijskoud en vond ikzelf echt niks beter dan de Golf V, integendeel. Voor zoveel geld mag je wel wat meer kwaliteit verwachten.
            Zoveel geld?? Je doet net of de Golf een koopje is. Hij is uiteindelijk maar een 1600 Euro goedkoper voor een vergelijkbare versie. En uiteindelijk heb je (met alle respect) maar een Golf.

            Comment


            • Tja... Eeuwige discussie blijkbaar.

              Waar is de 1 beter dan de Golf?
              --> Rijgedrag (alhoewel de het onderstel van de Golf verre van slecht is!) en iets meer gepolijste diesels.

              Waar is de Golf beter dan de 1?
              --> Binnenruimte, afwerking net iets beter, mogelijkheid tot DSG, prijs.

              Het argument "maar" een Golf t.o.v. een 1-reeks is ook discussieerbaar. De 1-reeks is tenslotte ook "maar" dat instap-BMW'tje, het goedkoopste model...

              Comment


              • Löwe heeft een punt.
                De BMW scoort beter op wat men meer als 'fungehalte' kan beschouwen, terwijl de Golf het beter doet op de 'normalere' zaken, zoals ruimte, afwerking.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                  Tja... Eeuwige discussie blijkbaar.

                  Waar is de 1 beter dan de Golf?
                  --> Rijgedrag (alhoewel de het onderstel van de Golf verre van slecht is!) en iets meer gepolijste diesels.

                  Waar is de Golf beter dan de 1?
                  --> Binnenruimte, afwerking net iets beter, mogelijkheid tot DSG, prijs.

                  Het argument "maar" een Golf t.o.v. een 1-reeks is ook discussieerbaar. De 1-reeks is tenslotte ook "maar" dat instap-BMW'tje, het goedkoopste model...
                  De afwerking van de golf is toch niet zo perfect als jullie denken, ik heb er al is met een meegereden (de nieuwe) en je hoort te veel storende geluidjes en dit zeiden ze ook al in enkele testen.

                  Comment


                  • Algemeen genomen ligt de uitslag van de Golf hoger dan deze van de 1 hoe je't ook draait of keert. En op vele aparte niet onbelangrijke puntjes scoort de Golf gewoonweg beter. Als je dan ziet dat de Golf ook nog eens concurrentiëler is op het gebied van aankoopprijs weet je al welke wagen het beste zal verkopen (naar mijn gevoel). Bmw zal nog heel wat in huis moeten halen om in deze klasse het VW logo te verslaan en zal naar mijn mening met deze generatie 1-klasse hierin niet slagen. Golf blijft nog steeds de te kloppen concurrent.

                    Wat betreft die storende geluidjes kan ik hierop enkel reageren dat ik rolgeluiden hoor en dit heeft niets te maken met de afwerking. Medegetuige hiervan autowereld.tv zelf.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                      Tja... Eeuwige discussie blijkbaar.

                      Waar is de 1 beter dan de Golf?
                      --> Rijgedrag (alhoewel de het onderstel van de Golf verre van slecht is!) en iets meer gepolijste diesels.

                      Waar is de Golf beter dan de 1?
                      --> Binnenruimte, afwerking net iets beter, mogelijkheid tot DSG, prijs.

                      Het argument "maar" een Golf t.o.v. een 1-reeks is ook discussieerbaar. De 1-reeks is tenslotte ook "maar" dat instap-BMW'tje, het goedkoopste model...
                      De afwerking van de golf is toch niet zo perfect als jullie denken, ik heb er al is met een meegereden (de nieuwe) en je hoort te veel storende geluidjes en dit zeiden ze ook al in enkele testen.

                      Je moet me niet verkeerd begrijpen. De Golf is verre van een slechte wagen (zou maar erg zijn voor een wagen die al 30 jaar op de markt is). Wat ik jwv50 probeerde duidelijk te maken is dat de wagens zeker aan elkaar gewaagd zijn qua kwaliteit, maar dat de BWM je hart wat sneller doet kloppen.

                      Ik heb hier een uitgebreide test van autoweek.nl. (kan je domwloaden op hun site voor een euro). Hierin geeft me perfect weer wat ik bedoel.

                      Hun oordeel is " Kiezen tss deze 2 auto's, is kiezen tss hart en portemonnee. Als we ons hart volgen en de euro's ondergeschikt maken, is de keuze duidelijk. Dan gaat de BMW mee naar huis. Hij is onderscheidend, rijdt fantastisch en zit doortimmerd in elkaar. Een echte stuurmachine. Inpakken en wegwezen. Er zit echter een dikke ader onder het gras, war is deze BWM duur zeg is wel een nederlands artikel, dus het prijsverschil is hier nog een stuk groet dan bij ons). Hij mag er dan alledaagser uitzien, die Golf, het praktische nut wordt er niet minder op. Vier volwassen kunnen er goed in zitten, terwijl de styling van de BMW ten koste gaat van de ruimte achterin en het zicht naar achteren. en eigenlijk hebben we op het rijgedrag van de Golf maar weinig aan te merken. Hij mist de sportieve touch van de 1, maar niet iedereen zit hierom te springen. Van daar de we maar één logische en RATIONELE keuze kunnen maken, hoe fijn de BMW ook is. Maar die zal zijn kopers ongetwijfeld vinden.

                      Uit autoweek

                      Dit bedoel ik noe, in de Duitse magazine bekijken ze alles heel rationeel. Als ik een wagen ga kopen wil ik een wagen die me plezier gunt, die mijn hart sneller doet slaan (zoals hier perfect vermeld is). Maar je moet toegeven dat de BMW als nieuwkomer de Golf het vuur serieus aan de schenen legt.

                      In het artikel wordt trouwens ook vermeld dat de materiaalkeuze veel beter is dan bij de X3.

                      Dus de chauffuer die echt wil rijden zal zijn keuze snel gemaakt hebben.

                      De wagens zijn dus aan elkaar gewaagd

                      Comment


                      • En wat als "mijn" hart sneller slaat voor de Golf in plaats van de BMW 1, waar sta je dan met je redenering ?
                        Dat "hart" is persoonlijke voorkeur en dat kan je niemand opleggen, dat soort voorkeur heb je of heb je niet.
                        De rest (koopsom, ruimte, acceleratie ...) zijn feiten , en die zijn moeilijker betwistbaar.

                        Geef mij dan maar die Duitse boekjes die duidelijk zijn over feiten en laat de rest aan de lezer over, dat moeten de boekskes niet in mijn plaats doen.

                        En met de Golf kan je ook ECHT rijden hoor.
                        De nieuwe Golf GTI al gezien, dat kunnen ze van die 1 nooit maken

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                          En wat als "mijn" hart sneller slaat voor de Golf in plaats van de BMW 1, waar sta je dan met je redenering ?
                          Dat "hart" is persoonlijke voorkeur en dat kan je niemand opleggen, dat soort voorkeur heb je of heb je niet.
                          De rest (koopsom, ruimte, acceleratie ...) zijn feiten , en die zijn moeilijker betwistbaar.

                          Geef mij dan maar die Duitse boekjes die duidelijk zijn over feiten en laat de rest aan de lezer over, dat moeten de boekskes niet in mijn plaats doen.

                          En met de Golf kan je ook ECHT rijden hoor.
                          De nieuwe Golf GTI al gezien, dat kunnen ze van die 1 nooit maken
                          je hebt gelijk

                          en nu zwijgen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Lafoopsie
                            Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                            En wat als "mijn" hart sneller slaat voor de Golf in plaats van de BMW 1, waar sta je dan met je redenering ?
                            Dat "hart" is persoonlijke voorkeur en dat kan je niemand opleggen, dat soort voorkeur heb je of heb je niet.
                            De rest (koopsom, ruimte, acceleratie ...) zijn feiten , en die zijn moeilijker betwistbaar.

                            Geef mij dan maar die Duitse boekjes die duidelijk zijn over feiten en laat de rest aan de lezer over, dat moeten de boekskes niet in mijn plaats doen.

                            En met de Golf kan je ook ECHT rijden hoor.
                            De nieuwe Golf GTI al gezien, dat kunnen ze van die 1 nooit maken
                            je hebt gelijk

                            en nu zwijgen
                            Denk niet dat zwijgen zijn sterkste kant is (samen met kennis van wagens )

                            Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                Doemos

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                  Doemos
                                  helos spijtigos datos ikos dieos afbeeldingos nietos kanos zienos

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                    Doemos
                                    helos spijtigos datos ikos dieos afbeeldingos nietos kanos zienos
                                    kopiëros in adresbalkos

                                    een gecastreerdos stieros is een osos

                                    Comment


                                    • Wanneer wordt de 1 nu eigenlijk bij de dealers voorgesteld???

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stig
                                        Wanneer wordt de 1 nu eigenlijk bij de dealers voorgesteld???
                                        Ontdekkingsdagen op 17, 18 en 19 september

                                        Comment


                                        • Is er een mogelijkheid de 118d ergens te testen of kan dat enkel na volgend weekend?
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                          Comment

                                          Working...
                                          X