Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
    Waar allemaal ?
    Golfclub in Aartselaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes
      In de nieuwe top gear staat een test tss de 1;A3 en Golf. And the winner is....de baby beemer. Vooral het rijgedrag moet ongezien zijn. Wie zei weer dat rwd in zo'n kleine wagen niets zou uitmaken.

Ik heb m vandaag trouwens voor t eerst gezien (VanOsch Hasselt). Hij ziet er in echt beter uit dan op foto (vinden ze in de TG test ook). Zelfs de achterzijde. Het was een zwarte 116I. Zeer basic met weinig opties (geen velgen, vanachter zelfs nog manueel bediende ramen!!!!) Interieur zag er netjes uit, had me wel iets groter verwacht. Kijk al uit naar zaterdag.
      Wanneer wordt hij dan voorgesteld eigenlijk? Was het maar één exemplaar dat bij VanOsch stond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
        Oorspronkelijk geplaatst door Wes
        In de nieuwe top gear staat een test tss de 1;A3 en Golf. And the winner is....de baby beemer. Vooral het rijgedrag moet ongezien zijn. Wie zei weer dat rwd in zo'n kleine wagen niets zou uitmaken.

Ik heb m vandaag trouwens voor t eerst gezien (VanOsch Hasselt). Hij ziet er in echt beter uit dan op foto (vinden ze in de TG test ook). Zelfs de achterzijde. Het was een zwarte 116I. Zeer basic met weinig opties (geen velgen, vanachter zelfs nog manueel bediende ramen!!!!) Interieur zag er netjes uit, had me wel iets groter verwacht. Kijk al uit naar zaterdag.
        Wanneer wordt hij dan voorgesteld eigenlijk? Was het maar één exemplaar dat bij VanOsch stond?
        Yep, staat er gewoon op de parking. Denk dat een verkoper er mee rond rijdt.

Comment

• net terug van testritje..zowel met 120i als met 120d gereden,
          den diesel is gewoon veel veel aangenamer(trekt sneller op ) dan de benzine...

voor zo'n autootje is het interieur best ruim te noemen, ook de koffer is aardig groot..mooiste kleur is graphite (donkergrijs) met een donker blauwe binnenafwerking..

ik had er niet veel positiefs over te zeggen toen ik hem eerst op foto zag, maar in t echt komt hij veel beter over...en ja..tis nen echte bmw..zo lekker rijden...brrr kwil nog es

ps: testritjes zijn in groep(ge moet iemand volgen), maar ge moogt er wel alleen met rijden en ze duren een half uurtje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door def
            mooiste kleur is graphite (donkergrijs)
            Bestel ik misschien op m'n toekomstige E46 coupé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
              Waar allemaal ?
              Aan het tennispark in Knokke-het-Zoute, meer bepaald in en rond "Knokke-Out" (www.knokke-out.com). Wie over een barcode beschikt, gekregen van BMW, zal de mogelijkheid hebben om de BMW 1 te testen.

Het programma:

Voor u achter het stuur van de BMW 1 Reeks plaatsneemt, krijgt u deskundige uitleg over de wagen, zodat u nog meer uit deze unieke ontmoeting kunt halen. Dan is het tijd voor de testrit! In en om Knokke ontdekt u - beetje bij beetje - wat rijplezier anno 2004 kan betekenen. Na uw kennismaking met de BMW 1 Reeks bent u vrij om te genieten van een hapje en een drankje in een unieke - voor de gelegenheid gecreëerde atmosfeer.

Belangrijke informatie:

De testrit vindt plaats op de openbare weg. Mogen we u daarom verzoeken om de wegcode in acht te nemen en respect te hebben voor de andere weggebruikers.

Comment

• Heb vandaag testritje gedaan met men broer op Cleydael!

zie maar naar desbetreffende topic bij evenementen

Comment

• Ben vandaag gaan testrijden. Ik moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben. Heb gereden met de 120I (voor de diesel moest k te lang wachten). De wegligging is subliem (tijdens de rit regende het dat het goot), beter dan met mijn huidige 3 serie. Het sturen is zeer direct. Ik heb een beetje het gevoel zoals in onze Mini (go-kart gevoel). Het was echt een fun drive. Enkel is de 2 liter bezine niet zo pittig, maar zeker niet traag. De wagen voelt zeer solide aan, het zeer dikke leder stuur laag zalig in de hand. De wagens waarmee we reden zijn wel rijkelijk uitgerust (17" velgen, lederen sportzetels, xenon lampen, radio professional, auro airco,...) Eigenlijk alles behalve I-drive en navigatie. Dit stond enkel op de showwagen (zag er prachtig uit). Deze was full, maar kost ook zo'n 40.000 euro. Ik heb de wagen nu goed kunnen bekijken en hij ziet er wel lekker uit. Zeer modern, ,net als het intereur. Moet wel zeggen dat de Xenon lampen een serieus verschil maken. Zels mijn vriendin was er weg van en zij is verre van een BWM-fan. Het interieur zag er naar mijn menig goed uit en zeker niet goedkoop zoals bij bv van de X3 (stond er eentje met een airo-pack ) zegt. Ik heb me ook even vanachter gezet (1.87m) en moet zeggen dat dit geen probleem was (voor nog grotere mensen misschien wel). T'is wel geen ruimte wonder, kan ook moeilijk met de RWD.
                  Toen ik terug in mijn wagen stapte (320td) voelde allets een beetje stroever aan (sturen, schakelen). Kortom, denk dat er geen wagens in dit segment zijn die dit rijplezier geven. Dat is een feit waar je niet buiten kan. Of je een nu mooi vindt is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben of we zouden allemaal vechten om hetzelfde lief.

Comment

• Heb er vandaag ook eens mee meegereden (helaas, heb men voorlopig rijbewijs pas volgende week ). Maar het was zalig, ik en mijn pa zaten met onze 120d helemaal achteraan het groepje van 4. In die bochtenwegjes buiten Knokke, inhouden, en optrekken, en amai, wat een machientje . Onze X5 is er een slak tegen. En in die bochten, hij plakte . Zaaalig.

Ook het interieur was heel net, zalig sportstuur (heel dik en klein). Ook de sportzeteltjes zaten als gegoten.

Kortom, het is een zalige bak, een echte BMW .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes
                      Ben vandaag gaan testrijden. Ik moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben. Heb gereden met de 120I (voor de diesel moest k te lang wachten). De wegligging is subliem (tijdens de rit regende het dat het goot), beter dan met mijn huidige 3 serie. Het sturen is zeer direct. Ik heb een beetje het gevoel zoals in onze Mini (go-kart gevoel). Het was echt een fun drive. Enkel is de 2 liter bezine niet zo pittig, maar zeker niet traag. De wagen voelt zeer solide aan, het zeer dikke leder stuur laag zalig in de hand. De wagens waarmee we reden zijn wel rijkelijk uitgerust (17" velgen, lederen sportzetels, xenon lampen, radio professional, auro airco,...) Eigenlijk alles behalve I-drive en navigatie. Dit stond enkel op de showwagen (zag er prachtig uit). Deze was full, maar kost ook zo'n 40.000 euro. Ik heb de wagen nu goed kunnen bekijken en hij ziet er wel lekker uit. Zeer modern, ,net als het intereur. Moet wel zeggen dat de Xenon lampen een serieus verschil maken. Zels mijn vriendin was er weg van en zij is verre van een BWM-fan. Het interieur zag er naar mijn menig goed uit en zeker niet goedkoop zoals bij bv van de X3 (stond er eentje met een airo-pack ) zegt. Ik heb me ook even vanachter gezet (1.87m) en moet zeggen dat dit geen probleem was (voor nog grotere mensen misschien wel). T'is wel geen ruimte wonder, kan ook moeilijk met de RWD.
                      Toen ik terug in mijn wagen stapte (320td) voelde allets een beetje stroever aan (sturen, schakelen). Kortom, denk dat er geen wagens in dit segment zijn die dit rijplezier geven. Dat is een feit waar je niet buiten kan. Of je een nu mooi vindt is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar goed dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben of we zouden allemaal vechten om hetzelfde lief.
                      en dan heb ge den diesel nog niet getest..imho, was de diesel VEEL beter dan de benzine..trekt gewoon veel beter op,
                      benzine waarmee ik gereden heb was die met de sportkit..vond ik persoonlijk iets te hard liggen..maarja, tis dan ook een sportophanging,
                      diesel was een basic..vrij goed uitgerust, op navigatie na dan..

ik had eerst gedacht dat mijnen volgende auto nen volvo S40 ging worden, maar nu begin ik toch te twijfelen

Comment

• Ik zou toch voor de S40 gaan.

Comment

• Voila, het zit er weer op.
                          Heb ook met de 120i gereden, omdat het voor de diesel te lang wachten was.
                          Voor mij was het zéker snel genoeg. Om de dieseltjes te volgen moest ik wel wat doortrekken. Je had er niet het gevoel in dat je "weggekatapulteerd" werdt, maar 'ie reed toch zeeer vlotjes (wat ik vooral merkte als ik achteraf terug in de mijne stapte ). Het hangt er natuurlijk ook van af waar je mee vergelijkt hé en wat je gewoon bent.
                          Die waar ik mee reed was die blauwe, wss de enigste die geen sportzetels had, geen I-drive, ... maar wel xenons en een geweldige geluidsinstalatie.
                          Wat de standaard zetels dan betreft. Ik heb nen helen tijd vrij slecht gezeten omdat ik dacht dat de hoogteverstelling met zo'n pompje was. Je trekt het hendeltje naar boven om de zetel hoger te zetten en omgekeerd, maar nougabollen zenne. We waren pas vertrokken en 'k wou mijne zetel nog wat hoger zetten, trek aan het hendeltje en *boenk* naar beneden, en ik moest volgen dus nen helen tijd niet echt in de juiste rijhouding gezeten. Ook had 'k liever dat ze wat meer steun aan de onderrug gaven.
                          Als je het domein uitreed, dan ging je op de grote baan naar links en een beetje verder had je een lange bocht. In het terugkomen hebben we die wat sneller genomen (exacte snelheid weet 'k niet, moest zien waar dat 'k reed) en daar voelde hij toch wat onzeker aan. Mijn broer die naast me zat voelde het ook.
                          Ondanks dit mogen ze mij zéker eentje cadeau doen.

Comment

• En niemand die eens een kiekje heeft genomen

Comment

• Jaja, maar moet ze nog uploaden.

Comment

• waiting for the kiekjes...

Comment

• kwil ze ook wel eens zien, de kiekjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
                                    En niemand die eens een kiekje heeft genomen
                                    Ik heb er ook een paar.

Ik ben begonnen met de 120d met manuele versnellingsbak. Los van het feit dat de wagen nog niet volledig los was (nog niet z'n volle vermogen), reed 'ie erg goed. Resoluut een rennertje, die 120d.

's Avonds met de verantwoordelijke, na diner in KNokke Out, nog 'es een uitgebreidere rit gedaan met de 120i met manuele versnellingsbak. Ik vond 'm érg lekker. Vermeldenswaardig is de uiterst lekkere sound die de 4-pitter heeft meegekregen : één van de, zoniet dé mooiste sound die ik uit een niet-sportwagen 4-cilindermotor hoorde komen. 't Viel vooral op tijdens de rit met de 120d, achter twee 120i aan. Yummie.

Deze voormiddag nog een ritje 120d automatic gedaan. Was naar mijn mening even snel als die met de manuele versnellingsbak. Ik vermoed dat de wagen met automatic dan ook bijna volledig los was, en de manuele niet.

Algemeen : de '1 is beduidend mooier in 't echt dan op foto. Al sloeg er bij mij nog altijd geen vonk over. Maar nu 'k 'm goed heb kunnen bekijken : dit wordt weldegelijk een succes. Een basis 116i ziet er niet miezeriger uit dan een basis-Golf (kan ook moeilijk anders), en de goed uitgeruste 2-liters (allez, de 120i en 120d ... of ook de andere twee mits opties "bumpers volledig in koetswerkkleur" en "lichtmetalen velgen 17") met leder en nog wat stuffies heeft véél meer standing en flair dan een gelijkaardig uitgeruste Golf of Astra. Een Audi A3 daarentegen ... ik vermoed dat de 1-reeks 't toch moeilijk zal krijgen om de 13 inzake verkoop voorbij te steken.

Ik ben vooral benieuwd naar de 3-deurs versie. De huidige 1-reeks heeft echt een lang passagierscompartiment, waardoor 'ie héél erg hard op de A3 Sportsback gelijkt qua concept. Toeval ?

De énige échte reden waarom ik ging : ik wou Sparkling Graphite metallic in 't echt zien. Gezien, en goedgekeurd. De 320Cd Exclusive Edition heeft weer een troef erbij.
                                    Die kleur zal naar mijn mening ook met uitstek de "boom"-kleur worden in de 1-reeks. Niet toevallig dat er zoveel eentjes stonden in die lak ? Zilver is en blijft ook mooi, en ook dat licht zilverblauw (geen zin om kleurnaam op te noemen) vind ik mooi. Het échte metallic-blauw is niet mooi, imho : te licht van tint, in de zon gaat 'ie op een felblauw plastieken strandbal lijken.

Afwerking : puik. Al moet het gezegd ('t werd al vermeld) : bijna alle wagens waren héél erg rijkelijk uitgerust, en dat beïnvloedt het oordeel natuurlijk.

Rijgedrag : yummie. Op de vaste route kon je 't eigenlijk niet echt goed uittesten, maar gisteravond met Hans en m'n pa nog een échte testrit gaan doen, en toen lag het tempo ietsje hoger. Héél erg snedige voortrein, bijna perfect neutraal rijgedrag, lekkere bak.

Interieur is écht schitterend qua design en ergonomie. Qua binnenruimte echter ... vooraan meer dan voldoende voor z'n klasse (al geeft een 307 en ook een Golf een groter ruimtegevoel), maar achteraan is 't nipt. Allez, toch qua instappen. Ik heb géén reuzenvoeten, maar ik moest m'n tweede voet (als je al zit) bijna 90° naar buiten draaien om die tussen de B-zuil en de wielkas (allez, you know) door te krijgen. Niet gemakkelijk. Ook het ruimtegevoel achterin is niet al te denderend.
                                    Qua algemeen gevoel sluit 'ie héél erg nauw bij de A3 aan. Kleine ruitjes, hoge gordellijn, sportieve en jonge afwerking en look, ...

Koffer is redelijk qua afmetingen. Het openen via het kantelend BMW-schild gaat goed en wijst zich als uiterst doeltreffend uit.

En een conclusie die ik wederom maakte : al heeft een diesel nog zóveel koppel ... qua rijplezier en homogeniteit ligt zelfs de beste 2-liter diesel die op dit moment verkrijgbaar is, mijlenver achter een goeie 2-liter 4-cilinder benzine. Zo'n diesel laat zich niet rijden onder de 1.200 tpml, is regelrecht tam onder de 1.700 tpm, heeft nog altijd last van 'n turbogat (hoe klein ook ... maar van directe respons geen sprake, wat enorm stoort bij sportief weggedrag op bochtige wegen), barst plots los vanaf 2.000 tpm, trekt als een trein tot 3.900 tpm, begint daarna al af te zwakken, en vanaf 4.200 tpm (toerental van maximaal vermogen, dacht ik) laat 'ie héél snel z'n pootjes hangen.
                                    En de benzine (en zéker die sixpack uit m'n compact) ? Makkelijk en zonder schokken te rijden tussen 800 en 1.200 tpm, gewoonweg vollédig op z'n gemak vanaf 1.200 tpm, en daarna één lineaire ruk tot aan 6.000 tpm. Héérlijk. En dan nog die sound...

Klinkt raar, maar 'k was blij dat 'k achteraf terug in m'n compact zat.

Al bij al : héél erg positief, los van de looks (wat puur persoonlijk is). Heeft verdorie héél wat troeven, en er zal zwaar rekening moeten mee gehouden worden ... 't is een te duchten concurrent in die klasse. No offence, maar de Golf haalt het op geen enkel vlak : nauwelijks finesse, halve monovolume, geen flair, weinig tot niet geraffineerd, ... De énige échte concurrent voor de 1-reeks is de Audi A3, en 't zou wel 'es spannend kunnen worden.

Comment

• Mooi verslag gTa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
                                        Mooi verslag gTa.
                                        Oei, dat was snelsnel getypt, geen zorg aan structuur, taal en woordkeuze besteed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Oorspronkelijk geplaatst door verhulstjaaah
                                          Mooi verslag gTa.
                                          Oei, dat was snelsnel getypt, geen zorg aan structuur, taal en woordkeuze besteed.
                                          Ik bedoelde eigenlijk niet tekstueel. Ik kon me gewoon goed in de plaats van de schrijver stellen. Op structruur, stijl en dergelijke heb ik niet gelet hoor, we zijn niet op school .

Comment

Working...
                                          X