Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Naar het schijnt komt er nog een 130i van 250 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
      Going fout:

Sorry hoor, maar dit is grondig mis...

Die scheelkijkers zijn slecht getekend en overgeproportioneerd... het hele front is in de soep gedraaid eigenlijk...
      Iderdaad ik vind het ook, ik vind eigenlijk de hele wagen niet echt mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
        Naar het schijnt komt er nog een 130i van 250 pk
        Komt die niet te dicht bij de M1/M2..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        cc

Comment

• Lelijke sneut, heerlijke snuit zeker

Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Je weet niet wat je ervan moet denken... één oplossing: in real life zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
              Idd, er komt een 3.0 l 6 cilinder in de 1 serie met maar liefst 258 pk!

Met deze motorisatie lijkt een M1 wel uitgesloten te zijn volgens mij, knalprestaties zijn verzekerd

bron: www.autowereld.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                Idd, er komt een 3.0 l 6 cilinder in de 1 serie met maar liefst 258 pk!

Met deze motorisatie lijkt een M1 wel uitgesloten te zijn volgens mij, knalprestaties zijn verzekerd

bron: www.autowereld.com
                Dat is wel een speculatie van autowereld zelf, op dat vlak liet BMW zelf nog niks los.

De speculatie is vrij makkelijk zelf te maken.
                1. BMW ontkent niet dat er 6-cilinder-motoren komen in de 1-reeks.
                2. Geruchten over een érg potente 1-reeks die tests draait op verschillende circuits, doen al een goeie maand de ronde.
                3. BMW laat sinds vandaag het persbericht op de wereld los van de 6-reeks met 3.0i Valvetronic, en die heeft (zoals je correct vermeldt) 190 kW oft 258 DIN-pk.
                4. ... 130i met 258 pk.

Maar of er een 130i komt met 258 pk is niét zeker. Er komt vrijwel zeker een dikke sicpack in de 1-reeks, yep. Maar mijns inziens zal die versie hoogst waarschijnlijk de M-versie zijn, en dan zie ik BMW niét een motor daarin plaatsen, die in andere modellen als gewone, niet-M motor ligt. Ofwel kietelen ze de nieuwe 3.0i Valvetronic nog wat op, ofwel krijgt die "M1" een andere motor.
                Die 1-reeks M zal immers de nieuwe (R)S3, de Golf V R32/R34/R36, de Alfa 147 GTA e.a. als concurrent hebben ... en van die eerste concurrent wordt nu al gezegd dat 'ie meer dan 300 pk zou hebben. Ik verwacht dan ook een uiterst potent antwoord van BMW.

Ofwel komt de 130i VT er als gewoon model, en zet BMW daar nog een M-model naast met b.v. de motor uit de huige M3 : dikke 340 pk, hoogtoerige 6-cilinder, ... De nieuwe M3/M4 krijgt immers toch een hoogtoerige V8 van meer dan 400 pk, dus die "M1/M2" zou niet echt een concurrent worden voor modellen van hetzelfde merk.

Afwachten, dus. Maar vooralsnog is een 130i met de nieuwe Valvetronic 3.0i puur giswerk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Maar of er een 130i komt met 258 pk is niét zeker. Er komt vrijwel zeker een dikke sicpack in de 1-reeks, yep. Maar mijns inziens zal die versie hoogst waarschijnlijk de M-versie zijn, en dan zie ik BMW niét een motor daarin plaatsen, die in andere modellen als gewone, niet-M motor ligt. Ofwel kietelen ze de nieuwe 3.0i Valvetronic nog wat op, ofwel krijgt die "M1" een andere motor.
                  Die 1-reeks M zal immers de nieuwe (R)S3, de Golf V R32/R34/R36, de Alfa 147 GTA e.a. als concurrent hebben ... en van die eerste concurrent wordt nu al gezegd dat 'ie meer dan 300 pk zou hebben. Ik verwacht dan ook een uiterst potent antwoord van BMW.
                  De 130i zal moeten concurreren met de Audi A3 3.2 quattro. Die heeft 250pk en 320 Nm dus dat is een goede richtwaarde. Die 3.0i uit de 6 reeks komt zeker in de buurt met zijn 258 pk en 300 Nm.

De M1 zal moeten afrekenen met de Audi S3 die waarschijnlijk een 2.0 FSI Turbo van 280 pk krijgt. Dus met die meer dan 300 pk veegt hij waarschijnlijk de S3 van de kaart. Komt er dan misschien toch nog een RS3 met VR6 biturbo en 350 paarden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gwyllion
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    De 130i zal moeten concurreren met de Audi A3 3.2 quattro. Die heeft 250pk en 320 Nm dus dat is een goede richtwaarde. Die 3.0i uit de 6 reeks komt zeker in de buurt met zijn 258 pk en 300 Nm.

De M1 zal moeten afrekenen met de Audi S3 die waarschijnlijk een 2.0 FSI Turbo van 280 pk krijgt. Dus met die meer dan 300 pk veegt hij waarschijnlijk de S3 van de kaart. Komt er dan misschien toch nog een RS3 met VR6 biturbo en 350 paarden.
                    Ik vraag me af of BMW in dat (weinig verkopende) segment van de ultrakrachtige medium hatchbacks, twéé modellen zal brengen. Ik vermoed dat ze met een potente 3.0i in de 1-reeks, b.v. onder het M-badge, alle concurrenten inééns zouden kunnen aanpakken. Met een motor van 280-290 pk desintegreer je de GTA's en de Golfjes en de Audi's met 3.2 VR6 en 2.0T, en kan je zelfs een RS3 met biturbo VR6 stevig aanpakken.

Nu, 't blijft afwachten.

Comment

• http://img78.photobucket.com/albums/...h/DSC00704.jpg[img][/img]
                      toch een lekkere wagen, ik vind hem elke dag mooier worden

Comment

• Waar is de edit-knop, die is weg bij mij????

Comment

• Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele
                            Het Sportpack, niet zo geslaagd imho.

Comment

Waar is de edit-knop, die is weg bij mij????
                              kijk eens op de grond

Comment

• BMW 1 is echt prachtig... Hij stond dit weekend in avant-première in Nieuwpoort (BMW Sealing Cup 2004). In het echt is hij veel mooier dan op foto.

Last edited by GregV; 01/09/2007, 11:39.

Comment

• en dit is de M-kit

heel mooi, vooral de acherkant en de voorkant, maar het blijft wel een hangbuikzwijn

Comment

• Ik begin hem steeds mooier en mooier te vinden, al kan de M-kit mij op het eerste zicht nog niet helemaal bekoren

Comment

Lelijke M Kit, vind ik.

Comment

• Weet iemand de precieze release-datum? :

Comment

• 10 september bij de dealer eind september - begin oktober officiele voorstelling op het salon van parijs 2004.

Comment

Working...
                                          X