Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
BMW laat sinds vandaag het persbericht op de wereld los van de 6-reeks met 3.0i Valvetronic, en die heeft (zoals je correct vermeldt) 190 kW oft 258 DIN-pk.
Ofwel komt de 130i VT er als gewoon model, en zet BMW daar nog een M-model naast met b.v. de motor uit de huige M3 : dikke 340 pk, hoogtoerige 6-cilinder, ... De nieuwe M3/M4 krijgt immers toch een hoogtoerige V8 van meer dan 400 pk, dus die "M1/M2" zou niet echt een concurrent worden voor modellen van hetzelfde merk.
Afwachten, dus. Maar vooralsnog is een 130i met de nieuwe Valvetronic 3.0i puur giswerk.
De 130i zal moeten concurreren met de Audi A3 3.2 quattro. Die heeft 250pk en 320 Nm dus dat is een goede richtwaarde. Die 3.0i uit de 6 reeks komt zeker in de buurt met zijn 258 pk en 300 Nm.
De M1 zal moeten afrekenen met de Audi S3 die waarschijnlijk een 2.0 FSI Turbo van 280 pk krijgt. Dus met die meer dan 300 pk veegt hij waarschijnlijk de S3 van de kaart. Komt er dan misschien toch nog een RS3 met VR6 biturbo en 350 paarden.
De 130i zal moeten concurreren met de Audi A3 3.2 quattro. Die heeft 250pk en 320 Nm dus dat is een goede richtwaarde. Die 3.0i uit de 6 reeks komt zeker in de buurt met zijn 258 pk en 300 Nm.
De M1 zal moeten afrekenen met de Audi S3 die waarschijnlijk een 2.0 FSI Turbo van 280 pk krijgt. Dus met die meer dan 300 pk veegt hij waarschijnlijk de S3 van de kaart. Komt er dan misschien toch nog een RS3 met VR6 biturbo en 350 paarden.
Comment