Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand die met een A-klasse rijdt, gaat niet uitgenodigd worden voor de SL(R). Andersom ook niet.
eu, bij mercedes wordt iedere klant uitgenodigd bij iedere presentatie. zo krijgen wij met een A als enige mercedes, ook uitnodigingen voor de voorstelling van de E, CLK, SLK ...
bij bmw is dat niet het geval. toen we onze 3 hadden, kregen we enkel uitnodiging voor de opendeurdagen en niet voor bv voorstelling 5
BMW presenteert met de 1-serie een geheel nieuw model. De auto is compleet nieuw ontwikkeld. In septemeber verschijnen de eerste 1-series bij ons op de weg. De prijslijst begint bij € 24.950.
Onze kennismaking met de 1-serie vindt plaats in een 120i en een 120d. De toevoeging 20 achter de 1 doet een zescilinder vermoeden. Maar de 1.995 cc metende benzinekrachtbron telt vier cilinders. Hij wekt maximaal 150 paardenkrachten op. De 2,0-liter viercilinder heeft een nogal brommerig karakter. Voor een auto die met trots de blauwwitte propeller op de neus en kont draagt, maakt de 120i net even te veel motorgeluid. Ook de 120d is minder stil dan we zouden wensen. Bij optrekken en tussenacceleraties doet de diesel behoorlijk van zich horen in het interieur.
Krachtig, dat is de diesel ’ie meer dan genoeg, de 2,0-liter common rail zelfontbrander. Z’n 163 pk’s weten hij goed raad met de 1-serie. Hij gaat er als een haas vandoor en de fabriekstop van 220 km/h haalt ’ie zonder drama. Denk de mechanische geluiden van onder de motorkap weg, en je hebt een heel fijne motor aan de 2,0-liter diesel; de fijnste zelfs die momenteel leverbaar is in de 1-serie. Het is dan ook de krachtigste motor die vooralsnog leverbaar is voor het model.
Iedere bestuurder kan een ideale zitpositie voor zichzelf creëren. Het stuur is in twee richtingen te verstellen over een behoorlijke afstand. In ergonomisch opzicht valt er niets op af te dingen. Alles zit daar waar je het verwacht en je handen vinden bijna als vanzelf de gezochte bedieningsorganen. Wie dat wenst, kan BMW’s i-Drive geïnstalleerd krijgen, met de inmiddels bekende, grote zilveren, draai-, schuif-, en drukknop op de middenconsole. Een opmerkelijk feature is de start/stop-knop van de motor; het geeft de 1 een extra vleugje sportiviteit.
De BMW 1-serie presenteert zich zowel innerlijk als uiterlijk als een heuse BMW, iets waar z’n voorganger met afgehakte kont en verouderde achterasconstructie niet in staat was. Alleen op motorisch vlak kan de 1 de hooggespannen verwachtingen net niet waarmaken. Wij dromen vast van een zescilinder 1-serie!
Tja, dat weet je op voorhand dat dit geen ruimte wonder is. Kleine wagen, achterwielaandrijving....
Nog even ter informatie: het onderschrift bij de foto is: "Enges Verhältnis: Der Redakteur (1,93 Meter) hat im Fond nicht wirklich was zu lachen."
Als de bestuurderszetel op zijn lengte is afgesteld is het logisch dat hij achteraan geen zee van ruimte heeft.
Volgens mij staat die bestuurderszetel niet echt ver naar achteraan als je naar de deur kijkt , trouwens er zijn wel meer mensen van rond de meter negentig
Comment