Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het wel goed dat BMW de afwerking van de 1 bijgeschaafd heeft want de onze vind ik voor de prijs eigenlijk ondermaats afgewerkt, ook qua bepaalde gebuikte materialen...
Ik vind het wel goed dat BMW de afwerking van de 1 bijgeschaafd heeft want de onze vind ik voor de prijs eigenlijk ondermaats afgewerkt, ook qua bepaalde gebuikte materialen...
Ik had hetzelfde gevoel bij de X3 en in mindere mate de Z4
De nieuwe X5 daarentegen is bijzonder knap afgewerkt!
Heb je al eens in een VW Golf gezeten?
Als dat zo is dan snap ik deze uitspraak niet. De afwerkingskwaliteit is van zeer hoge kwaliteit. Persoonlijk vond ik onze 118d beter afgewerkt dan onze 530d. Ik heb nooit een piepje of kraakje weten te bespeuren ondanks de stugge ophanging...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Het dashboard van de X3 heb ik nooit mooi gevonden. Ook de gebruikte materialen vind ik niet zo mooi. Dat neemt wel niet weg dat het allemaal stevig in mekaar zit.
Ik heb toch liever een minder mooi dashboard dat niet piept, rammelt of kraakt, dan een mooi dashboard dat...
Het interieur van de Z4 vind ik schitterend...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
het dashboard van de X3 heb ik nooit mooi gevonden. Ook de gebruikte materiamen vind ik niet zo mooi. Dat neemt wel niet weg dat het allemaal stevig in mekaar zit.
Ik heb toch liever een minder mooi dashboard dat niet peipt, rammelt of kraakt, dan een mooi dashboard dat...
Het interieur van de Z4 vind ik schitterend...
Ik zat bijzonder graag in dat van de Z4. Lekker lage zitpositie, hoge middentunnel en een knap vormgegeven dashboard. Alles zal wel deftig ineengestoken zijn maar sommige materialen
Z4 Zelfde als bij de 1, vrij goeie afwerking, maar de materialen zijn minder . Bijvoorbeeld de klep van het handschoenkastje zit wat los en dan zijn er nog wel een aantal dingen te bemerken.
't Is typisch voor BMW (en voor hen niet alleen), maar: je hebt de mogelijkheid om die hardplastic deurpanelen in de Z4 te laten overtrekken met leder. Het leder New England is uitgebreider dan het gewone leder, en dan wordt de deur dus in leder overtrokken. Kost wel wat, ja, maar als je dan toch wil investeren in zo'n auto en dat is 't enige dat je stoort, dan is die meerprijs (die niet eens exorbitant is) zeer graag gegeven.
't Is jammer dat ook de premiummerken (met Audi, BMW en Mercedes op kop) gaan besparen op materialen, maar 't is nu eenmaal zo. De plastics van het dashboard b.v. zijn niet meer van de kwaliteit van dat van de E39 '5 en E38 '7 (in mijn opinie de meest kwalitatieve kunststoffen voor dashboard e.d. die 'k ooit heb gevoeld, jammer genoeg ook zo duur dat men ervan afgestapt is).
Tja, jij bent Audi gewoon hé... Audi is nu éénmaal beter afgewerkt dan een vergelijkbare BMW.
En ook Audi is niet vrij van fouten. Het handschoenkastje van de A3 b.v., is van typische VAG-kwaliteit, en voelt meer als 'n plasticklep aan dan b.v. bij de FL '1.
Feit is dat de plastics bij Audi aangenamer aanvoelen dan die bij sommige recente BMW's (met name de E90ev, de E60ev, de E85, de pre-facelift E87 en de E63ev).
inderdaad jammer van BMW: op de nieuwe 1 reeks zijn het dashboard en de deurpanelen in veel kwalitatiever kunststof gemaakt, maar daar steken ze dan een opbergvak in van goedkoop plastic (opbergvak i.p.v. navigatiesysteem) en de sierlijstjes in aluminium-look zijn gemaakt van erg krasgevoelige plastic!
Comment