Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeer zeker. De meeste hatchbacks vind ik knapper als 3-deurs, inderdaad.
BMW '1
vorige Audi A3
huidige Audi A3 (vs. Sportback)
Alfa 147
Golf IV
Golf III
vorige Astra
...
De Golf V soms 3-deurs, soms 5-deurs. Da's de enige waarbij ik, puur voor de looks, bij sommige modellen toch een 5-deurs zou nemen.
Logisch ook, hè. Net zoals een coupé worden de 3-deurs van hatchbacks vaak wat knapper gestyled. Mooiste voorbeeld is de BMW '1, vind ik : frameloze ruiten, chroom rond de ramen, evenwichtiger zijbeeld, ...
De achterlichten van de Sportback zijn inderdaad knapper. Maar de lijn van de 3-deurs is mooier, vind ik. De Sportback is teveel een "halve stationwagen", met z'n extra ruitje achter de achterdeuren.
Heeft er ondertussen al iemand proefgereden met de 1 facelift? Ik zou wel eens willen weten of dat start/stop systeem goed marcheert
Ik heb m'n testrit van maandag afgezegd omdat ik zaterdag al bij een andere dealer had besteld (zonder testrit weliswaar)
Yup, vooral de 118d is er enorm sterk op vooruit gegaan. De motor is veel stiller, véél vinniger (136pk versie) en de sturing veel lichter. Kvind hem persoonlijk op rijgebied speelser geworden en wat de afwerking betreft, volwassener geworden.
De 120d heb ik nog maar enkel met automaat gereden en daar vond ik de dynamische veranderingen minder opvallend.
Dan heb ik ook nog eens met de 116i gereden, maar daar is enkel de ook de zachtere sturing opvallend. Motorisch is dit nog de oude 1,6 liter, de nieuwe komt er pas in september.
De start/stop is wel wennen. Koppeling los, versnellingsbak in neutraal en de motor op temperatuur? Dan valt hij gewoon stil. Gewoon ff koppeling indrukken en ogenblikkelijk start hij terug.
Nee, kvind de 1-reeks er echt volwassener op geworden.
Toen ik uit de winkel kwam vanmiddag en aan mijn auto kwam stond er naast mij een zilvere A3 Sportback S-Line met open-sky en 18" RS4 velgen zoals STA911 er heeft. Ik stond daar naar te staren en toen hoorde ik mijn vriendin "Sven stopt met geilen op dien A3 en stapt in" zeggen.
Man dat was een lekkere kar, zeker met dat zwart open-sky dak op dat zilver. Nooit gedacht eigenlijk dat ie zo knap zou zijn in het zilver maar ik had hem ook nog nooit zo gezien. Zo zou ik hem kiezen boven alle andere in zijn klasse.
De BMW '1 heeft aan de schitterende Audi A3 (terécht) een hele kluif. De BMW '1 heeft, zoals wel meer BMW's, meer 'n love-it-or-hate-it design. Ik denk dat er véél meer mensen zijn die (puur op 't design en los van merkvoorkeur) de BMW '1 lelijk vinden, dan dat er zijn die de A3 lelijk vinden.
Kon je, zoals in lang vervlogen tijden, een onderstel kopen bij 'n constructeur, en daarna 'n koetswerk erop laten zetten naar keuze, dan kwam mijn onderstellen en motoren steevast van bij BMW, maar dan zou er waarschijnlijk wél een Audi-koetswerk op hebben gestaan.
Kon je, zoals in lang vervlogen tijden, een onderstel kopen bij 'n constructeur, en daarna 'n koetswerk erop laten zetten naar keuze, dan kwam mijn onderstellen en motoren steevast van bij BMW, maar dan zou er waarschijnlijk wél een Audi-koetswerk op hebben gestaan.
BMW-onderstel en versnellingsbak, Toyota-motor en een Alfa-koetswerk.
Dus, beste gTa, we kunnen afleiden dat je eigenlijk die '1 gewoon voor zijn rijplezier en voor het BMW logo gekocht hebt ?
Rijplezier? Ja.
BMW logo? Deels, BMW ligt me (voornamelijk door z'n aandrijfconcept, z'n motoren en z'n rijplezier) erg. Had de BMW een FWD geweest, 'k zou 'm zeer zeker niet hebben gekocht.
Direct linken naar een treffer op de Gebrauchtwagenbörse gaat niet, Spiediksied, maar de foto's (rechter klik, eigenschappen, URL kopiëren) hotlinken gaat wel. Dus : opnieuw opsnorren, jij, en de foto's hier plaatsen.
Heeft er ondertussen al iemand proefgereden met de 1 facelift? Ik zou wel eens willen weten of dat start/stop systeem goed marcheert
Ik heb m'n testrit van maandag afgezegd omdat ik zaterdag al bij een andere dealer had besteld (zonder testrit weliswaar)
Ik heb met de 120d gereden en dat is echt een droom van een wagen.
Goede baanligging, zalig motortje, krachtig en vinnig bakske én een mooie look en knap interieur.
Zoals Benz eerder zei, aan die start/stop knop moet je even wennen.
Maar dat word je redelijk snel gewoon, hoor.
Comment