Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je gelooft het beter wel.
Vroeger schreef autoweek ook al:
12/18/2006
BMW Group and PSA Peugeot Citroën have signed a letter of intent to assess a new extension of their cooperation on petrol engines
BMW Group and PSA Peugeot Citroën have agreed to extend their successful cooperation in the field of petrol four-cylinder engines. They will jointly conduct a feasibility study concerning a new family of engines with advanced technology features aimed at delivering excellent power and torque characteristics combined with reduced fuel consumption and CO2-emissions.
If the study confirms the expected technological, industrial and financial benefits the two companies intend to enter into a joint development project.
PSA Peugeot Citroën and BMW Group have already a cooperation agreement concerning the development and production of a family of 1.6 - litre turbocharged petrol engines, encompassing two technologies: fully variable valve drive and direct injection, with power ranking from 55 kW (75 hp) to 128 kW (175 hp). The engines sport the newly launched MINI as well as Peugeot and Citroën vehicles.
Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.beBekijk Berichten
* Met een goede airco (en dat heeft hij), heb je niets aan een schuifdak. Bovendien komt er altijd wat geluid door ...
Ik kan daar niet mee akkoord gaan.
Een uitgebreide test in AMS, enkele jaren geleden, heeft trouwens uitgewezen dat elk van de twee features duidelijk z'n positieve invloed heeft op de frisheid van de bestuurder, en dat de combinatie van de twee ook een duidelijk beter effect hebben op de aandacht van de bestuurder.
De (automatische) klimaatregeling regelt de temperatuur, maar droogt de lucht. Het schuifdak (op klapstand, uiteraard) brengt een serieuze plus aan frisse (zuurstofrijke) lucht in 't interieur, wat de werking en effecten van klimaatregeling aangenamer maakt.
Bovendien vind ik 't zeer aangenaam. In de zomer zet je 't dakje open, en je hebt meteen een gans andere sfeer in de auto. Als 't dak niet openstaat trek je toch duidelijk meer licht binnen, wat 't aangenamer maakt. Wil je geen extra licht, dan doe je de schuifbare hemel dicht. Wil je frisse lucht, of ... als je roker bent, zoals ik ... als je je sigarettenrook op de meest comfortabele manier wil laten wegtrekken, dan zet je 't dak gewoon op klapstand.
Toegegeven : 't is duur. En als je 'n niet roker bent (in je auto) en je budget is niet ongelimiteerd (wat de grootste groep mensen is op dees aardbol, denk ik), dan heb je aan zo'n schuifdak niet meteen een serieuze meerwaarde.
De automaat heb ik met opzet niet genomen, deels om wille van de prijs (kost toch mooi 2.050 EUR), deels omdat ik de pittige 2.0d liever handgeschakeld rijd dan manueel. Was 't een sixpack geweest, 't had andersom geweest. Denk ik.
Verder heb ik nog 'n pak zaken niet genomen, zoals Active Steering (1.300 EUR voor een weliswaar cool en geestig feature, maar dat vrij snel stuk gaat en best wat kost in herstelling, no thanks), elektrische zetels, verduisterde beglazing, skizak, navigatiesysteem, stembediening, en nog wat kleine zaken.
Nooit gedacht dat je nog met een 1 reeks zou gaan rijden !
Ik ook niet, een '3 maakte 't meeste kans, tot ik de E91 zag (en 'ie beviel, en bevalt, me niet volledig). Bovendien heb ik goed op m'n budget gepast (ik geef in totaal niet zo heel veel meer uit dan 32.000 EUR... ), want er zijn nog andere zaken die centen vergen.
Anyway : thx! Ik ben uitermate tevreden. Vooral z'n exclusieve(re) looks, door de speciale tint en z'n vrij zeldzame velgen, gecombineerd met de Chrome Line langs buiten en binnenin het licht gekleurde leder (met dat antraciet hout, mmmm) hebben me voor de kleine doen kiezen. 'k Vind 't een klein beetje een Individualletje, and i'm a sucker for Individual.
gTa, heb je trouwens een voorbeeldfoto van het Lemon interieur met het antracietgrijze populierenhout ?
Nope.
't Enige wat ik heb zijn de foto's die hier al stonden. Dus dat lemon interieur met alu inleg, en dat beige interieur met antraciet houten inleg.
Ach, ik wou koste wat het kost een licht gekleurd leder in combinatie met dat carbonzwart. 't Liefst van al had ik het gewoon beige leder met beige interieur (ipv. lemon leder met zwart interieur), maar het beige/beige interieur is niet beschikbaar op de Limited Sport Edition.
1. Neen, xenon + buitenspiegelpack + rondom PDC vind ik nu eenmaal een must, en je gaat sowieso weer kunnen werken met je (vertrouwde) GPS, waar je toch altijd met lof over praatte ..
2. Met die elektrische lendensteun kan je je stoel nog wat beter instellen naar je maat, dus het hangt ervan af of jij dat nodig vindt ofniet, ik zou die vrij goedkope optie er toch nog bijnemen ja !
3. LEMON !
4. Chippen maakt hem altijd sneller dus JA !
1. Neen, xenon + buitenspiegelpack + rondom PDC vind ik nu eenmaal een must, en je gaat sowieso weer kunnen werken met je (vertrouwde) GPS, waar je toch altijd met lof over praatte...
Xenon zou ik zowiezo nemen, die optie neem ik dan apart.
't Gaat dus nog om die comforttoegang en de Adaptive Light (bestanddelen van 't Innovation Pack in Duitsland), de automatisch dimmende buitenspiegels, het buitenspiegelpack, en de PDC vooraan (PDC achteraan zit standaard in de Comfort Pack die ik zowiezo neem).
Door die dingen weg te laten en xenon erbij te nemen, betaal ik 1.180 EUR minder.
...
Hmmm. 'k Ga dat inderdaad weglaten, denk ik. Spaar ik nog 'es bijna 40.000 BF uit.
Dat laatste (op de foto met 't oranje/zwart stof/lederen interieur, al is 't niet goed te zien), heeft twee "facetten" : bijvoorbeeld de lijst op het dashboard, daarvan is de onderrand matglanzend gepolierd, en het grootste deel bovenaan mat geslepen. Idem met de deurgrepen e.d.
Zeer knap (goed te zien op de catalogus zelf, live).
Dat, in combinatie met terra leder ... moet toch ook knap zijn.
Comment