Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Autointernationaal schrijft :
    Geloof ik niets van! NO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
      Geloof ik niets van! NO
      Je gelooft het beter wel.
      Vroeger schreef autoweek ook al:

12/18/2006

BMW Group and PSA Peugeot Citroën have signed a letter of intent to assess a new extension of their cooperation on petrol engines

BMW Group and PSA Peugeot Citroën have agreed to extend their successful cooperation in the field of petrol four-cylinder engines. They will jointly conduct a feasibility study concerning a new family of engines with advanced technology features aimed at delivering excellent power and torque characteristics combined with reduced fuel consumption and CO2-emissions.

If the study confirms the expected technological, industrial and financial benefits the two companies intend to enter into a joint development project.

PSA Peugeot Citroën and BMW Group have already a cooperation agreement concerning the development and production of a family of 1.6 - litre turbocharged petrol engines, encompassing two technologies: fully variable valve drive and direct injection, with power ranking from 55 kW (75 hp) to 128 kW (175 hp). The engines sport the newly launched MINI as well as Peugeot and Citroën vehicles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
        er bestaat wel een soort verf voor uw lampen geel te spuiten
        ja de beglazing zeker...maar dat kleurt af en is alleen op een bmw passend
        en zitten we terug op topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ja de beglazing zeker...maar dat kleurt af en is alleen op een bmw passend
          en zitten we terug op topic
          nee voor de beglazing van de lamp zelf te spuiten.Is ook hittebestendig

Comment

• Olé olé, in september/oktober voor mij een LSE !

Morgen wordt 'ie besteld. In Duitsland (Halbjahreswagen).
            • 120d 3-deurs (177 pk, 350 Nm)
            • Limited Sport Edition
            • carbonzwart metallic
            • leder Boston lemon
            • M lichtmetalen velgen Styling 216M 18" (banden 205/225)
            • chrome-line exterieur
            • M sportpakket
            • M sportophanging
            • M aerodynamisch koetswerkpakket
            • zwarte interieurhemel
            • M sportstuur
            • sportzetels
            • M deurdorpellijsten
            • M voetsteun
            • mistlichten vooraan
            • armsteun vooraan
            • opbergpakket
            • uitneembare tapijten
            • lichtpakket
            • regen- en lichtsensor
            • multifunctioneel stuurwiel
            • automatisch dimmende binnenspiegel
            • automatisch dimmende buitenspiegels
            • buitenspiegelpakket
            • PDC voor- en achteraan
            • snelheidsregelaar
            • xenon-koplampen
            • Adaptive Light bochtverlichting
            • comforttoegang
            • interieurlijsten antracietgrijs populierenhout
            • hoofdsteunen achteraan omklapbaar
            • verwarmde voorzetels
            • elektrisch glazen zonnedak
            • automatische klimaatregeling
            • diefstalalarm
            • rokers-uitvoering
            • radio Professional
            • CD-wisselaar
            • HiFi-luidsprekersysteem
            • Bluetooth-telefoon
            That's it, zo ongeveer.

Comment

• Amaai, proficiat !!

Nooit gedacht dat je nog met een 1 reeks zou gaan rijden !

Comment

• Full option zie ik,

buiten Navigatie Pro en hifi Pro, doch ?

Toch spijtig dat je niet de automatische versnellingsbak hebt genomen, maar dit is enkel zijn keuze offcourse !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten
                  * Met een goede airco (en dat heeft hij), heb je niets aan een schuifdak. Bovendien komt er altijd wat geluid door ...
                  Ik kan daar niet mee akkoord gaan.

Een uitgebreide test in AMS, enkele jaren geleden, heeft trouwens uitgewezen dat elk van de twee features duidelijk z'n positieve invloed heeft op de frisheid van de bestuurder, en dat de combinatie van de twee ook een duidelijk beter effect hebben op de aandacht van de bestuurder.

De (automatische) klimaatregeling regelt de temperatuur, maar droogt de lucht. Het schuifdak (op klapstand, uiteraard) brengt een serieuze plus aan frisse (zuurstofrijke) lucht in 't interieur, wat de werking en effecten van klimaatregeling aangenamer maakt.

Bovendien vind ik 't zeer aangenaam. In de zomer zet je 't dakje open, en je hebt meteen een gans andere sfeer in de auto. Als 't dak niet openstaat trek je toch duidelijk meer licht binnen, wat 't aangenamer maakt. Wil je geen extra licht, dan doe je de schuifbare hemel dicht. Wil je frisse lucht, of ... als je roker bent, zoals ik ... als je je sigarettenrook op de meest comfortabele manier wil laten wegtrekken, dan zet je 't dak gewoon op klapstand.

Toegegeven : 't is duur. En als je 'n niet roker bent (in je auto) en je budget is niet ongelimiteerd (wat de grootste groep mensen is op dees aardbol, denk ik), dan heb je aan zo'n schuifdak niet meteen een serieuze meerwaarde.

Comment

• Aangezien ik zelf roker ben support ik zo een schuifdak ook helemaal, met grote spijt heb ik het niet in mijn Jaguar !

Maar het is inderdaad een vrije dure optie, vooral bij Bmw !

+ het laat vrij veel licht in het interieur bijkomen wat ik toch altijd wel interessanter vind..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                      Full option zie ik,

buiten Navigatie Pro en hifi Pro, doch ?

Toch spijtig dat je niet de automatische versnellingsbak hebt genomen, maar dit is enkel zijn keuze offcourse !
                      Neen, 'ie is niet full option, hoor.

De HiFi Professional in de '1 heeft me, ten opzichte van het gewone HiFi-luidsprekersysteem, niet overtuigd. Ik heb vrijdagnamiddag een eentje van bij de dealer meegenomen naar een kennis van m'n ouders in Tielt, wiens echtgenote een BMW '1 met HiFi Professional rijdt. Ik heb dezelfde CD in beide auto's tegenover elkaar getest, zowel stilstaand als rijdend, en ik vind de extra investering van 550 EUR (in Duitsland, althans, en dan zonder m'n Halbjahreswagenkorting) 't niet waard. Voor dat geld steek ik liever een extra bass-kistje met versterker in de koffer, die 't systeem véél beter maakt dan een gewone HiFi Pro. Niet dat ik dat ga doen, ik houd gewoon die 550 EUR lekker bij me.

Had ik een ingebouwd navigatiesysteem genomen, 't zou de Business zijn geweest en niet de Professional. Met 't Business navigatiesysteem heb je nu ook al kaartweergave, niet meer enkel pictogrammen (en uiteraard de vocale begeleiding). Het scheelt een dikke 1.000 EUR, en dat vind ik zéér veel geld voor de 3D- of birdview-weergave.
                      Ik neem géén GPS, omdat ik m'n PDA met tomtom Navigator 5 software (en wat add-ons, zoals flitspaalwaarschuwingen) in de '1 zal overbouwen. Oké, ik weet ook dat een GPS wel een mooi deel van z'n waarde behoudt en je dus bij herverkoop van de auto over 3 jaar een knap deel gerecupereerd krijgt (een dikke helft, denk ik, i.t.t. vele andere opties...), maar 'k heb gekozen 't niet te doen.

De automaat heb ik met opzet niet genomen, deels om wille van de prijs (kost toch mooi 2.050 EUR), deels omdat ik de pittige 2.0d liever handgeschakeld rijd dan manueel. Was 't een sixpack geweest, 't had andersom geweest. Denk ik.

Verder heb ik nog 'n pak zaken niet genomen, zoals Active Steering (1.300 EUR voor een weliswaar cool en geestig feature, maar dat vrij snel stuk gaat en best wat kost in herstelling, no thanks), elektrische zetels, verduisterde beglazing, skizak, navigatiesysteem, stembediening, en nog wat kleine zaken.

Goed uitgerust, yep, maar geen full option.

Comment

Amaai, proficiat !!

Nooit gedacht dat je nog met een 1 reeks zou gaan rijden !
                        Ik ook niet, een '3 maakte 't meeste kans, tot ik de E91 zag (en 'ie beviel, en bevalt, me niet volledig). Bovendien heb ik goed op m'n budget gepast (ik geef in totaal niet zo heel veel meer uit dan 32.000 EUR... ), want er zijn nog andere zaken die centen vergen.

Was de 320d coupé in Duitsland al leverbaar geweest met interessante optiepakketten, 't was waarschijnlijk zo-eentje geworden. Een 320d coupé in Dynamic-uitvoering dan, met Comfort pack er nog bij, en misschien nog wat dingetjes. Probleem is dat je nu dus enkel 't M Pack kan krijgen (wat ik hoogst waarschijnlijk niét zou hebben genomen), en alle andere opties zijn apart bij te kopen. Had ik er eentje besteld naar m'n goesting (zonder als een gek alle opties aan te gaan vinken, wel integendeel), dan kwam ik op 38.000 EUR (alle korting eraf, uiteraard). Da's 6.000 EUR meer, en ik heb dan voor de '1 beslist.

Trouwens, de 320d coupé zou 't pleit toch hebben verloren, want had ik meer willen uitgeven dan ik nu doe, dan had ik 39.500 EUR boven gehaald, en me een X3 2.0d met M Pack en Comfort Pack plus, en leder en nog enkele kleinigheden besteld.

Anyway : thx! Ik ben uitermate tevreden. Vooral z'n exclusieve(re) looks, door de speciale tint en z'n vrij zeldzame velgen, gecombineerd met de Chrome Line langs buiten en binnenin het licht gekleurde leder (met dat antraciet hout, mmmm) hebben me voor de kleine doen kiezen. 'k Vind 't een klein beetje een Individualletje, and i'm a sucker for Individual.
                        Last edited by ; 26/02/2007, 02:09.

Comment

• gTa, heb je trouwens een voorbeeldfoto van het Lemon interieur met het antracietgrijze populierenhout ?

Comment

• Overigens twijfel ik nog over enkele kleinigheden.
                            1. Innovatie Pack (= xenon + koplampwassers + comforttoegang + Adaptive Light) + aut.dimmende buitenspiegels + buitenspiegelpack + PDC vooraan ... laten vallen, en toch 't Business navigatiesysteem nemen?
                            2. Elektrische lendensteunen of niet.
                            3. Leder lemon of terra?
                            4. Chiptuning.
                            Last edited by ; 26/02/2007, 02:15.

Comment

gTa, heb je trouwens een voorbeeldfoto van het Lemon interieur met het antracietgrijze populierenhout ?
                              Nope.

't Enige wat ik heb zijn de foto's die hier al stonden. Dus dat lemon interieur met alu inleg, en dat beige interieur met antraciet houten inleg.

Ach, ik wou koste wat het kost een licht gekleurd leder in combinatie met dat carbonzwart. 't Liefst van al had ik het gewoon beige leder met beige interieur (ipv. lemon leder met zwart interieur), maar het beige/beige interieur is niet beschikbaar op de Limited Sport Edition.

Dan schiet er maar ééntje meer over : lemon. Zwart leder, grijs leder ... no thanks. En dat terra leder, i don't know.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Overigens twijfel ik nog over enkele kleinigheden.
                                1. Innovatie Pack (= xenon + koplampwassers + comforttoegang + Adaptive Light) + aut.dimmende buitenspiegels + buitenspiegelpack + PDC vooraan ... laten vallen, en toch 't Business navigatiesysteem nemen?
                                2. Elektrische lendensteunen of niet.
                                3. Leder lemon of terra?
                                4. Chiptuning.
                                1. Neen, xenon + buitenspiegelpack + rondom PDC vind ik nu eenmaal een must, en je gaat sowieso weer kunnen werken met je (vertrouwde) GPS, waar je toch altijd met lof over praatte ..
                                2. Met die elektrische lendensteun kan je je stoel nog wat beter instellen naar je maat, dus het hangt ervan af of jij dat nodig vindt ofniet, ik zou die vrij goedkope optie er toch nog bijnemen ja !
                                3. LEMON !
                                4. Chippen maakt hem altijd sneller dus JA !

Comment

1. Neen, xenon + buitenspiegelpack + rondom PDC vind ik nu eenmaal een must, en je gaat sowieso weer kunnen werken met je (vertrouwde) GPS, waar je toch altijd met lof over praatte...
                                  Xenon zou ik zowiezo nemen, die optie neem ik dan apart.

't Gaat dus nog om die comforttoegang en de Adaptive Light (bestanddelen van 't Innovation Pack in Duitsland), de automatisch dimmende buitenspiegels, het buitenspiegelpack, en de PDC vooraan (PDC achteraan zit standaard in de Comfort Pack die ik zowiezo neem).

Door die dingen weg te laten en xenon erbij te nemen, betaal ik 1.180 EUR minder.

...

Hmmm. 'k Ga dat inderdaad weglaten, denk ik. Spaar ik nog 'es bijna 40.000 BF uit.

Comment

• zie je wel !

congrats dermee

Comment

• Grrrrrr.

Als ik dit zie ...

... en dit ...

... en dit ...

... dan twijfel ik toch.
                                      • indien lemon -> zeker antraciet hout
                                      • indien terra : hout of geslepen aluminium ?

Dat laatste (op de foto met 't oranje/zwart stof/lederen interieur, al is 't niet goed te zien), heeft twee "facetten" : bijvoorbeeld de lijst op het dashboard, daarvan is de onderrand matglanzend gepolierd, en het grootste deel bovenaan mat geslepen. Idem met de deurgrepen e.d.

Zeer knap (goed te zien op de catalogus zelf, live).

Dat, in combinatie met terra leder ... moet toch ook knap zijn.

Help...

Comment

• Terra!

Comment

• Ja, absoluut terra, en of je dan hout of alu neemt (ik persoonlijk alu) maakt me niet uit. Maar let it be terra
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X