ha, het is nog niet beslist of ie komt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mja er was sprake van net zoals de 135i ... de 135i komt er maar we horen precies niets meer van de 123d ...
Nogthans heeft gTa (dacht ik) zekerheid gekregen van zn dealer dat hij er zou komen ... Misschien tegen mei wanneer de 3-deurs in verkoop gaat ...
Hell ik zou zo'n 123d zwaar motortunen, om de 130i's af te kuisen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenweet iemand meer over dit "De 118i (143 pk) en 120i (170 pk) zijn de eerste BMW’s die voorzien zijn van de combinatie van moderne technieken als High Precision directe injectie, een automatische Start/Stop-functie"
automatische Start/Stop functie ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk BerichtenStart/stop = motor slaat af bij stilstand en slaat weer aan bij wegrijden (denk alleen bij automaat ...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk BerichtenStart/stop = motor slaat af bij stilstand en slaat weer aan bij wegrijden (denk alleen bij automaat ...)OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk BerichtenZouden de zetels van een 6 in een 1 passen ?
Dat blauw is wel knapdenk ik.
Comment
-
Nja qua interieur bennek maar aan 3 kleuren
Favorieten
Beige/bruin-tinten
Rood/bordeaux/paars-tinten (incl Cocaodus)
Bij wagens die geen perfecte match zijn qua exterieur en een gewenst interieurkleur zouek nog kiezen voor zwart interieur als ik echt het exterieurkleur wil
Geen grijs, blauw, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk BerichtenBTW Gilles, hoe zeker ben jij van die 123d ?
BMW-medewerkers zouden al briefings gehad hebben erover. Er duiken al berichten op dat je in Duitsland al kan bestellen ("pre-order"), en dat de Duitse dealers al de basisprijs zouden kennen (wat me eerlijk gezegd zou verwonderen).
Ik heb al gepolst bij onze contacten in Duitsland, of 'ie al intern bestelbaar is. We zitten nu immers al met 3 slots Halbjahreswagen die rond de zomer starten (eentje mei, eentje eind juli, eentje eind september), en anders zou ik daar wel zo'n 123d durven in prutsen ter vervanging van een andere. Maar het antwoord was resoluut "neen". Ofwel hebben ze nog geen info daarover, ofwel mogen ze nog niks naar buiten toe communiceren.
Wat dat laatste betreft : BMW heeft de laatste 6 maanden (in tegenstelling tot vroeger) wel bewezen dat hun nieuwe strategie inzake releases (informatie e.d.) goed werkt. Vroeger was het kaas met gaten, zelfs een snotneus zoals ik kon met de officiële foto's van de '6 Individual naar buiten lopen 2,5 weken voor 't einde van het persembargo. Nu zit het blijkbaar potdicht, en komen we maar dingen te weten als zij 't willen.
Vandaar waarschijnlijk ook waarom we nog niks over de 123d hoorden. Door de facelift zal de (ver)nieuw(d)e 120d goed verkopen, maar een aantal klanten daarvan zouden wel voor de 123d gaan, vermoed ik. Het feit dat die twee nieuwigheden (facelift + 3-deurs enerzijds, 123d anderzijds) uit elkaar worden getrokken, schept weer een extra reden om te adverteren, om de '1 in z'n geheel in 't licht te zetten, whatever.
Ik ben er vrij zeker van dat 'ie komt, dus. Twee Belgische verkopers wisten me al te vertellen dat 'ie komt na de zomer (enkele andere wisten van toeten noch blazen), en in Duitsland "rommelt" het ook te sterk om niét waar te zijn.
*denk ik* (zoals altijd kan ik er dus zwaar naast zitten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenweet iemand meer over dit "De 118i (143 pk) en 120i (170 pk) zijn de eerste BMW’s die voorzien zijn van de combinatie van moderne technieken als High Precision directe injectie, een automatische Start/Stop-functie"
automatische Start/Stop functie ??
'k Heb er ook m'n bedenkingen bij.
Groot voordeel : het automatische start/stop-systeem is de deactiveren middels een toets in de middenconsole. !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMotor die zichzelf uitschakelt bij 't wachten voor rood licht, o.i.d. En van zodra je gas geeft start 'ie weer en rijdt 'ie verder.
'k Heb er ook m'n bedenkingen bij.
Groot voordeel : het automatische start/stop-systeem is de deactiveren middels een toets in de middenconsole. !
Moest het niet uitschakelbaar zijn... leuk in de file, dan heb je binnen de korste keren een lege accu
We moeten wel naar van deze oplossingen gaan, jammergenoeg. Ben alleen een beetje bang wat dit gaat geven op een iets trager startende koude diesel, als die technologie daar ook wordt toegepast...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtendie 123d, komt die er eigenlijk? indien ja? hoeveel pk? en 4 of 6 cilinders??
'Ie heeft 4 cilinders, ademt via 2 liter longinhoud (zoals de 120d), maar heeft twee turbo's die in serie staan (registerdrukvulling zoals de 335d, 535d, X3 3.0sd), wat het vermogen op 204 pk brengt (150 kW), en het koppel op 380 Nm (sommige bronnen spreken zelfs over 400 Nm). In hernemingen kuist 'ie zelfs een standaard 130i af, daarmee, en net zoals de 6-cilinder met dubbele turbo zou ook deze 4-pitter een karakter worden gegeven die bliksemsnel in toeren klimt en zelfs bij 5.000 tpm nog volop pit heeft (in plaats van al kort na de 4.000 tpm dood te vallen zoals quasi elke diesel).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHeeft VW vroeger ook niet eens zo'n Golf gehad met dat systeem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa, die komt. Introductie is gepland samen met de 135i, september (waarschijnlijk première op de IAA).
'Ie heeft 4 cilinders, ademt via 2 liter longinhoud (zoals de 120d), maar heeft twee turbo's die in serie staan (registerdrukvulling zoals de 335d, 535d, X3 3.0sd), wat het vermogen op 204 pk brengt (150 kW), en het koppel op 380 Nm (sommige bronnen spreken zelfs over 400 Nm). In hernemingen kuist 'ie zelfs een standaard 130i af, daarmee, en net zoals de 6-cilinder met dubbele turbo zou ook deze 4-pitter een karakter worden gegeven die bliksemsnel in toeren klimt en zelfs bij 5.000 tpm nog volop pit heeft (in plaats van al kort na de 4.000 tpm dood te vallen zoals quasi elke diesel).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk BerichtenHell ik zou zo'n 123d zwaar motortunen, om de 130i's af te kuisenOorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk BerichtenStel u voor: een 123d + heinz-ketchup = 265pk ... = aan de 130i Sweeeeeeeeeeetttttttttttt
Het is en biljft een 2-liter, hè. De druk zou zo hoog worden dat je die kar in de kortste keren naar de vaantjes rijdt. Een 123d chippen tot 265 pk zou willen zeggen dat je een 535d zou willen chippen naar ongeveer 400 pk ... dat klinkt al meteen een pak onzinniger, right?(De 3.0sd laat zich "safe" chippen tot zo'n 320pk en 620Nm)
Ik zou, mocht ik een 123d hebben, van die motor af blijven. Je hebt verdorie 204pk standaard, met garantie. Kans is érg groot dat die kar geen sperdifferentieel krijgt, en achteraan 225-bandjes (maximaal) die 400 Nm moeten verwerken is al méér dan voldoende (laat staan dat ze gechipte 440 of 450 Nm moeten zouden kunnen verwerken).
Neenee, een 123d is nu 'es een diesel waar ik zéker niet aan zou komen. En indien toch, dan toch niet via Heinz, maar via een BMW-gespecialiseerde tuner zoals AC Schnitzer, o.i.d.
Comment
Comment