Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ha, het is nog niet beslist of ie komt?

    Comment


    • weet iemand meer over dit "De 118i (143 pk) en 120i (170 pk) zijn de eerste BMW’s die voorzien zijn van de combinatie van moderne technieken als High Precision directe injectie, een automatische Start/Stop-functie"

      automatische Start/Stop functie ??

      Comment


      • het zou wel lekker zijn, een 3deurs 123d met Mpack

        peekaatje of 200-220 door die twinturbo, mjah, leefbaar

        Comment


        • Mja er was sprake van net zoals de 135i ... de 135i komt er maar we horen precies niets meer van de 123d ...

          Nogthans heeft gTa (dacht ik) zekerheid gekregen van zn dealer dat hij er zou komen ... Misschien tegen mei wanneer de 3-deurs in verkoop gaat ...


          Hell ik zou zo'n 123d zwaar motortunen, om de 130i's af te kuisen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            weet iemand meer over dit "De 118i (143 pk) en 120i (170 pk) zijn de eerste BMW’s die voorzien zijn van de combinatie van moderne technieken als High Precision directe injectie, een automatische Start/Stop-functie"

            automatische Start/Stop functie ??
            Start/stop = motor slaat af bij stilstand en slaat weer aan bij wegrijden (denk alleen bij automaat ...)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
              Start/stop = motor slaat af bij stilstand en slaat weer aan bij wegrijden (denk alleen bij automaat ...)
              is toch niet gezond voor je motor,steeds opnieuw aan en uit

              Comment


              • BMW zal het wel onderzocht hebben zeker

                Het was nodig om in de hoogste klasse te zitten qua verbruiksefficientie dacht ik ...

                Comment


                • Stel u voor: een 123d + heinz-ketchup = 265pk ... = aan de 130i


                  Sweeeeeeeeeeetttttttttttt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                    Start/stop = motor slaat af bij stilstand en slaat weer aan bij wegrijden (denk alleen bij automaat ...)
                    Heeft VW vroeger ook niet eens zo'n Golf gehad met dat systeem?
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Dacht mercedes ook ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                        Zouden de zetels van een 6 in een 1 passen ?
                        1 centrale zetel wel


                        Dat blauw is wel knapdenk ik.

                        Comment


                        • Nja qua interieur bennek maar aan 3 kleuren

                          Favorieten
                          Beige/bruin-tinten
                          Rood/bordeaux/paars-tinten (incl Cocaodus)

                          Bij wagens die geen perfecte match zijn qua exterieur en een gewenst interieurkleur zouek nog kiezen voor zwart interieur als ik echt het exterieurkleur wil




                          Geen grijs, blauw, ...
                          Last edited by ; 27/01/2007, 11:23.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                            BTW Gilles, hoe zeker ben jij van die 123d ?
                            99,999%

                            BMW-medewerkers zouden al briefings gehad hebben erover. Er duiken al berichten op dat je in Duitsland al kan bestellen ("pre-order"), en dat de Duitse dealers al de basisprijs zouden kennen (wat me eerlijk gezegd zou verwonderen).

                            Ik heb al gepolst bij onze contacten in Duitsland, of 'ie al intern bestelbaar is. We zitten nu immers al met 3 slots Halbjahreswagen die rond de zomer starten (eentje mei, eentje eind juli, eentje eind september), en anders zou ik daar wel zo'n 123d durven in prutsen ter vervanging van een andere. Maar het antwoord was resoluut "neen". Ofwel hebben ze nog geen info daarover, ofwel mogen ze nog niks naar buiten toe communiceren.


                            Wat dat laatste betreft : BMW heeft de laatste 6 maanden (in tegenstelling tot vroeger) wel bewezen dat hun nieuwe strategie inzake releases (informatie e.d.) goed werkt. Vroeger was het kaas met gaten, zelfs een snotneus zoals ik kon met de officiële foto's van de '6 Individual naar buiten lopen 2,5 weken voor 't einde van het persembargo. Nu zit het blijkbaar potdicht, en komen we maar dingen te weten als zij 't willen.
                            Vandaar waarschijnlijk ook waarom we nog niks over de 123d hoorden. Door de facelift zal de (ver)nieuw(d)e 120d goed verkopen, maar een aantal klanten daarvan zouden wel voor de 123d gaan, vermoed ik. Het feit dat die twee nieuwigheden (facelift + 3-deurs enerzijds, 123d anderzijds) uit elkaar worden getrokken, schept weer een extra reden om te adverteren, om de '1 in z'n geheel in 't licht te zetten, whatever.



                            Ik ben er vrij zeker van dat 'ie komt, dus. Twee Belgische verkopers wisten me al te vertellen dat 'ie komt na de zomer (enkele andere wisten van toeten noch blazen), en in Duitsland "rommelt" het ook te sterk om niét waar te zijn.

                            *denk ik* (zoals altijd kan ik er dus zwaar naast zitten)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              weet iemand meer over dit "De 118i (143 pk) en 120i (170 pk) zijn de eerste BMW’s die voorzien zijn van de combinatie van moderne technieken als High Precision directe injectie, een automatische Start/Stop-functie"

                              automatische Start/Stop functie ??
                              Motor die zichzelf uitschakelt bij 't wachten voor rood licht, o.i.d. En van zodra je gas geeft start 'ie weer en rijdt 'ie verder.

                              'k Heb er ook m'n bedenkingen bij.

                              Groot voordeel : het automatische start/stop-systeem is de deactiveren middels een toets in de middenconsole. !

                              Comment


                              • hehe.... pre order... bestaat dat nu echt??

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Motor die zichzelf uitschakelt bij 't wachten voor rood licht, o.i.d. En van zodra je gas geeft start 'ie weer en rijdt 'ie verder.

                                  'k Heb er ook m'n bedenkingen bij.

                                  Groot voordeel : het automatische start/stop-systeem is de deactiveren middels een toets in de middenconsole. !

                                  Moest het niet uitschakelbaar zijn... leuk in de file, dan heb je binnen de korste keren een lege accu

                                  We moeten wel naar van deze oplossingen gaan, jammergenoeg. Ben alleen een beetje bang wat dit gaat geven op een iets trager startende koude diesel, als die technologie daar ook wordt toegepast...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    die 123d, komt die er eigenlijk? indien ja? hoeveel pk? en 4 of 6 cilinders??
                                    Ja, die komt. Introductie is gepland samen met de 135i, september (waarschijnlijk première op de IAA).

                                    'Ie heeft 4 cilinders, ademt via 2 liter longinhoud (zoals de 120d), maar heeft twee turbo's die in serie staan (registerdrukvulling zoals de 335d, 535d, X3 3.0sd), wat het vermogen op 204 pk brengt (150 kW), en het koppel op 380 Nm (sommige bronnen spreken zelfs over 400 Nm). In hernemingen kuist 'ie zelfs een standaard 130i af, daarmee, en net zoals de 6-cilinder met dubbele turbo zou ook deze 4-pitter een karakter worden gegeven die bliksemsnel in toeren klimt en zelfs bij 5.000 tpm nog volop pit heeft (in plaats van al kort na de 4.000 tpm dood te vallen zoals quasi elke diesel).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Heeft VW vroeger ook niet eens zo'n Golf gehad met dat systeem?
                                      Lupo 3L TDI. En ik dacht de Audi A2 in die zuinige versie ook, maar daar ben ik niet zeker van...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ja, die komt. Introductie is gepland samen met de 135i, september (waarschijnlijk première op de IAA).

                                        'Ie heeft 4 cilinders, ademt via 2 liter longinhoud (zoals de 120d), maar heeft twee turbo's die in serie staan (registerdrukvulling zoals de 335d, 535d, X3 3.0sd), wat het vermogen op 204 pk brengt (150 kW), en het koppel op 380 Nm (sommige bronnen spreken zelfs over 400 Nm). In hernemingen kuist 'ie zelfs een standaard 130i af, daarmee, en net zoals de 6-cilinder met dubbele turbo zou ook deze 4-pitter een karakter worden gegeven die bliksemsnel in toeren klimt en zelfs bij 5.000 tpm nog volop pit heeft (in plaats van al kort na de 4.000 tpm dood te vallen zoals quasi elke diesel).
                                        Ideaal voor ons landje met z'n absurde tax-systeem dus

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                                          Hell ik zou zo'n 123d zwaar motortunen, om de 130i's af te kuisen
                                          Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                                          Stel u voor: een 123d + heinz-ketchup = 265pk ... = aan de 130i Sweeeeeeeeeeetttttttttttt
                                          Ik zou dat niet doen.

                                          Het is en biljft een 2-liter, hè. De druk zou zo hoog worden dat je die kar in de kortste keren naar de vaantjes rijdt. Een 123d chippen tot 265 pk zou willen zeggen dat je een 535d zou willen chippen naar ongeveer 400 pk ... dat klinkt al meteen een pak onzinniger, right? (De 3.0sd laat zich "safe" chippen tot zo'n 320pk en 620Nm)

                                          Ik zou, mocht ik een 123d hebben, van die motor af blijven. Je hebt verdorie 204pk standaard, met garantie. Kans is érg groot dat die kar geen sperdifferentieel krijgt, en achteraan 225-bandjes (maximaal) die 400 Nm moeten verwerken is al méér dan voldoende (laat staan dat ze gechipte 440 of 450 Nm moeten zouden kunnen verwerken).

                                          Neenee, een 123d is nu 'es een diesel waar ik zéker niet aan zou komen. En indien toch, dan toch niet via Heinz, maar via een BMW-gespecialiseerde tuner zoals AC Schnitzer, o.i.d.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X