Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtentjah, wij hebben thuis een TomTom liggen die zijn werk meestal beter doet dan de OEM-systemen. Ik zie niet in waarom we dan navi moeten nemen voor de 1.
Comment
-
Een ingebouwd navigatiesysteem heeft maar één voordeel tegenover standalone navigatiesystemen : het maakt ook gebruik van de ABS-sensoren en een giersensor om zelfs zonder satellietontvangst, verder de positie te kunnen berekenen. Alhoewel, er zijn zelfs al standalone navigatiesystemen die quasi hetzelfde doen (met ingebouwde giersensor).
Voor de rest zijn de standalones op 't vlak van navigatie zeker even goed. Doorgaans heb je sneller updates, ze navigeren/rekenen sneller (soms nemen die ingebouwde dingen daar echt véééél tijd voor), je hebt meer mogelijkheden (toevoegen categorieën POI, zoals flitspalen, gratis!), enzovoort.
Zo'n ingebouwd navigatiesysteem vind ik maar z'n geld waard als het niet meer dan 5% van de totale waarde van de auto kost, en zelfs dat vind ik nog veel. Het is wél een leuk gimmick, dat is waar. Maar rationeel gezien is er bijna niks voor te zeggen...
Maar ja, ook een oude Toyota Starlet brengt ons waar we zijn moeten, alleen kiezen wij ook voor een nieuwe, superdure auto ... dus : 't is maar wat je wil, en wat je er voor over hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEen ingebouwd navigatiesysteem heeft maar één voordeel tegenover standalone navigatiesystemen : het maakt ook gebruik van de ABS-sensoren en een giersensor om zelfs zonder satellietontvangst, verder de positie te kunnen berekenen. Alhoewel, er zijn zelfs al standalone navigatiesystemen die quasi hetzelfde doen (met ingebouwde giersensor).
Voor de rest zijn de standalones op 't vlak van navigatie zeker even goed. Doorgaans heb je sneller updates, ze navigeren/rekenen sneller (soms nemen die ingebouwde dingen daar echt véééél tijd voor), je hebt meer mogelijkheden (toevoegen categorieën POI, zoals flitspalen, gratis!), enzovoort.
Zo'n ingebouwd navigatiesysteem vind ik maar z'n geld waard als het niet meer dan 5% van de totale waarde van de auto kost, en zelfs dat vind ik nog veel. Het is wél een leuk gimmick, dat is waar. Maar rationeel gezien is er bijna niks voor te zeggen...
Maar ja, ook een oude Toyota Starlet brengt ons waar we zijn moeten, alleen kiezen wij ook voor een nieuwe, superdure auto ... dus : 't is maar wat je wil, en wat je er voor over hebt.
Comment
-
True.
Mijn GPS'je kostte me, euhm, zo'n 300 EUR. En 't is handiger dan een ingebouwd toestel, wegens 1) POI (duikplaatsen, flitspalen), 2) elke dag te upgraden naar nieuwere kaarten. 't Navigeert even goed, en al de rest wat Idrive biedt, heb ik ook, maar dan op een andere manier.
Oké, ik heb geen visuele weergave van de parkeersensoren.Maar daarvoor 2.000 EUR neertellen, euhm, NO !
Comment
-
Zot eigenlijk dat men zo gesteld is op ingebouwde GPS-en. Zelf zou ik dat ook niet snel nemen. Veel te duur voor wat het is, en bovendien maak ik niet elke week gebruik van zo'n ding, laat staan elke dag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenhaha 'MOETEN'... niks moet, alles kan!
Denk je dat de 1 minder goed gaat rijden zonder navi!?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenWat vinden jullie de mooiste OEM 17 inch velgen voor de Sportshatch? (velgen van het M-pack buiten beschouwing gelaten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenIs 18 te groot?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenNee, maar ben gewoon eens aan't zien wat er allemaal is in 17. Ik hou er rekening mee dat m'n pa zegt dat 17 meer dan voldoende is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniCooper Bekijk BerichtenStyling 141 vind ik de mooiste 17inch velg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenWat vinden jullie de mooiste OEM 17 inch velgen voor de Sportshatch? (velgen van het M-pack buiten beschouwing gelaten)Sorry voor zij die die velgen hebben, 't is maar mijn eigen meningetje.
Styling 142 vind ik knap, 't is een iets minder opvallende velg maar wel sportief. Plus je hebt achteraan de bredere banden, waardoor 'ie wat potiger staat. Die velg vind ik van alle 17" modelletjes op de '1 het knapst (mede door de Mischbereifung). Nadeel is dat je niet van achteraan naar vooraan en omgekeerd kan wisselen.
De nieuwe Styling 256 vind ik ook erg mooi, zo goed als even mooi als de 142, wat moderner ogend, met het voordeel dat 'ie voor- en achteraan dezelfde maat heeft (= goedkoper + je kan van voor naar achter wisselen en omgekeerd).
En tenslotte de Styling 178, enkel als accessoire, maar wel zeer leuk omdat je ze nagenoeg nooit ziet. Ze heeft wel een beetje weg van de velg van de LSE, ook. De meeste sportieve van allemaal, en ook 't zeldzaamste. Maar dus wel énkel als accessoire... wil je ze moet je 'es vragen of er een mogelijkheid bestaat voor omruiling zonder meerprijs (als je je '1 op 17" bestelt).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenDaarnet in AMS een vergelijkingstest 'gelezen' tussen de 123d en de VW Golf GTI en de BMW wint toch wel zeker... In prestaties was er een licht voordeel voor de GTI (door het lager gewicht wss) maar dat verschil compenseerde de 123d natuurlijk door zijn lage verbruik.
Dat doet uiteraard niks af van de simpelweg fenomenale motor uit de 123d...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'k Heb het maar kort overlopen, maar als ik 't goed voor heb, dan was de Golf GTI op zowat elke dynamische proef (acceleraties, uitwijktests, remtests) sneller/beter, maar won de BMW enkel als totaalpakket. De GTI blijft dus, puur op prestaties en wegligging, de bovenhand houden.
Dat doet uiteraard niks af van de simpelweg fenomenale motor uit de 123d...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenStyling 141 heb ik altijd lelijk gevonden. De '1 werd ermee voorgesteld, en ik had van de eerste blik al iets à la "wel andere velgen steken".Sorry voor zij die die velgen hebben, 't is maar mijn eigen meningetje.
Styling 142 vind ik knap, 't is een iets minder opvallende velg maar wel sportief. Plus je hebt achteraan de bredere banden, waardoor 'ie wat potiger staat. Die velg vind ik van alle 17" modelletjes op de '1 het knapst (mede door de Mischbereifung). Nadeel is dat je niet van achteraan naar vooraan en omgekeerd kan wisselen.
Styling 142 vind ik wel knap,er rijden hier paar 1s erie's rond met die velgen en is echt knap op vooral lichtere kleuren zoals titansilber .
Comment
Comment