Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenCarbon is duur... kijk maar hoeveel ze vragen bij Mini voor carbon spiegels of interieur lijsten..
Comment
-
Topic komt wel, ooit.
Opties? Euhm ... wel dus de LSE, en dat houdt dus het M Sport Pack in, en die andere velgen, de specifieke kleur. 'k Heb ook het Duitse Advantage Pack genomen, wat daarin zit weet ik nou zo eventjes niet van buiten (pintjes gedronken op de duikclub), en lemon leder, antraciet hout, glazen zonnedak, radio Pro, HiFi Pro, USB-dink, xenon, en nog wat spul hier en daar denk ik.
Mods? Besteld zijn reeds de niertjes, ook de spacertjes en 'k heb deze namiddag ook groen licht gegeven voor de Eibach veerset. De BMW-achterspoiler boven de ruit komt er hoogst waarschijnlijk niet op, 'k vind 'm iets "sleaker" zo zonder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenvandaag een 118d als vervangwagen meegekregen. Het betreft een pre-facelift ( dus ook zonder ED ).
De opties vallen mee, duo zon auto airco, radio business, auto ramen, auto spiegels, auto lichten en ruitenwissers, middensteun, ...
De motor is fun, is veel gelijkmatiger dan de MINI ( belange niet zo bruut, mocht de tacho niet zo snel stijgen zou je zelfs denken dat hij traag gaat ).
Het is een 6-bak ( +punt ) maar wat een slechte bak?! Dat is nog erger dan een peugeot 807, schakelt zeer onduidelijk en je hebt het gevoel dat de pook gaat breken wanneer je eens snel schakelt.
Verder heb ik nog iets ondervonden, wanneer je goed optrekt ( en de tractiecontrole zijn werk doet ) vind ik dat je bij plankgas pas laat vooruit gaat. Dus je lost de koppeling, zit op een 2500 toeren en pas na een tijdje op de gas te duwen komt het vermogen los.
Het is achterwielaandrijving ( dus andere rij-ervaring ) maar wat een spoorzoeker, het stuur snokt aan je handen om in de spoorvorming te rijden.
Verder is het een cruisewagen, 120km/uur = 2000 toeren en een muisstil interieur.
Da was het, sebiet gaan binnendoen en de MINI weer ophalen
( gelieve hierop wat feedback te geven )
aja, stond op een 16" banden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nvdd Bekijk BerichtenHmm, ik kan me hier niet echt in terugvinden. Ik denk dat je een behoorlijk afgeragd exemplaar had want de versnellingsbak is voor mij boven alle kritiek verheven. Ook zelden last van spoorvorming. Wat die duw in de rug betreft volg ik je wel, die motor is heel lineair waardoor je nooit echt een "koppelboost" ervaart.
De motor was snel maar gaf geen duw in de rug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk BerichtenWij hebben in onze firma een pré facelift 118d rondrijden en die wagen heeft toch ook serieus last van spoorvorming.
De sturing van de facelift 1-reeks is pakken verbeterd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtenkan natuurlijk zijn, de auto had een 60000 km op de teller.
De motor was snel maar gaf geen duw in de rug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenJa, 118d is benzine-achtig in vergelijking met de Cooper D. De Cooper D heeft echt een niks-niks-niks-alles-niks-niks-niks motor om het even cru te stellen.
de Cooper begint pas van een 2200 een dikke duw te geven en is eigenlijk snel gedaan tegenover de bmw waarmee je van 1500 toeren tot 4000 toeren een versnelling had zonder eenmaal die duw.
Maar ik vind de MINI toch zo zalig, de BMW 118d heeft een cruisemotor vind ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenOla! Maar het belangrijkste van al: op de basisprijs of op het totaal?
Ik kreeg een offerte van ongeveer € 25.000 met comfort line, automatische airco, 17" velgen en sportzetels maar zonder metaalkleur. Velgen is +380€ en sportzetels ongeveer 500€. Metaalkleur is 700€ denkik, dus ongeveer dezelfde waarde. In die prijs zat al de salonkorting van 1800€ voor die GPS in verrekend ...
Ik kan het eerlijk gezegd moeilijk geloven. Voor degenen die een 1 reeks hebben, wat kregen jullie als korting/condities? Mag ook per pb indien te indiscreet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenVolgens die persoon kreeg hij meer dan 12% op het gehele bedrag. Het lijkt mij eerlijk gezegd heel straf... 118d met comfort line, automatisch airco en metaalkleur erbij voor net iets minder dan € 24.500.
Ik kreeg een offerte van ongeveer € 25.000 met comfort line, automatische airco, 17" velgen en sportzetels maar zonder metaalkleur. Velgen is +380€ en sportzetels ongeveer 500€. Metaalkleur is 700€ denkik, dus ongeveer dezelfde waarde. In die prijs zat al de salonkorting van 1800€ voor die GPS in verrekend ...
Ik kan het eerlijk gezegd moeilijk geloven. Voor degenen die een 1 reeks hebben, wat kregen jullie als korting/condities? Mag ook per pb indien te indiscreet
12% lijkt me toch ook veel,
ik ben maandag zelf gaan testrijden,
heb een offerte gekregen met 7% korting op bedrag excl. btw zijnde 1397.11 op basisprijs 19958.68 vd 118d met de bijkomend saloncondities van 1541.32 excl, ik kom op een bedrag van +/- 29000 incl btw met de opties die ik koos
kan ik dan echt niet onderhandelen?
mensen die meer korting krijgen spreek!!
Comment
-
Korting "op het bedrag excl. BTW" of "op het bedrag incl. BTW" is hetzelfde, voor jou als klant maakt dat niks uit.
10.000 EUR netto - 10% korting = 9.000 EUR netto + 21% BTW = 10.890 EUR
10.000 EUR + 21% BTW = 12.100 EUR bruto - 10% korting = 10.890 EUR
Uiteraard zal een slimme verkoper altijd de korting al verrekenen voor 'ie de BTW erbij telt, omdat dan de BTW ook navenant vermindert. Mocht 'ie de totaalprijs incl. BTW aanrekenen, en daar dan nog 'es 10% van af doen, uit z'n eigen zak, dan doet 'ie uiteraard nadeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKorting "op het bedrag excl. BTW" of "op het bedrag incl. BTW" is hetzelfde, voor jou als klant maakt dat niks uit.
Uiteraard zal een slimme verkoper altijd de korting al verrekenen voor 'ie de BTW erbij telt, omdat dan de BTW ook navenant vermindert. Mocht 'ie de totaalprijs incl. BTW aanrekenen, en daar dan nog 'es 10% van af doen, uit z'n eigen zak, dan doet 'ie uiteraard nadeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKorting "op het bedrag excl. BTW" of "op het bedrag incl. BTW" is hetzelfde, voor jou als klant maakt dat niks uit.
ik ben dus duidelijk nog geen ervaren autokoper .....
les 1: maakt dus voor de koper niet uit of deze korting op excl of incl bedrag is,
hoeveel korting moet ik kunnen loskrijgen, of hoeveel kregen jullie concreet?
komt deze korting cf 12% en 15% (audi) nog eens bovenop de saloncondities?
Comment
-
Die 15% heb ik dankzij m'n vader, die werkt bij Audi. En dat is op het uiteindelijke bedrag zonder BTW, op alle gekozen opties en pakketten, inclusief saloncondities. Toen ik via de CC eens een A5 had samengesteld en contact met mij laten opnemen zonder te vermelden dat m'n vader bij Audi werkt kreeg ik toch in eerste instantie 3,6%
Comment
-
Vorige week wou mijne 120d niet onmiddellijk starten. Na 4 pogingen de sleutel in en uit gehaald is hij dan toch gestart. Zou het kunnen dat ik langer op de 'start' knop moet drukken omdat hij niet voldoende voorverwarmd is/was?Het valt mij ook op met deze koude dagen dat het veer symbool(voorverwarming) 2 sec. op m'n display tevoorschijn komt bij het starten. Ik dacht toch dat deze nieuwe diesel geen voorverwarming nodig hadden. Ik vind het vreemd
Comment
Comment