Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat is de beste plaats voor zo een Eibach pro kit te laten steken onder een Mini MkII én wat moet dat kosten, geplaatst ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
      Wat is de beste plaats voor zo een Eibach pro kit te laten steken onder een Mini MkII én wat moet dat kosten, geplaatst ?
      kleine joris heeft het 2 weken geleden laten doen op zijn mini. Misschien daar even informeren

      Comment


      • Grrr. 't Begint te dringen. Volgende week wil ik 'm al binnendoen voor de veren. Maar dan moet ik nu al bestellen en 'k ben er nog niet uit. Best de Eibach Pro Kit, zeker? Dus de "milde" verlaging, met nog behoorlijk wat restcomfort?

        De spacertjes zijn al geregeld voor volgende week.

        Net zoals de chroom niertjes.

        Volgende week ook pardoes met den duck naar de Halfords om zo'n kort antennetje.

        En dan nog wat spul voor in de koffer. 'k Ga zo'n op-maat BMW kunststofbak kopen (duiken), en zo'n groot, waterdicht, dik en stug, op-maat bagageruimte-bekledingsding (die je tot aan de voorzetels kan laten lopen als je de achterzetels neerklapt). Dan nog roofrails, en een fietsdrager, and we're set.


        Uitlaat is nog niet afgevoerd, maar 'k moet daar nog 'es goed over nadenken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Grrr. 't Begint te dringen. Volgende week wil ik 'm al binnendoen voor de veren. Maar dan moet ik nu al bestellen en 'k ben er nog niet uit. Best de Eibach Pro Kit, zeker? Dus de "milde" verlaging, met nog behoorlijk wat restcomfort?

          De spacertjes zijn al geregeld voor volgende week.

          Net zoals de chroom niertjes.

          Volgende week ook pardoes met den duck naar de Halfords om zo'n kort antennetje.

          En dan nog wat spul voor in de koffer. 'k Ga zo'n op-maat BMW kunststofbak kopen (duiken), en zo'n groot, waterdicht, dik en stug, op-maat bagageruimte-bekledingsding (die je tot aan de voorzetels kan laten lopen als je de achterzetels neerklapt). Dan nog roofrails, en een fietsdrager, and we're set.


          Uitlaat is nog niet afgevoerd, maar 'k moet daar nog 'es goed over nadenken.
          Ik zou veren nemen die te combineren zijn met een set goeie dempers van koni of bilstein, en dan komt die eibach prokit goed van pas.
          Teveel verlagen zou ik niet doen op standaard dempers.

          Waar heb je de spacers gehaald ? Hoe groot en welk merk ?
          Ik zou hem graag 1cm (elke kant) op elke as breder zetten

          Ideaal is 1cm breder vooraan voor ideale rij eigenschappen (of 2 cm vooraan en 1cm achteraan for that matter), maar dat staat niet mooi hé

          Comment


          • Vooraan vind ik 'm visueel breed genoeg staan. Achteraan echter mag 'ie wel een dik centimetertje hebben, yep. En dat is wat ik ga doen. 'k Heb de spacers van WC Eend overgekocht (die ze niet op zijn '1 wilde), 'k ga er eerstdaags om.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Vooraan vind ik 'm visueel breed genoeg staan. Achteraan echter mag 'ie wel een dik centimetertje hebben, yep. En dat is wat ik ga doen. 'k Heb de spacers van WC Eend overgekocht (die ze niet op zijn '1 wilde), 'k ga er eerstdaags om.
              Let wel, als je enkel achteraan spacers gaat steken ga je net het onderstuur ERGER maken hé !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Let wel, als je enkel achteraan spacers gaat steken ga je net het onderstuur ERGER maken hé !
                Ik heb achteraan aan bijde kanten 1,5 cm gestoken en zit nu bij putten of boebels snel met de band tegen de carrosserie.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Vermoedelijk met 'n Eibach Pro Kit (30mm vooraan, 25mm achteraan). Ook mogelijk is de H&R verenset (40à45mm vooraan, 25mm achteraan), maar die is 100 EUR duurder. Ofwel een Eibach Sportline (45-50mm vooraan, 35mm achteraan).
                  Heb je een idee van de prijzen aub?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Let wel, als je enkel achteraan spacers gaat steken ga je net het onderstuur ERGER maken hé !
                    Onderstuur? Bij gemiddeld 55 km/u stadsverkeer?

                    En als ik op circuit ga, steek ik me 'n setje camberplates en poef ik er wel 2° negatief camber bij.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                      Heb je een idee van de prijzen aub?
                      De set kost in België rond de 240 EUR incl. BTW. In Duitsland vind je tot 100 EUR goedkoper.

                      Plaatsing kost, afhankelijk van de plaats waar je 't laat doen, tussen de 100 en de 250 EUR.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        De set kost in België rond de 240 EUR incl. BTW. In Duitsland vind je tot 100 EUR goedkoper.

                        Plaatsing kost, afhankelijk van de plaats waar je 't laat doen, tussen de 100 en de 250 EUR.
                        Ik ben bang dat als ik zo een set steek ik enorm veel met mijn band tegen de carrosserie ga zitten. Denk je niet?

                        Ik heb nu een standaard set zitten.

                        Comment


                        • Geen idee. Proberen. Plus de ophanging en de wielkassen e.d. zijn bij de facelift niet dezelfde als bij de pre-facelift.

                          Comment


                          • Ik zou hem niet meer verlagen (of hooguit 1 - 2 cm). Ten eerste omwille van het mindere comfort, maar ten tweede vooral ook omdat te laag helemaal niet mooi oogt volgens mij. De ronding van de spartborden komt dan immers niet meer overeen met die van de wielen.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Geen idee. Proberen. Plus de ophanging en de wielkassen e.d. zijn bij de facelift niet dezelfde als bij de pre-facelift.
                              Sorry voor het zagen maar heb je een idee wat de H&R veren kosten voor een 1-serie?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                Sorry voor het zagen maar heb je een idee wat de H&R veren kosten voor een 1-serie?
                                Ongeveer 100 EUR meer, zoiets. Ze zijn ook een pak harder.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Onderstuur? Bij gemiddeld 55 km/u stadsverkeer?

                                  En als ik op circuit ga, steek ik me 'n setje camberplates en poef ik er wel 2° negatief camber bij.
                                  Neem niet weg dat een breder spoor achteraan onderstuur opvoert hé. Dan ga je weer rond het probleem werken met de andere aanpassingen.

                                  Dus je doet -1 en +2 bvb, zit je nog altijd aan +1
                                  Als je wagen overal gelijk breder zet zit je aan +2
                                  En als je vooran je verbreders steekt zit je aan +3

                                  Maar het oog wil ook wat hé ...

                                  Ik doe het ook niet enkel vooraan hoor
                                  Ik ga hem wel gelijk verbreden

                                  Comment


                                  • Je moet mij niks leren van de theorie of de praktijk van afstellingen en hun rijgedrag, Bert. Ik wéét wat ik doe, en mocht ik met mijn eend heelder dagen op circuit gaan, weet ik goed genoeg wat ik dan ook zou doen.

                                    Nou gaat 't 'm enkel om de looks, point final.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Je moet mij niks leren van de theorie of de praktijk van afstellingen en hun rijgedrag, Bert. Ik wéét wat ik doe, en mocht ik met mijn eend heelder dagen op circuit gaan, weet ik goed genoeg wat ik dan ook zou doen.

                                      Nou gaat 't 'm enkel om de looks, point final.
                                      Ik weet het wel, ben je gewoon wat aan het jennen

                                      Comment


                                      • Dju.

                                        Nu begint 't toch ECHT te kriebelen.

                                        Ik verwacht vandaag de laatste offertes voor m'n ophanging, morgen beslis en bestel ik.

                                        Comment


                                        • vandaag een 118d als vervangwagen meegekregen. Het betreft een pre-facelift ( dus ook zonder ED ).

                                          De opties vallen mee, duo zon auto airco, radio business, auto ramen, auto spiegels, auto lichten en ruitenwissers, middensteun, ...

                                          De motor is fun, is veel gelijkmatiger dan de MINI ( belange niet zo bruut, mocht de tacho niet zo snel stijgen zou je zelfs denken dat hij traag gaat ).
                                          Het is een 6-bak ( +punt ) maar wat een slechte bak?! Dat is nog erger dan een peugeot 807, schakelt zeer onduidelijk en je hebt het gevoel dat de pook gaat breken wanneer je eens snel schakelt.

                                          Verder heb ik nog iets ondervonden, wanneer je goed optrekt ( en de tractiecontrole zijn werk doet ) vind ik dat je bij plankgas pas laat vooruit gaat. Dus je lost de koppeling, zit op een 2500 toeren en pas na een tijdje op de gas te duwen komt het vermogen los.

                                          Het is achterwielaandrijving ( dus andere rij-ervaring ) maar wat een spoorzoeker, het stuur snokt aan je handen om in de spoorvorming te rijden.

                                          Verder is het een cruisewagen, 120km/uur = 2000 toeren en een muisstil interieur.

                                          Da was het, sebiet gaan binnendoen en de MINI weer ophalen
                                          ( gelieve hierop wat feedback te geven )


                                          aja, stond op een 16" banden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X