Wat is de beste plaats voor zo een Eibach pro kit te laten steken onder een Mini MkII én wat moet dat kosten, geplaatst ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenWat is de beste plaats voor zo een Eibach pro kit te laten steken onder een Mini MkII én wat moet dat kosten, geplaatst ?
Comment
-
Grrr. 't Begint te dringen. Volgende week wil ik 'm al binnendoen voor de veren. Maar dan moet ik nu al bestellen en 'k ben er nog niet uit. Best de Eibach Pro Kit, zeker? Dus de "milde" verlaging, met nog behoorlijk wat restcomfort?
De spacertjes zijn al geregeld voor volgende week.
Net zoals de chroom niertjes.
Volgende week ook pardoes met den duck naar de Halfords om zo'n kort antennetje.
En dan nog wat spul voor in de koffer. 'k Ga zo'n op-maat BMW kunststofbak kopen (duiken), en zo'n groot, waterdicht, dik en stug, op-maat bagageruimte-bekledingsding (die je tot aan de voorzetels kan laten lopen als je de achterzetels neerklapt). Dan nog roofrails, en een fietsdrager, and we're set.
Uitlaat is nog niet afgevoerd, maar 'k moet daar nog 'es goed over nadenken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGrrr. 't Begint te dringen. Volgende week wil ik 'm al binnendoen voor de veren. Maar dan moet ik nu al bestellen en 'k ben er nog niet uit. Best de Eibach Pro Kit, zeker? Dus de "milde" verlaging, met nog behoorlijk wat restcomfort?
De spacertjes zijn al geregeld voor volgende week.
Net zoals de chroom niertjes.
Volgende week ook pardoes met den duck naar de Halfords om zo'n kort antennetje.
En dan nog wat spul voor in de koffer. 'k Ga zo'n op-maat BMW kunststofbak kopen (duiken), en zo'n groot, waterdicht, dik en stug, op-maat bagageruimte-bekledingsding (die je tot aan de voorzetels kan laten lopen als je de achterzetels neerklapt). Dan nog roofrails, en een fietsdrager, and we're set.
Uitlaat is nog niet afgevoerd, maar 'k moet daar nog 'es goed over nadenken.
Teveel verlagen zou ik niet doen op standaard dempers.
Waar heb je de spacers gehaald ? Hoe groot en welk merk ?
Ik zou hem graag 1cm (elke kant) op elke as breder zetten
Ideaal is 1cm breder vooraan voor ideale rij eigenschappen (of 2 cm vooraan en 1cm achteraan for that matter), maar dat staat niet mooi hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVooraan vind ik 'm visueel breed genoeg staan. Achteraan echter mag 'ie wel een dik centimetertje hebben, yep. En dat is wat ik ga doen. 'k Heb de spacers van WC Eend overgekocht (die ze niet op zijn '1 wilde), 'k ga er eerstdaags om.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenLet wel, als je enkel achteraan spacers gaat steken ga je net het onderstuur ERGER maken hé !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVermoedelijk met 'n Eibach Pro Kit (30mm vooraan, 25mm achteraan). Ook mogelijk is de H&R verenset (40à45mm vooraan, 25mm achteraan), maar die is 100 EUR duurder. Ofwel een Eibach Sportline (45-50mm vooraan, 35mm achteraan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenLet wel, als je enkel achteraan spacers gaat steken ga je net het onderstuur ERGER maken hé !
En als ik op circuit ga, steek ik me 'n setje camberplates en poef ik er wel 2° negatief camber bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenHeb je een idee van de prijzen aub?
Plaatsing kost, afhankelijk van de plaats waar je 't laat doen, tussen de 100 en de 250 EUR.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe set kost in België rond de 240 EUR incl. BTW. In Duitsland vind je tot 100 EUR goedkoper.
Plaatsing kost, afhankelijk van de plaats waar je 't laat doen, tussen de 100 en de 250 EUR.
Ik heb nu een standaard set zitten.
Comment
-
Ik zou hem niet meer verlagen (of hooguit 1 - 2 cm). Ten eerste omwille van het mindere comfort, maar ten tweede vooral ook omdat te laag helemaal niet mooi oogt volgens mij. De ronding van de spartborden komt dan immers niet meer overeen met die van de wielen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGeen idee. Proberen. Plus de ophanging en de wielkassen e.d. zijn bij de facelift niet dezelfde als bij de pre-facelift.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenSorry voor het zagen maar heb je een idee wat de H&R veren kosten voor een 1-serie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenOnderstuur? Bij gemiddeld 55 km/u stadsverkeer?
En als ik op circuit ga, steek ik me 'n setje camberplates en poef ik er wel 2° negatief camber bij.
Dus je doet -1 en +2 bvb, zit je nog altijd aan +1
Als je wagen overal gelijk breder zet zit je aan +2
En als je vooran je verbreders steekt zit je aan +3
Maar het oog wil ook wat hé ...
Ik doe het ook niet enkel vooraan hoor
Ik ga hem wel gelijk verbreden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJe moet mij niks leren van de theorie of de praktijk van afstellingen en hun rijgedrag, Bert.Ik wéét wat ik doe, en mocht ik met mijn eend heelder dagen op circuit gaan, weet ik goed genoeg wat ik dan ook zou doen.
Nou gaat 't 'm enkel om de looks, point final.
Comment
-
vandaag een 118d als vervangwagen meegekregen. Het betreft een pre-facelift ( dus ook zonder ED ).
De opties vallen mee, duo zon auto airco, radio business, auto ramen, auto spiegels, auto lichten en ruitenwissers, middensteun, ...
De motor is fun, is veel gelijkmatiger dan de MINI ( belange niet zo bruut, mocht de tacho niet zo snel stijgen zou je zelfs denken dat hij traag gaat ).
Het is een 6-bak ( +punt ) maar wat een slechte bak?! Dat is nog erger dan een peugeot 807, schakelt zeer onduidelijk en je hebt het gevoel dat de pook gaat breken wanneer je eens snel schakelt.
Verder heb ik nog iets ondervonden, wanneer je goed optrekt ( en de tractiecontrole zijn werk doet ) vind ik dat je bij plankgas pas laat vooruit gaat. Dus je lost de koppeling, zit op een 2500 toeren en pas na een tijdje op de gas te duwen komt het vermogen los.
Het is achterwielaandrijving ( dus andere rij-ervaring ) maar wat een spoorzoeker, het stuur snokt aan je handen om in de spoorvorming te rijden.
Verder is het een cruisewagen, 120km/uur = 2000 toeren en een muisstil interieur.
Da was het, sebiet gaan binnendoen en de MINI weer ophalen
( gelieve hierop wat feedback te geven )
aja, stond op een 16" banden
Comment
Comment