Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De testritten hebben mij overtuigd van de 118d. De motor is gewoon veel leuker en het feit dat de A3 gefacelift wordt, speelde voor mij al voor de testrit in het nadeel van de A3
Hoe zit het met de bandenmaat van die 208M velgen in 18" bij het M Pack?? In het boekje van BMW staat dat er 215/40R18 vooraan staat en 245/35R18 achteraan. Maar ik meende bij de velgen van Tulpje en de ex velgen van Dark Beemer gezien te hebben dat ze achteraan 225/40R18 hebben. Klopt dit? En is dat ook zo vooraan?
vind het spijtig dat op de lse-kit de "oude" roosters zitten.. (de enige, en doorslaggevende, reden waarom ik de lse niet zou nemen (moest ik het geld hebben :'))) zou dit zijn omdat deze niet automatisch sluiten om de luchtweerstand te "verminderen"? anders zou ik wel proberen de coupé bumper er op te doen passen!
Is dat niet gewoon twee keer dezelfde bumper, maar gewoon met en zonder mistlichten? Die bumper zit alleszins niet standaard op de 1' Coupé (behalve op de 135i natuurlijk). En op beide foto's zien we een 1' Coupé ...
Is dat niet gewoon twee keer dezelfde bumper, maar gewoon met en zonder mistlichten? Die bumper zit alleszins niet standaard op de 1' Coupé (behalve op de 135i natuurlijk). En op beide foto's zien we een 1' Coupé ...
Is allebij de M-pack bumper. Echter heeft de 135i de bumper zonder mistlichten (voor extra luchttoevoer?).
vind het spijtig dat op de lse-kit de "oude" roosters zitten.. (de enige, en doorslaggevende, reden waarom ik de lse niet zou nemen (moest ik het geld hebben :'))) zou dit zijn omdat deze niet automatisch sluiten om de luchtweerstand te "verminderen"? anders zou ik wel proberen de coupé bumper er op te doen passen!
Bij de bmw1 configurator staat ook nog een navipack.
Weet er iemand wat dit juist inhoud?
Ik las ergens dat dit een VDO systeem is (link)
Het kan toch moeilijk geloven dat dit even mooi is ingebouwd als de navi business.
Je hebt er twee, BMW heeft nu ook een standalone navigatiesysteem uitgebracht, dat identiek is aan de Garmin 360. En dan heb je 'n systeempje dat zich laat inbouwen in het linker centrale verluchtingsrooster ook.
Naar mijn mening is het Business-navigatiesysteem in beide gevallen een pak properder ingebouwd. Die BMW Mobile Navigation is OK, maar je vindt - denk ik - betere standalone navigatiesystemen dan die, en ik vind 'm duur ook (ik dacht dat 'ie een 500 EUR kostte, zoiets).
Maar hoe zit het met de Sportshatch? Rollen de zetels ook naar voren? Aangezien ik echt voor een Hatch zou gaan, heb ik daar eigenlijk nooit naar gekeken op die Sportshatch
Ze "rollen" naar voor ja, maar echt goed werkt het systeem niet. 't Is geen "easy entry" in ieder geval. Als je b.v. sportzetels hebt, zoals ik, en je zet de zitting zo schuin mogelijk (dus de voorkant van de zitting zo hoog mogelijk = maximale onderbeen-ondersteuning), dan blijft de leuning, als je de zetel naar voor klapt, zelfs niet rechtop staan, 'ie klapt uit zichzelf terug. 't Is alleszins geen handige family car, die 3-deurs BMW '1. 't Is maar dat je 't weet.
Hoe zit het met de bandenmaat van die 208M velgen in 18" bij het M Pack?? In het boekje van BMW staat dat er 215/40R18 vooraan staat en 245/35R18 achteraan. Maar ik meende bij de velgen van Tulpje en de ex velgen van Dark Beemer gezien te hebben dat ze achteraan 225/40R18 hebben. Klopt dit? En is dat ook zo vooraan?
Tot modeljaar 2008 kwam de '1 met Mischbereifung inderdaad met 205/45R18 vooraan en 225/40R18 achteraan. Vanaf modeljaar 2008 is dat veranderd, nu krijg je 215/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan.
Op een Lemans blauwe kleur(om hem dan met de mijne te vergelijken) vind ik de chrome raamomlijsting niet mooi staan. Tegenover hij dan wel weer mooi staat op een LSE uitvoering.
Wanneer treedt het Start-en-Stop systeem in werking?
Bij koude temperaturen, koude motor schakelt het systeem zichzelf uit.
En bijvoorbeeld 's nachts wanneer de lichten ontstoken zijn, je stopt aan een rood licht, valt hij dan ook uit, of is het systeem dan ook niet actief?
Wanneer treedt het Start-en-Stop systeem in werking?
Bij koude temperaturen, koude motor schakelt het systeem zichzelf uit.
En bijvoorbeeld 's nachts wanneer de lichten ontstoken zijn, je stopt aan een rood licht, valt hij dan ook uit, of is het systeem dan ook niet actief?
Neen, dan niet.
Het systeem schakelt zichzelf uit bij temperaturen van 3°C en minder, ook als er veel stroom wordt gevraagd (zo dacht ik in de handleiding te hebben gelezen), en wordt (na koudstart) pas actief als de motor is opgewarmd.
Als het meer dan 3°C is, en ik met lichten aan rijd, de beide verwarmde zetels op maximum, en met de radio goed luid ... dan nog blijft 't start/stop-systeem werken.
Dus als ik het goed begrijp, werkt het Start-en-Stop systeem niet bij een koude start en buitentemperaturen van minder dan 3°C. En enventueel bij een groot elektrisch verbruik.
Comment