Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• f 11 b.jpg Broer en zusje.
    Last edited by 320Diesel; 31/07/2013, 21:32.
    E61 525da E81 118d E36 320i

Comment

• Knap !
      Heb je ook foto's in profiel en achteraan ?
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Heb ik iets gemist of is het nog steeds wachten op de eerste 5-reeks facelift in "Mijn Duitse Auto" ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Is het niet zo dat bij leasingwagens vaak de motorisatie erop staat ? En veel mensen kan het ook niet schelen hoor.
          Bij de configuratie moet je het ook expliciet aanklikken om het er niet op te hebben staan.

Op het showroommodel in Tielt stond er ook 518D op, 't is nu ook niet dat je beschaamd moet zijn om met een 518D te rijden, hé (zonder deze discussie opnieuw te willen starten uiteraard).

Die chromen strip op de koffer hoort bij de Modern line of luxury line, zit er niet standaard op.

Ik had me al afgevraagd of je qua achterlichten het verschil zou zien, op foto's zie ik geen verschil met de pre-facelift, maar blijkbaar is het toch duidelijk als de lichten branden ?

Wat vond je van het bruin, heb je het goed kunnen zien ? Zal het nieuwe Jatoba geweest zijn, donkerder dan het vroegere Havanna.
          Niet dat ik weet, modelaanduiding wegdoen is bijna altijd een gratis optie. Mij zou het ook niet kunnen schelen hoor, maar ik verwacht toch dat de meesten het laten weghalen, op de een of andere manier staat die "1" toch wat raar op de koffer van een 5.

Ik vind het allesinds beter zonder die strip, pure kitch! Dat viel me dus het meest op, de achterlichten zijn toch aanzienlijk veranderd waardoor je meteen in de gaten hebt dat het de LCI, toch heel wat donkerder en helderder met nieuwe lichttechniek. Ik vond de vorige lichten wel knapper.

Dat bruin vond ik maar niets, maar ik vind dat nooit mooi op een auto da's iets erg persoonlijk. Duidelijk anders dan Havanna!
          Blijft wel een erg knappe auto, de facelift had niet perse gemoeten voor mij.

Comment

• Ben eens de kleuren gaan bekijken bij Verhelst Oostende. Er stonden drie 5 LCI's.

Er stond een zilveren berline zonder line die al verkocht was.
            Ook een berline modern line in Kallistograu, heel mooie kleur, spacegrau maar dan donkerder, met een moeilijk te beschrijven schijn van appelblauwzeegroen, al blinken auto's in de showroom dikwijls zo erg dat het niet eenvoudig is om de kleuren goed te bekijken.
            De derde was in jatobabruin. Irl iets donkerder dan op de foto's, ook een mooie kleur.

Sommige auto's hadden twee uitlaatpijpen links, andere 1 links 1 rechts, maar dat heb ik me maar achteraf gerealiseerd.
            Ik vermoed dat het eerder met de lines samenhangt dan met de motorisatie.

Wat me ook opviel was hoe mooi de standaard 17 duimsvelgen zijn, heel wat anders dan de duffe standaard 16 duimsvelgen op de A6.
            Last edited by charlesvdw; 06/08/2013, 17:09. Reden: Aanvulling

Comment

• Gescheiden uitlaat links/rechts hangt samen met de motorisatie. Als het ronde pijpjes zijn, dan is het een 535i/535d. Als het trapeziumvormige pijpjes zijn, dan is het een 550i/550d.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Gescheiden uitlaat links/rechts hangt samen met de motorisatie. Als het ronde pijpjes zijn, dan is het een 535i/535d. Als het trapeziumvormige pijpjes zijn, dan is het een 550i/550d.
                Bij de 550d zijn ze ook wel grafietkleurig, de 50i niet
                (maar dat wist je wel?)
                2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

Wat me ook opviel was hoe mooi de standaard 17 duimsvelgen zijn, heel wat anders dan de duffe standaard 16 duimsvelgen op de A6.
                  Bij Audi komt het er in feite gewoon op neer dat 17 duims 10 spaaks velgen eigenlijk ook altijd er bij zitten, die zitten in het Executive pack, in deze pack zit metaalkleur, GPS , cruise control , parkeersensoren enz... opties die je op zo'n wagen toch zoiezo neemt. Los daarvan verdient een 5 reeks minstens een mooie 19" velg volgens mij, met een 17" en zelfs 18" zien de wieltjes er toch maar heel klein uit in de grote wielkasten, totaal niet meer in proportie met zo'n mooie bak. Ook qua rijgedrag zal dat stukken beter zijn, met 17" vond ik het nogal een zwalpend schip bij momenten...
                  Last edited by Audidriver; 06/08/2013, 20:58.

Comment

• Ik zie toch geregeld A6'en met die velgen rijden, hoor.

Comment

• Heeft iemand ervaring met gordelverlengers op een F10? Op onze achterbank staan twee isofix zitjes, waarin het kind dan met de gewone gordel vastgezet wordt, echter, de gordelgespen zijn bijna onbereikbaar (door de isofix zitten de stoeltjes natuurlijk ook vast en bieden weinig speling) De gespen zitten eigenlijk ingewerkt in het zetelvlak, wat hier een probleem vormt. Dus: iemand gordelverlengers reeds gebruikt, en tip waar te krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                        Bij de 550d zijn ze ook wel grafietkleurig, de 50i niet
                        (maar dat wist je wel?)
                        Grafietkleur is bij het M-sportpakket wat bij de 550d standaard is. Daarom is het ook een M550d.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• De achterkant is er fel op verbeterd, vind ik.
                          freude am fahren

Comment

• Vandaag mijn eerste LCI F10 gezien buiten de showroom, in Middelkerke.

Berline in jatoba, zonder motoraanduiding.
                            't Was een line, volgens mij een luxury line, maar de lineaanduiding was weggelaten.
                            Hij had de 18 inch 364 streamline velgen zoals hierboven.
                            Het verschil met de pre-LCI was goed te merken, toch voor mij, maar ik ken dan ook de catalogus van de LCI zowat uit het hoofd.

Jammer genoeg geen foto's, 'k was daar om te lopen.

Comment

• Heb er ook al ene gezien, een badegloze non-line touring. Geen mistlichten, standaardvelgen, donkere kleur (jatoba of sophisto of zwart ... herinner 't me niet meer). Is me ingehaald en ik moest verdomd goed kijken om 'm van de prefacelift te onderscheiden (vooraan makkelijk, zonder de mistlichten ... maar achteraan?).

Comment

• Ik heb al redelijk veel facelift 5's gezien! In Knokke rijden en staan er al redelijk wat, zelfs al 2 GT's gezien! En gisteren ook een lichtgrijze berline met M pack en performance accessoires!

Comment

• De zomervakantie is hét moment bij uitstek om firmakrellen te spotten in Knokke, ja. De drukte is - vind ik - vreselijk, en ik hoop dat de rust snel terugkeert. Geef mij maar de wansmakelijke golfkarretjes, de brakke Zoute Cruisers en de échte specials (die nu niet buiten komen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    De zomervakantie is hét moment bij uitstek om firmakrellen te spotten in Knokke, ja. De drukte is - vind ik - vreselijk, en ik hoop dat de rust snel terugkeert. Geef mij maar de wansmakelijke golfkarretjes, de brakke Zoute Cruisers en de échte specials (die nu niet buiten komen).
                                    Ja, het is idd veel te druk nu! Maar ondanks toch nog wat schoons gespot (Rolls Phantom en Phantom drophead coupe, Aventador spider,..) maar idd het is aangenamer buiten de vakantieperiodes! :p

Comment

• Die witte Aventador Spider stond er de voorbije dagen inderdaad "prominent" geparkeerd. Gisteren zelfs pal in m'n zicht. Toch een fantastische machine... Ik ben nooit een Lambo-lover geweest (ik kan ze enorm waarderen als kunstwerk, maar ozu er niet snel eentje in huis halen mocht ik dat kunnen), maar zo'n Aventador, miljaar... Bruut, maar voor het eerst (vind ik) ook verfijnd, op bepaalde manier. En dat maakt dat ik 'm net wél kan smaken. Terwijl de vorige altijd één en al show (licht en geluid) waren, en de looks vooral wilden opvallen en shoqueren veeleer dan poogden om gewoon subtiel mooi te zijn ... heeft de Aventador (vind ik) nu wel iets edels, subtiels, ... 'k kan 't moeilijk omschrijven. Natuurlijk, in 't wit met zwarte wielen doe je dat weer helemaal teniet.
                                      Ook maar één Phantom gezien (drophead). Het aantal luide karren met posers aan 't stuur (helft van de tijd op garageplaten) is momenteel op heen honderd handen te tellen. Wel leuk, want ik houd wel van zo'n "achtergrondmuziek" De Maser met 9-ZJB-plaat die elke dag "continu" op en af reed was wel de topper. Heerlijke sound, dat wel.
                                      Last edited by ; 19/08/2013, 23:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Die witte Aventador Spider stond er de voorbije dagen inderdaad "prominent" geparkeerd. Gisteren zelfs pal in m'n zicht. Toch een fantastische machine... Ik ben nooit een Lambo-lover geweest (ik kan ze enorm waarderen als kunstwerk, maar ozu er niet snel eentje in huis halen mocht ik dat kunnen), maar zo'n Aventador, miljaar... Bruut, maar voor het eerst (vind ik) ook verfijnd, op bepaalde manier. En dat maakt dat ik 'm net wél kan smaken. Terwijl de vorige altijd één en al show (licht en geluid) waren, en de looks vooral wilden opvallen en shoqueren veeleer dan poogden om gewoon subtiel mooi te zijn ... heeft de Aventador (vind ik) nu wel iets edels, subtiels, ... 'k kan 't moeilijk omschrijven. Natuurlijk, in 't wit met zwarte wielen doe je dat weer helemaal teniet.
                                        Ook maar één Phantom gezien (drophead). Het aantal luide karren met posers aan 't stuur (helft van de tijd op garageplaten) is momenteel op heen honderd handen te tellen. Wel leuk, want ik houd wel van zo'n "achtergrondmuziek" De Maser met 9-ZJB-plaat die elke dag "continu" op en af reed was wel de topper. Heerlijke sound, dat wel.
                                        Ja, er rijden idd heel wat wagens met garageplaten rond! En die Aventador idd! Zo een knappe wagen!! De andere Lambo's zeggen me niet veel maar de Aventador is toch een uitzondering! ook toevallig 3 (!) niet samenhorende nieuwe Quattroportes gezien die achter elkaar reden, was ook een toeval! :p

Comment

• Er reden veel masers rond als shuttle voor de optima open, vermoedelijk daarmee

Comment

Working...
                                          X