Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Zoals steeds brengt BMW halfweg de loopbaan een facelift uit van z'n modellen.
    Nu is het de beurt aan de BMW 5.

Heel veel officiële foto's vind je op dit forum: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=842217

Ziehier een filmpje:

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Ziehier een vergelijking van de achterlichten:

Facelift is links.

OO 00 OO

Comment

De achterlichten van de 5GT werden wel herkneed om de achterkant wat minder zwaar te doen lijken. Ook hebben ze die dikke chromé lat boven de nummerplaat weggelaten Ik vind het nieuwe design alvast veel beter.

OO 00 OO

Comment

Als eigenaar van een BMW 5 berline heb ik het meeste oog voor de nieuwe iDrive controller met geïntegreerde touchpad.

OO 00 OO

Comment

Voor de F10/11 moest dat niet meer zijn, zien er weer wat frisser uit en wat nieuwe technologie. Enkel die mottige lines mochten ze achter wege gelaten hebben, die chroom rond de mistlichten en reflectoren vanachter. Gelukkig is er nog het M-pack.

De F07 ziet er wel goed uit vind ik, ziet er direct wat minder lomp uit.

Comment

kan iemand mij uitleggen waarom BMW tegenwoordig de achterkant volledig verkloot met die geknipte lichten? op die GT lopen de randen nog mooi door maar bij de gewone versie is er gewoon een stuk uitgeknipt...
            koste zo'n design als deze dan zoveel geld?
            lets have some more member berries

Comment

Bedankt voor de foto's en link.

Wat blijft die 5-serie een klassevolle wagen .

Het is een subtiele maar smaakvolle facelift, van buiten denk ik vooral merkbaar aan de hersneden koplampen en de richtingaanwijzers in de zijspiegels. Achteraan is het waarschijnlijk maar met veel moeite merkbaar dat het om een facelift gaat.

Die foto's van (weliswaar full-option) interieurs zijn om van te smullen. En ik ben ook wel eens benieuwd naar de werking van touchscreen in de iDrive-controller .
              BMW F10 535d
              Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                kan iemand mij uitleggen waarom BMW tegenwoordig de achterkant volledig verkloot met die geknipte lichten?
                Ik snap niet waarover jij zo'n probleem maakt... Die "verknipte lichten" - zoals je ze zelf noemt verwijzen naar vorige generaties van BMW-berlines,
                zoals de BMW 5 E34:

en de BMW 3 E46

enzovoort...
                freude am fahren

Comment

Geslaagde facelift, vooral in het geval van de 5 GT. Die komt nu een pak eleganter voor de dag.
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Mooi gedaan! Die L lichten horen gewoon op een BMW, lampen in 2 stukken passen daar gewoon beter bij

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Met voorsprong nog steeds mijn favoriet onder de 5-versies, en nu nog meer dan in zijn vorige uitvoering. Ga toch nog eens goed zijn koffervolume moeten vergelijken.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Fijne geslaagde facelift. Zelfs de GT komt nu eleganter over, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door www.groenlicht.be Bekijk Berichten
                                        BMW steekt de 5-Reeks Sedan, Touring en Gran Turismo in een nieuw jasje. Aan de vooravond van de 24-uren van de Nürburgring heeft BMW de nieuwe 5-Reeks onthuld. Meer dan één miljoen exemplaren werden reeds van de F10-generatie verkocht, maar de Duitsers zagen de tijd rijp voor een kleine opfrissing. De karakteristieke nieren krijgen een nieuwe omlijsting en de luchtinlaten werden zo iets lager geplaatst om het sportieve karakter van de 5-Reeks in de verf te zetten. Achteraan wordt de breedte van de wagen ook iets sterker uitgedrukt door de nieuwe achterlichten en bumperschorten. Xenon koplampen zijn voortaan standaard op alle modellen, terwijl hun plaatsje in de optielijst vervangen wordt door adaptieve LED-exemplaren en LED mistlampen. De zijdelingse richtingsaanwijzers werden verder geïntegreerd in de buitenspiegels.

De 5-Reeks Gran Turismo is BMW evenmin vergeten. De voorste bumperschorten moeten een extra solide indruk geven en de bij zijn voorganger in de lucht gedrukte kont werd een stuk omlaag getrokken, iets wat we alleen maar kunnen toejuichen. De koffer van de Gran Turismo nam wel toe met 60 liter tot 500 liter. Nieuw voor elke 5-Reeks variant zijn de Luxury Line en Modern Line pakketten, en natuurlijk ook een M Sport pakket voor de liefhebbers. Exclusieve koetswerkkleuren, opgefriste lichtmetalen velgen en nieuwe lederen bekledingen mochten tot slot ook niet ontbreken.

Binnenin werd een update doorgevoerd voor het infotainment systeem en groeiden de bekerhouders in de middenconsole om ook de grotere drinkers (én Amerikanen) te plezieren. De achterste passagiers kunnen rustig gehouden worden met een optioneel tablet-entertainment systeem, een Harman Kardon Surround Sound en nieuwe sfeerverlichting. Een belangrijke nieuwigheid voor de chauffeur is bovendien de nieuwe iDrive controller bij het navigatiesysteem Professional, die vanaf nu aanraakgevoelig is en toelaat om letters te ‘schrijven’. Een SMS dicteren of andere functies bedienen is natuurlijk ook mogelijk via het handige ConnectedDrive.
                                        Onder de motorkap voerden de Duitsers enkele optimalisaties toe voor een lager verbruik en hier en daar werden enkele pk’tjes toegevoegd. Alle motoren zijn ook conform gemaakt aan de EU6-normen, die in september 2014 zullen worden ingevoerd. Nieuw zijn verder een coasting modus, een ECO PRO Route functie en een Proactive Drive Assistant. De instapper is vanaf heden de 518d met 143 pk, met een verbruik van gemiddeld slechts 4,5 liter per 100 kilometer en een CO2-uitstoot van amper 119 gram per kilometer. Een nieuwe lease-topper is geboren! Het gamma werd ook aangevuld met een 520d xDrive en de topper is voortaan een splinternieuwe V8 met 450 pk. De M550d xDrive Sedan en Touring blijven natuurlijk ook beschikbaar. Allerlaatst werden verdere optimalisaties doorgevoerd op de BMW ActiveHybrid 5 Sedan. Een speciale versie van de eerder vernoemde Proactive Driving Assistant maakt gebruik van navigatie-informatie om het samenspel tussen de verbrandingsmotor en de elektromotor optimaal af te stemmen op de route. Van Duitse efficiëntie gesproken…

Zou dat kunnen kloppen? Standaard xenon-koplampen?
                                        freude am fahren

Comment

Working...
                                        X