f 11 b.jpg Broer en zusje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIs het niet zo dat bij leasingwagens vaak de motorisatie erop staat ? En veel mensen kan het ook niet schelen hoor.
Bij de configuratie moet je het ook expliciet aanklikken om het er niet op te hebben staan.
Op het showroommodel in Tielt stond er ook 518D op, 't is nu ook niet dat je beschaamd moet zijn om met een 518D te rijden, hé (zonder deze discussie opnieuw te willen starten uiteraard).
Die chromen strip op de koffer hoort bij de Modern line of luxury line, zit er niet standaard op.
Ik had me al afgevraagd of je qua achterlichten het verschil zou zien, op foto's zie ik geen verschil met de pre-facelift, maar blijkbaar is het toch duidelijk als de lichten branden ?
Wat vond je van het bruin, heb je het goed kunnen zien ? Zal het nieuwe Jatoba geweest zijn, donkerder dan het vroegere Havanna.
Ik vind het allesinds beter zonder die strip, pure kitch! Dat viel me dus het meest op, de achterlichten zijn toch aanzienlijk veranderd waardoor je meteen in de gaten hebt dat het de LCI, toch heel wat donkerder en helderder met nieuwe lichttechniek. Ik vond de vorige lichten wel knapper.
Dat bruin vond ik maar niets, maar ik vind dat nooit mooi op een auto da's iets erg persoonlijk. Duidelijk anders dan Havanna!
Blijft wel een erg knappe auto, de facelift had niet perse gemoeten voor mij.
Comment
-
Ben eens de kleuren gaan bekijken bij Verhelst Oostende. Er stonden drie 5 LCI's.
Er stond een zilveren berline zonder line die al verkocht was.
Ook een berline modern line in Kallistograu, heel mooie kleur, spacegrau maar dan donkerder, met een moeilijk te beschrijven schijn van appelblauwzeegroen, al blinken auto's in de showroom dikwijls zo erg dat het niet eenvoudig is om de kleuren goed te bekijken.
De derde was in jatobabruin. Irl iets donkerder dan op de foto's, ook een mooie kleur.
Sommige auto's hadden twee uitlaatpijpen links, andere 1 links 1 rechts, maar dat heb ik me maar achteraf gerealiseerd.
Ik vermoed dat het eerder met de lines samenhangt dan met de motorisatie.
Wat me ook opviel was hoe mooi de standaard 17 duimsvelgen zijn, heel wat anders dan de duffe standaard 16 duimsvelgen op de A6.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Gescheiden uitlaat links/rechts hangt samen met de motorisatie. Als het ronde pijpjes zijn, dan is het een 535i/535d. Als het trapeziumvormige pijpjes zijn, dan is het een 550i/550d.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenGescheiden uitlaat links/rechts hangt samen met de motorisatie. Als het ronde pijpjes zijn, dan is het een 535i/535d. Als het trapeziumvormige pijpjes zijn, dan is het een 550i/550d.
(maar dat wist je wel?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
Wat me ook opviel was hoe mooi de standaard 17 duimsvelgen zijn, heel wat anders dan de duffe standaard 16 duimsvelgen op de A6.Last edited by Audidriver; 06/08/2013, 20:58.
Comment
-
Heeft iemand ervaring met gordelverlengers op een F10? Op onze achterbank staan twee isofix zitjes, waarin het kind dan met de gewone gordel vastgezet wordt, echter, de gordelgespen zijn bijna onbereikbaar (door de isofix zitten de stoeltjes natuurlijk ook vast en bieden weinig speling) De gespen zitten eigenlijk ingewerkt in het zetelvlak, wat hier een probleem vormt. Dus: iemand gordelverlengers reeds gebruikt, en tip waar te krijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk BerichtenBij de 550d zijn ze ook wel grafietkleurig, de 50i niet
(maar dat wist je wel?)OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Vandaag mijn eerste LCI F10 gezien buiten de showroom, in Middelkerke.
Berline in jatoba, zonder motoraanduiding.
't Was een line, volgens mij een luxury line, maar de lineaanduiding was weggelaten.
Hij had de 18 inch 364 streamline velgen zoals hierboven.
Het verschil met de pre-LCI was goed te merken, toch voor mij, maar ik ken dan ook de catalogus van de LCI zowat uit het hoofd.
Jammer genoeg geen foto's, 'k was daar om te lopen.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Heb er ook al ene gezien, een badegloze non-line touring. Geen mistlichten, standaardvelgen, donkere kleur (jatoba of sophisto of zwart ... herinner 't me niet meer). Is me ingehaald en ik moest verdomd goed kijken om 'm van de prefacelift te onderscheiden (vooraan makkelijk, zonder de mistlichten ... maar achteraan?).
Comment
-
De zomervakantie is hét moment bij uitstek om firmakrellen te spotten in Knokke, ja. De drukte is - vind ik - vreselijk, en ik hoop dat de rust snel terugkeert. Geef mij maar de wansmakelijke golfkarretjes, de brakke Zoute Cruisers en de échte specials (die nu niet buiten komen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe zomervakantie is hét moment bij uitstek om firmakrellen te spotten in Knokke, ja. De drukte is - vind ik - vreselijk, en ik hoop dat de rust snel terugkeert. Geef mij maar de wansmakelijke golfkarretjes, de brakke Zoute Cruisers en de échte specials (die nu niet buiten komen).
Comment
-
Die witte Aventador Spider stond er de voorbije dagen inderdaad "prominent" geparkeerd. Gisteren zelfs pal in m'n zicht. Toch een fantastische machine... Ik ben nooit een Lambo-lover geweest (ik kan ze enorm waarderen als kunstwerk, maar ozu er niet snel eentje in huis halen mocht ik dat kunnen), maar zo'n Aventador, miljaar...Bruut, maar voor het eerst (vind ik) ook verfijnd, op bepaalde manier. En dat maakt dat ik 'm net wél kan smaken. Terwijl de vorige altijd één en al show (licht en geluid) waren, en de looks vooral wilden opvallen en shoqueren veeleer dan poogden om gewoon subtiel mooi te zijn ... heeft de Aventador (vind ik) nu wel iets edels, subtiels, ... 'k kan 't moeilijk omschrijven. Natuurlijk, in 't wit met zwarte wielen doe je dat weer helemaal teniet.
Ook maar één Phantom gezien (drophead). Het aantal luide karren met posers aan 't stuur (helft van de tijd op garageplaten) is momenteel op heen honderd handen te tellen. Wel leuk, want ik houd wel van zo'n "achtergrondmuziek"De Maser met 9-ZJB-plaat die elke dag "continu" op en af reed was wel de topper. Heerlijke sound, dat wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDie witte Aventador Spider stond er de voorbije dagen inderdaad "prominent" geparkeerd. Gisteren zelfs pal in m'n zicht. Toch een fantastische machine... Ik ben nooit een Lambo-lover geweest (ik kan ze enorm waarderen als kunstwerk, maar ozu er niet snel eentje in huis halen mocht ik dat kunnen), maar zo'n Aventador, miljaar...Bruut, maar voor het eerst (vind ik) ook verfijnd, op bepaalde manier. En dat maakt dat ik 'm net wél kan smaken. Terwijl de vorige altijd één en al show (licht en geluid) waren, en de looks vooral wilden opvallen en shoqueren veeleer dan poogden om gewoon subtiel mooi te zijn ... heeft de Aventador (vind ik) nu wel iets edels, subtiels, ... 'k kan 't moeilijk omschrijven. Natuurlijk, in 't wit met zwarte wielen doe je dat weer helemaal teniet.
Ook maar één Phantom gezien (drophead). Het aantal luide karren met posers aan 't stuur (helft van de tijd op garageplaten) is momenteel op heen honderd handen te tellen. Wel leuk, want ik houd wel van zo'n "achtergrondmuziek"De Maser met 9-ZJB-plaat die elke dag "continu" op en af reed was wel de topper. Heerlijke sound, dat wel.
ook toevallig 3 (!) niet samenhorende nieuwe Quattroportes gezien die achter elkaar reden, was ook een toeval! :p
Comment
Comment