Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
    hangt er vanaf wat je verwacht. De eerste auto waarin ik mocht rijden was moeders 520i met maar liefst 125pk (E2 en een koppel om niet naar huis over te schrijven, later mcoht ik ook toertjes maken met vaders M535i, and there are some differences. Ben nadien zowat vaste bestuurder geworden van de 520i en eigenlijk was dit toendertijd een wagen waar je best zeer vlot mee vooruit kwam.

Eerste eigen 5er was 520d, na wat 3-tjes versleten te hebben; 3'ers waren wat leuker om mee te rijden, iets meer het "kart"gevoel. Maar met wat kinderen op de achterbank, drong zich toch wat meer ruimte op. 520d was geen spurtbom, maar toch ook niet iets waar je je verlegen mee moest voelen als het wat sneller moest gaan.

Heb nu 530D voor mezelf en 523i touring voor madam. Dit zijn idd wagens die wat feestelijker rijden, maar ik zal nooit neerkijken op een mindere motorisatie, of op de zogenaamde "leasesletten". Ik ben altijd blij als ik een mooi onderhouden en gracieus rijdende BMW op de baan zie. It makes my day.
    Om misverstanden te vermijden: ik kijk niet neer op de mindere motorisaties hoor. Ik ben zelf al acht jaar 'leaseslet' en na vier jaar een 118d gevolgd door vier jaar een 318d heb ik nu een tweetal weken geleden een 520d touring gekocht. Ik verwacht mijn schoonheid rond eind september op de oprit.

Het hangt er inderdaad van af wat je verwacht en wat je kan/mag/wil spenderen. Zo heb ik zelf (heel even) naar de drie liter gekeken en voor mezelf uitgemaakt dat hoewel het vast en zeker prettiger zal rijden ik de meerprijs er momenteel niet voor over heb, laat staan dan ik nadien nog eens jaarlijks extra langs de kassa mag passeren van Di Rupo en zijn bende dieven.

Maar goed, wat ik eigenlijk met mijn post wou aangeven is dat er onder het mom van fiscaliteit, eco en al dat moois dergelijke 'lichte' motorisaties op de markt komen waarmee het echt niet meer aangenaam rijden is en je, eens het wat vlotter moet gaan, je het gevoel krijgt dat je de wagen aan het afbeulen bent.

De vraag was de volgende: is 143 pk ok voor een 5 touring? Ik denk dat je vroeg of laat wel eens het gevoel gaat krijgen dat je tekort komt als je begrijpt wat ik bedoel.

Comment

• Heeft er hier iemand de 351M velgen? Ik vraag me af of het klopt dat de banden hierop 245/40 inderdaad veel sneller verslijten dan deze van de 18" 245/45 versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
        Om misverstanden te vermijden: ik kijk niet neer op de mindere motorisaties hoor. Ik ben zelf al acht jaar 'leaseslet' en na vier jaar een 118d gevolgd door vier jaar een 318d heb ik nu een tweetal weken geleden een 520d touring gekocht. Ik verwacht mijn schoonheid rond eind september op de oprit.

Het hangt er inderdaad van af wat je verwacht en wat je kan/mag/wil spenderen. Zo heb ik zelf (heel even) naar de drie liter gekeken en voor mezelf uitgemaakt dat hoewel het vast en zeker prettiger zal rijden ik de meerprijs er momenteel niet voor over heb, laat staan dan ik nadien nog eens jaarlijks extra langs de kassa mag passeren van Di Rupo en zijn bende dieven.

Maar goed, wat ik eigenlijk met mijn post wou aangeven is dat er onder het mom van fiscaliteit, eco en al dat moois dergelijke 'lichte' motorisaties op de markt komen waarmee het echt niet meer aangenaam rijden is en je, eens het wat vlotter moet gaan, je het gevoel krijgt dat je de wagen aan het afbeulen bent.

De vraag was de volgende: is 143 pk ok voor een 5 touring? Ik denk dat je vroeg of laat wel eens het gevoel gaat krijgen dat je tekort komt als je begrijpt wat ik bedoel.
        En dan te bedenken dat mijn pa in 1993 met de E34 525tds de snelste diesel ter wereld in huis haalde, met exact 143pk (en met 260nm een pak minder koppel) ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reyner Bekijk Berichten
          En dan te bedenken dat mijn pa in 1993 met de E34 525tds de snelste diesel ter wereld in huis haalde, met 143pk (en met 260nm een pak minder koppel) ;-)
          En was dat dan ook een 'tank' van 4,92 m en 1780 kg ? :-)

Comment

En was dat dan ook een 'tank' van 4,92 m en 1780 kg ? :-)
            Nee, 1530kg, maar zijn F10 520d van vandaag weegt ook maar 1590kg :-)

Ik vind dat die 520d met 184pk en supersnelle 7-trapsautomaat trouwens verbazingwekkend rap is!

Ik denk zeker niet dat het met 143pk behelpen gaat zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reyner Bekijk Berichten
              Nee, 1530kg, maar zijn F10 520d van vandaag weegt ook maar 1590kg :-)

Ik vind dat die 520d met 184pk en supersnelle 7-trapsautomaat trouwens verbazingwekkend rap is!

Ik denk zeker niet dat het met 143pk behelpen gaat zijn!
              zie pagina 5 van dit topic. De vraag werd initieel gesteld voor een nieuwe 518 touring, dus moet je rekening houden met het gewicht van een touring anno 2013. Al de rest is appelen met peren vergelijken.

Comment

• Hoe zit dat met de VAA en de CO2 als je bv de standaardvelgen neemt, stel 17 inch, CO2 139 g/km, en je koopt er later zomer- of wintervelgen bij van 19 inch, wat in feite een CO2 van 149 g/km oplevert ?
                1. Wordt de waarde van deze 2de set velgen bij de cataloguswaarde gerekend ?
                2. Welke CO2 wordt in aanmerking genomen ?
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Hoe zit dat met de VAA en de CO2 als je bv de standaardvelgen neemt, stel 17 inch, CO2 139 g/km, en je koopt er later zomer- of wintervelgen bij van 19 inch, wat in feite een CO2 van 149 g/km oplevert ?
                  1. Wordt de waarde van deze 2de set velgen bij de cataloguswaarde gerekend ?
                  2. Welke CO2 wordt in aanmerking genomen ?
                  De CO2 waarde staat nu expliciet op de bestelbon in functie van de gekozen configuratie. Het is die waarde die zal worden meegenomen voor de VAA berekening. Als je nadien 19 duims koopt en dit op een afzonderlijke factuur laat zetten dan houden ze daar geen rekening mee.

Comment

De CO2 waarde staat nu expliciet op de bestelbon in functie van de gekozen configuratie. Het is die waarde die zal worden meegenomen voor de VAA berekening. Als je nadien 19 duims koopt en dit op een afzonderlijke factuur laat zetten dan houden ze daar geen rekening mee.
                    Klopt, want al wat als accessoire apart kan gefactureerd worden, wordt niet in de catalogusprijs meegerekend. Bij fiscale controle moet je natuurlijk kunnen aantonen dat het afneembare accessoires zijn die niet intrinsiek verbonden zijn met de waarde van het voertuig (dakrailings, trekhaak, fietsendrager...). Als je bijvoorbeeld op een nieuw voertuig uit stock met stoffen bekleding een lederen interieur zou laten monteren en dat als accessoire wil laten gelden buiten de catalogusprijs, dan vrees ik dat dit niet passeert.
                    Ik vermoed ook dat ze bij de technische controle na vier jaar de bandenmaat controleren die er volgens het gelijkvormigheidsattest mag opstaan, niet? Vermits de meeste belastingen (in Vlaanderen althans) nu rekening houden met de CO2 uitstoot en die vaak gelinkt is aan de bandenmaat, zou het mij niet verwonderen dat de controle daar wordt gevoerd. In dat geval is het gewoon kwestie van de standaard gemonteerde velgen en banden bij te houden en terug te monteren vooraleer bij de controle te passeren.

Toen de 15% overheidskorting voor particulieren bestond op wagens met lage CO2, werd dit soms zelfs gecontroleerd bij standaard politiecontroles op de weg...

Comment

zie pagina 5 van dit topic. De vraag werd initieel gesteld voor een nieuwe 518 touring, dus moet je rekening houden met het gewicht van een touring anno 2013. Al de rest is appelen met peren vergelijken.
                      525TDS touring (E34)
                      1590kg - 143pk - 260Nm
                      0-100 -- 11,6s - 202m/h

518d touring
                      1695kg - 143pk - 360Nm
                      0-100 -- 10,1s - 206km/h

Ik wil maar zeggen dat het zeker niet behelpen is! Behelpen in dit segment is een Volvo V70 drivE met de 1.6 hdi 115pk... ;-)

Comment

• Wij rijden nu met de 520d touring sedert midden maart. Na twee maanden kreeg ik al de opmerking van de vrouw dat hij heel aangenaam rijdt, weinig verbruikt, maar net niet vinnig genoeg is. Ik kan dat tevens beamen. We zouden dan ook power pack willen bestellen om wat meer vermogen te bekomen. Het is niet echt storend, maar om hem nu snel of rap te noemen vind ik een brug te ver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                          Wij rijden nu met de 520d touring sedert midden maart. Na twee maanden kreeg ik al de opmerking van de vrouw dat hij heel aangenaam rijdt, weinig verbruikt, maar net niet vinnig genoeg is. Ik kan dat tevens beamen. We zouden dan ook power pack willen bestellen om wat meer vermogen te bekomen. Het is niet echt storend, maar om hem nu snel of rap te noemen vind ik een brug te ver.
                          Geen vliegmachine, maar met de 8-trapsautomaat vind ik toch dat er weinig gaten vallen. Alleen vertrekken uit stilstand is soms wat innert. (ik heb enkel ervaring met een F10 520d berline automaat).

In elk geval een pak beter dan mijn Toyota Prius +
                          (136 shetland ponies op 1470kg..)

Edit - ook naar mijn gevoel een pak vlotter dan de vorige wagen van mijn vader - E60 525d 177pk automaat
                          Last edited by ; 27/06/2013, 12:49. Reden: Toevoeging

Comment

• Verandert er ook nog iets aan het M-pakket? Of blijft dit net hetzelfde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Wij rijden nu met de 520d touring sedert midden maart. Na twee maanden kreeg ik al de opmerking van de vrouw dat hij heel aangenaam rijdt, weinig verbruikt, maar net niet vinnig genoeg is. Ik kan dat tevens beamen. We zouden dan ook power pack willen bestellen om wat meer vermogen te bekomen. Het is niet echt storend, maar om hem nu snel of rap te noemen vind ik een brug te ver.
                              En is dat dan de 163 of 184 pk versie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robiin Bekijk Berichten
                                Verandert er ook nog iets aan het M-pakket? Of blijft dit net hetzelfde?
                                Blijft exact hetzelfde.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik heb dat power pack ook eens willen laten installeren op mijn 520 van 2011 maar goedkoop is het niet. "Kosten compleet incl btw ,montage,programmeren bedragen € 1672,-" bij BMW in Maastricht. Ik heb daar toen prijsgevraagd omdat het niet mogelijk was in België dacht ik. Wel behoud je dan de garantievoorwaarden (zeggen ze).

Comment

• Juist gehoord dat onze 520d in productie gaat in de week van 8 juli�� de dagen duren nu wel héél lang...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                                      Ik heb dat power pack ook eens willen laten installeren op mijn 520 van 2011 maar goedkoop is het niet. "Kosten compleet incl btw ,montage,programmeren bedragen € 1672,-" bij BMW in Maastricht. Ik heb daar toen prijsgevraagd omdat het niet mogelijk was in België dacht ik. Wel behoud je dan de garantievoorwaarden (zeggen ze).
                                      Programmeren???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Programmeren???
                                        Ah ja, een andere intercooler en aanpassing van de software. http://www.bmw.com/com/en/owners/acc...it_diesel.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                                          Ah ja, een andere intercooler en aanpassing van de software. http://www.bmw.com/com/en/owners/acc...it_diesel.html
                                          Ze bieden dat niet aan in België o.w.v het feit dat ze die voertuigen dan afzonderlijk moeten homologeren. Kan je hier nadien geen problemen mee krijgen (verzekering, keuring, ...) ?

Als ik het juist interpreteer is het ook enkel mogelijk voor handgeschakelde wagens?

Comment

Working...
                                          X