Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Een 518d moet wel serieus underpowered zijn.
    En jij rijdt met een Ferrari zeker ?

Die discussie is hier een paar pagina's geleden al gevoerd; persoonlijk zou ik voor 2000€ extra en vergelijkbare CO2 steeds voor een 520D opteren.
    Dat gezegd zijn zal ook een 518D met zijn koppelrijke dieselmotor vlot meekunnen in het dagdagelijkse verkeer.

Edit: ik zie dat het prijsverschil 3350€ is.
    Last edited by charlesvdw; 20/07/2013, 08:39.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ik heb een 518DA besteld voor de vervanging van mijn lease. Momenteel heb ik een Mercedes C200 CDI automaat die voor mij al snel genoeg is. Dit gaat mijn eerste BMW worden. Ik heb zelfs nog nooit met een BMW gereden. Ik ben benieuwd wat de rijervaring hiervan zal zijn vergeleken met de Mercedes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Ik gebruik wel zo'n Lionheart onderlegspul, de stoelen staan niet rechtstreeks op de zetels.
        Klopt, mooie oplossing. Ik leg er gewoon een handdoek onder, dat werkt ook

Comment

• Wanneer besteld en wanneer verwachte levertermijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
            Wanneer besteld en wanneer verwachte levertermijn ?
            Verleden week besteld en levering eind november. Nu de lease van mijne huidige vervalt begin december dus ik vermoed dat de lease firma dit hierop heeft afgestemd.

Comment

Een 518d moet wel serieus underpowered zijn.
              Ja, stel je eens voor dat je een seconde langer zou overdoen tegen dat je 70 rijdt
              Onder de 250 pk kunnen we niet van een bmw spreken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Helemaal niet ondergemotorizeerd die 518d. Heb zelf een aantal jaar met een vergelijkbare Mercedes 200d gereden en de 72 pk was ruim voldoende voor een vlotte rijstijl.
                Tov u benz is dat een raket ja .
                Ik vond een 318d tegenvallen en de 5 zal het met dezelfde motor alleen maar slechter doen.

Comment

• Wat is underpowered? Hoeveel gaat dat schelen in 0-100km , 2 seconden. Amai, dat is nogal wat hé, als je 2 keer op 1 dag eens de held wil uithangen aan het stoplicht, dan heb je 4 seconden gewonnen op 1 dag t.o.v een 518D, ongelofelijk hé. Dan spreken we nog niet van in de file te staan, je bent het snelst weg, maar je staat op dezelfde plaatst weer stil als de 518d om weer aan te schuiven. Op de secundaire wegen gaat dat ook nogal wat geven, fenomenaal denk ik!! Als ik snel wil rijden, dan neem ik mijn 2 wieler van hetzelfde merk met 193pk en dit voor ongeveer 200 kg,daarbij zijn veel van de wagens underpowered. Ik kom veel van die pippo's tegen met hun supercar ( daar zijn ook al Lambo's en Ferrari's bij), die aan het rode licht toch nog altijd denken dat ze de "snelste machine hebben", heren ik moet jullie teleur stellen, tot nu toe is er nog geen enkele in geslaagd om sneller te zijn. Uit eerlijke schaamte blijven ze dan 100 meter achter jou rijden, om geen gezichtsverlies te hebben. Dan spreek ik nog niet als je ze tegenkomt op de circuit in Zolder of Mettet, zolang het een rechte baan is dan gaan ze nogal, maar den eerste bocht is het al veel minder.Nutteloze statements dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk Berichten
                    Wat is underpowered? Hoeveel gaat dat schelen in 0-100km , 2 seconden. Amai, dat is nogal wat hé, als je 2 keer op 1 dag eens de held wil uithangen aan het stoplicht, dan heb je 4 seconden gewonnen op 1 dag t.o.v een 518D, ongelofelijk hé. Dan spreken we nog niet van in de file te staan, je bent het snelst weg, maar je staat op dezelfde plaatst weer stil als de 518d om weer aan te schuiven. Op de secundaire wegen gaat dat ook nogal wat geven, fenomenaal denk ik!! Als ik snel wil rijden, dan neem ik mijn 2 wieler van hetzelfde merk met 193pk en dit voor ongeveer 200 kg,daarbij zijn veel van de wagens underpowered. Ik kom veel van die pippo's tegen met hun supercar ( daar zijn ook al Lambo's en Ferrari's bij), die aan het rode licht toch nog altijd denken dat ze de "snelste machine hebben", heren ik moet jullie teleur stellen, tot nu toe is er nog geen enkele in geslaagd om sneller te zijn. Uit eerlijke schaamte blijven ze dan 100 meter achter jou rijden, om geen gezichtsverlies te hebben. Dan spreek ik nog niet als je ze tegenkomt op de circuit in Zolder of Mettet, zolang het een rechte baan is dan gaan ze nogal, maar den eerste bocht is het al veel minder.Nutteloze statements dus.
                    Amai dat scheelt inderdaad bijna 2 seconden. Dat is toch 20%.

Comment

• er mag er zelfs nog eentje komen met 115 pk

Comment

• Wat is snel? Tegenover een opstijgende F16 lijkt zelfs de sportieve Superb 2.0 tdi een slak....

Comment

• Amai, als dit hier waar is gaan er in België ook een heel deel mogen volgen. http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...ign=newsticker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pollepap Bekijk Berichten
                            Wat is underpowered? Hoeveel gaat dat schelen in 0-100km , 2 seconden. Amai, dat is nogal wat hé, als je 2 keer op 1 dag eens de held wil uithangen aan het stoplicht, dan heb je 4 seconden gewonnen op 1 dag t.o.v een 518D, ongelofelijk hé. Dan spreken we nog niet van in de file te staan, je bent het snelst weg, maar je staat op dezelfde plaatst weer stil als de 518d om weer aan te schuiven. Op de secundaire wegen gaat dat ook nogal wat geven, fenomenaal denk ik!! Als ik snel wil rijden, dan neem ik mijn 2 wieler van hetzelfde merk met 193pk en dit voor ongeveer 200 kg,daarbij zijn veel van de wagens underpowered. Ik kom veel van die pippo's tegen met hun supercar ( daar zijn ook al Lambo's en Ferrari's bij), die aan het rode licht toch nog altijd denken dat ze de "snelste machine hebben", heren ik moet jullie teleur stellen, tot nu toe is er nog geen enkele in geslaagd om sneller te zijn. Uit eerlijke schaamte blijven ze dan 100 meter achter jou rijden, om geen gezichtsverlies te hebben. Dan spreek ik nog niet als je ze tegenkomt op de circuit in Zolder of Mettet, zolang het een rechte baan is dan gaan ze nogal, maar den eerste bocht is het al veel minder.Nutteloze statements dus.
                            Eerst een verschil van 2 sec van 0 tot 100km minimaliseren en daarna opscheppen over het verschil (van minder dan 1 sec?) tussen je tweewieler en een Ferrari. Ben je al wel 18?

Comment

• ik wil helemaal niet opscheppen, maar stop met commentaar te geven als " underpowered".Als iemand een auto koopt waarbij hij met volle goesting voor gaat, geef dan niet zulke commentaar. Er is altijd iemand sneller. En ik ben meer of 18, ik rij dan ook steeds alleen met mijn 2 wieler gewoon om het groepsgevoel om steeds sneller te rijden te vermijden.

Comment

Tov u benz is dat een raket ja .
                                Ik vond een 318d tegenvallen en de 5 zal het met dezelfde motor alleen maar slechter doen.
                                Ik rijd iedere dag met een 530d, en heb een paar weken geleden een F30 318da gehad als vervangwagen. Qua power is zo'n 18d natuurlijk heel wat minder, maar traag kan je het niet noemen. Eigenlijk is zo'n 18d de betere auto voor de openbare weg, want als je wat wil genieten van de power van de 30d, dan ben je de snelheidsregels snel aan je laars aan het lappen. Het viel me op dat ik veel rustiger reed met de 318d, omdat deze niet uitnodigt tot snel rijden. Er zijn mensen die geen behoefte hebben aan een sportieve rijstijl. Voor zo'n mensen is de 518d de perfecte wagen, waarbij alle goede eigenschappen van een BMW 5 blijven behouden. Met die VAA-reglementering kan je beter een 518da kopen als daily, en privé wat meer budget spenderen aan een plezierwagen met eventueel wat meer power.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• BMW heeft de rechtuitstabiliteit opgelost bij de facelift...

Dus niet blijkbaar..
                                  Zie einde van het filmpje en kijk wat er staat bij minpunten

Comment

• Ik zal hem straks is gaan halen, ben benieuwd naar de teflon behandeling.
                                    E61 525da E81 118d E36 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk Berichten
                                      Ik zal hem straks is gaan halen, ben benieuwd naar de teflon behandeling.
                                      met veel trots: BMW520.jpg
                                      E61 525da E81 118d E36 320i

Comment

• Heel knap !
                                        Sophistograu of zwart ? En wat bedoel je met teflonbehandeling ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk Berichten
                                          met veel trots: [ATTACH=CONFIG]98243[/ATTACH]
                                          Proficiat, knappe wagen. Zijn dat al die adaptive led-headlights ?

Comment

Working...
                                          X